Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilniaus plėtra

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Skeptikas
    replied
    Dabartiniame geopolitiniame kontekste Šiaurinė gatvė įgija visiškai naują prasmę, kalba jau nėra vien apie susiekimą, čia jau ir saugumo klausimas. Vilniuje susisiekimas rytų-vakarų kryptimis yra tragiškas kas labai stipriai apsunkintų evakuaciją karo ar astravo AE nelaimės atveju ir t.t. Keista, kad nėra jokių diskusijų iš šios perspektyvos, kai apie visokius bunkerius po stadionu ar t.t. kiek oro privirpinta. Ukrainos karas puikiai parodo, kokią didžiulę įtaką kare turi infrastruktūra, kaip vieno ar kito kelio kontolė nulemia visą mūšio mieste eigą. Ne veltui ne vienas karo ekspertas pabrėžia Rail Baltic, Via Baltica ir t.t. reikšmę ir į visą tai reikia žiūrėti ir iš gynybos prizmės. Investicijos į gynyba nėra tik ginkluotės pirkimas, ir jei kalbos pradeda eiti apie 3-4% nuo BVP ar pan. Reikia į tai traukti ir infrastruktūrinius projektus ir kelti jų prioritetą ir iš gynybos prizmės.
    Kalbant apie Šiaurinę g. tai nereiškia, kad reikia dabar daryti asfalto jūras, į tai reikia žiūrėti ir pagal miesto poreikius, bet matome kaip Valdelio eroje sekasi su niuansais. Galima pasvajoti apie A juostas viduryje (ar bent išvis A juostas), įsivaizduoti kaip atrodytų tramvajus, manau jei kažką bedarys, tai bus Ukmergės g. 2.0. Pseudogreikelis su užmiestiniu parkofstanu.

    Komentuoti:


  • abruo
    replied
    Jei Šiaurinė g. būtų su išskirtomis atskirtomis VT juostomis gatvės viduryje, tai būtų labai geras variantas. Deja, tai mažai tikėtina.

    Komentuoti:


  • Kecal
    replied
    Parašė spekas Rodyti pranešimą

    Tai čia būtų gerai. Manau apie tramvajų neverta svajoti bent kol kas, bet bent jau galėtų užbaigti pagrindinių gatvių tinklą, kad tuomet viso miesto mastu būtų galima optimizuoti maršrutus, perkelinėti stoteles viena šalia kitos ties sankryžomis, nutiesti vientisą A juostų tinklą ir panašiai.
    Jei kalba eina apie Šiaurinę gatvę pirmiausia, aš esu skeptiškai nusiteikęs. Gal ne kategoriškai prieš, bet skeptiškai. Gatvių tinklo plėtros darbų turėjome tiek ir tiek, galutinis rezultatas buvo tik dar didesnė automobilizacija. Tuo metu VT tinklui iš esmės nieko pozityvaus nepadaryta, centrinėje miesto dalyje net gana stipriai regresavome (dingo VT eismas Gedimino prospektu, taip pat troleibusas iki Paupio, kas dabar labai praverstų, troleibusas Naugarduko gatvėje, ir pan.). Kiek galima lipti ant to paties grėblio, pirmenybę teikiant automobilių eismo lengvinimui?

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Parašė Kecal Rodyti pranešimą
    Tai nauja VT rūšis – labai gerai. Svarbiausia, kad tai nebūtų elektrobusas, o kažkas rimtesnio (pvz., tramvajus).
    Tai čia būtų gerai. Manau apie tramvajų neverta svajoti bent kol kas, bet bent jau galėtų užbaigti pagrindinių gatvių tinklą, kad tuomet viso miesto mastu būtų galima optimizuoti maršrutus, perkelinėti stoteles viena šalia kitos ties sankryžomis, nutiesti vientisą A juostų tinklą ir panašiai.

    Komentuoti:


  • Kecal
    replied
    Tai nauja VT rūšis – labai gerai. Svarbiausia, kad tai nebūtų elektrobusas, o kažkas rimtesnio (pvz., tramvajus).

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Parašė Skeptikas Rodyti pranešimą
    Šiuo metu vyksta ateities komiteto posėdis apie Vilniaus planavimo strategiją, pagaliau kažkas konkretesnio apie urbanistinę politiką post-Pakalnio eroje: https://www.youtube.com/watch?v=0Bv7TDMxiqU
    Permečiau gan greitai. Gan apgailėtina. Vietomis net sunku klausyti dėl diletantizmo kiekio, tas dešinėje viršuje su akinukais rankomis diriguojantis tai išvis užsiima kažkokiu politikavimu, žodžių salotomis ir diletantizmu, kad net negalėjau klausyti. Greiti pastebėjimai:


    1. Apie kokią strategiją galime kalbėti kai net jų pačių pristatyme skiltyje ,,Vaikštomumas ir žalias miestas'' iš 5 punktų tik 2 yra skirti pėstiesiems ir tos dvi skiltys net ne pirmose vietose...:
    Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	2087
Size:	87,7 kB
ID:	2122681


    2. Strateginėse kryptyse net nekalbama apie pėsčiųjų infrą (kuri apgeilėtinos būklės), apie pagrindinių eismo arterijų užbaigimą (kurių reikia tam pačiam VT tinklui), užtai svaigstama apie įtraukumus ir klimato apokalipses...:
    Click image for larger version

Name:	Capture2.JPG
Views:	2047
Size:	59,8 kB
ID:	2122682


    3. Ir susisiekime svaigstama. Pradėjęs skaityti apsidžiaugiau, kad pirmoje vietoje VT tinklas... ir iškart nusivyliau baigęs skaityti, kad jie kalba ne apie tinklą o apie naujos transporto priemonės įvedimą... matai jei kuro rūšį pakeisi tai išspręs susisiekimo problemas... Rupūs miltai. Gerai, bent jau paskutinėje vietoje paminėjo senamiesčio išautomobilizavimą, apie kurį labai atsargiai užsimena ir tai dar po to kai atėję į valdžią panaikino kilpinį eismą... Į šaltą Vilnios vandenį juos kad atsikvošėtų:
    Click image for larger version

Name:	Capture3.JPG
Views:	2054
Size:	97,6 kB
ID:	2122683


    4. Bent jau trumpai užsiminė apie pagrindinio eismo tinklo užbaigimo poreikį. Pliusas:
    Click image for larger version

Name:	Capture4.JPG
Views:	2090
Size:	112,8 kB
ID:	2122684


    5. čia toks mane sudominęs momentas - mini dalies magistralinių gatvių pervedimą LAKD. Esu už jei tik tai padės greičiau jį užbaigti, rekonstruoti ir tt. viadukai ir panašiai:
    Click image for larger version

Name:	Capture5.JPG
Views:	2077
Size:	96,1 kB
ID:	2122685

    Komentuoti:


  • urbanis
    replied
    Parašė mr_miegas Rodyti pranešimą
    Gal kas visą sąrašą turite projektų iš šito straipsnio?
    Teismų pastatas Rinktinės g.
    Kongresų centras vietoje sporto rūmų
    "Hilton" viešbutis šalia Energetikos muziejaus.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą

    Kažkoks akmens amžius kai nesugebama pateikti linko į detalų žemėlapį. Pateikiamas kažkoks nuo statybininko teptuko nutiškęs kliaksas.
    Man buvo atvejis su Vilniaus CŠT. Jų tinklapyje chc lt buvo pateikta labai įdomi viso Vilniaus šildymo vamzdynų būklės žemėlapio foto, kurioje matėsi blogos būklės ir jau rekonstruoto tinklo atkarpos. Paprašiau duoti nuorodą į žemėlapį. Kelis kartus atsirašinėjo, kad čia vos ne valstybės paslaptis kol išsiaiškinau, kad ta žemėlapio fotkė buvo berods paimta iš statybininkams skirto žemėlapio (jis buvo berods viešas) ir kai juos prigavau man meluojant tai jie visą straipsnį pašalino : D.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Parašė spekas Rodyti pranešimą
    Sovietmečiu statyti Vilniaus mikrorajonai per dešimtmetį prarado daugiau nei 30 tūkst. gyventojų
    https://am.lrv.lt/lt/naujienos/sovie...kst-gyventoju/
    Kažkoks akmens amžius kai nesugebama pateikti linko į detalų žemėlapį. Pateikiamas kažkoks nuo statybininko teptuko nutiškęs kliaksas.

    Komentuoti:


  • mr_miegas
    replied
    Gal kas visą sąrašą turite projektų iš šito straipsnio?

    Lietuvos bankui nusprendus atsisakyti planų sostinės Žirmūnų mikrorajone statyti naują centrinę būstinę, VŽ apžvelgia daugiau didelių projektų Vilniuje, kurių nuspręsta nesiimti.
    Plačiau: https://www.vz.lt/nekilnojamasis-tur...#ixzz8WhvkXkPJ

    Komentuoti:


  • Bmweda
    replied
    Parašė spekas Rodyti pranešimą
    sovietmečiu statytuose mikrorajonuose gyventojų sumažėjo net apie 31 tūkst.
    Bobutė mirė, butas nuomojamas nelegaliai - statistika rodo, kad bobutė išmigravo į priemiestį.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Sovietmečiu statyti Vilniaus mikrorajonai per dešimtmetį prarado daugiau nei 30 tūkst. gyventojų

    https://am.lrv.lt/lt/naujienos/sovie...kst-gyventoju/

    ,,Vilniaus mieste pastarąjį dešimtmetį stebimas spartus gyventojų kraustymasis iš sovietiniu laikotarpiu statytų miegamųjų mikrorajonų, rodo Statybos sektoriaus vystymo agentūros (SSVA) išanalizuoti gyventojų migracijos tarp atskirų miestų rajonų duomenys.

    Vilniuje 2011–2021 m. pastebima aktyvi gyventojų vidinė migracija. Labai pozityvus gyventojų persikėlimas į centrinę miesto dalį, kur gyventojų skaičius čia išaugo 11 tūkst. Vis dėlto, sovietmečiu statytuose mikrorajonuose gyventojų sumažėjo net apie 31 tūkst.

    SSVA vertimu, didžiausią susirūpinimą kelia gyventojų migracijos į sostinės priemiestį mastas – ten gyventojų skaičius per 10 metų išaugo net 52 tūkst.

    „Tai labai spartus augimas, lemiantis didesnius transporto srautus ir kuriantis visų rūšių infrastruktūros plėtros poreikį. Kadangi gyventojų tankis priemiestyje išlieka mažas, ten kuriamos infrastruktūros plėtros kaštai yra labai dideli, o juos padengia mieste likę gyventojai“, – teigia SSVA Urbanistikos padalinio vadovas Mindaugas Pakalnis.
    ''
    Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	574
Size:	98,8 kB
ID:	2122516

    Komentuoti:


  • rmss
    replied
    Parašė silkiokas69 Rodyti pranešimą
    Click image for larger version

Name:	Screenshot 2024-04-05 at 15.50.04.png
Views:	838
Size:	1,08 MB
ID:	2122322
    Dėl kalvos buvo užsiminta, kad šiandien pirmą valandą vyks pristatymas urbanistinių tyrimų, dėl kurių buvo pristabtyti visi planai. Kadangi detaliuosiuose planuose prašoma keisti aukštingumą, komisija turi atsižvelgti į dabartinę situaciją ir, kad šiuo metu yra atsiradę bokštų ne ten kur buvo suplanuota - pagal foto viršuje, todėl vyks posėdis dėl naujų rekomendacijų. Gale kaip supratau, vyr. architekte nenorėtų keisti esamo aukštingumo, kadangi galim būti išbraukti iš UNESCO. Bet ji buvo užsiminusi apie dvigubai aukštesnius nei dabar, todėl yra tikimybė kad visgi leistų išspausti truputuką aukštesnius bokštus.
    Iš UNESCO reiktų išmest jau dabar už visišką apsileidimą senamiestyje - tinklai ant balkonų ir fasadų, išbombarduoti šaligatviai, ištisiniai agsvaltavimai ir t.t. Gal vieną kart būtų wake up call.

    Komentuoti:


  • silkiokas69
    replied
    Dar buvo užsiminta apie sklypą prie Arfos, dėl to čia ir kilo visokie neramumai, ir dar pasakė, kad neužilgo, kaip ir visa kalva bus užbaigta, kadangi visi sklypai kažką jau turi suoplanuoto, todėl didelių pokyčių nesitikėti...

    Komentuoti:


  • silkiokas69
    replied
    Click image for larger version

Name:	Screenshot 2024-04-05 at 15.50.04.png
Views:	838
Size:	1,08 MB
ID:	2122322
    Dėl kalvos buvo užsiminta, kad šiandien pirmą valandą vyks pristatymas urbanistinių tyrimų, dėl kurių buvo pristabtyti visi planai. Kadangi detaliuosiuose planuose prašoma keisti aukštingumą, komisija turi atsižvelgti į dabartinę situaciją ir, kad šiuo metu yra atsiradę bokštų ne ten kur buvo suplanuota - pagal foto viršuje, todėl vyks posėdis dėl naujų rekomendacijų. Gale kaip supratau, vyr. architekte nenorėtų keisti esamo aukštingumo, kadangi galim būti išbraukti iš UNESCO. Bet ji buvo užsiminusi apie dvigubai aukštesnius nei dabar, todėl yra tikimybė kad visgi leistų išspausti truputuką aukštesnius bokštus.

    Komentuoti:


  • Skeptikas
    replied
    Šiuo metu vyksta ateities komiteto posėdis apie Vilniaus planavimo strategiją, pagaliau kažkas konkretesnio apie urbanistinę politiką post-Pakalnio eroje: https://www.youtube.com/watch?v=0Bv7TDMxiqU

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Niekas kitaip ir nesako. Kalba eina apie tai, kad žemiau juodai pažymėta teritorija gerokai tankės + tankės pilkai apibrėžta teritorija (tik su jos pajungimu į miestą yra gerokai sunkiau, tad gal ir kalbėt dabar neverta). Tai gerokai atsvers iki šiol į šiaurę gerokai išsiplėtusią miesto dalį ir miesto gyventojų svorio centras pasislinks arčiau Stoties, todėl Stosis nebebus ant tiek miesto pakraštyje, kaip gali atrodyti dabar.
    Netiesa, šiaurinėje dalyje vis tiek gerokai daugiau projektų planuojama ir potencialo dėl mažo Vilniaus tankumo vis dar labai daug, o juodai pažymėta teritorija labai ribotas galimybes turi plėstis (keli sklypai miškuose), nes plėtrą riboja bukčių, panerių miškai, pramoninės teritorijos, kapinės ir oro uostas.

    Komentuoti:


  • Edd
    replied
    Parašė ifl Rodyti pranešimą

    Oro uostą galima būtų mesti lauk (lygiai kaip Berlynas uždarė Tempelhof) pastačius RB, o pinigus skirti Kauno. Lietuvos centras visgi yra Kaunas, o ne Vilnius.
    Turbūt n+k kartų forume diskutuota kad oro uostas ~100 km atstumu yra nesąmonė. Gali būti Kaunas kad ir galaktikos centru bet kaip galutinis tikslas Lietuvoje daugiausiai skrydžių generuoja ir pritraukia būtent Vilnius, kokia prasmė visus tuos klientus versti važiuoti papildomus 200km (į abi puses, konkurencine prasme Lietuva tik pralaimėtų dar labiau savo kaimynams).

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Nesu įsitikinęs ar komunistai Olandijoje iki 1970 m. išvystė automobilizmą, bet Vilniuje būtent jie sugalvojo požeminius traukinius po senamiesčiu, o Latvijoje pritiesė daug tramvajų. Tai tik už komunizmą.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė ifl Rodyti pranešimą

    Struktūrinės VT problemos visų pirma atsiranda, kai miestas plečiamas netvarkingai (pvz., visi ofisai sukoncentruojami į vieną tašką).
    Daugybėje miestų ofisai yra sukoncentruoti į vieną tašką (ko tikrai nepalaikau), bet problemas struktūrines tie miestai nesunkiai išsprendžia. NMC dydį patrigubinus ten žmones galima būtų nesunkiai suvežti sukūrus gerą VT sistemą. Didžiausia problema yra tame, kad esame mikrorajon-modernizmo metu suformuota, komunistų sužalota, automobilizuota visuomenė, kuri išsirenka automarozus į valdžią ir tiki ta 'pirma išnaudokime autobusus' pasaka, sekama jau dešimtmečiais. Dėl to miesto VT biudžetas yra daugiau nei per pusę mažesnis už Rygos, nors populiacija jau yra panašaus dydžio, o neseniai tas biudžetas buvo net keturis kartus mažesnis (ir tai tęsėsi dešimtmečiais). Finansavime yra problema, o finansavimo nėra, nes visuomenėje nėra supratimo, kaip turi veikti kietas, europietiškas miestas, ypač sostinė.

    Komentuoti:

Working...
X