Kurie tarkim per pastaruosius 3 metus leidimus gavę projektai prieštarauja šitai vizijai? Arba tarkim dar tik planuojami, negavę dar leidimų?
Tuo tarpu teritorijose yra koreguojami detalieji. Pavyzdžiui, prie Lietuvos banko būstinės rengiamas detalusis planas 2,6 ha dydžio teritorijai, kurioje performuojami sklypai.
Puikus blogos urbanistikos ir planavimo pavyzdys.
- Kam tarp daugiabučių planuojamas pravažiavimas kai juos aplink juosia gatvės?
- P vietos turi būti stumiamos į nuošales ir į šiaurines nuo namų puses. Raudonai
- Pastatų supama erdvė turi būtį paverčiama žaliuoju plotu. Žaliai
Siaip labai smagi vizija ir tikekimes, kad ja pavyks igyvendinti.. Vienas stebinantis dalykas tai, kad realiai visame video buvo NULIS minciu kaip tie papildomi desimtys tukstanciu gyventoju keliaus kazkur is Zirmunu..
Uztenka pagalvoti kad is 30k papildomu gyventoju 20k kasdien kazkur keliaus, tai turbut reiskia tukstancius papildomu masinu.. O jei jau galvoti progresyviau, tai kas kiek sekundziu reiktu triasiu autobusu kad isvezioti tuos gyventojus
Jei tik jau butu israsta kazkokia transporto priemone kuri visomis tomis arterinemis gatvemis galetu ta daryti..
Tu net neįsivaizduoji kokius dalykus ir kam aš esu sakęs tiesiai į akis, bet tau tai niekaip netrukdo savo galvoje kurti istorijų.
Aš nekuriu jokių istorijų, o tiesiog sakau, kaip tai atrodo iš šalies. Tiesiog atsakyk į paprastą klausimą: ar tai, kad Pakalnis rašo ir kalba vieną, o paskui tvirtina visiškai tam prieštaraujančius projektus yra tiesa?
Paskaičiuok ir padaryt chartą tarkim nuo 2008 metų. Bus įdomu.
Prie ko čia 2008? Ką tie laikai turi bendro su nuolatinėm Pakalnio melagienom ir Šimašiaus pasakojimais à la kaip turi atrodyti ateities Šnipiškės? Tipo bandysim pateisinti jų melavimą visuomenei/nesugebėjimą įgyvendinti savo pažadus tuo klasikiniu "na tai anksčiau buvo dar blogiau" ?
Aš skaičiuosiu net ne nuo Šimašiaus pirmosios kadencijos pradžios, nes būtų nesąžininga vertinti tai, ko jie tuo metu net nežadėjo, skaičiuosiu būtent nuo tos dienos, kai jie oficialiai paskelbė, kad Vilniuje nuo šiol nebus taip, anaip ir šitaip (kas irgi buvo daroma ne iškart, o skirtingi dalykai buvo skelbiami skirtingais laikais, pirmas berods buvo kaip tik parkingai tarp gatvių ir pastatų).
Suprantu, kad bendradarbiaujant su VMS tu nenori jų kritikuoti, nes žinai, dar kažkas kažką pamatys, kažkam kažką pasakys ir so on, na bet tokių akivaizdžių nevykelių ir melagių kaip Pakalnis gynimas atrodo labai keistai, ypač kai tai daro adekvatus žmogus kaip tu
Tu net neįsivaizduoji kokius dalykus ir kam aš esu sakęs tiesiai į akis, bet tau tai niekaip netrukdo savo galvoje kurti istorijų. Tas pats atsispindi ir kitose temose.
Šimašiaus meravimo pabaigos proga reiks suskaičiuot kiek yra pastatyta/patvirtinta tokių projektų, manau tik per paskutinius 2-3 metus bus mažiausiai 20.
Paskaičiuok ir padaryt chartą tarkim nuo 2008 metų. Bus įdomu.
Rašiau ilgą komentarą, bet ištryniau, nes na tikrai nematau iš naujo tamstai įrodinėt akivaizdžių pokyčių miesto planavime. Nes, nebandant įžeisti, pas tamsta yra kažkoks blokas ant akių uždėtas viskam, kas susiję su VMS sprendimais, o kas su Pakalniu ir jo komanda susiję, tai išvis "Ventablack"TM skraistė užmesta ant galvos.
Peace
Aš nesakau, kad pokyčių nėra (pvz duodu 10 balų už "naują gatvių standartą"), tik sakau, kad realybėje nėra net arti to, kas yra teigiama facebook'uose, podcast'uose ir visokiose laidose.
Sorry, bet neįsivaizduoju kaip galima vertinti Pakalnį rimtai. Žmogus jau kokius 5 metus rašo gražias pasakas, kalba kaip iš vadovėlio, žada, kad jau tikrai nebus Vilniuje daugiau tam tiktų dalykų (pvz parkingų tarp gatvės ir pastato) ir tuo pačiu metu tvirtina jo kalboms visiškai prieštaraujančius projektus. Ar tu nori pasakyti, kad tai nėra tiesa ir aš tai pats sugalvojau?
Šimašiaus meravimo pabaigos proga reiks suskaičiuot kiek yra pastatyta/patvirtinta tokių projektų, manau tik per paskutinius 2-3 metus bus mažiausiai 20.
Suprantu, kad bendradarbiaujant su VMS tu nenori jų kritikuoti, nes žinai, dar kažkas kažką pamatys, kažkam kažką pasakys ir so on, na bet tokių akivaizdžių nevykelių ir melagių kaip Pakalnis gynimas atrodo labai keistai, ypač kai tai daro adekvatus žmogus kaip tu
Rašiau ilgą komentarą, bet ištryniau, nes na tikrai nematau iš naujo tamstai įrodinėt akivaizdžių pokyčių miesto planavime. Nes, nebandant įžeisti, pas tamsta yra kažkoks blokas ant akių uždėtas viskam, kas susiję su VMS sprendimais, o kas su Pakalniu ir jo komanda susiję, tai išvis "Ventablack"TM skraistė užmesta ant galvos.
O 2018 ir 2019 VMS sėdėjo kažkokie kiti žmonės ir buvo kiti įstatymai? Jau matėm kaip puikiai įgyvendinamos tos vizijos, pvz belekiek reklamuota Ukmergės gatvės vizija, kurią net tu jau ištrynei iš Citify
Tokios VMS vizijos veikia tik tada, kai tai yra vieno vystytojo didelis sklypas ir VMS neturi su juo nieko bendro (na arba beveik nieko, kuo mažiau prisideda - tuo sėkmingesnis yra projektas).
Dabar su savo įkeltu paveiksliuku sužaisk "VMS bingo" ir paskaičiuok kiek punktu yra pažeista šiuose projektuose.
Ir don't get me wrong, nekritikuoju pačios vizijos, kaip tik tai yra labai gerai, apie kažką tokio jau seniausiai kalbėjau, kad tai yra būtinas dalykas Šnipiškėse (dabar jau beveik per vėlu), tiesiog sakau, kad kolkas tai atrodo kaip eilinis tuščias Pakalnio papezėjimas facebooke, kuris nors ir yra labai gražus ir teisingas, bet neturi nieko bendro su realybe. Taip, tokioje teritorijoje kaip Autobusų parkas ok, suprantama, bet kaip jie užtikrins šitos vizijos realizavimą skirtinguose sklypuose, kur vieną pastatą statys 2023, kitą tik svarsto apie 2026 ir net nežino ką statys, o trečiame išvis tebestovi sovietinis pastatas ir to pirmojo 2023 planuojamo statyt pastato vystytojas net nežino ar kaimyninė teritorija kada nors pasikeis? Tam reikia kažkokio griežto teisinio mechanizmo, kuris neleistų nepaisyti šitos vizijos, o jo nėra.
Kurie tarkim per pastaruosius 3 metus leidimus gavę projektai prieštarauja šitai vizijai? Arba tarkim dar tik planuojami, negavę dar leidimų?
Tuo tarpu teritorijose yra koreguojami detalieji. Pavyzdžiui, prie Lietuvos banko būstinės rengiamas detalusis planas 2,6 ha dydžio teritorijai, kurioje performuojami sklypai.
Na graži vizija, nors labiau sakyčiau svajonė, o ne vizija, nes nelabai turi kažką bendro su realybe, kurioje tvirtinami šiai vizijai visiškai prieštaraujantys projektai.
Čia toks įdomesnis variantas. Vilniaus RAT nagrinėjo nedidelį "svečių namų" projektą, kurio sprendiniams savivaldybė nepritaria, nes panašu į daugiabutį, todėl kreipėsi į architektų tarybą.
,,Vilniaus apygardos administracinis teismas patvirtino, kad Vilniaus miesto savivaldybė buvo teisi, nepritardama įmonės UAB „Rinvest“ planams Lazdynėliuose pasiekti Bendrajame plane nustatytą maksimalų užstatymo intensyvumą ir užstatymo tankį.''
,,Pirmą kartą toks žemėlapis buvo parengtas 2019 m., o šiandien jame jau galima matyti 2022 m. situaciją ir įvertinti per tą laiką Vilniaus teritorijoje įvykusius pokyčius.
Žemėlapis sudarytas iš didelio tikslumo aerofotografinių nuotraukų, kurios buvo padarytos skrydžių virš miesto metu. Tuo pačiu buvo atliktas itin detalus paviršiaus lazerinis LiDAR skenavimas (iki atspindinčių paviršių matuoti naudota impulsinio lazerio pavidalo šviesa), sudarytos įstrižo vaizdo (Oblique view) nuotraukos. Miesto centrinės dalies (250 kv. km) vaizdas žemėlapyje pateikiamas 5 cm tikslumu, o miesto pakraščiai (150 kv. km) – 8 cm tikslumu.
Per artimiausius mėnesius planuojama atnaujinti visus likusius 3D Vilniaus žemėlapius – realaus vaizdo modelį, 3D miesto maketą bei trimatį žemėlapį su atvaizduojamais projektiniais pasiūlymais ir techniniais projektais.
,,Aplinkos ministerija nuo 2023 metų perims Nacionalinės žemės tarnybos funkcijas, o po metų planuoja perduoti valstybinės žemės valdymą savivaldoms. „Taigi, jau po metų savivaldybių vyriausieji architektai ir vyriausieji inžinieriai galės lengviau planuoti savo miestų vystymąsi“, – sakė aplinkos ministras.
Pasak jo, antras svarbus procesas – Statybos kodekso rengimas. Jo tikslas – aiški, kokybiška, inovacijas skatinanti statybų teisinė bazė, kurioje eliminuotos persidengiančios teisės aktų nuostatos, perpus sumažinant dabar egzistuojančių teisės aktų apimtį.
Galiausiai, šiuo metu vykstančios aktyvios diskusijos su visuomene ir tarp įvairiausių tarnybų dėl aibės jautrių temų: želdynų normų, tankumo, Architektų rūmų griežtumo savo nariams.
Tad kyla retorinis klausimas, ar tikrai reikia bandyti viską sureglamentuoti, o gal atvirkščiai – valstybė negali ir neturi numatyti visų gyvenimo atvejų reguliavimo – tam reikia brandžios visuomenės, architektų ir urbanistų, kraštovaizdžio architektų visuomenės, kuri pati sugebėtų kreipti architektūros ir urbanistikos procesus kokybės kryptimi.''
Komentuoti: