Geležinkeliečių mašina. Fotografuota per tvorą. Aš stengiuosi, kad mano mašina į kadrą nepapultų. Iš viso yra keli kadrai ne vienų metų praktikoje, kai papuolė dalis mašinos, bet iš labai toli ir šalia kitų mašinų.
Šaunus reportažas paskutinėje foto dar Mk7 escortas nesupūdytas stovi , gal nuotraukų autoriaus kartais? beja kaip suprantu kelias - vėžė yra visur 1435 mm.
Iš po naujojo gatvės viaduko stoties link. Beje, iešmų valdymas šiame stoties gale rankinis, todėl iešmininkas su liemene turėjo daug darbo perjunginėti iešmus ir mojuoti vėliavėlėmis.
Semaforų traukų kompensatoriai.
Kažkoks ūkinis pastatas šalia viaduko priešingoje geležinkelio pusėje.
Žemiau caro laikų stoties schema iš railwayz.info ir palydovinė nuotrauka. Bialystokas - stambus geležinkelių mazgas, stambiausias Palenkės vaivadijoje. Čia susikerta geležinkelio linijos: Sankt Peterburgo - Varšuvos, buv. Polesės geležinkelių linija Bialystokas - Baranovičiai ir buv. Pietvakarių geležinkelių linija Grajevas - Brestas (dabar Elkas (dalis linijos nuo Grajevo iki Elko priklausė R. Prūsijai) - Brestas). Kaip matyti iš schemos, Polesės geležinkelis prisišliejo jau prie esamos Peterburgo - Varšuvos geležinkelio stoties iš abiejų pusių. Dalis kelių lygiagrečiai iš pietryčių esamiems. Matyt keleiviniai. O dalis viaduku kirto Peterburgo - Varšuvos geležinkelį ir lanku apjuosė teritoriją prie stoties, kur buvo ir vis dar yra sandėliai. Po Pirmojo pasaulinio karo visus geležinkelius perėmus valstybei tokia infrastruktūra tapo nebereikalinga, stotį buvo galima konsoliduoti neatsižvelgiant į skirtingų kompanijų interesus. Tačiau ta infrastruktūra, kuri tapo nebereikalinga, paliko pėdsakus, neišnykusius iki dabar.
Tai iš dalies matyti palydovinėje nuotraukoje ir vietoje. Linija pažymėjau buvusio Polesės geležinkelio linijos trasą, juosusią stotį. Viaduko pėdsakų per Peterburgo - Varšuvos liniją neišliko. Tačiau pylimas išliko iš abiejų pusių. Dalis Stalowa gatvės eina pylimu ir ten jo likučiai aiškiai matosi. Priešingoje geležinkelio pusėje irgi pylimas matosi, bet nufotografuoti nebuvo kaip - viskas ten aptverta, geriausiai viskas matosi važiuojant traukiniu ir kai nėra lapų.
Fotografuota iš vietos, kuri palydovinėje nuotraukoje pažymėta 1. Kairiau - keliais Sokulkos link. Dešiniau - buv. Polesės gel. linija į Baranovičius. Dabar ji menkai veikianti. Eismo per sieną nėra. Linija rimčiau veikia tik Bialystoko mieste ribose, aptarnaudama rytinėje dalyje esančias įmones. Ten toliau turėjo būti minėtas Polesės geležinkelių viadukas per Peterburgo - Varšuvos liniją.
Netoliese būta ir kito viaduko - plento (gatvės) viaduko per Peterburgo - Varšuvos geležinkelį. Viaduku ėjo ir arklinio tramvajaus linija. Viena viaduko atrama išlikusi. Jos vieta palydovinėje nuotraukoje pažymėta raide A.
Iš tos pačios vietos kaip ir aukščiau esanti nuotrauka. Vaizdas naujo viaduko ir stoties link. Stovi manevrinis SM42-380.
Nuėjau po naujuoju viaduku virš geležinkelio. Tas pats SM42 iš kitos pusės.
Vaizdas į infrastruktūros padalinio teritoriją iš vartų pusės.
Ir pro vartus.
Ties vartais magistralinis kelias Sokulkos link.
Ten pat, Bialystoko stoties link.
Kiek iš arčiau. Kažkoks kelynas. Į jį kartais užvažiuoja elektriniai traukiniai, kai reikia juos paduoti į artimesnius stoties pastatui kelius.
Ten toliau už posūkio prasideda Bialsystoko stoties kelynas.
Tarp Vasilkuvo ir Bialystoko teka Supraslis. Per jį nemažas tiltas. Sunku pasakyti, ar atramos tai aptinkuotos senos, ar vėlesnio laikotarpio, bet tokio tipo jos galėjo būti nuo geležinkelio nutiesimo. Vaizdas Vasilkuvo link.
Iš šono nufotografuoti tiltą nebuvo kaip, nes daug krūmų.
Iš viršaus, Vasilkuvo link.
Ties tiltu, Bialystoko link.
