Lenkijos Pendolino in action:
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[PL] Lenkijos geležinkeliai
Collapse
X
-
Pesa Dart (ED161)
Grybów, Mažosios Lenkijos vaivadija
Official presentation of the first of the 20 new Pesa Darts for the Polish railways
http://pieniadze.gazeta.pl/pieniadz/...sty__W,,1.html
Komentuoti:
-
Fotoreportažas bus kiek vėliau (už savaitės, kitos). O kol kas video iš youtube'o su nauju PKP Iintercity lokomotyvu SU160-001. Pirmuoju iš pirmos (10 vnt.; gal ir ne paskutinės) partijos naujų PESA Gama serijos šilumvežių. Aktualu tai, kad šio tipo šilumvežius artimoje ateityje tikriausiai matysime ir Lietuvoje, galbūt netgi Kaune.
Greitis 160 km/h, ką rodo ir skaičius 160 serijos numeryje.
Paskutinis taisė Al1; 2015.06.24, 08:02.
Komentuoti:
-
Įdomus video su žvėrių atbaidymo garsiakalbiais
https://www.youtube.com/watch?v=ZgA2dbV8DtsPaskutinis taisė vytautas8; 2015.04.23, 18:07.
Komentuoti:
-
Nuo Bielianų iki sienos su Baltarusija geležinkelis darė S formos vingį, tik raidė turėtų būti veidrodiškai atspindėta.
Pasiekiau vietą, kuri pažymėta cariniame žemėlapyje (žr. aukščiau 242 pranešime). Ten, kur miškas - siena. Geriau įsižiūrėjus matosi pasienio stulpai.
Baltarusijos teritorijoje esančioje geležinkelio dalyje būta dviejų didesnių tiltų. Pirmasis per Tatarką. Jo palydovinėje nuotraukoje nesimato, nes toje geležinkelio vietoje yra žvyrkelis, be to atsirado dirbtinis ežeriukas piečiau geležinkelio, būtent, užtvenkus Tatarką. Antrasis tiltas buvo gerokai didesnis, deja, upelio pavadinimo neradau nei viename žemėlapyje. Dabar ten viskas pasikeitę - Tatarka užtvenkta, susidarė Jubiliejinis ežeras ir eilė tvenkinių, kurie jungiasi tarpusavyje. Nepaisant tokių dirbtinių landšafto pokyčių, tilto atramos, atrodo, žiūrint į palydovinį vaizdą, išlikusios. Pylimas tai tikrai.
Keli šimtai metrų prieš šį tiltą, jei judama nuo Suvalkų pusės, ties Karalina buvo to paties pavadinimo pralanka.
Už tilto Gardino link, nepilnai už kilometro, geležinkelis buvusios Suvalkų - Gardino (Lososnos) linijos vietoje yra. Tik dabar tai privažiuojamasis kelias nuo Lososnos.
Pabaiga.Paskutinis taisė Al1; 2015.03.18, 19:05.
Komentuoti:
-
Pagaliau pasiekiu buvusią Bielianų stotį. Patys Bielianai liko Baltarusijos pusėje.
Maždaug nuo rytinio kelyno galo Gardino link. Stoties būta dešinėje pusėje.
Einu pirmyn. Bielianuose bene geriausiai išlikusi rampa. Galbūt yra ir pastatų pamatai, bet viskas tankioje augmenijoje paskendę.
Rampa.
Čia kiek atokiau nuo stoties, bet ties stoties pastatu, jei išvestume statmenį nuo buvusio geležinkelio iki šitų liekanų. Galbūt tai stoties rūsys.
Paskutinis taisė Al1; 2015.03.19, 18:42.
Komentuoti:
-
Kitas nemažas tiltas buvo per Bebrą. Einu nuo kelio (buvusios pervažos) iki upės. Gal man taip atrodė, bet lygtai pylimo viršus banguotas, koks turėtų būti išrovus pabėgius ir palikus duobes užaugti žole.
Tilto liekanos.
Vakarinė atrama
Rytinė atrama.
Bebras čia visiškai menkas. Nors už kelių dešimčių jis jau plati upė - žiūrėkite nuotrauką su tiltu per Bebrą tarp Augustavo ir Kamienos Novos.
Toliau važiuoju pylimu. Ant jo užvažiuoju už Novy Dvuro, arba Naujadvario, nes žemės tai lietuviškos.
Dar vienas tiltelis. Šitas jau paplatintas.
Paskutinis taisė Al1; 2015.03.18, 18:32.
Komentuoti:
-
Tęsinys. Tarp Ružanystoko ir Dubasno teka Sidra, per ją būta nemažo tilto. Deja, jokių jo liekanų nėra. Bet gerai išlikęs pylimas, ypač iš rytinės pusės.
Kita pralanka - Dubasno. Vaizdas iš vakarinio jos galo link Gardino.
Dėmesį patraukė įtartinas objektas. Pasirodo, tai betoniniai pamatai. Tikriausiai tai gal būti iešmininko būdelės ar pan. pamatai.
Ties buvusia pervaža pralankoje. Vaizdas Augustavo link.
