Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[PL] Lenkijos geležinkeliai
Collapse
X
-
Tik Suvalkuose apsauga paklausė, ką darau. Nors matė, kad su fotoapratu. Pasakiau, kad fotografuoju. Tuo viskas ir baigėsi. Žmonių nematyti, nes linija ne pagrindinė, eina užkampiu, menkai apgyvendintomis vietovėmis. Didžiosiose stotyse pataikiau būti tokiu laiku, kai nevažiuoja joks traukinys. Suvalkuose iki traukinio išvykimo dar buvo likę apie 1,5 val. Tai ir keleivių dar nebuvo.
-
Fotografavimas sklandžiai vyko turbūt? Darbuotojų ir šiaip žmonių nelabai matyti nuotraukose.
Komentuoti:
-
Nuo Augustavo apie 15 km geležinkelis vėl eina Augustavo giria. Vaizdas ties pervaža girioje tarp Augustavo ir Balinkos stotelių. Augustavo link. Čia būta Sajaneko pralankos. Ji pažymėta net ir cariniame žemėlapyje, panaikinta po Antrojo pasaulinio karo. Nes yra miške, jokių kaimų arti nėra.
Ten pat, vaizdas Sokulkos link.
Tačiau į girią įsiterpia Balinkos kaimas, esantis laukymėje. Ten teka Lebiedzianka, per ją - geležinkelo tiltas.
Balinkos stotelė. Vaizdas Augustavo link.
Stotelės pastatas, dabar gyvenamasis namas.
Kita stotis - Jastšembna (Jastrzębna). Nors tai dabar greičiau pralanka. Yra tik du keliai. Kažkada buvo dar vienas (tikrai), o gal ir du papildomi keliai. Dešinėje pusėje yra žolėmis ir krūmais užželianti betoninėmis plokštėmis dengta aikštė. Matyt skirta medienos pakrovimui.
Vaizdas Augustavo link.
Einu stoties pastatų link.
Stoties pastatas. Keleiviams neprieinamas, bet lyg ir naudojamas geležinkelio reikmėms.
Tualetas.
Senas medinis pastatas priešingoje geležinkelio pusėje, priešais dabartinį stoties pastatą.
Vaizdas nuo perono galo Sokulkos link. Tas eismo valdymo "bokštas" veikiantis.
Kiek paėjus nuo perono, stoties panorama.
Už stoties Sokulkos link yra pervaža. Ties ja, Sokulkos link.
Jastšembnos stoties link.
Buvęs geležinkeliečių namelis ties pervaža.
Tęsinys bus.Paskutinis taisė Al1; 2015.03.17, 08:45.
Komentuoti:
-
Kelio Lazdijai - Augustavas pervaža Augustavo pakraštyje. Tolumoje matosi stotis.
Kita įdomi vieta geležinkelio linijoje - damba (pylimas) tarp Saino ir Sajeneko ežerų. Kažkada tai buvo vienas ežeras. Matyt tiesiant geležinkelį ir pastatyta, nors galėjo būti įrengta ir anksčiau, pavyzdžiui, tiesiant Augustavo kanalą. Ežerai jungiasi prataka, per kurią pastatyti kelio ir geležinkelio tiltai. Vaizdas Sokulkos link.
Tolumoje matosi buvusio kelio Augustavas - Gardinas viadukas virš geležinkelio.
Geležinkelio tiltas.
Vaizdas Augustavo link.
Einu viaduko link. Vaizdas atgal.
Pravažiuojantis traukinys Varšuva - Suvalkai. Gaila, nespėjau nufotografuoti iš priekio.
Buvusio Augustavo - Gardino plento viadukas. Naudojamas.
Vaizdas Augustavo link.
Už viaduko, Sokulkos link.
Paskutinis taisė Al1; 2015.03.17, 08:44.
Komentuoti:
-
Stoties pastatas iš miesto pusės. Augustave važinėja miesto autobusai, tačiau jų stotelė prie geležinkelio stoties yra priešingoje geležinkelio pusėje, prie pėsčiųjų tilto, o ne aikštėje prie stoties pastato. Nes stotis tiesiant geležinkelį buvo pastatyta už miesto, miestas iki stoties neišsiplėtė. Tačiau prie stoties, tik kitoje geležinkelio pusėje išaugos privačių namų ir nedidelių pramonės įmonių rajonėlis Lipoviecas. Todėl miesto VT ten ir važiuoja.
Vėl iš perono pusės.
Pirmasis peronas, atrodo, gali būti originalus, išlikęs nuo geležinkelio tiesimo laikų.
Sokulkos link pirmasis peronas sklandžiai pereina į rampą. Kažkas panašaus ir Suvalkuose.
Rampos kraštą sutvirtinantis bėgis.
.
Nuo perono galo, vaizdas Sokulkos link.
Dar vienas poilsiautojams nuomojamas vagonas prie rampos, Sokulkos link.
Ten pat, vaizdas atgal.
Kelyno galas, Sokulkos link.
Ten pat, Augustavo stoties pusėn.
Paskutinis taisė Al1; 2015.01.04, 09:49.
Komentuoti:
-
Tęsiu toliau Augustavo stotyje. Vaizdas peronų, pėsčiųjų tilto ir stoties pastato link nuo Suvalkų pusės.
Ten pat, vaizdas atgal.
Augustavo stoties pastatas.
Tai tipinis geležinkelio Varėna - Alytus - Šeštokai - Suvalkai - Gardinas (tiksliau Lososna) linijos stoties pastatas. Skyrėsi tik dydžiai ir plytų tipas. Vienos stotys iš raudonų, kitos iš geltonų plytų. Pastatas atrodo apleistas, nors tokiu nėra. Tačiau keleiviams veikia tik laukiamoji salė. Kasos nėra.
Pėsčiųjų tiltas ir vandentiekio bokštas.
Vaizdai nuo tilto. Kažkoks ūkinis pastatas.
Vaizdas Suvalkų pusėn.
Vaizdas Sokulkos pusėn.
Labiau priartinus.
Vandentiekio bokštas. Aišku, ne originalus geležinkelio tiesimo metų. Tikriausiai pokarinis, nors gal ir tarpukarinis.
Paskutinis taisė Al1; 2015.01.04, 09:21.
Komentuoti:
-
Taigi, pirmas etapas baigėsi ties Augustavo uostu. Kitą kartą tęsiu nuo Augustavo stoties.
Stoties kelyno galas nuo Suvalkų pusės.
Ten pat, vaizdas Suvalkų link.
Augustavo stoties keliuose stovi keli seni vagonai, kurie yra nuomojami poilsiautojams. Augustavas yra Lenkijos vandens turizmo centras, aplinkui daug ežerų, todėl vasarą traukinyje iš Varšuvos ar į ją dažnai 80 proc. keleivių yra būtent poilsiautojai.
Šis vagonas, aišku, nėra nuomojamas.
Seniena. Lenkijoje galima rasti daug senų riedmenų. Kažkodėl pas mus viską labai stengiamasi utilizuoti...
Gyvenamieji (vasaros metu) vagonai iš arčiau.
Vis arčiau stoties vidurio. Dešinėn eina atšaka į pramoninę teritoriją.
Paskutinis taisė Al1; 2015.01.02, 09:22.
Komentuoti:
-
Apie 80-90 proc. trasos tarp Suvalkų iki Augustavo eina mišku, daugiausiai dideliu spygliuočių miško masyvu - Augustavo giria. Vietovė ten gana lygi. Reljefas labiau ima keistis artėjant prie Augustavo. Augustavas yra įsikūręs tarp ežerų, kurie sujungti kanalais.
