Parašė statyba
Rodyti pranešimą
Gaila, kad Lietuvoje niekas nesuinteresuotas daryti priemiestinių traukinių maršrutų. Būtų pvz. Vilnius - Juodšiliai, su dviem naujom stotelėm ties Salininkais, ir kursuotų visą dieną kas valandą. Tik čia jau reikia iniciatyvos, miesto ir rajono valdžios prisidėjimo. Reikėtų ir prekės ženklą priemiestiniams traukiniams sugalvoti, ir traukinio žemagrindžio, ir bilietus suderinti. Miesto autobusus „pririšti“ prie traukinių stotelių. Aš čia įžiūrėčiau privalumų – autobusų maršrutai trumpėtų, būtų efektyvesni. Gyventojai gautų greitą susisiekimą su stotimi ir senamiesčiu. Gal atsirastų postūmis priemiesčiams intensyviau vystytis šalia geležinkelio, atidarinėti parduotuves, gal suintensyvinti užstatymą, o ne vien padrikai trobas laukuose barstyt.
Bet čia reikia strateginio mąstymo, integruoti galbūt ir N. Vilnią, Lentvarį. Net ir Grigiškėse teoriškai galima geležinkelį 500 m pratęsti iki magistralės, ir būtų laisvai galima turėti ir tenai priemiestinio traukinio stotelę. Tik čia aišku reiktų išpirkti sklypą ir išbetonuoti peroną (kažkodėl XXI amžiuje tai misija neįmanoma, neskaitant „iš Europos nuleistos“ RailBalticos).
Ką čia parašiau, gal skamba per gražiai, bet kažkodėl kitose šalyse vis atsiranda S-Bahnai: Lenkijoje, Austrijoje, Vokietijoje, Čekijoje ir kitur. Planuojama daug kur, net Lenkijoje daug planų yra. Tik Lietuvoje neįsivaizduojama, kad galima turėti kažką daugiau, negu 7 minučių traukinuką. Turbūt tai politinė problema ir VT vystymo tradicijų nebuvimas.
Komentuoti: