Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
    Prieš 30 metų ir duona ant stalo buvo prestižas.
    Nebuvo.

    Comment


      Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą

      Tai aš irgi apie judrumą kalbu, įskaitant John teiginį, kad žmonės iki 25 metų gali sau leisti viską, net ir mašinas. Be tėvų pinigų tokiame amžiuje retai kas sau gali leisti mašinas, net ir turtingose valstybėse.

      Tai man ir įdomu kaip jie gali sau tai leisti.
      Nu tai gali sau leisti su tėvų pinigais, ką tai keičia?

      Comment


        Parašė Valiukas Rodyti pranešimą

        Nu tai gali sau leisti su tėvų pinigais, ką tai keičia?
        Viską keičia. Jeigu pats jaunimas nebegali leisti be tėvų pagalbos sau mašinos, tai nereiškia, kad stebuklingai jaunimui pasidarė įdomiau aukoti savo laisves ir važinėti su autobusais vietoje nuosavo transporto. Kai sutampa blogėjanti perkamoji galia su nuosavo transporto priverstiniu išstumimu, tai ir galima pritempinėti įvairius dalykus pagal poreikį.

        Galima pritempti prie to paties, pavydžiui:
        - mažėjantis nuosavo transporto kiekis neigiamai veikia televizorių pardavėjus.
        - mažėjantis nuosavo transporto kiekis teigiamai veikia saulės akinių pardavėjus.
        - mažėjantis nuosavo transporto kiekis neturi jokios įtakos žiurkių populiacijai miestuose.
        - siaurinamos gatvės teigiamai veikia ant šaligatvio pridirbančius šunis.
        - taip toliau ir panašiai.

        Comment


          Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
          Kai sutampa blogėjanti perkamoji galia su nuosavo transporto priverstiniu išstumimu, tai ir galima pritempinėti įvairius dalykus pagal poreikį.
          čia Lietuvoje mažėja?

          Comment


            Parašė Stadionas Rodyti pranešimą

            čia Lietuvoje mažėja?
            Atlyginimų augimas pernai metais neviršijo infliacijos, vadinasi, mažėjo ir Lietuvoje. Tik kalbant apie nuosavą transportą, Lietuvoje dar nėra jis taip smarkiai apmokestintas ir taip baisiai perkamoji galia Lietuvoje nesumažėjo, kad jo atsisakyt.

            Comment


              Bet šis straipsnis visiškai neatitinka Lietuvos realijų.

              Pirma, kaip jau buvo minėta, Lietuvoje didelei daliai jaunų didelių miestų gyventojų viskas yra kur kas labiau prieinama nei bet kada anksčiau, jaunimas uždirba gerokai daugiau nei jų tėvai, kai buvo panašaus amžiaus. O regionuose automobilis yra tiesiog būtinybė dėl visiems suprantamų priežasčių.

              Antra, kultūrinis kontekstas - JAV, apie kurias kalbama straipsnyje, yra daug didesnis susidomėjimas klimato kaita, vartotojiškumu ir panašiomis problemomis, todėl daug jaunimo automobilių nenori vairuoti vien dėl to.

              Trečia, daug didelių miestų Vakaruose automobilį tiesiog labai sunku turėti - kamščiai, parkavimo vietų trukumas ir t. t.

              Neverta tikėtis, kad Lietuvos miestuose jaunimas staiga ims ir atsisakys automobilių - matau iš savo aplinkos, kad tai yra laikoma absoliučia būtinybe, kai ir finansai, ir mokesčiai, ir paprastumas jį turėti tai leidžia. Tai kardinaliai nesikeis dėl gana kompaktiškų miestų, kai nei kamsčiai nėra totaliniai, nei užterštumas milžiniškas, nei gyventojų tankis toks didelis, kad nebebūtų kur įkišti to automobilio.

              Geriausia strategija yra mažinti ne pačių automobilių, o kelionių jais skaičių. Reikia pasiekti, kad į darbą, vakarėlius, polikliniką ir visur kitur miestuose būtų galima paprastai nusigauti kitais būdais. Ir nors paspirtukai ir dviračiai yra cool, pagrindas yra patogus, greitas ir dažnas viešasis transportas. Kol neadekvačiai mažus atstumus į darbą bus patogiau važiuoti automobiliu nei viešuoju, tol situacija nesikeis.
              Paskutinis taisė eigh; 2023.02.20, 00:07.

              Comment


                Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą

                Tai aš irgi apie judrumą kalbu, įskaitant John teiginį, kad žmonės iki 25 metų gali sau leisti viską, net ir mašinas. Be tėvų pinigų tokiame amžiuje retai kas sau gali leisti mašinas, net ir turtingose valstybėse.

                Tai man ir įdomu kaip jie gali sau tai leisti.
                25 metų žmogus galimai yra darbo rinkoje jau 7 metus. Jeigu laikysime kad stiduju metu nesimokė, tada apie 3 metus. Per 3 metus gaunant vidutinį atlyginimą tikrai galima susitaupyti visai neblogam padėvėtam automobiliui. Per 7 - galima ir naujam. Man asmeniškai prioritetas buvo nuosavas būstas, bet čia kiekvieno pasirinkimas.
                Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą

                Atlyginimų augimas pernai metais neviršijo infliacijos, vadinasi, mažėjo ir Lietuvoje.
                Pirmą kartą per kiek, 20 metų? (nuo 1999 krizės)



                Comment


                  Parašė TIME Rodyti pranešimą

                  20 metu negales buti, nes Lietuva kaip visa ES yra isipareigojus nuo 2050 m buti klimatui neutealia, tai daugely nors kiek normaliau valdomu miestu autobusai yra zemiausiai kabantis obuolys, kur lengviausia panaikinti emisijas
                  Klimato neutralumas nėra sudėtinga - nusipirk carbon credit padengti savo taršai ir va, teisiškai neutralus esi.

