Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Geras žemėlapis. Per 1:15 automobiliu aš jau Kaune ir už Ukmergės, viešuoju geriausiu atveju pasiekiu Pabradę, net ne kiekvieną Vilniaus tašką.
    -

    Comment


      „Mes labai mylim savo automobilius ir esam prie jų prisirišę. Ir taip pat kultūriškai susiformavo, nes realiai pats miestas buvo taip suplanuotas“, – teigia D. Baltrušaitis.
      Čia kaip su tramvajumi - netinkamas reljefas, klimatas ir miesto išplanavimas, todėl mes esame kultūriškai (!) prisirišę prie automobilio. Ne todėl, kad kito normalaus pasirinkimo tiesiog nėra, bet kultūriškai.

      „Vilkpėdės rajonas yra transformacijos procese ir turi galimybę įgyvendinti „15 minučių miesto“ principus. Yra keletas kitų vietų, pavyzdžiui, Paupys naujai suplanuotas ir atitinka tuos principus“, – sako pašnekovas.
      Pabandykite iš naujai suplanuoto Paupio, o ypač jo tęsinio Manufaktūrų g., viešuoju transportu nusigauti kur nors ir pamatysite, kad vis tiek reikės automobilio. Arba pačiame Paupyje surasti valstybinę mokyklą ar darželį.

      „Ar Vilniaus mieste mes išvengsime važinėjimo automobiliu? Matyt, kad ne, nes mes turime tikrai didelę teritoriją ir nuo pietinės iki šiaurinės miesto dalies pėsčiomis tikrai nenueisime. Bet pradėti kurti tuos centrus, kuriuose žmonės galėtų turėti reikiamas paslaugas, mes tiesiog privalome“, – sako ji.
      VMS 15 min suvokimas apsiriboja vaikščiojimu pėsčiomis, geriausiu atveju dviračiais ar paspirtukais. O kur VT? Turint normalų VT, gerą gabalą Vilniaus dydžio miesto tikrai galima būtų nuvažiuoti per 15 min., o per pusvalandį visą (atmetus, žinoma, grandiozinį rajoną laukuose prie oro uosto arba tokius miesto (!) rajonus kaip Pagubės kaimas, Salininkai ar Gurelių kaimas.)

      Comment


        Parašė eigh Rodyti pranešimą
        VMS 15 min suvokimas apsiriboja vaikščiojimu pėsčiomis, geriausiu atveju dviračiais ar paspirtukais. O kur VT? Turint normalų VT, gerą gabalą Vilniaus dydžio miesto tikrai galima būtų nuvažiuoti per 15 min., o per pusvalandį visą (atmetus, žinoma, grandiozinį rajoną laukuose prie oro uosto arba tokius miesto (!) rajonus kaip Pagubės kaimas, Salininkai ar Gurelių kaimas.)
        Kai studijavau, važinėjau su dviračiu į universitetą. Iš Žvėryno (Blindžių g.) į VU MIF Naugarduko 24. Kas 7 troleibusu užtrukdavo 45 minutes per piką (500 m pėsčiom nuo namų iki stotelės, 700 m. nuo stotelės iki vietos), dviračiu tipiškai užtrukdavo 15 minučių. Dar lenktyniavau su troleibusu nuo Tverečiaus stotelės iki Žvėryno, dar prieš atsirandant visiems dvirtakiams, įveždavau kokias 5 minutes. Net idealiom sąlygom (tiesioginis maršrutas, nuo stotelės iki stotelės, poilgis atstumas), VT greičiu sunkiai gali konkuruoti su dviračiu.

        Comment


          Parašė alga Rodyti pranešimą

          Kai studijavau, važinėjau su dviračiu į universitetą. Iš Žvėryno (Blindžių g.) į VU MIF Naugarduko 24. Kas 7 troleibusu užtrukdavo 45 minutes per piką (500 m pėsčiom nuo namų iki stotelės, 700 m. nuo stotelės iki vietos), dviračiu tipiškai užtrukdavo 15 minučių. Dar lenktyniavau su troleibusu nuo Tverečiaus stotelės iki Žvėryno, dar prieš atsirandant visiems dvirtakiams, įveždavau kokias 5 minutes. Net idealiom sąlygom (tiesioginis maršrutas, nuo stotelės iki stotelės, poilgis atstumas), VT greičiu sunkiai gali konkuruoti su dviračiu.
          Tai va, o įsivaizduokite, jeigu būtų nuo automobilių srautų atskirtas tramvajus ar metro - būtų netgi du greiti pasirinkimai.

