Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Energetika

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Arunasx
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
    Lietuva iš to, kad Vokietijai trūksta elektros ir ypač žalios, galės daug uždirbti, jei tik nebus stabdomi vėjo ir saulės projektai.
    Pradžiai reikėtų išsiaiškinti, ar nors vienas erelis buvo nukaltas vėjo jėgainės iš viso:
    Vystytojams apkaltinus VSTT dėl „kabančių“ 4 mlrd. Eur, ši atkerta: saugome mažuosius erelius rėksnius https://www.vz.lt/energetika/2024/11...elius-reksnius
    Man labiau tai panašu į tai, kad VSTT priimtiniau, kai yra deginamos dujos teršiant orą, šildant planetą, bet nereikia sukti galvos dėl kažkokios vėjo jėgainės.
    Nėra naujienų, nėra problemų. Eilinis atvejis, kad skirs 20 darbo dienų sugalvoti kaip nieko nedaryti, nei suras sprendimą.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Lietuva iš to, kad Vokietijai trūksta elektros ir ypač žalios, galės daug uždirbti, jei tik nebus stabdomi vėjo ir saulės projektai.
    Pirma reikia pasistatyti naują liniją į Lenkiją, nes su senąja prekiauti nebebus galima po sinchronizacijos.

    Komentuoti:


  • acetonas
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Lietuva iš to, kad Vokietijai trūksta elektros ir ypač žalios, galės daug uždirbti, jei tik nebus stabdomi vėjo ir saulės projektai.
    Bet galim ir nuostolius patirti, jei Vokietijos pramonė neatlaikys aukštų elektros kainų.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė spekas Rodyti pranešimą
    Tikiuosi Lietuvos neištiks Klimato Apokalipsės nudurnėjimo likimas.

    Lietuva iš to, kad Vokietijai trūksta elektros ir ypač žalios, galės daug uždirbti, jei tik nebus stabdomi vėjo ir saulės projektai.

    „Ignitis grupės“ vadovas Darius Maikštėnas teigia, kad sekantis žingsnis stiprinant Lietuvos energetinę nepriklausomybę yra HVDC (ang. aukštos įtampos nuolatinės srovės) jūrinio kabelio į Vokietiją projektas, kuris leistų Lietuvai eksportuoti perteklinę šalyje pagamintą elektros energiją.

    „Čia yra tai, ką pavadinau pačiu svarbiausiu Lietuvai ir Baltijos šalims projektu po sinchronizacijos. Tai yra HVDC kabelis į Vokietiją. (...) Svarbu turėti labai aiškų matomumą, kad apie 2032 metus Baltijos šalys būtų sujungtos modernia ir labai kaštais efektyvia HVDC linija su pagrindiniu struktūriniu energijos importuotoju“, – ketvirtadienį „Vilnius Greentech Forum“ kalbėjo D. Maikštėnas. Pasak jo, vokiečiai 2040 metams indikuoja apie 100 gigavatų struktūrinio energijos importo iš Skandinavijos, Pietų Europos ir Baltijos šalių. Baltijos šalyse planuojamas kabelis būtų 2 gigavatų stiprumo ir, D. Maikštėno skaičiavimais, valstybei kainuotų 150-250 mln. eurų per 5 metus.

    „Yra milžiniška rinka. Susikaupus ir padarius šitą projektą, mes turėtume visiškai kitą dinamiką investicinėje aplinkoje, visų pirma Lietuvoje ir Baltijos šalyse. Vokiečių poreikis yra turėti etapinius galingumus, pradedant nuo 2 gigavatų. Tai yra minimumas, kuris reikalingas Vokietijai“, – aiškino D. Maikštėnas.

    Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/verslas/energet...gtis-120062868

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Paveiksliukų išmintis
    Šiaip 5 mlrd. santykinai yra "kapeikos". Vien už dujas permokėta ir permokama daugiau.
    Blogiau, kad Vokietijos priimti sprendimai tikrai prasti.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Tikiuosi Lietuvos neištiks Klimato Apokalipsės nudurnėjimo likimas.

    Attached Files
    Paskutinis taisė digital; 2024.11.21, 23:27. Priežastis: [x]1855308860090695920[/x]

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Netyčia užtikau kad Norvegijos, Švedijos, UK, Australijos elektros tinklų operatoriai tinklo balansavimui naudodami vartotojus, duoda jam finansinines paskatas, t.y sumoka (užskaito neigiamą sumą) vartotojui už energijos suvartojimą. Pvz. esant elektros pertekliui, prijungia elektromobilių krovimą, esant trūkumui - išjungia. Skirtumas nuo Igničio "išmanaus įkrovimo", kad Ignitis tik leidžia sutaupyti kraunantis pagal biržos kainą.