Augustavo prieigose, miesto link. Čia geležinkelis jau nutiestas aukštoku pylimu. Dešinėje, už medžių eina kelias Suvalkai - Augustavas.
Ten pat, vaizdas atgal.
Dar kiek arčiau Augustavo. Čia sueina trys ežerai - Rospuda, Necko ir Biale. Kelias ir geležinkelis eina siaura sąsmauka tarp dviejų paskutinių ežerų. Ta sąsmauka tikriausiai dirbtinė. Abu ežerai jungiasi prataka, per kurią beveik vienas šalia kito pastatyti kelio ir geležinkelio tiltai.
Geležinkelio tiltas, vaizdas Sokulkos ir Augustavo link.
Ten pat, vaizdas atgal.
Geležinkelio tiltas nuo kelio pylimo.
Už geležinkelio tilto, Augustavo link. Gerai įsižiūrėjus, ten, tolumoje matosi stotelė.
Tai Augustów Port - Augustavo uosto stotelė. Dešinėje matosi kelias Suvalkai - Augustavas.
Suvalkų link.
Augustavo link. Matosi pervaža su stačiu nuolydžiu nuo kelio Augustavas - Suvalkai. Toliau iki Augustavo stoties geležinkelis eina ežero pakrante (kairėje pusėje).
Iš Suvalkų grįžo automotrisė SA133-020. Ji važiuoja į Bialystoką.
Paskutinis taisė Al1; 2015.01.02, 08:42.
Komentuoti:
-
Kita stotelė - Blizna. Vaizdas Suvalkų link.
Dešinėje perono pusėje, jei judama į Suvalkus, kiek atokiau nuo geležinkelio, yra stotelės pastatas.
Nuo perono galo, Sokulkos link.
Vietinė lauko kelio pervaža tarp Bliznos stotelės ir Bliznos upės.
Tiltas per Blizną, Sokulkos link.
Bliznos kaimo pervaža, Sokulkos link.
Komentuoti:
-
Kita stotelė - Plocično (Płociczno). Dar kartais vadinama Płociczno koło Suwałk (Plocično šalia Suvalkų)
Platforma, vaizdas Sokulkos link.
Vaizdas Suvalkų link.
Nuo šios stotelės buvo atšaka į Plocično kaimą, kur buvo Płociczno Tartak stotis. Tartak - lentpjūvė. Ten veikė lentpjūvė. Ir ten prasideda iki šiol veikiantis (kaip turistinis) Vygrių siaurasis geležinkelis.
Išlikę pabėgiai, kairėje platforma, dešinėje - stotelės pastatas.
Stotelės pastatas. Geležinkelis yra šone, o ne iš galo.
Stotelės panorama. Dešineje už medžių stotelės pastatas.
Toliau - Ščepkų (Szczepki) pralanka. Dabar stotelė. Šiaurinis galas, vaizdas Suvalkų link.
Jei stovėsime Suvalkų link, tai dešinėje pusėje yra šis namas, pastatytas, pagal viską, tiesiant geležinkelį
Čia jau pokarinis, tikriausiai 60-70 metų pralankos pastatas. Dabar gyvenamasis namas.
Nuo perono galo, Sokulkos link.
Ten pat, į priešingą pusę, Ščepkų stotelės vaizdas. Vakaro saulė jau švietė gan žemai... Tolumoje matosi pravažiavusi automotrisė į Suvalkus.
O čia ji iš arti. SA133-020
Tęsinys bus.Paskutinis taisė Al1; 2015.01.01, 21:14.
Komentuoti:
-
Tęsiu toliau.
Maždaug už 1 km nuo tos vietos, kur fotografuotos paskutinės nuotraukos, pateiktos 221 pranešime, linija į Olecką atsiskiria nuo linijos į Sokulką.