Ten pat, vaizdas Gardino link.
Geležinkelis toliau vingiuoja. Pylimas paverstas gan plačius keliu. Nepaisant to, išlikęs siauras geležinkelio tiltelis, nepaplatintas.
Dar kiek pavažiavus prasideda iškasa.
Paskutinis taisė Al1; 2015.03.18, 18:25.
Komentuoti:
-
Už kelių šimtų metrų nuo buvusios Ružanystoko stotelės. Vaizdas Gardino link.
Pirmoji Ružanystoko stotelė buvo čia. Vaizdas Gardino link.
Ten pat, į priešingą pusę. Šioje vietoje buvo pervaža per kelią, ir vienoje jo pusėje pylimas, o kitoje - iškasa.
Namas ties ta vieta. Jis stovi ant kalvelės, gerokai aukštesnės, nei atrodo nuotraukoje. Tikriausiai su stotele irgi nieko bendro neturėjo.
Tęsinys busPaskutinis taisė Al1; 2015.03.17, 20:12.
Komentuoti:
-
Tarp Ostrovo ir Ružanystoko (vėlesnio laikotarpio) stotelių. Vaizdas Gardino link.
Ružanystoko (vėlesnio laikotarpio) stotelės vieta, vaizdas Augustavo link.
Ten pat, į priešingą pusę.
Po medžiais kažkokie akmenys. Neaišku, nuo stotelės statinių ar kokių kitų pastatų.
Už medžių ir krūmų. Bet šie pastatai nieko bendro tikriausiai su buvusia stotele neturi. Kairiau yra gyvenamas namas, nepatekęs į kadrą.
Paėjus ~20 metrų kol baigsis apaugusi krūmais pylimo dalis dešinėje. Vaizdas Gardino link.
Paskutinis taisė Al1; 2015.03.18, 13:42.
Komentuoti:
-
Fotoreportažo linija Šeštokai - Lososna ruože nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos iki Lenkijos ir Baltarusijos sienos tęsinys. Išardyta linijos dalis keli kilometrai už Kamienos Novos stoties iki sienos su Baltarusija.
Pradžiai žemėlapiai. Visi jie iš http://mapywig.org
Rusiškas 1894 m. žemėlapis. Nors geležinkelio ruožas dar neveikiantis, eismas prasidėjo tik 1899 m.
Nurodytos Kamienos Novos ir Bielianų stotys bei Ostrovo ir Dubasno pralankos. Kairėje pusėje mėlynu skrituliuku pažymėjau vietą, nuo kurios nutiesta nauja linija iki Sokulkos. Dešinėje pusėje linija pažymėta siena su Baltarusija. Mėlynu tašku netoli jos pažymėta vieta, kuri buvo pasiekta ir iš kurios padaryta paskutinė nuotrauka.
Lenkiškas 1929 m. žemėlapis. Lyginant su rusišku, nėra Ostrovo ir Dubasno pralankų. Pagal carinius tvarkakraščius sustojimų nei Ostrovo, nei Dubasno stotelėse nebuvo. Iš pradžių traukiniai stodavo tik stotyse, o kiek vėliau caro laikų tvarkaraščiuose atsirado Krasnostokstaja platforma. Deja, jos atstumai nebuvo nurodyti. Pagal pavadinimą galima suprasti, kad tai vėliau pervadinta į Ružanystoką stotelė. Pirmojo pasaulinio karo metais vokiečių tvarkaraštyje buvo stojama visose išvardytose aukščiau stotyse ir stotelėse. Tarpukaryje Dubasno stotelės nėra jokiame man žinomame tvarkaraštyje, o Ostrovo stotelėje buvo stojama tik kelis metus po karo pabaigos. Vėliau iki pat Antrojo pasaulinio pradžios tarp Kamienos Novos ir Bielianų tik Ružanystoko stotelė. Bet jos vieta, kaip matyti iš kito žemėlapio, keitėsi. Nors tvarkaraščių atstumuose tai neatsispindėjo. Visgi lenkiškose tarpukario geležinkelių schemose yra ir Dubasno, ir Ostrovo stotelės.
Lenkiškas 1935 m. to paties kvadrato žemėlapis. Mažesnis fragmentas tik toje vietoje, kur yra pakitimų. Jie nedideli - Ružanystoko stotelė yra kitoje vietoje, nei buvo anksčiau.
Didelė dalis geležinkelio pylimo yra pravažiuojama automobiliu. Vienur tai paprastas lauko keliukas, kitur padarytas normalus žvyrkelis. Yra ir nenaudojamų keliui linijos atkarpų. Nuo tos vietos, kur atsišakoja nauja linija į Sokulką, buvo galima važiuoti senu pylimu. Pasiekiau kelią Dombrova Belostocka - Lipskas. Už jo už kelių dešimčių metrų nuo buvusios pervažos, yra žemėlapiuose nepažymėto tilto per kažkada matyt tekėjusį upelį, liekanos.
Kitas tiltas yra netoli, per Krapivną (žr. žemėlapyje). Jo atramos išlikusios, tik jo pasiekti nebuvo kaip. Teritorija aptverta ir įrengta karvių ganykla.
