Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilniaus plėtra

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Creatium
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Naujininkai ir apylinkės niekada neturės tiek potencialo plėstis kiek rajonai į šiaurę nuo stoties kartu sudėjus, ten tiesiog per mažai vietos. Net jei įsikels ten keliolika tūkstančių žmonių, per tą laiką miestas išsiplės į šiaurę dvigubai tiek. Manau, kad plĖsIm nAujInInkUs gali veikti tik kaip eilinis pasiteisinimas struktūrinių VT problemų tolimesniam ignoravimui, nieko daugiau.
    Niekas kitaip ir nesako. Kalba eina apie tai, kad žemiau juodai pažymėta teritorija gerokai tankės + tankės pilkai apibrėžta teritorija (tik su jos pajungimu į miestą yra gerokai sunkiau, tad gal ir kalbėt dabar neverta). Tai gerokai atsvers iki šiol į šiaurę gerokai išsiplėtusią miesto dalį ir miesto gyventojų svorio centras pasislinks arčiau Stoties, todėl Stosis nebebus ant tiek miesto pakraštyje, kaip gali atrodyti dabar.

    Click image for larger version

Name:	Screenshot 2024-02-16 151729.jpg
Views:	1351
Size:	305,2 kB
ID:	2111376

    Komentuoti:


  • Visdarlietus
    replied
    Šiaip jau daugiabučių plėtra Vilniuje buvo numatyta ne į šiaurę, o prie Dobrovolės. Be to nuo Salininkų iki centro turbūt ne ką toliau nei nuo Avižienių iki kurių jau pasiekė šiaurinė plėtra.

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Naujininkai ir apylinkės niekada neturės tiek potencialo plėstis kiek rajonai į šiaurę nuo stoties kartu sudėjus, ten tiesiog per mažai vietos. Net jei įsikels ten keliasdešimt tūkstančių žmonių, per tą laiką miestas išsiplės į šiaurę dvigubai tiek. Manau, kad plĖsIm nAujInInkUs gali veikti tik kaip eilinis pasiteisinimas struktūrinių VT problemų tolimesniam ignoravimui, nieko daugiau.
    Struktūrinės VT problemos visų pirma atsiranda, kai miestas plečiamas netvarkingai (pvz., visi ofisai sukoncentruojami į vieną tašką).

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    Tai man nereik žiūrėt, aš pažiūrėjau prieš kelis mėnesius, nes darėm nedidelę plėtros analizę iš savo turimų duomenų. Pilaitė stoja, Verkiai stoja. Žirmūnai techniškai yra šiaurėje nuo geografinio miesto centro, bet realiai tai yra vos ne centrinė miesto dalis. Autobusų parko teritorija gal nelabai, bet žemiau - taip. Ir čia esmė yra ne projektų skaičius, bet jų apimtis. T.y. kiek butų pastatoma. Pilaitėje projektų daug, bet ten stato kotedžiukus po 5 butus. Vien Stoties artimoje aplinkoje statoma arba suplanuota virš 2 tūkst. butų. Dar apie 1 tūkst. statoma arba suplanuota aplink Burbiškes. Tai jau apie 6 tūkst. gyventojų. Dar mažiausiai 2 tūkst. butų Lazdynuose ir Akropolis Vingis teritorijoje, tai dar 4 tūkst. gyventojų.

    Be abejo, kad neatsvers Perkūnkiemio. Bet čia tik pati pradžia. Procesas ilgas, o Naujininkams ir kt. rajonams atsigaunant juose didės ir jau esamų butų užpildymas ne pensininkais, o jaunomis šeimomis. Stotis iš principo turi visus šansus būti gerokai tankiau gyvenamų rajonų centre.
    Naujininkai ir apylinkės niekada neturės tiek potencialo plėstis kiek rajonai į šiaurę nuo stoties kartu sudėjus, ten tiesiog per mažai vietos. Net jei įsikels ten keliolika tūkstančių žmonių, per tą laiką miestas išsiplės į šiaurę dvigubai tiek. Manau, kad plĖsIm nAujInInkUs gali veikti tik kaip eilinis pasiteisinimas struktūrinių VT problemų tolimesniam ignoravimui, nieko daugiau.
    Paskutinis taisė VLR; 2024.02.16, 14:04.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Tai man nereik žiūrėt, aš pažiūrėjau prieš kelis mėnesius, nes darėm nedidelę plėtros analizę iš savo turimų duomenų. Pilaitė stoja, Verkiai stoja. Žirmūnai techniškai yra šiaurėje nuo geografinio miesto centro, bet realiai tai yra vos ne centrinė miesto dalis. Autobusų parko teritorija gal nelabai, bet žemiau - taip. Ir čia esmė yra ne projektų skaičius, bet jų apimtis. T.y. kiek butų pastatoma. Pilaitėje projektų daug, bet ten stato kotedžiukus po 5 butus. Vien Stoties artimoje aplinkoje statoma arba suplanuota virš 2 tūkst. butų. Dar apie 1 tūkst. statoma arba suplanuota aplink Burbiškes. Tai jau apie 6 tūkst. gyventojų. Dar mažiausiai 2 tūkst. butų Lazdynuose ir Akropolis Vingis teritorijoje, tai dar 4 tūkst. gyventojų.

    Be abejo, kad neatsvers Perkūnkiemio. Bet čia tik pati pradžia. Procesas ilgas, o Naujininkams ir kt. rajonams atsigaunant juose didės ir jau esamų butų užpildymas ne pensininkais, o jaunomis šeimomis. Stotis iš principo turi visus šansus būti gerokai tankiau gyvenamų rajonų centre.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Plėtra šiaurės kryptimi lėtėja jau eilę metų. Pilaitė taip pat yra sulėtėjusi, ten yra smarkiai susitraukusi plotų daugiabučiams pasūla. .
    Būtent, pažiūrėkite, kiek projektų į šiaurę nuo stoties ir kiek į pietus. Taip, dabar pašilaičiuose, fabuose plėtra gerokai sumažėjus, bet žirmūnai, šnipiškės, žvėrynas, visoriai tai ta pati šiaurinė miesto dalis. Pilaitė irgi dar nestabdo. Ir būtent potencialo ten gerokai daugiau.

    https://citify.eu/lt/
    Paskutinis taisė Lettered; 2024.02.16, 13:11.

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Niekaip neįmanoma, Bukčių, Panerių miškų kažin, ar kas leis kirsti, oro uostas, rasų kapinės irgi niekur nedirbs, o visa pramonė iš Savanorių pr. ir Metalo g. irgi niekur nedings. Toje pačioje šiaurinėje miesto dalyje kaip matom ir į priekį, kiek jau suplanuota konversijų, tas pats autobusų parkas.
    Oro uostą galima būtų mesti lauk (lygiai kaip Berlynas uždarė Tempelhof) pastačius RB, o pinigus skirti Kauno. Lietuvos centras visgi yra Kaunas, o ne Vilnius.

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Ir kiek žmonių ten reiktų perkelti, norint populiacijos centrą priartinti prie stoties? Nekalbant jau apie traukos taškų ar darbo vietų skaičių.

    Be to, Vilniaus tankios statybos zona (nuo stoties iki kokių Pašilaičių) ir taip jau tęsiasi 10km. Tai yra daug tokio dydžio miestui ir tokios zonos plėtimas reikštų getus - kur kas racionaliau miestui būtų tankinti komiblok-modernistinį audinį ir bandyti jį paversti į miestą.
    Komi-blokai jau turi beveik viską, kas reikalinga (mokyklos, darželiai, prekybcentriai, poliklinikos), išskyrus darbo vietas. Čia visokie nekomiblokiniai Perkūnkiemiai ir panašūs neturi nieko. Kiek atsimenu, tai Šimašius ir sustabdė ofisų plėtrą rajonuose.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Tai, kad plėtra vyksta pagrinde šiaurės - vakarų kryptimis, tiek gyvenamoji, tiek komercinė. Kad dabartinė stotis būtų realiame miesto viduryje, reiktų naujininkuose minimum Kauno dydžio miestą pastatyti.
    Plėtra šiaurės kryptimi lėtėja jau eilę metų. Pilaitė taip pat yra sulėtėjusi, ten yra smarkiai susitraukusi plotų daugiabučiams pasūla. Didesnė koncentracija apimtimi bus Šnipiškės, Lazdynai, Naujamiestis, Žirmūnai. Tą rodo Citify duomenys. Tad didesnė plėtra arčiau miesto centro, tad jo svoris didės. Po Žirmūnų autobusų parko projekto, kitas rajonas eilėje bus Paneriai. Tad jeigu tą pavyks įgyvendinti, Paneriai gali smarkiai išaugti gyventojų tankumu. O verslų ten netrūksta.

    Be abejo čia eina kalba ne apie 5 ir ne 15 metų. Tai strateginiai dalykai, koks būtų ir stoties perdislokavimo klausimas, jeigu tokį nagrinėt.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė ifl Rodyti pranešimą

    Per 100 metų laisvai įmanoma norint (dabartinis Vilnius buvo suformuotas net per mažesnį laikotarpį). Ir niekur nieko griauti nereiktų. Pradžiai reiktų pradėti nuo geležinkelio stoties + autobusų stoties bloko komercializacijos (mixed-use stotis su pajamomis geležinkeliui).
    Niekaip neįmanoma, Bukčių, Panerių miškų kažin, ar kas leis kirsti, oro uostas, rasų kapinės irgi niekur nedings, visa pramonė iš Savanorių pr. ir Metalo g. irgi niekur neišsikels. Toje pačioje šiaurinėje miesto dalyje kaip matom ir į priekį, kiek jau suplanuota konversijų, tas pats autobusų parkas, Molėtų pl. Pvz. vystytojams žymiai patraukliau dabar vietoje komercijos sandėlių statyti daugiabučius kur nors aplink Kareivių g., kur šalia šiaurės miestelis su visa išvystyta infrastruktūra nei kur nors nusipirkti gamyklą viduryje Savanorių pr. ar Metalo g. Taip pat ir sklypas su trobomis šnipiškėse daug vertingesnis nei atitinkamai naujininkuose, nors stotis ten daug arčiau.
    Paskutinis taisė Lettered; 2024.02.16, 13:05.

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Tai, kad plėtra vyksta pagrinde šiaurės - vakarų kryptimis, tiek gyvenamoji, tiek komercinė. Kad dabartinė stotis būtų realiame miesto viduryje, reiktų naujininkuose minimum Kauno dydžio miestą pastatyti.
    Per 100 metų laisvai įmanoma norint (dabartinis Vilnius buvo suformuotas net per mažesnį laikotarpį). Ir niekur nieko griauti nereiktų. Pradžiai reiktų pradėti nuo geležinkelio stoties + autobusų stoties bloko komercializacijos (mixed-use stotis su pajamomis geležinkeliui).

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    Bet miesto jau kurį laiką deklaruojamas prioritetas yra pietinė miesto dalis ir plėtra į ją. Tad gal ir logiška stotį turėti ten, kur ji yra dabar, jeigu miestas prioretizuos plėtrą pietų kryptimi.
    Tai, kad plėtra vyksta pagrinde šiaurės - vakarų kryptimis, tiek gyvenamoji, tiek komercinė. Kad dabartinė stotis būtų realiame miesto viduryje, reiktų naujininkuose minimum Kauno dydžio miestą pastatyti.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    Bet miesto jau kurį laiką deklaruojamas prioritetas yra pietinė miesto dalis ir plėtra į ją. Tad gal ir logiška stotį turėti ten, kur ji yra dabar, jeigu miestas prioretizuos plėtrą pietų kryptimi.
    Ir kiek žmonių ten reiktų perkelti, norint populiacijos centrą priartinti prie stoties? Nekalbant jau apie traukos taškų ar darbo vietų skaičių.

    Be to, Vilniaus tankios statybos zona (nuo stoties iki kokių Pašilaičių) ir taip jau tęsiasi 10km. Tai yra daug tokio dydžio miestui ir tokios zonos plėtimas reikštų getus - kur kas racionaliau miestui būtų tankinti komiblok-modernistinį audinį ir bandyti jį paversti į miestą.
    Paskutinis taisė VLR; 2024.02.16, 10:36.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Bet miesto jau kurį laiką deklaruojamas prioritetas yra pietinė miesto dalis ir plėtra į ją. Tad gal ir logiška stotį turėti ten, kur ji yra dabar, jeigu miestas prioretizuos plėtrą pietų kryptimi.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Žinau apie tankį, bet dalykas kaip priemiestis tai nebent kokie žemieji paneriia jau priemiestis gal. Vadinti senamiesčio kraštą priemiesčiu...

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė Gator Rodyti pranešimą

    Vilniaus stotim atvykęs praktiškai į senamiestį atvyksti. "Priemiestinė" stotis, geras juokelis.
    Senamiesčio kraštas ir yra Vilniaus priemiestis (žr. miesto tankio žemėlapius). Vilnius centruojasi ties upe, už 3km nuo stoties, o tai yra didžiulis atstumas tokio dydžio mieste.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    . Bet tai negalioja tokiais atvejais kaip Vilniaus, kur abi stotys yra de facto priemiestinės.
    Vilniaus stotim atvykęs praktiškai į senamiestį atvyksti. "Priemiestinė" stotis, geras juokelis.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė ifl Rodyti pranešimą

    Visi miestai, kuriuose autobusų stotis yra nutolusi nuo traukinių yra labai blogo planavimo pavyzdys. Idealiu atveju net per gatvę nereikia (tikiuosi naujame projekte numatytas tiesioginis perėjimas su stogu ir elevatoriaus juosta keleiviams ir daiktams), bet Vilniaus yra geriausia situacija iš visų Lietuvos miestų.
    Taip, paprastai kuo centrinės autobusų ir traukinių stotys yra arčiau viena kitos, tuo yra geriau, nes yra formuojamas mazgas. Bet tai negalioja tokiais atvejais kaip Vilniaus, kur abi stotys yra de facto priemiestinės. Vilniui pavyzdys galėtų būti Bratislava, kurios ‘centrinė’ geležinkelio stotis irgi yra ne centre (nors ir arčiau centro nei Vilniaus). Ten buvo pastatyta nauja požeminė autobusų stotis NMC atitikmenyje. Taip, nebėra mazgo, bet autobusų maršrutai tampa gerokai konkurencingesni, pavyzdžiui kur kas labiau naudotini važinėjimui į darbą iš netolimais esančių miestelių ar kitų miestų. Taip pat ten yra lengviau formuoti mazgą su vietiniu transportu, o tai yra svarbiau ir reikalingiau.
    Paskutinis taisė VLR; 2024.02.16, 09:30.

    Komentuoti:


  • Carpenter
    replied
    Nežinau į kurią temą dėti - jeigu moderatoriai ras tinkamesnę, perkels.

    Telecentras sumokėjo „Darnu group“ beveik 7,95 mln. Eur už nutrauktą sandorį

    <>
    Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovei „Darnu Group“ sumokėjo visą beveik 7,95 mln. Eur teismo priteistą sumą už nutrauktą prieš aštuonerius metus sudarytą sklypo sostinės Viršuliškėse sandorį, patvirtino įmonės.
    <...>

    Plačiau: https://www.vz.lt/nekilnojamasis-tur...#ixzz8Otkq5rox



    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Sostinė nebeformuos sklypų restitucijai: procesas užbaigtas

    https://vilnius.lt/lt/2024/01/10/sos...sas-uzbaigtas/

    ,,Pradedant naujus metus Vilniaus miesto savivaldybė padėjo tašką dešimtmečiais trukusiame procese: užbaigtas grąžintinų žemės sklypų, skirtų nuosavybės teisių atkūrimui, projektavimas ir perdavimas Nacionalinei žemės tarnybai. Šio nuo 1991 m. vykdomo proceso užbaigimas leis sklandžiau planuoti miesto plėtrą ir užtikrinti gyventojų poreikiams reikalingą infrastruktūrą.

    „Ieškant sklypo naujai mokyklai, darželiui, baseinui, dažnai susidurdavome su restitucijos procesu – pirmiau reikėjo grąžinti gyventojams jų senelių, tėvų turėtą žemę. Pagaliau grąžintinų sklypų projektavimą baigėme ir nauji sklypai grąžinimui nebebus formuojami, todėl turėsime daugiau laisvės planuojant gyventojams būtiną infrastruktūrą“, – kalbėjo Vilniaus miesto savivaldybės meras Valdas Benkunskas.

    Vilniaus miesto savivaldybė vien nuo 2018 metų Nacionalinei žemės tarnybai perdavė 1521 naują valstybinės žemės sklypą, iš jų 1378 skirti individualiai gyvenamajai statybai ir 143 –169,46 ha bendro ploto komercinei, gamybinei ar pramoninei veiklai. Tiek užtektų atkurti žemės nuosavybę 2790 gyventojų. Tai yra beveik 2,5 karto daugiau sklypų nei yra laukiančiųjų eilėje, todėl žmonės galės pasirinkti.

    Nauji valstybinės žemės sklypai suprojektuoti įvairiose Vilniaus miesto teritorijos dalyse, individualiai gyvenamajai statybai suformuoti toliau nuo centro esančiuose rajonuose – Naujojoje Vilnioje, komercinės ar pramoninės paskirties sklypai – Naujininkuose.

    Sudėtingas žemės nuosavybės atkūrimo procesas vyko iki nacionalizacijos buvusiuose rėžiniuose kaimuose, kurie šiuo metu jau seniai tapę miesto dalimi. Juose žemė gyventojams buvo padalinta įvairaus dydžio rėžiais ir nebuvo suformuota atskirų sklypų, todėl grąžinimas buvo komplikuotas. Tačiau pagaliau ir šiose vietovėse sklypų projektavimas taip pat baigtas. Buvusiems savininkams ar paveldėtojams rėžiniuose kaimuose buvo grąžinta natūra apie 910 ha žemės.

    Gyventojai, kurių pageidaujama susigrąžinti žemė teisės aktų nustatyta tvarka priskirta valstybės išperkamai žemei ir negali būti grąžinta natūra, gali kreiptis į Nacionalinę žemės tarnybą ir prašyti kompensuoti už tokią žemę mišku. Jei ir to pretendentai nepadarys, Nacionalinė žemės tarnyba priims sprendimą išmokėti kompensaciją pinigais.

    Daugiau laisvos valstybinės žemės, kurioje galėtų būti projektuojami nauji valstybinės žemės sklypai nuosavybės teisėms į žemę atkurti, Vilniaus miesto savivaldybėje nėra.

    Užbaigti restitucijos procesą Savivaldybei buvo itin svarbu, nes pasikeitus įstatymui nuo šių metų sausio 1 d. miestų ir miestelių teritorijose valstybinės žemės patikėtiniais tampa nebe Nacionalinė žemės tarnyba, o pačios savivaldybės.

    Vilniaus miesto savivaldybei užbaigus sklypų projektavimą, tolimesnes nuosavybės teisių atkūrimo procedūras toliau vykdo Nacionalinė žemės tarnyba.''

    Komentuoti:

Working...
X