Kita stotis linijoje Suvalkai - Sokulka - Las Suwalski, lietuviškai Suvalkų miškas. Nuo šios stoties taip pat atsišakoja jungiamoji linija su Suvalkų - Olecko geležinkeliu. Bėgiai nuo Suvalkų pusės ir nuo Las Suwalski stoties pusės susijungia stotyje Papiernia Suvalkų miesto pietiniame pakraštyje. Būtent pro Papiernią ir toliau į Olecką eis RailBaltica.
Las Suwalski šiaurinis galas, ties pervaža. Vaizdas Suvalkų link. Tiesiai į Suvalkus, kairėn - į Papiernią.
Į Las Suwalski stoties pusę.
Ties pirmuoju iešmu. Kairėje aklikeliai, dešinysis kelias į Papiernią.
Paėjus pirmyn, vaizdas atgal, Suvalkų link.
Apleisti pastatai. Stotis aptarnauja didelį karjerą, kuris yra į rytus nuo stoties. Iki jo veda atšaka. Dabar kasybos apimtys kritusios. O kažkada reikėjo didelės stoties ir pagalbinio ūkio joje.
Buvusi vagonų remonto vieta.
Keleivinė platforma. Deja, čia nestoja jokie traukiniai.
Bendras vaizdas Suvalkų link. Tame valdymo centre (tai ir stoties pastatas), nieko nebuvo.
Stoties kelyje stovėjo pusvagonis.
Paskutinis taisė Al1; 2015.01.01, 20:50.
Komentuoti:
-
Beveik iki Varšuvos, bet ne visas. Šita dalis iki tos vietos, kur atsišakoja dabartinė linija į Sokulką nuo senosios išardytos linijos trasos į Gardiną. Bus ir išardyta dalis iki sienos su Baltarusiją.
Paskui bus dalis nuo Bialystoko iki Varšuvos prieigų, Zielionkos stoties, kur atsiskiria dabartinė trasa į Varšuvos centrinę stotį nuo buvusio Sankt Peterburgo - Varšuvos geležinkelio linijos. Kitais metais pratęsiu.Paskutinis taisė Al1; 2014.12.31, 10:49.
Komentuoti:
-
už puikų reportažą. O kur jis baigsis, jei ne paslaptis? Negi iki pat Varšuvos geležinkelis nufotografuotas?
Komentuoti:
-
Tiltas per Juodąją Ančią.
Kada pastatytas antrasis tiltas - neaišku. Liniją į Olecką nutiesta vokiečių Pirmojo pasaulinio karo metais. Bet galbūt pradžioje (o ir tikriausiai) geležinkelio linija atsišakojo nuo Suvalkų - Gardino linijos kitoje vietoje.
Tiltas, vaizdas Sokulkos ir Olecko kryptimi.
Ties tiltu, vaizdas Suvalkų stoties pusėn. Tolumoje matosi praeitame pranešime minėta pervaža
Vėl Sokulkos ir Olecko kryptimi. Ten, tolumoje bus naujoji Suvalkų stotis.
Maždaug ten, kur pažymėt. St - dabartinė stotis.
Maždaug čia, vaizdas Suvalkų stoties pusėn.
Ten pat, į priešingą pusę.
Dar pora nuotraukų tarp Suvalkų būsimos stoties ir tos vietos, kur atsiskiria linijos į Sokulką ir Olecką.
Kažkur čia Pirmojo pasaulinio ar trumpai po jo metais buvo stotelė Koszary Kościelne. Koszary - kareivinės. Nors Suvalkų kareivinės (carinės) yra mieste, o čia tais metais buvo laukai... Gal kokios laikinos kareivinės?
Suvalkų link.
Tęsinys bus.Paskutinis taisė Al1; 2014.12.31, 10:53.
Komentuoti:
-
Lenkijoje mažiau kvaršina galvą dėl geležinkelio priežiūros. Linijos gali atrodyti apleistai, peronai apirę, auga žolė, medžių šakos vos ne vagonus braukia ir t.t., bet greitis gali būti ir 100 ar 120 km/h. Iš viso manau, kad Lietuvoje per daug švaistomos lėšos žolės skutimui po kelis kartus per sezoną palei geležinkelį, krūmų ir medžių kirtimui, ir t.t.
