Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Geležinkeliai Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • ignaloidas
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Kiek matosi Google maps, tai panašu, kad ten visas geležinkelis per pievos ant nemenkos sankasos. Matyt buvo lengviau dar biški kilstelti nei statyt milžiniškus viadukus, kurie perliptų ir sankasą, ir geležinkelį.

    Kita vertus įdomu kodėl tiek vienur pervažos, kitur viadukai. Gal kur dėl kitų priežasčių reikėjo aukštos sankasos, ten darė viaduką, o kur žemiau, ten pervažą?

    Spėju ir techbologijos nuo anų laikų pasikeitę. Pavyzdžiui Lentvaryje pagal senus planus lygtais turėjo būti automobilių tiltas per geležinkelį. Bet šiais laikais mašinas ir pėsčiuosius pakišo po apačia.
    Tai kad nelabai ten sankasos yra - iš google street view kur matosi ne prie viadukų:
    https://maps.app.goo.gl/xd9wPK9ZMQjJFoWE7 Čia žiūrint į už maždaug kilometro esančio vieduko per A9 kryptįClick image for larger version  Name:	Screenshot_20250819_205924.png Views:	0 Size:	3,93 MB ID:	2216009

    https://maps.app.goo.gl/opjYwc3nuFrJHGFU9
    Click image for larger version  Name:	Screenshot_20250819_210312.png Views:	0 Size:	4,11 MB ID:	2216010

    https://maps.app.goo.gl/ny8icLtXzLjtrKdg8
    Click image for larger version  Name:	Screenshot_20250819_210444.png Views:	0 Size:	3,99 MB ID:	2216011

    https://maps.app.goo.gl/rurDaJUtTQqsbMR19
    Click image for larger version  Name:	Screenshot_20250819_210642.png Views:	0 Size:	3,86 MB ID:	2216012

    https://maps.app.goo.gl/Wit1kSnP9Y9Tq2u78
    Click image for larger version  Name:	Screenshot_20250819_210826.png Views:	0 Size:	5,20 MB ID:	2216013

    https://maps.app.goo.gl/N7wZ72RYk3K3LVaA6
    Click image for larger version  Name:	Screenshot_20250819_211124.png Views:	0 Size:	3,58 MB ID:	2216014

    https://maps.app.goo.gl/EtHszRmB1xL66tJKA Atšaka į klovainius
    Click image for larger version  Name:	Screenshot_20250819_211507.png Views:	0 Size:	4,97 MB ID:	2216015

    https://maps.app.goo.gl/3pdBMcNEm9iEzoYr5 Link Petrašiūnų
    Click image for larger version  Name:	Screenshot_20250819_211626.png Views:	0 Size:	4,16 MB ID:	2216016

    Regis tiesiog buvo nuspręstą daryti viadukus virš "svarbesnių" kelių (iš viso 3 viadukai, virš A9, 150 ir 149 kelių).

    Bet šiaip reiktų perkelti diskusiją apie šitą liniją į kokią kitą temą (konkrečiai šiai linijai regis nėra).
    Paskutinis taisė ignaloidas; 2025.08.19, 20:23.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Ten pramoninė linija, santykinai lengvi sąstatai. Manau paskaičiavo, kad dvitraukos užteks ir kilstelėjo geležinkelį. Keliai plokšti.

    Jos atšaka į Klovainių karjerą bent 3 kartus pervažomis kerta kelius - 150, 149 ir 2903.
    Kiek matosi Google maps, tai panašu, kad ten visas geležinkelis per pievos ant nemenkos sankasos. Matyt buvo lengviau dar biški kilstelti nei statyt milžiniškus viadukus, kurie perliptų ir sankasą, ir geležinkelį.

    Kita vertus įdomu kodėl tiek vienur pervažos, kitur viadukai. Gal kur dėl kitų priežasčių reikėjo aukštos sankasos, ten darė viaduką, o kur žemiau, ten pervažą?

