Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilniaus plėtra

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • TIME
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Vilniaus problema ne per mažas tankis (kuris net nėra mažas imant realių užstatymą, o ne miškus), o per mažas biudžetas vertinant gyventojų skaičių.
    Didžiausia problema - tragiškas managementas pastaruosius 8 metus, biudžetas išaugo kartais

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė cozzamarra Rodyti pranešimą
    Be abejo, kad nenormalu. Kaip ir tai, kad Vilniaus tankis yra kaip Šilalės. Būtų kaip pietų Europos sostinėse (apie Tokiją net nėra kalbos) – būtų kita situacija.
    Vilniaus problema ne per mažas tankis (kuris net nėra mažas imant realių užstatymą, o ne miškus), o per mažas biudžetas vertinant gyventojų skaičių.

    Komentuoti:


  • cozzamarra
    replied
    Be abejo, kad nenormalu. Kaip ir tai, kad Vilniaus tankis yra kaip Šilalės. Būtų kaip pietų Europos sostinėse (apie Tokiją net nėra kalbos) – būtų kita situacija.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė cozzamarra Rodyti pranešimą

    Tokie spėliojimai rodo, kad spėjantysis nė nesusimąsto, kad Vilniuje yra sukauptas didžiausias biurokratinis šalies aparatas (t.y. tiesioginės bei netiesioginės darbo vietos klerkams aptarnauti) bei visi likę išskirtinai sostinės pranašumai (automatinė TUI kryptis, verslo koncentracija ir t.t.). Tą suprantantys niekada neburbės, kad mažesni (t.y. dažniausiai be jokio konkrencinio pranašumo) miestai gražinami ES lėšomis.

    Pagal biudžetą, Vilnius galėtų būti „išlaižytas“ kaip kokia Viena, tik tiek, kad Vilniaus gyventojų tankumas dažnai mažesnis už tų ES lėšomis gražinamų miestelių tankumą... (Vilnius lygus su Šilale) – tokiam plotui prižiūrėti lėšų paprasčiausiai neužtenka.
    Ar jums atrodo normali tokia situacija, jog pagal vartojimo lygį jau lenkiam pietų Europą, Japoniją, bet sostinės VT, infrastruktūra blogesnė nei kai kurių Rusijos provincijos panašaus dydžio miestų? Lėšų prižiūrėti tūkstančius hektarų Nemenčinės pl. miškų nereikia, tai tas formalus miesto plotas neaktualus visai dydis.
    Paskutinis taisė Lettered; 2023.05.03, 13:02.

    Komentuoti:


  • cozzamarra
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
    Spėju, kad tai susiję su tuo pačiu, kaip ir visuose provincijos miesteliuose išklotomis trinkelėmis - ES finansavimu išskirtinai provincijai. Vilnius iš tų programų negauna. Spėčiau kaip ir Klaipėda ar Kaunas. Tuose miestuose spėju taip pat nėra renovuoti visi daugiabučiai.
    Tokie spėliojimai rodo, kad spėjantysis nė nesusimąsto, kad Vilniuje yra sukauptas didžiausias biurokratinis šalies aparatas (t.y. tiesioginės bei netiesioginės darbo vietos klerkams aptarnauti) bei visi likę išskirtinai sostinės pranašumai (automatinė TUI kryptis, verslo koncentracija ir t.t.). Tą suprantantys niekada neburbės, kad mažesni (t.y. dažniausiai be jokio konkrencinio pranašumo) miestai gražinami ES lėšomis.

    Pagal biudžetą, Vilnius galėtų būti „išlaižytas“ kaip kokia Viena, tik tiek, kad Vilniaus gyventojų tankumas dažnai mažesnis už tų ES lėšomis gražinamų miestelių tankumą... (Vilnius lygus su Šilale) – tokiam plotui prižiūrėti lėšų paprasčiausiai neužtenka.
    Paskutinis taisė cozzamarra; 2023.05.03, 09:21.

    Komentuoti:


  • Alfas Vingys
    replied
    Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą
    Vilniuje žiauri situacija su daugiabučių rajonais, kas keisčiausia, kad nerenovuota daugiau nei pusė (vizualiai sprendžiant). Tikrai kyla įdomių klausimų, kai matai, kaip mažuose rajoniniuose miestuose sugebama renovuoti visus daugiabučius, sutvarkyti ir išblizginti kiemus, kai Vilniuje, sostinėje, dauguma daugiabučių atrodo taip pat kaip 2000 metais, kiemuose asfaltas išdaužytas, šaligatviai išsikraipę, pavojingi - kojoms laužyti...

    Skamba neįtikėtinai, bet mažame Lietuvos miestelyje, gyvenčiau sovietinės statybos daugiabutyje. Vilniuje - nekiltų didelio noro.
    Nors ir renovuoti tie mažų miestelių namai, bet gyventojų skaičius tuose miesteliuose mažėja ir perspektyvos nematyti

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Bmweda Rodyti pranešimą
    Pakalnis naudos šį argumentą nediegti tramvajui - nu gi tankumas mažėja.
    Jei rimtai, tai šitas žemėlapis rodo, kad ne tik tramvajaus neturėsim, bet apskritai VT liks tik "vargšų" transportu, nes priemiesčių gyventojai toliau važinės savo suv'ais, nes VT ir nepatogu ir lėta, gyvenantiems centre VT apskritai nelabai reikalingas, o VT naudosis tik senų sovietinių rajonų gyventojai, t.y. visokie pensininkai, pašalpiniai, juodadarbiai, studentai ir pan.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą
    Vilniuje žiauri situacija su daugiabučių rajonais, kas keisčiausia, kad nerenovuota daugiau nei pusė (vizualiai sprendžiant). Tikrai kyla įdomių klausimų, kai matai, kaip mažuose rajoniniuose miestuose sugebama renovuoti visus daugiabučius, sutvarkyti ir išblizginti kiemus, kai Vilniuje, sostinėje, dauguma daugiabučių atrodo taip pat kaip 2000 metais, kiemuose asfaltas išdaužytas, šaligatviai išsikraipę, pavojingi - kojoms laužyti...
    Skamba neįtikėtinai, bet mažame Lietuvos miestelyje, gyvenčiau sovietinės statybos daugiabutyje. Vilniuje - nekiltų didelio noro.
    Spėju, kad tai susiję su tuo pačiu, kaip ir visuose provincijos miesteliuose išklotomis trinkelėmis - ES finansavimu išskirtinai provincijai. Vilnius iš tų programų negauna. Spėčiau kaip ir Klaipėda ar Kaunas. Tuose miestuose spėju taip pat nėra renovuoti visi daugiabučiai.

    Komentuoti:


  • Tomizmas
    replied
    Vilniuje žiauri situacija su daugiabučių rajonais, kas keisčiausia, kad nerenovuota daugiau nei pusė (vizualiai sprendžiant). Tikrai kyla įdomių klausimų, kai matai, kaip mažuose rajoniniuose miestuose sugebama renovuoti visus daugiabučius, sutvarkyti ir išblizginti kiemus, kai Vilniuje, sostinėje, dauguma daugiabučių atrodo taip pat kaip 2000 metais, kiemuose asfaltas išdaužytas, šaligatviai išsikraipę, pavojingi - kojoms laužyti...

    Skamba neįtikėtinai, bet mažame Lietuvos miestelyje, gyvenčiau sovietinės statybos daugiabutyje. Vilniuje - nekiltų didelio noro.

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Arklinis tramvajus (konkė) Vilniui būtų pats tas

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Mikriukai jau grįžo Kautros elektrobusikų pavidalu. Dabar belieka laukt kada nuboltins juos į dušmaninius kaip senais gerais laikais.
    BOLT mikrūškės/taxibusai būtų geras konceptas. Win-win VMS.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė R.D. Rodyti pranešimą

    Prie suburbijos mero Benkunsko reikia melstis, kad mikriukai dar negrįžtų, ką jau ten tramvajus.
    Mikriukai jau grįžo Kautros elektrobusikų pavidalu. Dabar belieka laukt kada nuboltins juos į dušmaninius kaip senais gerais laikais.

    Komentuoti:


  • R.D.
    replied
    Parašė Bmweda Rodyti pranešimą
    Pakalnis naudos šį argumentą nediegti tramvajui - nu gi tankumas mažėja.
    Prie suburbijos mero Benkunsko reikia melstis, kad mikriukai dar negrįžtų, ką jau ten tramvajus.

    Komentuoti:


  • Bmweda
    replied
    Pakalnis naudos šį argumentą nediegti tramvajui - nu gi tankumas mažėja.

    Komentuoti:


  • Košutas
    replied
    Parašė Mindaugas Pakalnis
    Truputis įdomiosios statistikos apie miesto teritorijų patrauklumą. Labai labai džiugina gyventojų skaičiaus augimas miesto centre. Reiškia pasiteisino ir pasitvirtino bendrajame plane nustatyta strategija - daugiau gyventojų ir miestietiško gyvenimo būdo centre, konvertuojant pramonines teritorijas. Vis dar baugina didelis migracijos į priemiestį mąstas. Viduriniojoje, modernizmo epochoje iškilusioje miesto dalyje, daugiausiai užstatytoje stambiaplokščiais daugiabučiais, gyventojų skaičius mažėjo. Kokios to priežastys? Manau, kad:

    1. Teritorijos homogeniškumas ir mažos naujos plėtros galimybės (nesuformuoti žemės sklypai prie esamų pastatų, praktiškai nulinė sklypų naujai statybai ar konversijai pasiūla, pačių bendrijų inertiškumas).

    2. Teritorijos patrauklumo stoka, sąlygota modernistinio teritorijos suplanavimo (modernizmo epochoje statyti rajonai neturi uždarų, tik namo bendruomenės naudojamų kiemų, kuriais džiaugiasi daugelio naujųjų daugiabučių gyventojai, neturi gatvių, aikščių ir skverų, kur telkiasi visuomeninis gyvenimas, nesant koncentruotų klientų srautų "gatvėse, paslaugos neateina į pirmuosius pastatų aukštus. Tiesiog šie rajonai sunkiai kratosi miegamųjų rajonų įvaizdžio ir gyvenimo būdo, o jų pertvarkymo, sukuriant kokybiškesnes gyvenimo sąlygas galimybės, labai menkos. Tiek dėl fragmentuotos būsto nuosavybės, tiek dėl teisinės bazės. Kalbėjimas, kad mes juos pilnavertiškai atnaujinsim tik už viešus pinigus, be pačių butų savininkų prisidėjimo, yra tiesiog svaigimas.

    3. Būsto įvairovės stoka - sovietmečiu statyti daugiabučiai su mažomis, nuo svetainės (šeimos kambario) atskirtomis virtuvėmis, per mažais sanmazgais, kur netelpa skalbimo mašina, nebeatitinka daugelio jaunų šeimų įsivaizduojamo kokybės standarto ir turinčios geresnes finansines galimybes šeimos mieliau juda į butą centre ar namą priemiestyje. Todėl privalom skatinti pilnavertę tokių namų rekonstrukciją, numatant liftus, terasas prie pirmųjų aukštų, butų perplanavimą. Apie tai jau rašiau anksčiau. Bendrijoms, kurios ryžtųsi tokiems pokyčiams, galėtume teikti paramą.



    Facebook
    Smagu žiūrėti kaip auga mūsų respublikos miestas-sostinė Vilnius!

    Vizualinio įdomumo dėlei, depopuliacijos zona perkelta ant palydovinio vaizdo. Kažkaip situacija tikrai geriau atrodo, jei prisijungi hektarų hektarus priemiesčių ir miškų. Hmm...
    Paskutinis taisė Košutas; 2023.05.02, 20:57.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė spekas Rodyti pranešimą
    Na, rytuose ir pietryčiuose yra daug saugomos ir galbūt nesaugomos gamtos bei reljefas irgi toks...
    Bet tuo pačiu yra dar daug ir pvz tokių dalykų:
    Ką turite omenyje? Šiaip jau ši teritorija yra visiškas urbanistinis nesusipratimas

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Na, rytuose ir pietryčiuose yra daug saugomos ir galbūt nesaugomos gamtos bei reljefas irgi toks...
    Bet tuo pačiu yra dar daug ir pvz tokių dalykų:

    Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	1093
Size:	338,3 kB
ID:	2047576

    Komentuoti:


  • Tomizmas
    replied
    Labai gerai, laikas pagaliau Vilniaus pietryčius vystyti. Nes ta šiaurės vakarų asimetrija jau užkniso. Kai nuo Senamiesčio į vieną pusę miestas tęsiasi keliolika km, o kitoje pusėje už kelių km prasideda laukai, tas nėra labai normalu.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    „Darnu Group“ įsigijo 65 ha teritoriją Vilniuje: vystys naują rajoną

    Teritorija yra strategiškai patogioje Vilniaus vietoje – kol kas dar palyginti neintensyviai išvystytoje pietinėje miesto dalyje, iš kurios patogiai ir greitai pasiekiamas pietinis miesto aplinkkelis, senamiestis ir miesto centras. Vienas esminių kriterijų renkantis teritoriją vystymui buvo patogus susisiekimas su Vilniaus centrine dalimi. Sklypo atstumas nuo jos yra beveik analogiškas Pilaitės, Santariškių ar Pašilaičių rajonams. Skirtumas tas, kad iš šių teritorijų į miesto centrą formuojasi didelės spūstys, o pietinėje miesto dalyje esantis Užusienis šios problemos nėra stipriai paliestas.

    Planuojama, kad didesnę jo dalį užims įvairios tipologijos daugiabučiai ir individualūs gyvenamieji namai, šalia iškils komercinės, administracinės, prekybinės, poilsio bei pramogų erdvės, o kartu ir visa reikalinga socialinė infrastruktūra – darželiai, mokyklos. Skaičiuojame, kad naujame rajone galės įsikurti apie 7000 gyventojų.


    Šiaip tai Eišiškių plente kamštis dažnai buna nuo Salininkų kryžkelės.

    Puiku, paupys geras projektas, jei čia bus kažkas panašaus bus didelė sėkmė.
    Kamščių problemą bus galima nesunkiai išspręsti rekonstravus DG - Eišiškių sankryžą.
    Paskutinis taisė Lettered; 2023.04.29, 15:32.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Parašė Nitro Rodyti pranešimą
    Kaip teismo sprendimas pripažinti neteisėtų pardavimo sandorį ir pritaikyti restituciją yra susijęs su "išpirkimu"?
    Tiesiogiai lyg ir nesusiję. Mintis ta, norėjau parodyti, kad kai norima / reikia - pinigų ir sprendimų randama išpirkti ar ,,išpirkti'' sklypą. Esu ne kartą iš VMS girdėjęs, kad maždaug arba neįmanoma išpirkti, arba kodėl savivaldybė turėtų išpirkti. Mano parodytose vietose - kodėl savivaldybė NE turėtų išpirkti? Va kur klausimas. Jei norime turėti tokiose svarbiose vietose skalndų susisiekimą ir ne infrastruktūrinį bardaką - tuomet sklypus / pastatus perkelti būtina.

    Komentuoti:

Working...
X