    Agile Octopus introduces Plunge Pricing – a world first that lets you take advantage of these negative price events, and get paid for the electricity you use. You'll receive alerts whenever prices drop below zero, and you can use our Agile API to program your smart devices.
    https://octopus.energy/smart/agile/


    Make your car make you money

    The transition to renewable energy sources is a necessity for our planet. Tibber has found a way to accelerate this transition - without time-consuming investments in new infrastructure or burdening you. How then? By making your car a powerful part of our ever-growing network of controllable electrical devices – thereby also turning it into a money-making machine for you.
    https://tibber.com/en/grid-rewards




    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

    Dar reiktų paminėti kad yra daug skirtingų balansavimo tipų - nuo itin greito ir automatinio dažniui palaikyti, iki lėto ir rankinio dažnio palaikymo, iki tiesiog komercinių srautų sulyginimo. Gal tinklininkai dažninį ir komercinį vadina skirtingai?
    Na čia aš pateikiau supaprastintą pavyzdį. Tik daug kam dar sunku suprasti, kad elektra ne tas pats, kas vanduo tekantis iš statinės. Ir taip paprastai ir lengvai visų niuansų kaip ne elektrikui nepaaiškinsi.
    O esmė, kad tradiciniai elektros gamybos būdai gali iš anksto pasakyti kokiu pajėgumu tau tieks elektrą. O atsinaujinantys, ypač SE nėra lengvai prognozuojami. Niekas negali nuspėti, kur, kuri ir kuriuo metu SE bus apšviesta, o kada vis jos kabės debesis. Va tam ir skirtos baterijos su greita reakcija.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

    Elektra ne vanduo kurios daugiau užsipirkus gali išpilti į griovį. Tu užsisakai gamybos pajėgumą tam tikram laikui. Ir jei staiga susimąstai jos suvartoti daugiau padidindamas apkrovą, nei gamina elektrinė. Tavo elektros dažnis ima mažėti. O dažnis yra šventas reikalas -jis negali kisti. Va tam ir reikalingas balansavimas. Ir kaina čia ne prie ko, čia techninių charakteristikų palaikymas.
    Dar reiktų paminėti kad yra daug skirtingų balansavimo tipų - nuo itin greito ir automatinio dažniui palaikyti, iki lėto ir rankinio dažnio palaikymo, iki tiesiog komercinių srautų sulyginimo. Gal tinklininkai dažninį ir komercinį vadina skirtingai?

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Parašė B.S. Rodyti pranešimą
    Be Kruonio paprasčiausiai būtų užperkama daugiau elektros, ir būtų daugiau jos paleidžiama vėjams. Tai taip, žiūrint iš mano varpinės, techninis sistemos balansavimas taupo pinigus, nes tai yra pigesnis sprendimas nei kiti galimi variantai.
    Elektra ne vanduo kurios daugiau užsipirkus gali išpilti į griovį. Tu užsisakai gamybos pajėgumą tam tikram laikui. Ir jei staiga susimąstai jos suvartoti daugiau padidindamas apkrovą, nei gamina elektrinė. Tavo elektros dažnis ima mažėti. O dažnis yra šventas reikalas -jis negali kisti. Va tam ir reikalingas balansavimas. Ir kaina čia ne prie ko, čia techninių charakteristikų palaikymas.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

    Tai paslauga, be kurios apskritai neturėtum elektros arba turėtum nepastovų elektros dažnį. Taip, kad belieka pačiam spręst ar ji reikalinga.
    Tai paslauga, dėl kurios mes tiesiog turėtume pastoviai mokėti baudas dėl komercinių srautų nesuėjimo. O dažnis bei pats tinklo stabilumas priklauso nuo Rusijos, kurioje ir yra vykdomas dažnio reguliavimas.

    Komentuoti:


  • B.S.
    replied
    Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

    Tai paslauga, be kurios apskritai neturėtum elektros arba turėtum nepastovų elektros dažnį. Taip, kad belieka pačiam spręst ar ji reikalinga.
    Be Kruonio paprasčiausiai būtų užperkama daugiau elektros, ir būtų daugiau jos paleidžiama vėjams. Tai taip, žiūrint iš mano varpinės, techninis sistemos balansavimas taupo pinigus, nes tai yra pigesnis sprendimas nei kiti galimi variantai.

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Parašė B.S. Rodyti pranešimą
    PredatorGTR

    Ar tokia Kruonio paslauga taupo pinigus vartotojams ar jokio skirtumo? Jei netaupo, tai kam išvis jis reikalingas?
    Tai paslauga, be kurios apskritai neturėtum elektros arba turėtum nepastovų elektros dažnį. Taip, kad belieka pačiam spręst ar ji reikalinga.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Buvo skelbta, kad Litgrid planuoja pereiti nuo 1val kainų, balansavimų ir pan. prie 15min ir tam paskelbė numatomas konsultacijas su tiekėjais, operatoriais.
    Sustačius masiškai išmanius skaitiklius atsiras ženkliai tikslesnį informacija, pagrindas prognozėms. Sunku įsivaizduoti kaip viską suprognozuoti. Aišku 1'000 vartotojų vidurkis kažkokios zonos viduje išsividurkina ir nepriklauso nuo 1-3 elektromobilių krovimo.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė B.S. Rodyti pranešimą
    Savitarnos kasa
    Tam kad įvyktų jūsų menamas variantas, turi būti išpildyta pirminė sąlyga: baterijos išleidusios sukauptą pigesnę elektrą. Jei tos elektros neišleido, priimti perteklinės brangiai nupirktos elektros nebus kur. Jei pigiai pirkta elektra tuo metu jau bus išleista, ir bus laisvos vietos, tai tuomet baterija priims elektrą kuri būtų buvusi paleista vėjais. Tačiau ji bus parduota, taip susigrąžinant dalį pinigų.
    Nežinau kaip vyksta su energijos atsikratymu arba užkrovimu po balansavimo paslaugos. Kažkaip tai nuperka/parduoda, bet nemanau kad čia didelis biznis...

    Parašė B.S. Rodyti pranešimą
    Kaip bevartysi, baterija techniškai veiks taip kad išlygintų ekstremumus ir taupys pinigus vartotojams.
    Balansavimo poreikį lemia elektros suvartojimo prognozavimo netobulumas (o visiškai tiksliai suplanuoti yra neįmanoma). Kadangi ši paslauga kainuoja, tai vartotojams (o tiksliau tiekėjams, kurie po to permeta naštą ant vartotojų) pinigų visai netapo, priešingai, juos išleidžia. Pinigus galima taupyti pasitelkiant geresnes prognozavimo įžvalgas ar tobulesnius algoritmus.

    Ar šios baterijos gali pasiūlyti balansavimą pigiau už kitas elektrines - nežinau, gal kas nors jau yra atlikę tokį tyrimą Lietuvoje?

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Parašė B.S. Rodyti pranešimą
    PredatorGTR
    Ar tokia Kruonio paslauga taupo pinigus vartotojams ar jokio skirtumo? Jei netaupo, tai kam išvis jis reikalingas?
    Pirminė esmė yra patikimas tinklo veikimas, kitaip gali būti totalus black-out. Taupo/netaupo tai jau požiūrio klausimas.
    Jei nebus elektros visai nors ir 10 min jau mažai kam berūpės kaina.

    Komentuoti:


  • B.S.
    replied
    PredatorGTR

    Ar tokia Kruonio paslauga taupo pinigus vartotojams ar jokio skirtumo? Jei netaupo, tai kam išvis jis reikalingas?

    Komentuoti:


  • B.S.
    replied
    Savitarnos kasa
    Tam kad įvyktų jūsų menamas variantas, turi būti išpildyta pirminė sąlyga: baterijos išleidusios sukauptą pigesnę elektrą. Jei tos elektros neišleido, priimti perteklinės brangiai nupirktos elektros nebus kur. Jei pigiai pirkta elektra tuo metu jau bus išleista, ir bus laisvos vietos, tai tuomet baterija priims elektrą kuri būtų buvusi paleista vėjais. Tačiau ji bus parduota, taip susigrąžinant dalį pinigų.
    Kaip bevartysi, baterija techniškai veiks taip kad išlygintų ekstremumus ir taupys pinigus vartotojams.

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Parašė B.S. Rodyti pranešimą
    Gal aš durnas, bet jūs kartojate lygiai tą patį ką aš sakau, tik kitais terminais. Užsiperkama pigiai, kai elektros perteklius, skylės užkaišomos, kai elektros trūkumas(ir ji brangi). Taip, baterija statoma ne spekuliavimui, bet jos poveikis bus toks kad ji mažins sistemos ekstremumus, kas bent jau teoriškai turėtų sumažinti vidutinę kainą vartotojams.

    P.S.: nebent jūs teigiate jog baterijos veiks kaip draudimas, ir elektrą paduos į sistemą tik avarijos/netikėto nepritekliaus atveju. Tačiau net ir tuomet kažkur gaunamas piniginis sutaupymas.
    Iš Kruonio HAE puslapio:
    Dažnio atkūrimo rezervo paslauga yra naudojama, kai sistemoje susidaro disbalansas dėl gamybos ir vartojimo netolygumo bei atsijungus didžiausiam tinklų ar gamybos elementui. Dažnio atkūrimo rezervas aktyvuojamas per 12,5 min., o balansavimo elektros energija pagal poreikį gali būti tiekiama nepertraukiamai iki 12 valandų, kad būtų kompensuotas dėl avarijos sistemoje susidaręs elektros energijos trūkumas arba perteklius. Ši papildoma balansavimo pajėgumų paslauga teikiama panaudojant du Kruonio HAE agregatus.
    Ir tai višiškai nesusiję su nei su pigiais, nei su brangiais periodais.
    Žodžiu dalis HAE baseino naudojama komercijai, o likusioji visados skirta techniniam sistemos palaikymui.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė Riedutis Rodyti pranešimą

    Matau veikimą, kuris nėra labai tolimas Kruonio HAE veikimui, kurio viena iš pirminių funkcijų irgi yra savotiškas balansavimas, skirtumas tik tas, kad veikimo trukmė ir reagavimo momentas yra visiškai kito lygio.
    Kruonis yra komercinė elektrinė kuri gali dalyvauti elektros pardavimo rinkoje pardavinėdama ir pirkdama elektros energiją kaip bet kuri kita elektrinė. Jeigu siūlai tik balansavimo paslaugą, tai ir dalyvauji tik balansavimo rinkoje.

    Komentuoti:

Working...
X