Toliau - šiaurinis Bialystoko automobilių aplinkkelis. Visgi, iki tampant aplinkkeliu, tai buvo senas kelias Valkaviskas - Lomža. Ir kelias geležinkelį kirto viaduku.
Po aplinkkelio viadukais, Bialystoko link.
Į priešingą pusę, tolumoje matosi naujas kelio į Augustavą viadukas.
Vasilkuvo (Wasilków) stotis. Stotyje vyko pervažos remontas ir buvo pilna technikos ir žmonių, todėl fotografuoti teko atvažiuoti dar kartą.
Nuo pirmojo perono Bialystoko link.
Ten pat, vaizdas atgal.
Dar kiek paėjus pirmyn. Kažkoks neaiškus pastatas. Lyg ir depas (kam jis jei Bialystokas ranka pasiekiamas), nei tai sandėlis, atrodo, senas, nuo geležinkelio tiesimo laikų.
Naujas prieš kelis metus pastatytas viadukas per naujai nutiestą Vasilkuvo miesto apylanką ir jungtį tarp kelio Bialystokas - Augustavas ir Bialystokas - Sokulka.
Sokulkos link.
Ties viaduku, Bialystoko link.
Tiltas per Čarną.
Ties tiltu, Bialystoko link. Tolumoje matosi Vasilkuvo stotis.
Kita stotelė - Vulka Ratoviecka (Wólka Ratowiecka). Vaizdas nuo perono galo Bialystoko link.
Peronas (Čarnos Bialostockos link).
Apleistas pastatas.
Kita stotis (o gal pralanka) Čarny Blokas (Czarny Blok). Vaizdas nuo pervažos. Stotis ar pralanka yra visiškame užkampyje, net nėra normalaus kelio privažiuoti, nors stotis ar pralanka veikianti. Dešinėje taip pat matosi traukos pastotės pastatas.
Siaurasis geležinkelis nutiestas vokiečių Pirmojo pasaulinio karo metais aplinkinių girių eksploatacijai. Vėžė 600 mm. Veiklos pikas 195x metai, linijų ilgis apie 160 km abipus plačiojo geležinkelio linijos. Buvo ir keleivinis susisiekimas. Vėliau sekė palaipsninis susitraukimas, tačiau tik pasibaigus socializmui geležinkelis staiga tapo nereikalingas. Dalis linijos panaudota turizmuo ir atrakcijoms. Dabar, atrodo, padėtis prasta. Iš to ką pamačiau - niekur nesimato eismo pėdsakų, nors prieš kelis metus dar siaurasis geležinkelis veikė.
Siaurojo geležinkelio viaduko per platųjį Čarnos Bialostockos stoties ribose viaduko prieigos.
Tęsinys. Čarna Bialostocka, stotis nuo pat geležinkelio nutiesimo. Ankstesnis pavadinimas - Čarna Vies' (Czarna Wieś).
Vaizdas (Bialystoko link) nuo pėsčiųjų tilto peronų gale prie pervažos.
Į priešingą pusę.
Ir pats tiltas. Neaišku, kam jis reikalingas tokioje vietoje. Nebent anksčiau, socialistiniais laikais pralankai (linija vienkelė) sustodavo ilgi sąstatai ir ilgam užtverdavo pervažą. Bent pėstieji galėdavo praeiti.
Išlikęs pastatas (tikriausiai gyvenamasis namas nuo pat pradžių) nuo geležinkelio tiesimo ar kiek vėlesnio laikotarpio.
Stoties pastatas.
Rampa ir sandėlis ant jos.
Nuo perono galo, vaizdas Bialystoko link. Tolumoje matosi siaurojo geležinkelio viadukas per platųjį.
Kita stotis - Machnačius. Kaip jau minėjau čia būta atšakos į kažkokį neaiškų objektą miške, į kurį nepatvirtintais duomenimis galėjo ateiti ir 1520 mm vėžės linija. Buvo du nuvažiavimai iš to objekto į magistralinę liniją - vienas link Sokulkos su galima 1520 mm vėžė, o kitas į Machnačiaus stotį.
Dabar šis stotis tarnauja tik kaip pralanka.
Rytinis perono galas. Vaizdas Bialystoko link. Du pagrindiniai keliai yra skirtingame lygmenyje, todėl ir peronai skirtinguose lygmenyse.
Vaizdas rytinio kelyno galo pusėn. Ten tolumoje turėjo būti privažiuojamojo kelio iš minėto objekto miške prisišliejimas prie stoties kelių.
Keleivinis stoties pastatas. Dabar gyvenamasis namas. Vakariniame perono gale.
Ten pat, vaizdas atgal, rytų pusėn.
Vaizdas Bialystoko pusėn.
Machnačiuje pravažiavo ET22-973. Priekyje esantis numeris tai ne serijos numeris, o kažkoks Lenkijos geležinkelių daugiaženklis riedmenų numeris, kurį sudaro dalis UIC kodo + 2151 kontrolinis numeris.
Komentuoti: