Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Lietuvos ekonomikos aktualijos

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Kada turėsim tokius brandus kaip Novo Nordisk, Maersk, Danske, tada bus galima galvoti apie socializmus kaip Danijoje, ji turtinga tapo ne dėl didelių mokesčių. Mes kai kuriame ir konkuruojame nuo 0, tai negalime sau leisti tokios prabangos užstrigti.
    Visi tie vizionieriai negali ir nenori pasakyti piliečiams, kad, norint tapt Danija, reikia kokius min 60 metų dirbt nuo ryto iki vakaro, praeit visa tai, ką jie praėjo, išekimą, neviltį, ligas, bankrotus. Ir tik tada, ir tik su sąlyga, kad mūsų nieks neužpuls (kas dabar mažai tikėtina), ir kad mes visa tai ištversim, nekelsim revoliucijų, nes pavyks susitart su darbdaviais, tik tada galim tikėtis gerovės valstybės kaip Danijoje.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Tai čia kalba ne apie darbo jėgos apmokestinimą, o principą jog naudotojas moka. Jeigu važiuoji keliais, tai už juos ir moki. Tie kas perka autobuso bilietą jau ir dabar susimoka, nes vežėjo kaštai už kelių mokestį perkelti keleiviams. Tik vat asmeninių automobilių turėtojai kažko atskirai nebemoka. Čia turėtų apimti ir statymą mieste, kad visi statantys viešoje vietoje už tai susimoka. Ir ne GPM turėtų būti keliamas, o taikoma daugiau tokio tiesioginio apmokestinimo. Nes važinėjantys prabangiais automobiliais, bet dirbantys įmonėse už minimumą, tikrai nepadengia išlaidų proporcingai per GPM.
    Iš principo sutinku. Būtų sąžininga mažinti darbo jėgos apmokestinimą ir atsimušt per naudojimo ar nuodėmių mokesčius. Bet nemažinti ir taip didelio darbo jėgos apmokestinimo ir tuo pačiu apmokestinti naudojimą su nuodėmėm... natūralu, kad liaudis nepatenkinta.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Darbo jėgos apmokestinimas pas mus ir taip didelis lyginant su aplinkiniais.
    Tai čia kalba ne apie darbo jėgos apmokestinimą, o principą jog naudotojas moka. Jeigu važiuoji keliais, tai už juos ir moki. Tie kas perka autobuso bilietą jau ir dabar susimoka, nes vežėjo kaštai už kelių mokestį perkelti keleiviams. Tik vat asmeninių automobilių turėtojai kažko atskirai nebemoka. Čia turėtų apimti ir statymą mieste, kad visi statantys viešoje vietoje už tai susimoka. Ir ne GPM turėtų būti keliamas, o taikoma daugiau tokio tiesioginio apmokestinimo. Nes važinėjantys prabangiais automobiliais, bet dirbantys įmonėse už minimumą, tikrai nepadengia išlaidų proporcingai per GPM.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Bet visus mokesčius bandoma sukrauti tik ant verslo. Dabartinėje situacijoje tik pajudintas NT mokestis ir jau vėlgi vyksta visokie atsitraukimai, kad tik paprastas žmogus neturėtų nieko mokėti. Lygiai tas pats ir su keliais, kita infrastruktūra. Kelių mokestį moką tik komercinis transportas, nors pvz. vidurio europoje (Čekija, Slovakija, Austrija) sėkmingai visi perka vinjetes už naudojimąsi automagistralėmis. O ir kuras ten ne pigesnis, nes pas mus gi "mistinis mokestis įskaičiuotas į kuro kainą".
    Darbo jėgos apmokestinimas pas mus ir taip didelis lyginant su aplinkiniais.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Kažkoks sąmonės srautas, nesupratau nieko. Aišku tik, kad su keleivių vežimu geležinkeliais Lietuvoje nebeturi nieko bendra.
    Tai dabar perkėlus temą, viskas vėl gerai.

    Turėjau omeny, kokį modelį renkames. Ar tampam mokesčių rojus kaip Dubajus ar Monakas ar Liuksemburgas, ar tampam Singapūru prie Baltijos kur griežta ranka pakontroliuodama gyvenimą sukuria rojų ir išsilavinusius žmones. O gal pavyktų tapti dar viena Nordic šalimi (ok, Baltic and Nordic, bet vis tiek) su išsivysčiusia solidaria visuomene.

    Arčiausiai mūsų kultūrai kuri bando tapt ale Singapūru sakyčiau Baltarusija. Vienas dėdė rimtai tvarkosi, tvarko infra, tiek kad neturi daugybės Singapūro privalumų, kažkokia landlocked šalis priklausoma nuo Rusijos išteklių ir sunkokai sekasi įrodyti kažkokį mediator šalies įspūdį. Aišku didžioji valstybė ko gero labiausiai emuliuojanti Singapūrą yra Kinija. Turi santykinį savarankiškumą, uostus, visą atskirą civilizaciją su daugybe žmonių.

    Mano nuomone, patraukliausias pavyzdys mums vystytis, geografiškai netolimas (reiškia ir kultūriškai ne per tolimas) yra Šiaurės/Skandinavijos šalys+Suomija.
    Nežinau kokiais būdais tai pasieksime ar iš vis pasieksime, bet būtų gerai pasiekt kad ir po daugybės metų, priklausomai nuo bendrai kaip viskas kryps pasaulyje.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    Yra dar sakančių reikėjo Baltarusiją statyt[...] daugmaž normaliai, tobulai niekas negyvens ko gero.
    Kažkoks sąmonės srautas, nesupratau nieko. Aišku tik, kad su keleivių vežimu geležinkeliais Lietuvoje nebeturi nieko bendra.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Kada turėsim tokius brandus kaip Novo Nordisk, Maersk, Danske, tada bus galima galvoti apie socializmus kaip Danijoje, ji turtinga tapo ne dėl didelių mokesčių. Mes kai kuriame ir konkuruojame nuo 0, tai negalime sau leisti tokios prabangos užstrigti.
    Yra dar sakančių reikėjo Baltarusiją statyt, nu Kiniją gal (klausimas kiek ten realiai BY ir Kinija skiriasi, tiesiog BY landlocked labai priklausoma šalis). Gal turtingi nebūtume, bet valdžia rūpintis bandytų, kad neprotestuotų liaudis. Aišku didėja karų tikimybė tada jei atsiras prieštaravimai...

    Minsku žavimes? Žavimes Nebent tik kas liečia pačią ekonomiką, brand'us, kur ten tik detalės, o ne pagr. dalykas kaip gal mūsų didmiesčių burbulams.

    p.s. Aš nesakau, kad žinau ar tikrai teisingu keliu eina Lietuva ar neteisingu, bet spėlioju, nes tuos kelius, geležinkelius (o ir daugiabučius, kitus statinius jei negriaunami) tikrai reikėtų ateityje susitvarkyt, nes nesusitvarkymas reikštų, kad reikalai eina velniop. Ypač jei kaimynai turės visą sutvarkytą infra ir gyvens daugmaž normaliai, tobulai niekas negyvens ko gero.
    Paskutinis taisė PoDV; 2025.06.09, 14:21.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Klausiau Mauricas su Ramanausku ką kalbėjo, turbūt dab. LT kurso vizionieriai neblogi būtų, kad LT tikslas turbūt visokie turtingi mokesčių rojai, turbūt artimiausias būtų Liuksmemburgas, bet šiaip Monakas, Dubajus, Andrew Tate'ovščinos kažkokios. Daugiau mažiau Danijos/Skandinavijos modeliai nepatrauklūs, o Kinijos visai taboo nes komunizmą jau statėm
    Kada turėsim tokius brandus kaip Novo Nordisk, Maersk, Danske, tada bus galima galvoti apie socializmus kaip Danijoje, ji turtinga tapo ne dėl didelių mokesčių. Mes kai kuriame ir konkuruojame nuo 0, tai negalime sau leisti tokios prabangos užstrigti.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Klausiau Mauricas su Ramanausku ką kalbėjo, turbūt dab. LT kurso vizionieriai neblogi būtų, kad LT tikslas turbūt visokie turtingi mokesčių rojai, turbūt artimiausias būtų Liuksmemburgas, bet šiaip Monakas, Dubajus, Andrew Tate'ovščinos kažkokios su brangiom mašinom ir dangoraižiais fone. Daugiau mažiau Danijos/Skandinavijos modeliai nepatrauklūs, "Estija Nordic wannabe modelis jau žlugo" o Kinijos modelis yra visai taboo nes komunizmą jau statėm, o kai užstagnuosim tai eisim į pergalingą karą

    Dabar daugmaž stebim ar tokia biškį Moldova prie Baltijos (nu daužykit mane mes nemažai kuo panašūs į Moldovą net kultūriškai jei nebūtume ėję į actual Vakarus) gali pilnai transformuotis į naująjį Monaką/Dubajų, ar kažkur jau pastrigsim dėl vidinių prieštaravimų, ar vis tik susiprotėsim ir tapsim dar viena Danija/Suomija nes mūsų kursas daugiau mažiau Šiaurės Europa kaip Baltiksų (oi ir mažiau Balkansų ) dalis kad ir po daugybės dešimtmečių.
    Paskutinis taisė PoDV; 2025.06.09, 14:05.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Vieni pabėgs, ateis kiti. Ne vien mokesčiai viską lemia, kitaip Danija ar Švedija, kurios yra super konkurencingos, jau seniai nebeturėtų investicijų. Bet turi gerokai daugiau už mus, nors apmokestinimas ten didžiausias pasaulyje.
    Geriausia geležinkelių infrastruktūra Europoje yra Šveicarijoje, kur darbo užmokestis apmokestinamas mažiausiai Europoje. Okmanas sakė, kad Lietuvoje specialistams ir dabar siūlo rinktis arba čia 5K Eur arba Dubajuje 10K, tai dar labiau pakėlus pajamų mokesčius galim prarasti gerai apmokamas darbo vietas. Tas, beje, vyksta net UK. Apskritai paėmus visos ES BVP stagnuoja likusio pasaulio atžvilgiu, tai reikia žiūrėti kaip konkurencingumą didinti, o ne mažinti.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Bet visus mokesčius bandoma sukrauti tik ant verslo. Dabartinėje situacijoje tik pajudintas NT mokestis ir jau vėlgi vyksta visokie atsitraukimai, kad tik paprastas žmogus neturėtų nieko mokėti. Lygiai tas pats ir su keliais, kita infrastruktūra. Kelių mokestį moką tik komercinis transportas, nors pvz. vidurio europoje (Čekija, Slovakija, Austrija) sėkmingai visi perka vinjetes už naudojimąsi automagistralėmis. O ir kuras ten ne pigesnis, nes pas mus gi "mistinis mokestis įskaičiuotas į kuro kainą".
    Kas be ko. Jau daug metų kalbu apie tai, kad būtinas visuotinis NT mokestis, normalūs taršos mokesčiai, normalus (visuotinis) kelių ar bent jau autostradų mokestis.

    Komentuoti:


  • Visdarlietus
    replied
    Tačiau Monake geležinkelis tunelyje paleistas, o ten iš vis nėra pajamų mokesčio ir rinka ten 20000, kaip kokio Kelmės rajono. Tai gal ne mokesčiuose esmė?

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Deja, tiesos yra. Chroniškas under-investmentas į praktiškai visą transporto infrastruktūrą nuo automobilių kelių iki dviračių takų su geležinkeliais inbetween. Ir ta skylė vis didėja ir didėja, ir šiuo metu, iš akies sakyčiau, kokie 10 mlrd. Eur ir toliau sparčiai didėja. Bėda ta, kad vos tik pasigirdus kalboms apie bet kokio mokesčio didinimą (kas yra absoliučiai neišvengiama ir būtina), pasipila visokių verslo konfederacijų ir bankų "ekonomistų" klykimas, kaip paklėlus mokesčius bent 0.1% iškart ateis pasaulio pabaiga ir visi pabėgs kitur (spiler alert, nepabėgs). O ta skylė ir toliau didėja, keliai toliau blogėja, geležinkeliai toliau negauna investicijų, dviračiu kur nors nuvažiuoti toliau už miesto neįmanoma ir t.t. Liūdnokos perspektyvos, jeigu taip ir toliau.
    Bet visus mokesčius bandoma sukrauti tik ant verslo. Dabartinėje situacijoje tik pajudintas NT mokestis ir jau vėlgi vyksta visokie atsitraukimai, kad tik paprastas žmogus neturėtų nieko mokėti. Lygiai tas pats ir su keliais, kita infrastruktūra. Kelių mokestį moką tik komercinis transportas, nors pvz. vidurio europoje (Čekija, Slovakija, Austrija) sėkmingai visi perka vinjetes už naudojimąsi automagistralėmis. O ir kuras ten ne pigesnis, nes pas mus gi "mistinis mokestis įskaičiuotas į kuro kainą".

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Pabėgs, turim ne vieną pvz. kaip padidinus mokesčius išsikelia verslai, investicijos, gyventojai, ko pasekoje tų mokesčių dar mažiau surenkama. Gyvenam labai konkurencingame pasaulyje, todėl reikia žiūrėti kaip tiems patiems geležinkeliams daugiau pajamų surinkti, o ne lengviausiu būdu bandyti apmokestinti visus iš eilės.
    Vieni pabėgs, ateis kiti. Ne vien mokesčiai viską lemia, kitaip Danija ar Švedija, kurios yra super konkurencingos, jau seniai nebeturėtų investicijų. Bet turi gerokai daugiau už mus, nors apmokestinimas ten didžiausias pasaulyje.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Pabėgs, turim ne vieną pvz. kaip padidinus mokesčius išsikelia verslai, investicijos, gyventojai, ko pasekoje tų mokesčių dar mažiau surenkama. Gyvenam labai konkurencingame pasaulyje, todėl reikia žiūrėti kaip tiems patiems geležinkeliams daugiau pajamų surinkti, o ne lengviausiu būdu bandyti apmokestinti visus iš eilės.
    Turi omenyje kad turim ne vieną pvz kaip niekas neišsikelia? Ar čia turi omenyje apie verslus kurie šalyje viekė lygiai tiek dienų kiek turėjo išlygą nemokėti jokių mokesčių?

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Bėda ta, kad vos tik pasigirdus kalboms apie bet kokio mokesčio didinimą (kas yra absoliučiai neišvengiama ir būtina), pasipila visokių verslo konfederacijų ir bankų "ekonomistų" klykimas, kaip paklėlus mokesčius bent 0.1% iškart ateis pasaulio pabaiga ir visi pabėgs kitur (spiler alert, nepabėgs). O ta skylė ir toliau didėja, keliai toliau blogėja, geležinkeliai toliau negauna investicijų, dviračiu kur nors nuvažiuoti toliau už miesto neįmanoma ir t.t. Liūdnokos perspektyvos, jeigu taip ir toliau.
    Pabėgs, turim ne vieną pvz. kaip padidinus mokesčius išsikelia verslai, investicijos, gyventojai, ko pasekoje tų mokesčių dar mažiau surenkama. Gyvenam labai konkurencingame pasaulyje, todėl reikia žiūrėti kaip tiems patiems geležinkeliams daugiau pajamų surinkti, o ne lengviausiu būdu bandyti apmokestinti visus iš eilės.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
    Dviem mėnesiais, pagrindė dėl to kad alkoholio ir tabako kainos padidėjo 8% (šaltinis - VDA)
    Dar kavos pupelės virš 50% pabrango.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Dviem mėnesiais, pagrindė dėl to kad alkoholio ir tabako kainos padidėjo 8% (šaltinis - VDA)

    Komentuoti:


  • Globalus
    replied
    Infliacija Lietuvoje jau pakilo virš 4% ir tai dar su nukritusiom naftos kainom.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė uzdvidesimt Rodyti pranešimą

    skaudžiausias smūgis, tai kad forumą uždarė
    Dėl forumiuko nežinau. Nebenaudoju nuo tada kai nebeleidžia atfiltruot pagal vietą ir pasiimt asmeniškai. Yra tekę pirkt net iš literaliai kaimynų. Taip pat yra tekę pirkt ir negabaritinių daiktų, pvz vaikišką lovelę. Neįsivaizduoju kaip tokią sukišt į paštomatą. Teko grįžt į skelbiu ir FB grupes. Normalios paieškos nebuvimas užknisa, bet kiti pliusai atperka.

    Komentuoti:

Working...
X