Ilgai stotyje neužsibūnu. Ortofotonuotraukoje raudonai pažymėta linijos, einančios iš Suvalkų į Sokulką ir Olecką. Juoda linija pažymėta išardyta jungiamoji linija. Tiesiant RailBalticą ji bus atstatyta, nes Suvalkuose bus pastatyta nauja keleivinė stotis, kad būtų išvengta judėjimo krypties keitimo.
Vėl nuotrauka padaryta pėsčiųjų perėjoje. Kairėje depas, kairėn tolumoje eina linija į Trakiškės ir Lietuvą, o dešinėn suka linijos į Sokulką ir Olecką.
Taigi, toliau judu link pervažos (ortofotonuotraukoje nepažymėta, bet ji gerai matosi), kur gatvė kertas su linijomis į Sokulką ir Olecką. Suvalkų stoties link. Tai ne dvikelis, tai dvi atskiros linijos, kurios iš Suvalkų stoties eina lygiagrečiai kelis kilometrus, kol atsiskiria. Kairioji - į Olecką. Tai būsima RailBalticos kryptis. Dešinioji - į Sokulką ir kartu tai senoji linija į Gardiną. Ties pervaža atsišakodavo ir išardytoji jungiamoji linija.
Ties pervaža, į priešingą pusę. Tolumoje matosi tiltas per Juodąją Ančią.
Paskutinis taisė Al1; 2014.12.30, 20:39.
Komentuoti:
-
Ar man tik pasirodė, kad šioje Lenkijos dalyje geležinkeliai atrodo kaip apleisti? Stotyje tarp bėgių auga žolė, betono konstrukcijos, peronai išsikraipę. Galbūt labai mažas judėjimas?
Komentuoti:
-
Suvalkų stotis baigiasi aklikeliu. Nuo stoties pastato einu aklikelio link, kuris praktiškai įsiremia į pagridninę miesto sankryžą.
Stoties pastatas.
Aklikelio link.
Traukinys laukia išvykimo į Varšuvą.
Krovininis kelynas.
Toliau einu į stoties kelyno galą.
Tolumoje jau matosi kelyno galas.
Sandėliai su rampa.
Vaizdas atgal, stoties pastato link.
Paskutinis taisė Al1; 2014.12.30, 20:16.
Komentuoti:
-
Suvalkai.
Kad būtų aiškiau, ortofotonuotrauka. Visos jos bus iš http://mapy.geoportal.gov.pl.
Ši ir kita nuotrauka iš vietos, pažymėtos 2.
Suvalkų stoties link.
Atgal, Kaletniko link.
Toliau einu į kelyną, kuris pažymėtas 1 link. Nors žolė nupjauta, neatrodo, kad juo labai intensyviai naudojamasi. Kelyno šiaurinio galo link.
Suvalkų stoties link.
Kelias į elektrinę irgi nenaudojamas. Matyt, kad sėdi ant dujų adatos.
Ties vieta, pažymėta PP yra reguliuojama pėsčiųjų perėja per stoties kelyną.
Ties perėja stotis link. Matosi stovintis šilumvežis su traukiniu į Varšuva (tas pats, kuris važiuodavo iki Šeštokų).
Einu į kitą kelyno pusę per perėją. Vaizdas į rytus. Kairėje depas (D ortofotonuotraukoje).
Kitoje perėjos pusėje, vaizdas į rytus. Tolumoje depas.
Šioje (pietinėje) stoties kelyno pusėje yra šilumvežių degalinė.
Perėja yra ties vandentiekio bokštu, kuris stovi šiaurinėje kelyno pusėje.
Paskutinis taisė Al1; 2014.12.30, 20:00.
Komentuoti:
Komentuoti: