Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[PL] Lenkijos geležinkeliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Delfinas
    replied
    Last time I saw Poles so excited as in this video was when first LOT - Polish Airlines, Dreamliner arrived to Poland.



    To be honest I can't wait riding this beauty from Gdańsk to Kraków.

    Komentuoti:


  • Silber418
    replied
    Congratulations!

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Damn those trains... they look f***ing amazing! Wish to see something like this in Lithuania one day.

    Komentuoti:


  • DocentX
    replied
    more pic :

    Parašė lukaszek89
    Wrocław:

























    photos: Rynek kolejowy

    Komentuoti:


  • Delfinas
    replied
    ^^ I guess we will have to wait a bit longer before it would be able to ride Pendolinos to Baltic States, so far priority is to connect Poland with high speed rails with the biggest Polish agglomerations, Germany and then with southern Europe via Czech Republic.

    Komentuoti:


  • spirit
    replied
    What about "Rail Baltica" plans in Poland?

    Komentuoti:


  • Delfinas
    replied
    You need appropriate infrastructure to use Pendolinos, for the nearest future it will be available between Gdańsk, via Warsaw, Katowice to Kraków. Route between Warsaw and Kraków is already suited for high speed while route between Gdynia/Gdańsk is under reconstruction and will be ready till the end of 2014.

    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    I see, that no fast train do direction Lithuania? Any plans?

    Komentuoti:


  • Delfinas
    replied
    First of 20 Polish Pendolinos has arrived to Poland.

    Here in Wrocław,





    Paskutinis taisė Delfinas; 2013.08.12, 15:34.

    Komentuoti:


  • DocentX
    replied
    Polish Pendolino is beeing transported to Poland for tests :











    Komentuoti:


  • Delfinas
    replied
    one more pic and video



    Komentuoti:


  • AB13
    replied
    Parašė DocentX Rodyti pranešimą
    PKP Intercity (Polish rail operator) has ordered 20 high-speed trainsets from Alstom in a deal worth 665 million euros.

    The new trains, which enter service in December 2014, will create a high-speed link between the north and south of the country, connecting Gdynia, Warsaw and Krakow/Katowice.

    Atvaizdas


    Atvaizdas


    Atvaizdas


    Atvaizdas


    Atvaizdas


    Atvaizdas


    first photo of Polish Pendolino trains :

    Atvaizdas
    They needed to ask Dutch railway operator PYRA about these trains first, before ordering. Dutch have quite tricky experience about using these trains in winter

    Komentuoti:


  • DocentX
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    This is some good news. It's amazing how Poland is fixing its transport system. What is the designated maximum speed of those trains? They seem similar to New Pendolino which are capable of 250km/h. What is the design speed of those lines?

    Komentuoti:


  • John
    replied
    This is some good news. It's amazing how Poland is fixing its transport system. What is the designated maximum speed of those trains? They seem similar to New Pendolino which are capable of 250km/h. What is the design speed of those lines?

    Komentuoti:


  • DocentX
    replied
    PKP Intercity (Polish rail operator) has ordered 20 high-speed trainsets from Alstom in a deal worth 665 million euros.

    The new trains, which enter service in December 2014, will create a high-speed link between the north and south of the country, connecting Gdynia, Warsaw and Krakow/Katowice.













    first photo of Polish Pendolino trains :

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Parašė disident Rodyti pranešimą
    Vizualiai žiūrint į vagono vidų, atrodo, kad vagono plotis daug siauresnis, nei mūsų traukinių, ne tik tais 7 centimetrais dėl siauresnės vėžės. Ar tikrai taip?
    Taip, ne tik platesni, bet ir aukštesni. Mūsų vagonai gali būti ne daugiau 3400mm pločio, jų - ne daugiau 3150mm.
    Paskutinis taisė Aleksio; 2013.03.30, 22:08.

    Komentuoti:


  • disident
    replied
    Parašė zanaz Rodyti pranešimą
    Zwardon, paskutinė stotele Lenkijoje, tolumoje matosi Slovakija. Atvažiavome iš Katovicų (19 zlotų), elektrovežis, apvažiavęs vagonus, katik prisikabino važiuoti atgal.

    Atvaizdas


    Atvaizdas


    Atvaizdas


    Už kokios valandėlės privažiuoja slovakų traukinys

    Atvaizdas


    Prisijungia vėlesniu traukiniu atvykusi grupė kauniečių ir pusė vagono lietuvių dunda link Žilinos . Su grupine nuolaida? apie 2,20€

    Atvaizdas
    Vizualiai žiūrint į vagono vidų, atrodo, kad vagono plotis daug siauresnis, nei mūsų traukinių, ne tik tais 7 centimetrais dėl siauresnės vėžės. Ar tikrai taip?

    Komentuoti:


  • zanaz
    replied
    Zwardon, paskutinė stotele Lenkijoje, tolumoje matosi Slovakija. Atvažiavome iš Katovicų (19 zlotų), elektrovežis, apvažiavęs vagonus, katik prisikabino važiuoti atgal.





    [IMG]

    Už kokios valandėlės privažiuoja slovakų traukinys



    Prisijungia vėlesniu traukiniu atvykusi grupė kauniečių ir pusė vagono lietuvių dunda link Žilinos . Su grupine nuolaida? apie 2,20€

    Komentuoti:


  • vytautas8
    replied
    Modernizuotas SM42, Elkas, toks vaizdas kaip kirviu nutašyti:




    Paskutinis taisė vytautas8; 2014.01.01, 20:07.

    Komentuoti:


  • statyba
    replied
    Inovacijos lenkijos gelezinkeliuose)

    Bet tokio "aparato" ir as tikrai noreciau ur nors Marcinkonys - Senove atkarpoje niekam nematant pasivazinet..

    http://www.youtube.com/watch?v=6JV2KSo1VMI
    Paskutinis taisė statyba; 2013.01.17, 02:32.

    Komentuoti:

Working...
X