          Comment


            Parašė eigh Rodyti pranešimą
            Tai va, o įsivaizduokite, jeigu būtų nuo automobilių srautų atskirtas tramvajus ar metro - būtų netgi du greiti pasirinkimai.
            Būkim realistais, jei atsirastų tramvajus ar metro, kokia tikimybė, kad jo linijos eitų ten, kur man reika? Tikėtina, iki stotelės ir nuo jos tektų pasivaikščioti dvigubai ilgiau, nei iki troleibuso, net jei ir būtų linija, kuri vežia nuo Narbuto g. iki Naujamiesčio be persėdimų. Dabar gyvenu priemiestyje, man artimiausias tramvajaus ar metro taškas bus kažkur už 10 km, grubiai 10 minučių iki stotelės ir dar 20 min autobusu. Jei jau taip, tai praktiškai turiu metro experiencą: 10 minučių dviračiu iki Lentvario geležinkelio stoties, ir kas 20-30 minučių yra traukiniai į Vilniaus stotį, užtrunkantys 15-20 minučių. Tada dar 10-15 minučių dviračiu ir aš vietoje.

            Dalį vaikystės teko praleisti "didžiosios tėvynės" dižiajam megapolyje. Tėtis minėjo, kad daug knygų perskaitė kasdien po pusantros valandos keliaudamas į darbą ir atgal. Dabar patikrinau, tai apie 22 km. Yandex maps rodo apie valandą su viršum mašina per piką, pusvalandį vidury nakties. Pats metro segmentas užtrunka apie 36 minutes, paskui dar reikia pavažiuot 5 stoteles autobusu į šoną. P.S. Įdomu tai, kad dviračiui arba paspirtukui Yandex mapai prognozuoja 1:41, matyt, daug šviesoforų.

            Kita vertus, prieš keletą metų svečiavausi pas jauną kolegą, kuris gyvena pačiam Berlyno centre. Jis per kelias dienas man aprodė visas fainiausias miesto vietas. Keliavom visom įmanomom modom, išskyrus automobilius: pėsčiom, dviračiu, autobusu, tramvajum, U-Bahn, S-Bahn. Viskas atrodė pasiekiama per 10-15 minučių. Bet dabar pažiūrėjau, mes vargiai nutolome nuo jo buto Berlin Mitte per daugiau, nei kokius 2-3 km. Išimtis – kai vienas Bromptonu myniau į Tempelhofer Feld, išėjo gal 7 km į vieną pusę. Vis dar turiu "9-Euro-Ticket" iš tos kelionės kaip suvenyrą.

            Comment


              Parašė alga Rodyti pranešimą

              Kai studijavau, važinėjau su dviračiu į universitetą. Iš Žvėryno (Blindžių g.) į VU MIF Naugarduko 24. Kas 7 troleibusu užtrukdavo 45 minutes per piką (500 m pėsčiom nuo namų iki stotelės, 700 m. nuo stotelės iki vietos), dviračiu tipiškai užtrukdavo 15 minučių. Dar lenktyniavau su troleibusu nuo Tverečiaus stotelės iki Žvėryno, dar prieš atsirandant visiems dvirtakiams, įveždavau kokias 5 minutes. Net idealiom sąlygom (tiesioginis maršrutas, nuo stotelės iki stotelės, poilgis atstumas), VT greičiu sunkiai gali konkuruoti su dviračiu.
              Čia šiaip neblogas pavyzdys, kaip net miesto centre esančios vietos gali būti nepatogiai sujungtos VT. Pirma, tolokai nuo namų iki stotelės, antra, tau reikia arba persėsti Pamėnkalnio st. ir eiti nemažą kelią nuo Ševčenkos stotelės, arba važiuoti iki Mo muziejaus ir tada kapoti į kalną pėsčiomis, kai dviračiu nuvažiuoji netgi trumpesnį atstumą ir išvengi visų kamščių gatvėse. Bet tarkim jei reiktų važiuoti ne iš Žvėryno, o kur nors iš Justiniškių ar Pašilaičių, neduok dieve iš užmiesčio, tai dviratis jau nebe variantas.

              Comment


                Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

                Čia šiaip neblogas pavyzdys, kaip net miesto centre esančios vietos gali būti nepatogiai sujungtos VT. Pirma, tolokai nuo namų iki stotelės, antra, tau reikia arba persėsti Pamėnkalnio st. ir eiti nemažą kelią nuo Ševčenkos stotelės, arba važiuoti iki Mo muziejaus ir tada kapoti į kalną pėsčiomis, kai dviračiu nuvažiuoji netgi trumpesnį atstumą ir išvengi visų kamščių gatvėse. Bet tarkim jei reiktų važiuoti ne iš Žvėryno, o kur nors iš Justiniškių ar Pašilaičių, neduok dieve iš užmiesčio, tai dviratis jau nebe variantas.
                Taigi per tą patį Senamiestį kursuoja joks transportas, išskyrus A88. Ir gyvenantiems Senamiestyje, lipti laiptais nuo Vilnelės ar eiti balažino kiek nuo Pylimo g stotelių kartais visai ne variantas. Man teko kelis kartus kursuoti tarp ŠMC ir Kablio - jokio malonumo.
                Paskutinis taisė ejs-ejs; 2025.05.01, 16:05.

                Comment


                  Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

                  Čia šiaip neblogas pavyzdys, kaip net miesto centre esančios vietos gali būti nepatogiai sujungtos VT.
                  Mano anuometinė pana turėjo kaskart pėdinti nuo Riovonių stotelės kilometrą iki namo Riovonių viduryje. Vienas draugas mokėsi Salamoj, tai eidavo 700 m nuo Asanavičiūtės g. galo iki žiedo, persėdinėjo Narbuto stotelėj, o kitam gale 400 m nuo Reformatų arba Mo muziejaus stotelės iki mokyklos. Tai tipiška, VT tik retais atvejais veža be persėdimų nuo durų iki durų.

                  Comment


                    Parašė alga Rodyti pranešimą

                    Mano anuometinė pana turėjo kaskart pėdinti nuo Riovonių stotelės kilometrą iki namo Riovonių viduryje. Vienas draugas mokėsi Salamoj, tai eidavo 700 m nuo Asanavičiūtės g. galo iki žiedo, persėdinėjo Narbuto stotelėj, o kitam gale 400 m nuo Reformatų arba Mo muziejaus stotelės iki mokyklos. Tai tipiška, VT tik retais atvejais veža be persėdimų nuo durų iki durų.
                    Tai čia gi standartinės situacijos.
                    Lazdynuose iki troleibuso ar G2 irgi pėdinti 1,1 km reikia ir nieko.
                    Prie transporto mazgų ne tokia didelė dalis gyventojų gyvena ar dirba/mokosi.

                    Comment


                      Parašė alga Rodyti pranešimą

                      Mano anuometinė pana turėjo kaskart pėdinti nuo Riovonių stotelės kilometrą iki namo Riovonių viduryje. Vienas draugas mokėsi Salamoj, tai eidavo 700 m nuo Asanavičiūtės g. galo iki žiedo, persėdinėjo Narbuto stotelėj, o kitam gale 400 m nuo Reformatų arba Mo muziejaus stotelės iki mokyklos. Tai tipiška, VT tik retais atvejais veža be persėdimų nuo durų iki durų.
                      Dabar į Riovonius paleis 123 tai bėda lyg ir išsispręs.
                      Dėl be persėdimo jau rašiau ankščiau. Galima sukurti patogius persėdimus ir gauti gerą dažnį, o kad tai padaryti be persėdimo, tai geram dažniui kiekviename maršrute reikės žymiai daugiau autobusų ar kitos TP. Pvz: Ryga atidarė naujus tramvajaus maršrutus tam, kad be persėdimo pasiekti taškus. Rezultatas = geriausiu atveju tramvajus važiuoja kas 30 min!!!

                      Comment


                        Parašė alga Rodyti pranešimą

                        Mano anuometinė pana turėjo kaskart pėdinti nuo Riovonių stotelės kilometrą iki namo Riovonių viduryje. Vienas draugas mokėsi Salamoj, tai eidavo 700 m nuo Asanavičiūtės g. galo iki žiedo, persėdinėjo Narbuto stotelėj, o kitam gale 400 m nuo Reformatų arba Mo muziejaus stotelės iki mokyklos. Tai tipiška, VT tik retais atvejais veža be persėdimų nuo durų iki durų.
                        Tai taip, čia nebus niekam kad autobusas privažiuos prie pat durų, nors rekomendacijos šiaip yra kad kelias iki stotelės nebūtų ilgesnis nei pusė kilometro arba penkios minutės kelio. Čia iš principo ir galėtų pasitarnauti mikromobilumo priemonės. Bet kai kur VT visiškai neišspręstas, pvz. nesuprantu kodėl nebėra jokios linijos Naugarduko g., Užupyje VT tėra viena kryptimi, o Paupyje išvis nėra jokio.
                        Man pavyzdžiui kasdien reikia iš Antakalnio keliauti link Rotušės, tai aš jau žinau, kad greičiausia yra nuo Kalnų parko persėsti ant oranžinio dviračio. Kita vertus, jei Maironio gatve autobusas kursuotų kas 5 minutes, gal galėčiau ir pasinaudoti persėdimu.

                        Comment


                          Naugarduko g. važiuoja 73 autobusas

                          Comment


                            Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
                            Naugarduko g. važiuoja 73 autobusas
                            Ir net du kartus per valandą.

                            Comment


                              Ir net ne iki pat Pylimo g., kur jungtis būtų ypač naudinga. Gal šios gatvės reljefas tam ir nėra labai idealus, bet verta nepamiršti, kad 86 yra sėkmingai kursavęs tiek viena kryptimi, tiek kita – ir dar žiemos laiku.

                              Comment


                                Parašė spekas Rodyti pranešimą
                                Kitas dalykas kur man galai nesueina, tai kai diskutuojama, kad juostų kiekis didins automobilizaciją kai dalis tų jtiesiamų uostų būtų skirta būtent VT.
                                ...būtent VT ir dviračių tinklo plėtrai.

                                Comment


                                  Parašė lanxtot Rodyti pranešimą

                                  Dar visiškai pritariu dėl tramvajaus komentaro, iš esmės esant tramvajaus bėgiams tos A juostos nereikalingos, ir nieko platinti nereikia.
                                  Kolegos koks dar tramvajus. Vilnius nesimaudo piniguose, kaip Barnaulas, Angarskas arba Komsomolskas kad turėtų savo tramvajų.
                                  Užpirko šprotobusų su pamažintu sėdimų vietų skaičiumi ir aiškiu naratyvu persėsti į automobilius.
                                  Paskutinis taisė Donidavu; 2025.05.04, 11:11.

                                  Comment


                                    Parašė abruo Rodyti pranešimą

                                    Aš, kaip Karoliniškių gyventojas, sakau, kad srautai Laisvės pr. žymiai sumažėjo ir dabar juo galima laisvai pravažiuoti nuo Lazdynų tilto iki Spaudos rūmų. Riedi sau ramiai ir viskas. Prieš VA kamštis būdavo nuo Merkurijaus.
                                    Kamsciai nuo Merkurijaus buvo iki Lidlo, nes ten buvo pesciuju sviesoforas, vietoj kurio dabar pozemine pereja.

                                    Comment


                                      Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

                                      Kamsciai nuo Merkurijaus buvo iki Lidlo, nes ten buvo pesciuju sviesoforas, vietoj kurio dabar pozemine pereja.
                                      Iki VA atidarymo Laisvės pr. kamštis būdavo nuo lazdynų tilto iki Mados.
                                      Flickr

                                      Comment


                                        Man tokios lochiskos apklausos jau biski nusibodo. Visi jau senu seniausiai zinom atsakyma kas ir kaip gali mazinti spustys, bet aisku visi nori i tai ziureti pro labai maza prizme kad spustys mazinti yra vienintelis budas - platinti gatves, didinti "pralaiduma" etc...Kokie dar "lochai" ir "ubagai" dar naudosis VT kad meginti mazinti spustis mieste, ka jus debilai??

                                        https://madeinvilnius.lt/transportas...zinti-spustis/

                                        Kodel madeinvilnius tokius dalykus skaldo i du skirtingus atsakymus?

                                        Click image for larger version

Name:	same-picture.png
Views:	253
Size:	832,7 kB
ID:	2198883

                                        Comment


                                          Parašė MindesAcc Rodyti pranešimą
                                          Man tokios lochiskos apklausos jau biski nusibodo. Visi jau senu seniausiai zinom atsakyma kas ir kaip gali mazinti spustys, bet aisku visi nori i tai ziureti pro labai maza prizme kad spustys mazinti yra vienintelis budas - platinti gatves, didinti "pralaiduma" etc...Kokie dar "lochai" ir "ubagai" dar naudosis VT kad meginti mazinti spustis mieste, ka jus debilai??
                                          Todėl, kad suorganizuoti apklausą, galimybių studiją ar kitą popierių užima laiko. Po to reikia išanalizuoti jos rezultatus, tai užima laiko. Po to reikia su jos rezultatais supažindinti visuomenę ir sužinoti jos nuom
                                          Oj, kadencija pasibaigė.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X