Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilniaus plėtra

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • LBP
    replied
    Parašė Kecal Rodyti pranešimą
    Šitą miesto ir rajonų koordinacijos problemą turėtų spręsti tiesiog administracinė reforma, galbūt steigiant Vilniaus regiono virš-savivaldybę, ar pan. Panašiai galėtų būti ir Kauno, galbūt – Klaipėdos atveju. Tiesiog priversti miestą ir rajonus derinti savo veiksmus, jei kitaip neišeina, tuo pat metu atskirais aktais diegiant urbanistinės plėtros standartus.
    Viskas dėl to, kad konkrečių savivaldybių merai ir tarybų nariai negirdi nepolitinių pozicijų specialistų siūlymų ar komentarų. Bent jau Klaipėdos atveju nėra taip, kad pvz. KKT komanda neturi siūlymų problemų sprendimui ar VT vystymui / plėtrai / jungtims su periferija ir pan. Tas pats su architektūra, viešųjų erdvių tvarkymu ir priežiūra, urbanistika. Politikai juk žino geriau.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Dundorfas Rodyti pranešimą

    https://en.wikipedia.org/wiki/Stockholm_County
    Įkurti Vilniaus apygardą (ar smth), Vilnių "apipjaustyti" iškiriant tam tikras savivivaldybes kaip ir Vilniaus rajoną "supjaustyti" savivaldybėmis, galbut prijingti ir Trakų rajoną ar dar ką į apygardą, kurioje balsai iš vienos pusės skaičiuojami pagal subjekto dydi iš kitos pagal administracinį vienetą (kažkoks balansas).
    ir tada mums užtektų pinigu prasitiesti metro iki Nemenčinės, Trakų, traukinius paleisti ir tt.
    Iš esmės galima imti esamas apskritis. Pamodeliavus ir tarp tų nutolusių vienetų gaunasi daug bendrų ryšių. Tie patys Švenčionėliai ar Širvintos tampriai susiję su Vilniumi.

    Komentuoti:


  • Dundorfas
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
    Taip. Tuo pačiu ir esami „Vilniaus“ priemiesčiai turėtų būti pavirsti atskirom savivaldybėm. Įskaitant Pilaitę ir Vileiką.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Stockholm_County
    Įkurti Vilniaus apygardą (ar smth), Vilnių "apipjaustyti" iškiriant tam tikras savivivaldybes kaip ir Vilniaus rajoną "supjaustyti" savivaldybėmis, galbut prijingti ir Trakų rajoną ar dar ką į apygardą, kurioje balsai iš vienos pusės skaičiuojami pagal subjekto dydi iš kitos pagal administracinį vienetą (kažkoks balansas).
    ir tada mums užtektų pinigu prasitiesti metro iki Nemenčinės, Trakų, traukinius paleisti ir tt.

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Parašė Bluefox Rodyti pranešimą

    Deja ne, bet irgi būtų įdomu sužinoti, ką kalbėjo. Bet planuoju pateikti keletą pasiūlymų dėl susisiekimo kvartalo vystytojams, tik nežinau kokiu adresu geriausia kreiptis.
    Iš kito pažįstamo gavau šiek tiek info.

    Vyko pristatymas su vaišemis, gėrimais ir pan. , tai kaip supratau piarinės skaidrės apie darną, žalumą, modernumą ir Nyderlandų pavyzdžiais, niekam neįdomu...
    Vėliau gyventojų klausimai. Tai dominavo klausimai apie susisiekimą (VT, kelius, sankryžas, privažiavimus) ir inž. infrastruktūros plėtrą aplinkinėse teritorijose (vanduo, kanalizacija). Iš esmės džiaugiuosi, kad bendruomenių susitikimuose pradėda dominuot tokie klausimai, nes kelionės neišvengiamos, nes visi pavargę nuo spūsčių. Tai ties šiuo klausimų niekas negalėjo atsakyti, eiliniai pažadai apie modeliavimą arba abstrakčios frazės "spręsim", "nagrinėsim", net vyr. architektė, kuri irgi dalyvavo, neturėjo atsakymų (kas turbūt nestebina, nes Vilniuje kaip ir nėra planavimo).

    Komentuoti:


  • Bluefox
    replied
    Parašė Kaid Rodyti pranešimą

    Bluefox gal pavyko sudalyvauti. Įdomūs komentarai.
    Deja ne, bet irgi būtų įdomu sužinoti, ką kalbėjo. Bet planuoju pateikti keletą pasiūlymų dėl susisiekimo kvartalo vystytojams, tik nežinau kokiu adresu geriausia kreiptis.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Taip. Tuo pačiu ir esami „Vilniaus“ priemiesčiai turėtų būti pavirsti atskirom savivaldybėm. Įskaitant Pilaitę ir Vileiką.

    Komentuoti:


  • Kecal
    replied
    Šitą miesto ir rajonų koordinacijos problemą turėtų spręsti tiesiog administracinė reforma, galbūt steigiant Vilniaus regiono virš-savivaldybę, ar pan. Panašiai galėtų būti ir Kauno, galbūt – Klaipėdos atveju. Tiesiog priversti miestą ir rajonus derinti savo veiksmus, jei kitaip neišeina, tuo pat metu atskirais aktais diegiant urbanistinės plėtros standartus.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą

    Visiškai pritariu, kaip ir kituose miestuose turėtų būti. Tiesiog realybė tokia, kad vms turi argumentą atsifutbolinti, mol kitas rajonas, o mieste dar infrastruktūra neideali. O Trakai pasiūlo VT į Trakus kurio greičiausiai atsisakoma, dėl ko jiems irgi ramiau. Ir tada turim ką turim.
    Tai, kad neatsifutbolina kaip matom. Ir bent iš Trakų rajono neVMS transportas nėra tik į/iš Trakų. Vilniaus rajone spėju taip pat, nes ten net nėra tokio aiškaus centro į kurį būtų galima organizuoti VT. Aišku būtų galima padaryt efektyviau, bet šiaip ar taip veiksmas vyksta ta pačia kryptimi.

    Komentuoti:


  • Visdarlietus
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Vilniaus miesto autobusai jau nemažai metų važiuoja į Lentvarį Trakų rajone. Taip pat išlenda ir į Vilniaus rajoną, pavyzdžiui Skirgiškes.

    Aišku idealiu atveju turėtų būti bendras Vilniaus regiono viešasis transportas. Su zonom, bendru bilietu važiuot per kelias zonas užmiesčio/miesto maršrutais ir t.t. Pavyzdžiui vienas bilietas nuvažiuot iš Nemenčinės į Santariškes.
    Visiškai pritariu, kaip ir kituose miestuose turėtų būti. Tiesiog realybė tokia, kad vms turi argumentą atsifutbolinti, mol kitas rajonas, o mieste dar infrastruktūra neideali. O Trakai pasiūlo VT į Trakus kurio greičiausiai atsisakoma, dėl ko jiems irgi ramiau. Ir tada turim ką turim.

    Komentuoti:


  • Nikas
    replied
    Skirstyti Vilniaus miesto ir rajono savivaldybes yra vienas didžiausių nesutvarkomų nesusipratimų, iš kurio kyla aibė problemų. Vilniaus regionas yra vientisas organizmas, kur viskas turi būti integruota tiek, kiek rajono gyventojų veiklos integruotos į miestą: VT, švietimas, GPM ir t.t. dalykai. O tuo pačiu, sumažėtų ir administracijos aparato išlaidos, vadovų skaičius ir pan.
    Paskutinis taisė Nikas; 2024.05.30, 11:28.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą

    Čia ir iškyla su VT problema. Susisiekimo su Trakais kaip ir nereikia, o Trakų sav. organizuoti susisiekimą kvartalo su Vilniumi irgi nelabai jų rūpestis. Jokia savivaldybė neorganizuoja atskiros gyvenvietės susisiekimo su Vilniumi, o tik su rajono centru ).
    Vilniaus miesto autobusai jau nemažai metų važiuoja į Lentvarį Trakų rajone. Taip pat išlenda ir į Vilniaus rajoną, pavyzdžiui Skirgiškes.

    Aišku idealiu atveju turėtų būti bendras Vilniaus regiono viešasis transportas. Su zonom, bendru bilietu važiuot per kelias zonas užmiesčio/miesto maršrutais ir t.t. Pavyzdžiui vienas bilietas nuvažiuot iš Nemenčinės į Santariškes.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Kecal Rodyti pranešimą

    Bendra problema. Ir šiaip galiausiai vis tiek miestas labiausiai kenčia (automobilių vis daugiau).
    Atkristų infrastruktūros įrenginėjimas. Ir miestas galėtų ramiai sakyt, kad ne mūsų problemos. Turit galinę autobuso stotelę va čia, o toliau jau rajonas ir jūsų bėdos kaip siauru keliuku važiuot per kamščius.

    Aišku Vilniaus rajone problemos su darželiais ir mokyklom liktų. Bet ten vėlgi ministerija tvarko. Ir rajonui permetus tuos gabalus tikėtina išvis Vilniaus rajono savivaldybės tam tikros problemos išsispręstų.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą

    Čia ir iškyla su VT problema. Susisiekimo su Trakais kaip ir nereikia, o Trakų sav. organizuoti susisiekimą kvartalo su Vilniumi irgi nelabai jų rūpestis. Jokia savivaldybė neorganizuoja atskiros gyvenvietės susisiekimo su Vilniumi, o tik su rajono centru ).
    Ne visai taip. Pvz. yra VVT autobusas Lazdynai-Lentvaris, yra Centvalio "maršrutkė" Lentvaris-Stotis (nežinau, ar samdytas savivaldybės, ar grynai komercinis).
    Yra Centvalio Rykantai-Stotis, VVT autobusas Ž.Paneriai-Valai.

    Kažkas panašaus gal egzistuoja ir kitose kryptyse, tik aš nelabai jų žinau.

    Komentuoti:


  • Visdarlietus
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Tada jau būtų ne VMS, o Vilniaus ar Trakų rajonų problema.
    Čia ir iškyla su VT problema. Susisiekimo su Trakais kaip ir nereikia, o Trakų sav. organizuoti susisiekimą kvartalo su Vilniumi irgi nelabai jų rūpestis. Jokia savivaldybė neorganizuoja atskiros gyvenvietės susisiekimo su Vilniumi, o tik su rajono centru ).

    Komentuoti:


  • tajus2
    replied
    Parašė Valandininkas Rodyti pranešimą
    Prie mano namų gatvė apie 800 m ilgio, turi dvi juostas, plius juostą stovėjimui. Stovi penkiaaukščiai su maždaug 700 butų. Skaičiuojant, kad bute vidutiniškai po pora gyventojų, tai 1400 žmonių. Vienam žmogui po ~57 cm gatvės atrėžti galima ir visiems užtenka.

    Neseniai LRT buvo laida, kur šeima atsikraustė į kažkokį vienkiemį ar kaimą su keliais namais ir skundžiasi, kad jiems savivaldybė neasfaltuoja/netinkamai greideriuoja 10 km žvyrkelį. Savotiškas buvo argumentas, kad jie jaučiasi apgauti, nes valstybės politika yra skatinti žmones keltis į regionus. Tai man kilo klausimas: ar valstybė rimtai skatina tiesiog keltis belekur į regionus ar tas žmogus kažko iki galo nepasakė, kad skatinama keltis į mažesnius miestus, miestelius, didesnius kaimus, turinčius infrastruktūrą?
    Beje kelias yra ne visa infrastruktūros dalis. Dar yra ir vandentiekis, kanalizacija, elektra, dujos. Ir visus tuos vamzdžius ir laidus irgi valstybė turi prižiūrėti.

    Šiaip informacijai kam įdomu rekomenduoju video savišvietai apie suburbijos plėtrą: https://www.youtube.com/watch?v=7IsM...l=NotJustBikes

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Valandininkas Rodyti pranešimą
    Tai man kilo klausimas: ar valstybė rimtai skatina tiesiog keltis belekur į regionus ar tas žmogus kažko iki galo nepasakė, kad skatinama keltis į mažesnius miestus, miestelius, didesnius kaimus, turinčius infrastruktūrą?
    Skatina. Visokios skatinimo priemonės neskiria ar tai miestelis ar vienkiemis vidurį laukų.

    Komentuoti:


  • Valandininkas
    replied
    Prie mano namų gatvė apie 800 m ilgio, turi dvi juostas, plius juostą stovėjimui. Stovi penkiaaukščiai su maždaug 700 butų. Skaičiuojant, kad bute vidutiniškai po pora gyventojų, tai 1400 žmonių. Vienam žmogui po ~57 cm gatvės atrėžti galima ir visiems užtenka.

    Neseniai LRT buvo laida, kur šeima atsikraustė į kažkokį vienkiemį ar kaimą su keliais namais ir skundžiasi, kad jiems savivaldybė neasfaltuoja/netinkamai greideriuoja 10 km žvyrkelį. Savotiškas buvo argumentas, kad jie jaučiasi apgauti, nes valstybės politika yra skatinti žmones keltis į regionus. Tai man kilo klausimas: ar valstybė rimtai skatina tiesiog keltis belekur į regionus ar tas žmogus kažko iki galo nepasakė, kad skatinama keltis į mažesnius miestus, miestelius, didesnius kaimus, turinčius infrastruktūrą?

    Komentuoti:


  • Kecal
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Tada jau būtų ne VMS, o Vilniaus ar Trakų rajonų problema.
    Bendra problema. Ir šiaip galiausiai vis tiek miestas labiausiai kenčia (automobilių vis daugiau).

    Komentuoti:


  • taccido
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Pasivažnėkite po namų kvartalius, pamatysite, gaila LT tokios statistikos nėra kaip kitose šalyje pagal pajamas.
    Nepanašu, kad gatvių tiesimas, priežiūra, sniego valymas, apšvietimas, pakelių šienavimas, šiukšlių išvežimas, viešasis transportas vienam žmogui kainuotų pigiau nuosavų namų rajone

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Bluefox gal pavyko sudalyvauti. Įdomūs komentarai.

    Komentuoti:

Working...
X