    Spėju ir techbologijos nuo anų laikų pasikeitę. Pavyzdžiui Lentvaryje pagal senus planus lygtais turėjo būti automobilių tiltas per geležinkelį. Bet šiais laikais mašinas ir pėsčiuosius pakišo po apačia.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
    Ar geležinkelis turėjo būti ryškiai iškeltas toje vietoje, kad taip gautųsi? Ar tiesiog taip gavosi dėl reljefo arba nuleidžiant kelią žemiau?
    Ten pramoninė linija, santykinai lengvi sąstatai. Manau paskaičiavo, kad dvitraukos užteks ir kilstelėjo geležinkelį. Keliai plokšti.

    Jos atšaka į Klovainių karjerą bent 3 kartus pervažomis kerta kelius - 150, 149 ir 2903.

    Komentuoti:


  • ignaloidas
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Ar geležinkelis turėjo būti ryškiai iškeltas toje vietoje, kad taip gautųsi? Ar tiesiog taip gavosi dėl reljefo arba nuleidžiant kelią žemiau?
    Gana ryškiai iškeltas, visuose 3 viadukuose.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Radviliškis - Pakruojis linijoje geležinkelis virš kelio.
    Ar geležinkelis turėjo būti ryškiai iškeltas toje vietoje, kad taip gautųsi? Ar tiesiog taip gavosi dėl reljefo arba nuleidžiant kelią žemiau?

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Tai taip. Ir rimtesnių bėgių aukščių keitimų dėl automobilių eismo net ir nežinau. Visur arba kelias tunelyje, arba seniau statyti auto tiltai kaip Vievyje ar Rokiškyje. Tikiu, kad kur nors geležinkelio pylimas kažkiek aukštesnis dėl auto pralaidos. Bet pas mus geležinkelio pylimai ir taip pvz Vilniaus apylinkėse aukšti dėl reljefo.
    Radviliškis - Pakruojis linijoje geležinkelis virš kelio.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    nuleisti automobilius irgi galimas variantas, svarbu kad nereikėtu keisti bėgiu aukščio nes tai būna brangiausias variantas.

    Šiaip įdomu, ar tokie tuneliukai neskęsta per liūtis?
    Tai taip. Ir rimtesnių bėgių aukščių keitimų dėl automobilių eismo net ir nežinau. Visur arba kelias tunelyje, arba seniau statyti auto tiltai kaip Vievyje ar Rokiškyje. Tikiu, kad kur nors geležinkelio pylimas kažkiek aukštesnis dėl auto pralaidos. Bet pas mus geležinkelio pylimai ir taip pvz Vilniaus apylinkėse aukšti dėl reljefo.

    Komentuoti:


  • ignaloidas
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Svarbiausia rušiskus užrašus ant LTG vagonų užblure'ino Gal kažkada ateis laikas kai ne tik kompiuterinės technikos pagalba šiuos užrašus maskuos, bet ir paemę dažų flakonus realiai panaikins.
    Į Latviją/Estiją be rusiškų užrašų neįvažiuos, nors teko girdėti kad lietuviai šitą klausimą judino. Vagonai kurie tik Lietuvos viduje važinėja po truputi perdažomi lietuviškai.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Ateina tas laikas - ant naujų prekinių vagonų rusiškų užrašų nebebūna.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Svarbiausia rušiskus užrašus ant LTG vagonų užblure'ino Gal kažkada ateis laikas kai ne tik kompiuterinės technikos pagalba šiuos užrašus maskuos, bet ir paemę dažų flakonus realiai panaikins.

    Komentuoti:


  • Palpatine
    replied
    Facebook LTG pasidalino kaip pirmą kartą pratyboms iš Panevėžio į Pabradę perdislokavo karinę techniką ir karius. Pirma mintis kilo, šiuo metu per visur kalbant apie pasiruošimą gynybai, ar nevertėtų pabaigti dar sovietmečiu pradėto bet nebaigto geležinkelio Utena-Subačius, kurio sankasa pagal mapsus yra pabaigta net šiauriau Anyksčių, taip suteikiant prieigą geležinkeliu prie rytinio fronto neperkraunant geležinkelio per Lentvarį, tuo labiau žinant kad Daugpilis kaip pakankamai rusiškas miestas ir dar netoli sienos gali būti vienas iš pirmūjų kritusių

    Komentuoti:


  • DKL
    replied
    Įdomu dėl Suomijos, kažkaip patyliukais viskas vyksta ar čia iš serijos "drambliuko svajonės"?
    Suomiai pakolkas planuoja 1435 vėžę iš Švedijos į Rovajarvi poligoną už Rovaniemio ir didžiausią Suomijos šiaurės miestą Oulu.

    Komentuoti:


  • ignaloidas
    replied
    Parašė Palpatine Rodyti pranešimą
    Iš vakar dienos interviu apie Rail Baltica:
    Įdomu dėl Suomijos, kažkaip patyliukais viskas vyksta ar čia iš serijos "drambliuko svajonės"?
    Kol kas atrodo drambliuko svajonės - jiems *realios* naudos iš perėjimo į europinę vėžę nelabai yra nes jie turį tik vieną geležinkelio jungtį su kitomis šalimis naudojančiomis 1435mm šiuo metu, ir ta jungtis su Švedija potencialo daug neturi (tarp Helsinkio ir Stokholmo dabar ~3h greičiau yra plaukti laivu nei važiuoti traukiniu). Realiai nauda kažkokia atsirastu nebent kai tunelį tarp Talino ir Helsinkio pastatytų, bet ir tai vargu ar įvyks. Bet jei labai norėtų iš politinio įvaizdžio pusės tai daryti, tai gal ir galėtų - daug logikos tame nematau, bet jei yra noro, galima. Bet veiksmais kol kas nesimato.

    Komentuoti:


  • Palpatine
    replied
    Iš vakar dienos interviu apie Rail Baltica:

    – Iš to, ką jūs kalbate, panašu, kad net ir 2030-ais ar po jų su europine vėže ir „Rail Baltica“ susiję darbai nesibaigs. Turbūt pilnai Baltijos šalių integracijai su Europa reikia ir dvikelio geležinkelio, ir daugiau europinės vėžės atšakų. To, ką mes planuojame turėti 2030 metais, tai integracijai turbūt nepakanka?

    – Tikrai taip, čia yra platesnė tema. Europos Komisija su nauju vadinamu TEN-T, transeuropinio transporto tinklo reglamentu išėjusi su sprendimais, kad Europoje vėžė turi būti standartinė visur, visose valstybėse.

    Kaip mes kalbėjome, jeigu pasižiūrėtume Lietuvos istoriją, jeigu mes atsiverčiame ir pasižiūrime, kokio pločio geležinkelis, galime pasakyti, kam mes priklausome – ar Rusijos imperijai, ar Vokietijai, ar dar kažkam. Dabar yra iškreipta realybė – mes priklausome Europos Sąjungai, o bėgiai sako ką kita.

    Kai prasidėjo Ukrainos karas, Europos Komisija labiau suprato saugumo dalykus, nes iki tol, tiesą pasakius, buvo gana sudėtinga kalbėtis apie tuos visus geopolitinius dalykus. Visai neseniai buvome bendros įmonės „RB Rail“ stebėtojų taryboje, kur dalyvauja ir Suomijos atstovai. Jie informavo, kad jau priėmė pirmus sprendimus, susijusius su perėjimu į europinę vėžę.

    Ir LTG („Lietuvos geležinkeliai“ – BNS) taip pat yra suplanavusi pirmą žingsnį – perėjimą prie europinio tinklo „Rail Baltica“. Antras žingsnis yra europinės vėžės linija į Klaipėdą. Po to bus trečias, ketvirtas ir penktas ar kiti žingsniai.

    Šiuo metu vyksta vadinama infrastruktūros architektūros studija, kur yra paprašyta konsultantų pateikti siūlymų, kada, kokiais etapais būtų geriausias variantas konvertuoti Lietuvos geležinkelį. (...) Matyt, tas antrasis „Rail Balticos“ etapas po 2030-ųjų metų vyks lygiagrečiai su darbais į Klaipėdą.
    Įdomu dėl Suomijos, kažkaip patyliukais viskas vyksta ar čia iš serijos "drambliuko svajonės"?

    Komentuoti:


  • ignaloidas
    replied
    Parašė Vinecko Rodyti pranešimą
    Norėčiau užduoti vieną klausimą.
    Gal kas žino atsakymą į klausimą kiek +- testuoja naujus traukinius? Tada galima būtų pabandyti spėti kada +- nauji traukiniai pasieks Lietuvą.
    Girdėjau jog pirmas keleivinis traukinys planuojamas šiais metais dar, kažkur link metų galo labiau.

    Komentuoti:


  • Vinecko
    replied
    Norėčiau užduoti vieną klausimą.
    Gal kas žino atsakymą į klausimą kiek +- testuoja naujus traukinius? Tada galima būtų pabandyti spėti kada +- nauji traukiniai pasieks Lietuvą.

    Komentuoti:


  • Vinecko
    replied
    https://www.facebook.com/share/15ybR...ibextid=wwXIfr
    «LTG grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ nuo pernai metų vasaros testavusi dinaminės kainodaros projektą populiariausiame maršrute Vilnius–Kaunas–Vilnius, naujovę pradės taikyti kituose maršrutuose: iki 40 proc. pigiau bilietus nuo balandžio 14 dienos galima bus įsigyti į Vilnius–Kaunas–Vilnius reisus, dinaminė kainodara bus taikoma maršrutuose Kaunas–Šiauliai–Kaunas, Kaunas–Marijampolė–Kaunas, Vilnius–Trakai–Vilnius ir Vilnius–Varėna–Marcinkonys–Varėna–Vilnius. Šiais maršrutais naudojasi daugiau nei 50 procentų visų traukinių keleivių.»

    Komentuoti:


  • felar
    replied
    Parašė thomcius Rodyti pranešimą

    iki Gardino europietišką vėžę???
    Su dabartine situacija turbūt nelabai logiška. Bet šiaip tai nuo Lenkijos iki Gardino yra ir standartinė vežė ir visai neseniai buvo aktyviai naudojama PKP traukinių.

    Komentuoti:


  • thomcius
    replied
    Parašė B.S. Rodyti pranešimą

    Aš su tuo sutinku...
    Ir išvis, Kaunas-Alytus-Druskininkai atrodo logiškai tik jeigu vėžė toliau bus pratęsiama iki Gardino.
    iki Gardino europietišką vėžę???

    Komentuoti:


  • B.S.
    replied
    Parašė thomcius Rodyti pranešimą

    Kol pastatys trasą (ar išvis statys) Kaunas-Alytus-Druskininkai, tai Vilnius-Marcinkonys jau bus maksimaliai nusidėvėjęs, tad bet kokiu atveju reiks rekonstrukcijos.
    Tad manau statant naujas trasas reiktų žiūrėti į europinę vėžę, o laikui bėgant senas rusiškas modernizuoti i europines. Su priešingu požiūriu taip ir liksime su rusišku geležinkeliu.
    Aš su tuo sutinku. Juk dėl to ir skudžiuosi, ieškodamas logikos tame žemėlapyje. Nematau jokios logikos Druskininkus pajungti dviem skirtingomis vėžėmis. Anot kai kurių, vilniečiai galės važinėti ratais per Kauną, lyg tai būtų kažkoks pliusas, kai žemėlapis rodo kad galima bus nuvažiuoti tiesiogiai.
    Ir išvis, Kaunas-Alytus-Druskininkai atrodo logiškai tik jeigu vėžė toliau bus pratęsiama iki Gardino.

    Komentuoti:

Working...
X