Taigi, toliau važiuoju iki Ostrovo pralankos vietos. Ji buvo štai čia, vaizdas ties buvusia pervaža į Augustavo pusę. Plati lygi pieva - buvusio kelyno vietoje. Pastatai neišliko.
Ten pat, į Gardino pusę. Gerai išlikęs pylimas.
Paskutinis taisė Al1; 2015.03.17, 20:16.
Komentuoti:
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimą
Komentuoti:
-
Už stoties geležinkelis daro nemažą posūkį kairėn ir eina iškasa.
Kiek toliau iškasa pereina į nedidelį pylimą, kuris gerokai padidėja prieš tiltą per Kamieną (Kamienna).
Tiltas per Kamieną. Vaizdas Sokulkos link.
Ten pat, vaizdas atgal
Tiltas iš šono.
Už tilto geležinkelis kiek pasuka kairėn, paskui dešinėn ir išeina į tiesiąją, kairėje kiek toliau nuo geležinkelio palikdamas Stara Kamienos kaimą. Ties kaimo geležinkelio pervaža. Vaizdas Sokulkos link. Toliau aš važiuoju keliuku, kuris matosi kairėje geležinkelio pylimo pusėje. Nes tolumoje yra ypatinga vieta.
Ta ypatinga vieta tai vieta, kur linija į Sokulką atsiskiria nuo senosios išardytos linijos į Gardiną (Lososną). Mėlyna - esama linija. Gelsva - išardytos linijos pylimas. Apibraukiau vietą, kur jos išsiskiria. P -Stara Kamienos pervaža.
Taigi, kairėje matomas pylimas ir keliukas ant jo - senoji išardyto geležinkelio trasa. Nauja linija, kaip matyti, pravesta gerokai aukštesniu pylimu. Beje, važiuojant traukiniu labai gerai matosi ta vieta.
Toliau kelionę tęsiu išardyta linija. Bet apie ją kitame tęsinyje.
Apie eismo intensyvumą. Liniją apvažiavau per dvi dienas. Pirmą dieną važiuojant nuo Trakiškių iki šios vietos sutikau kelio mašiną Trakiškėse (pirmyn ir atgal suspėjo pravažiuoti), manevrinį šilumvežį manevruojantį Suvalkų stotyje, stovintį Suvalkuose traukinį su šilumvežiu į Varšuvą, automotrisę Bialystokas - Suvalkai ir ją atgal grįžtančią į Bialystoką. Antrą dieną šilumvežį class 66 su pusvagoniais ir ST44 (M62) su pusvagoniais bei traukinį Varšuva - Suvalkai su išnuomotu iš ČD šilumvežiu. Netoli vietos, kur atsiskiria trasa į Sokulką nuo senos linijos į Gardiną trasos, pravažiavo drezina su platforma. Deja, dalies iš minėtų riedmenų nufotografuoti nepavyko.Paskutinis taisė Al1; 2015.03.11, 19:41.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Kita stotis - Kamiena Nova (Kamienna Nowa). Viena iš didelių (nes mūriniai pastatai) stočių, pastatytų tiesiant geležinkelį.
Vaizdas iš aikštės pusės.
Laiptai.
Deja, stotis neveikianti, jokio kelyno nebėra. Viskas užželia krūmais ir žole. Čia stoja tik priemiestiniai traukiniai.
Vaizdai nuo perono.
Tačiau stoties pastato laukiamoji salė visgi keleiviams prieinama, nors stotyje niekas nebudi. Beje, durys ir suolas viduje buvo šviežiai nudažyti.
Vaizdas Sokulkos link.
Augustavo link.
Pirmasis kelias ir peronas yra apaugantys krūmais ir žole. Naudojamas antrasis kelias ir peronas tarp buvusio pirmojo bei antrojo kelių.
Buvę geležinkeliečių tipiniai namai šalia stoties.
Tikriausiai vandens bokšto ar rūsio liekanos stoties aikštės viduryje.
Paskutinis taisė Al1; 2015.01.05, 18:26.
Komentuoti:
-
Tęsiu toliau. Už maždaug pusės kilometro nuo Jastšembnos stoties teka Jastšembianka ir per ją yra tiltas. Vaizdas Sokulkos link.
Kita stotelė Ostrovie Biebžanskie (Ostrowie Biebrzańskie). Lietuviškai - Ostrovių Bebro stotelė. Bendras vaizdas Augustavo link.
Sokulkos link. Tolumoje už posūkio teka Bebras, yra didelis tiltas.
Stotelės pastatas.
Tiltas per Bebrą (Biebrza). Vaizdas Sokulkos link.
Iš kito galo, Augustavo link.
Ten pat, Sokulkos link.
Toliau geležinkelis daro panašų į S formos vingį, jei būtų judama nuo raidės apatinės dalies. Pora vaizdų. Toliau geležinkelis eina laukais, didelių miško masyvų nėra.
Paskutinis taisė Al1; 2015.01.05, 18:25.
Komentuoti:
Komentuoti: