Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • VLR
    replied
    'Nesugeba', ar vis tik 'atsisako' mokėti, nes teigia, kad buvo neįvykdytos sąlygos? Ir kalbant apie 'galų gale išlindo', tai Latvijoje demokratija ir spauda veikia gana gerai, ir visą mėšlą jau seniai yra iškėlusios į viršų su nuolatiniais kritikuojančiais straipsniais ir parlamentiniu tyrimu. Dėl to dabar nuo neišvengiamų masinių baudų Latvijai (kur jos?) ir projekto atšaukimo Latvijoje apskritai (kur jis?) priėjimo prie ginčų dėl kelių milijonų (kurie yra centai projekto sąmatos kontekste) kaip projekto valdymo katastrofos Latvijoje įrodymo.

    Lauksim, kol tikrai 'galų gale' išlįs dalykai Lietuvoje, akivaizdžioje projekto autsaiderėje, kur buvo suknista viskas, kas buvo paliesta (Palemonas - Kauno stotis dalis, RB1, Jonavos tiltas, Vilniaus atšaka, stotys, ir kt.). Laukti liko nebe daug: po Lenkijos ir Estijos milijardinių pirkimų jau niekam nekyla klausimų apie tai, kad esame bent trečioje vietoje iš keturių šalių pagal progresą (aišku čia nurašant latvių progresą Rygoje, kas yra absurdas, bet tebūnie). Po poros metų (gal net greičiau), būsime jau akivaizdūs autsaideriai net ir pagal pagrindinės linijos tiesimą, gal tada pagaliau pradėsim kalbas apie tai, kas nutiko netaip. Nors abejoju, nes greičiausiai vis dar kalbėsime apie žvyrkelių asfaltavimą ir aplinkkelius.

    Komentuoti:


  • ignaloidas
    replied
    Latvija centrinei organizacijai nesugeba susimokėt, iki tiek kad ji sako kad tiesiog nutrauks darbus Latvijoje jei nesusimokės.

    https://eng.lsm.lv/article/economy/t...found.a585416/
    The Management Board of the Rail Baltica project promoter, the Baltic joint venture RB Rail, plans to decide to suspend all project activities in Latvia if €9 million is not found from the state budget for RB Rail's salary and administrative costs, as well as for the costs of the works that have started, LSM.lv reports January 27.

    The Baltic countries contribute a proportionate amount of the administrative costs needed each year to the RB Rail fund from the national budget. At the end of last year, it was revealed that Latvia had not paid nearly a million euros into the RB Rail fund, so the company's employees were being paid from Lithuanian and Estonian money.

    "Latvia's failure to meet its obligations to co-finance RB Rail's cross-border activities effectively withdraws Latvia from the Rail Baltica project and halts the implementation of the project in Estonia and Lithuania as well".
    https://eng.lsm.lv/article/politics/...-team.a585587/
    "The project as a whole must make savings," the Prime Minister said.
    "Nothing will be discussed in the government until the result of the project's economy is clear, I will not accept any blackmail from the Rail Baltica team, economy must be found. It is absolutely clear that these costs, which were previously calculated, must be reduced by at least 20%," Siliņa said.
    https://eng.lsm.lv/article/economy/t...llion.a585926/
    The Management Board of the Baltic joint undertaking "RB Rail" decided at its meeting on Thursday, January 30, to postpone until February 20 the issue of the necessary financing from Latvia of more than EUR 9 million to cover the expenses of the joint venture, RB Rail said.

    However, on Thursday, no decision was taken to suspend the activities. Instead, the Board instructed the Executive Board to actively engage with the Transport Ministry and the government to clarify the details of RB Rail's 2025 budget and report back to the Board by February 20.
    RB valdymas ir komunikacija Latvijoje man atrodo kaip tiesiog nevaldoma katastrofa, kuri galų gale išlindo į viešumą. Nulinis bendravimas su vyriausybe dėl naujų priedų ir jų kaštų yra pagrindinė priežastis kodėl ten Rail Baltica yra krizinėje būsenoje.
    Paskutinis taisė ignaloidas; 2025.02.11, 12:15.

    Komentuoti:


  • ignaloidas
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Biškiuką peršokant į gretimą kelią, kokia dabar tiksliai situacija su Kaunas-Lenkijos siena atkarpa? Ar vyksta kokie nors pirkimai ar kiti procesai? Ar apskritai aišku, ar planuojama statyti "greitąją" dvikelio trasą ar patyliukais ruošiamasi upgreidinti RB1 ir pristatinėti kaip tą iki 2030 turėsiantį būti užbaugtą "1 etapą"? Kažkaip visiška tyla dėl tos dalies.
    Vyksta žemės paimsimas šiuo metu, ir greičiausiai kažkokia dalis projektavimo. Spėčiau kad nuo kitų metų pradės ant žemės darbai atsirasti.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    - Latvija yra gerokai toliau nei Lietuva pasistūmėjusi kelio planavime, ilgiausioje dalyje, pagal oficialų Rail Baltica žemėlapį
    - Latvija jau pradėjo ar pradeda darbus 40 km savo pagrindinės trasos, kai Lietuva dirba 43 km (procentaliai - gerokai mažiau), tad (skaičiuojant procentais), Latvija jau aplenkė ar greitai aplenks Lietuvą pagrindinės linijos statyboje
    .
    Bet ar Latvijos proveržis matosi iš satelito?

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Biškiuką peršokant į gretimą kelią, kokia dabar tiksliai situacija su Kaunas-Lenkijos siena atkarpa? Ar vyksta kokie nors pirkimai ar kiti procesai? Ar apskritai aišku, ar planuojama statyti "greitąją" dvikelio trasą ar patyliukais ruošiamasi upgreidinti RB1 ir pristatinėti kaip tą iki 2030 turėsiantį būti užbaugtą "1 etapą"? Kažkaip visiška tyla dėl tos dalies.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Bus komentarų VLR ?

    Turime situaciją, kur viena pusė daro parlamentinius tyrimus ir ieško kaltų, o kita - be perstojo giriasi. Dabar turime ir YouTube sofos ekspertą, kuris pagal tai padarė itin silpną ir prastai paruoštą video. Keli pavyzdžiai:

    - Pamini, kad Ryga nebus pajungta prie RB pirmajame etape, nepamini, kad nebus pajungtas ir Vilnius (nors Ryga bus pajungta kur kas labiau, nes bus pajungtas jos priemiesčių geležinkelių tinklas).
    - Nepamini, kad Vilniaus stotis yra užstrigus ir miestas neranda pinigų net projektavimui, nekalbant jau apie statymą, t.y. kad projektas yra popierinis ir, kad Lietuva yra vienintelė šalis, neišsiderėjusi stočių.
    - Nepamini, kad Latvija rado finansavimą iš kitų šaltinių oro uosto stoties pabaigimui ir pusei centrinės stoties pabaigimui, į kurią bus perkeltas visas vietinių geležinkelių srautas jau pirmajame etape. Tad stotys bus naudojamos iš karto ir jos nėra užšaldytos, ar bent nepilnai. Nauja jungtis į oro uostą ir naujos stotys sukurs milžinišką postūmį kiečiausiai geležinkelių sistemai Baltijos šalyse.
    - Nepaminėjo Lietuvos nesugebėjimo statyti rimtesnių objektų - yra pradėtas tik vienas (Jonavos tiltas) ir jis yra vienintelis tikrai užstrigęs objektas visame projekte ir užstrigęs jau kelis metus
    - Sakoma, kad RB1 yra nutiestas ir jais važinėja traukiniai, nors keleiviniai traukiniai RB1 nevažinėja, o krovininiai gerokai dažniau važinėja senais bėgiais (net simbolinė RB2 bėgių partija atvažiavo pro Šeštokus)
    - Kalbama apie pakeitimus Rygoje, nekalbama apie pakeitimus Lietuvoje, kurių buvo gerokai daugiau. Pradžioje net Vilniaus Lietuva buvo neįdėjus į projektą. Tada atsirado pakeitimai ties Panevėžiu ir daugybė kitų. Vien tai, kad Lietuvos opozicija dėl to nepadarė tyrimo (demokratijos fail'as) nereiškia, kad taip neįvyko.
    - Kalbama, kad Ryga ištaškė daug pinigų centro pertvarkai ir, kad tai labai smarkiai atsilieps projektui apskritai, bet jie tuos pinigus 'ištaškė' prieš infliacija ir kol kas yra išleidę vos virš milijardo. Šiais laikais net paskutinė minutę pridėtas Panevėžio (realiai nereikalingas) aplinkkelis kainuos apie pusę milijardo, o jį Lietuva jį planuoja tiesti ir jam išpirkinėja sklypus, tad projekto kontekste Lietuva su prastu planavimu pinigų 'taško' kur kas daugiau
    - Kalbama, kad Latvija viską išleido stotimis Rygoje, bet didesnė dalis buvo išleista prioriteto formavimui Rygos centre (estakadai, pastatų griovimui), o tai irgi yra kelių tiesimas, o ne 'stotys'. Daugiausia pinigų prioriteto formavimui mieste (o ne tiesiausiame RB kelyje tarp Talino ir Varšuvos) identiškoje situacijoje yra išleidusi ir Lietuva (Palemonas - Stotis dalyje, tiesiausia dalis einą pro HES). Tik kai latviai padarė viską pagal projektą ir be priekaištų, Lietuvos dalį reikės perdaryti jau po infliacinėmis kainomis.
    - Kalbama apie pinigų trūkumą Latvijoje dėl stočių pastatymo, kas yra neteisinga, nes nemaža dalis pinigų stotims buvo skirta dar buvusioje finansavimo perspektyvoje, o ateities finansai nėra pririšti prie to, kas buvo padaryta iki šiol.
    - Nekalbama apie identišką pinigų trūkumą Lietuvoje.

    Žodžiu, susumuota informacija iš Reddit trolių be rimtesnės analizės. O faktai yra tie, kad:
    - Latvija yra gerokai toliau nei Lietuva pasistūmėjusi kelio planavime, ilgiausioje dalyje, pagal oficialų Rail Baltica žemėlapį
    - Latvija jau pradėjo ar pradeda darbus 40 km savo pagrindinės trasos, kai Lietuva dirba 43 km (procentaliai - gerokai mažiau), tad (skaičiuojant procentais), Latvija jau aplenkė ar greitai aplenks Lietuvą pagrindinės linijos statyboje
    - Latvija visiškai nušluoja Lietuvą miesto pertvarkoje ar stotyse ir efektui vietiniams geležinkelių srautams
    - Paskutinėse finansavimo injekcijoje Latvija gavo tiek pat ir kiek daugiau Eurų iš ES (skaičiuojant vienam km. šalyje) nei Lietuva ir jokios indikacijos, kad Latvija pradės kažkuriuo metu gauti mažiau pinigų nėra

    Aš siūlyčiau pasilikti prie faktų analizės, o ne sofos ekspertų vapėjimo.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Biškį paviršutiniškas Geršmano pasakojimas. Aiškinti, kad RB 1 už 360 milijonų, be signalizacijos ir netinkamas keleivių vežimui yra kažkokia "sėkmė", gali tik visiškai neįsigilinęs žmogus. Šiaip Germšmaną gerbiu ir jo turinys, bendrai paėmus, yra pavydėtinai geras, bet šį kartą tiesiog nesivargino pasigilinti į temą.

    Komentuoti:


  • B.S.
    replied
    Parašė Palpatine Rodyti pranešimą

    Bet iš kur žinote? Girdėjau šitą dalyke forume, bet šaltinio jokio
    Tiesiog sekam spaudą. Jei perversit visas RB2 temas, manau rasite ir šaltinius.

    Komentuoti:


  • Palpatine
    replied
    Parašė B.S. Rodyti pranešimą
    Lietuvoje iki Panevėžio dvikelis. Visur kitur vienkelis dėl lėšų trūkumo.
    Bet iš kur žinote? Girdėjau šitą dalyke forume, bet šaltinio jokio

    Komentuoti:


  • B.S.
    replied
    Parašė Palpatine Rodyti pranešimą
    Man tik klausimas, o kur visi gauna info kur bus vienkeliai ir kur dvikeliai? Pagal specifikacijas visur dvikelis turi būt. Ar čia iš serijos kažkuriam straipsny kažkas kažkada pasakė? Nes nepavyksta rast
    Lietuvoje iki Panevėžio dvikelis. Visur kitur vienkelis dėl lėšų trūkumo.

    Komentuoti:


  • Palpatine
    replied
    Man tik klausimas, o kur visi gauna info kur bus vienkeliai ir kur dvikeliai? Pagal specifikacijas visur dvikelis turi būt. Ar čia iš serijos kažkuriam straipsny kažkas kažkada pasakė? Nes nepavyksta rast

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Bus komentarų VLR ?

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Youtube'o rusiškas urbanistas Arkadiy Gershman apie Rail Baltica statusą, gan subalansuota apžvalga situacijos:

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė bato_usai Rodyti pranešimą
    Tai manau ir projektavo pirmiau pagal sunkiausius taškus, tada pagal miestus, tada kas liko - nustačius trasą.
    O kada nors teko pačiam dalyvauti naujos infrasruktūros projektavime?
    Gatvę kokią A ar B kategorijos, naują kelią, dujotiekį, ar elektros liniją.

    Komentuoti:


  • bato_usai
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
    Traukinys stačiais kampais nesisuka.
    Vertinama sprendimų visuma, o ne atskirai paimtas gal ir nelogiškai atrodantis atvejis.Geležinkelio trasos konfigūraciją visų pirma užduoda geologinės sąlygos, po to fizika. Ir tik gerokai vėliau žemėnaudauda bei pinigai.
    Tai manau ir projektavo pirmiau pagal sunkiausius taškus, tada pagal miestus, tada kas liko - nustačius trasą.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė bato_usai Rodyti pranešimą

    Nuotraukas juk kėliau, antroje kalva. Jeigu rimtai, projektavę jau parinko mažiausio skirtumo vietą, o tai šalimais ir po 150 pėdų.
    Traukinys stačiais kampais nesisuka.
    Vertinama sprendimų visuma, o ne atskirai paimtas gal ir nelogiškai atrodantis atvejis.Geležinkelio trasos konfigūraciją visų pirma užduoda geologinės sąlygos, po to fizika. Ir tik gerokai vėliau žemėnaudauda bei pinigai.

    Komentuoti:


  • bato_usai
    replied

    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
    Sofos inžinierių padavė?
    Nuotraukas juk kėliau, antroje kalva. Jeigu rimtai, projektavę jau parinko mažiausio skirtumo vietą, o tai šalimais ir po 150 pėdų.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė bato_usai Rodyti pranešimą
    Ten toje vietoje aukščio skirtumai >100 pėdų.
    Sofos inžinierių padavė?

    Komentuoti:


  • Donidavu
    replied
    Parašė bato_usai Rodyti pranešimą
    Ten toje vietoje aukščio skirtumai >100 pėdų.
    Patikslink kiek čia uolekčių, sieksnių ir varstų.

    Komentuoti:


  • ignaloidas
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Neįvykusio pirkimo? Tai šitas irgi vėluoja?
    Apie šitą jau rašiau prieš kelis mėnesius:

    Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą
    Ir neįvykęs pirkimas sankasai Kaunas-Šveicarija dėl to kad nei vienas pasiūlymas nebuvo validus https://ted.europa.eu/en/notice/-/detail/703595-2024

    Kažkaip keista čia su tuo Kaunas-Šveicarija
    Girdėjau kalbas kad turėtų būti iš naujo pradėtas pirkimas per artimiausią mėnesį.

    Komentuoti:

Working...
X