                  Comment


                    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                    Klimato neutralumas nėra sudėtinga - nusipirk carbon credit padengti savo taršai ir va, teisiškai neutralus esi.
                    Tai dabar, nes ETS sistema yra, nuo 2050 metu jau nebe (tiesa, greitai bus pristatyta carbon removals direktyva aiskia apibrezianti kaip CO2 pasalinti.). Bet siaip keista, kad Lietuvoje net sitame forume pasaulinjs klimato atsilimas taip nerupi- ilguoju laikotarpiu tai pati didziausia problema pasaulyje. Be to, del oro tarsos anksciau mirsta apie 3000 zmoniu Lietuvoje. Perkant naftos produktus didinama naftos pasiula - remiama Rusijojs ekonomika. Rekordinio biudzeto didejimo lesomis, kai didziaja dali Simasines chebros kadensijos metu buvo neigiamos palukanos investuot i normalu netersianti viesaji transporta tai pats lengviausias transportuot prisidet prie klimaro kaitos ir priklausomybes naftai stabdymo.

                    Comment


                      Parašė TIME Rodyti pranešimą

                      Tai dabar, nes ETS sistema yra, nuo 2050 metu jau nebe (tiesa, greitai bus pristatyta carbon removals direktyva aiskia apibrezianti kaip CO2 pasalinti.). Bet siaip keista, kad Lietuvoje net sitame forume pasaulinjs klimato atsilimas taip nerupi- ilguoju laikotarpiu tai pati didziausia problema pasaulyje. Be to, del oro tarsos anksciau mirsta apie 3000 zmoniu Lietuvoje. Perkant naftos produktus didinama naftos pasiula - remiama Rusijojs ekonomika. Rekordinio biudzeto didejimo lesomis, kai didziaja dali Simasines chebros kadensijos metu buvo neigiamos palukanos investuot i normalu netersianti viesaji transporta tai pats lengviausias transportuot prisidet prie klimaro kaitos ir priklausomybes naftai stabdymo.
                      Kaip suprasti - nerūpi? Šiame forume dauguma sutinka kad reikia mažinti automobilių taršą pakeičiant automobilių keliones viešuoju, dviračiais ar pėsčiomis. Dauguma taip pat pritaria vienokiai ar kitokiai bėginei VT formai, kas būtų elektrifikuota ir netarši. Energetikos temose taip pat kalbama vos ne išskirtinai apie atsinaujinančius. Ar čia galvojate kad forumas turi kokį piketą prie savivaldybės organizuoti prieš autobusų pirkimą?

                      Comment


                        Ne apie forumą eina kalba, vien tik pasižiūrėjus į kandidatų į merus debatus apie klimatą ir tvarumą (rimtos) kalbos nėra, būtinybę mažinti automobilių kiekį, investuoti į netaršias transporto priemones. Tuo tarpu šildymas užtikrintas deginant mazutą.

                        Comment


                          Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
                          Ne apie forumą eina kalba, vien tik pasižiūrėjus į kandidatų į merus debatus apie klimatą ir tvarumą (rimtos) kalbos nėra, būtinybę mažinti automobilių kiekį, investuoti į netaršias transporto priemones. Tuo tarpu šildymas užtikrintas deginant mazutą.
                          Butent, baisu net sitame forume skaityti iaip rimtu veidu siuloma dar 30 metu vazineti CO2 emisijas kelianciais autobusais, nors mokslininkai jau pabarezia, kad radikaliai nesumazinus emisiju klimato katastrofa neisvengiama

                          Comment


                            Parašė TIME Rodyti pranešimą

                            Butent, baisu net sitame forume skaityti iaip rimtu veidu siuloma dar 30 metu vazineti CO2 emisijas kelianciais autobusais, nors mokslininkai jau pabarezia, kad radikaliai nesumazinus emisiju klimato katastrofa neisvengiama
                            Norint radikaliai sumažinti emisijas išvis reiktų nebevažinėt net ir elektriniais autobusais.

                            Comment


                              Apie kelionių mažinimą kalba ir 15 minučių miesto idėja, kurią jau pasigavo visokie JAV respublikonai ir UK konservatoriai kaip eilinį marksistų išmislą ir ataką prieš laisvę ir demokratiją. Mes tuo tarpu deklaruojam laisvę nuo urbanistikos principų ir aplink Vilnių visus likusius dirbamus laukus užstatysim

                              Comment


                                Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
                                Apie kelionių mažinimą kalba ir 15 minučių miesto idėja, kurią jau pasigavo visokie JAV respublikonai ir UK konservatoriai kaip eilinį marksistų išmislą ir ataką prieš laisvę ir demokratiją. Mes tuo tarpu deklaruojam laisvę nuo urbanistikos principų ir aplink Vilnių visus likusius dirbamus laukus užstatysim
                                Iš principo visokie tokie „15min miestai“ ir ya prieš laisvę ir demokratiją. Pvz prieš laisvę važiuot į kitą miesto galą (ar išvis kitą meistą) nusipirkt mėgstamą dešrigalį ir demorkatiškai prabalsuot pinigine. Tiesiog klausimas ar yra kitokių sprendimo variantų.

                                Bet ekofašystams reiktų nustot pūst arabus ir nebebėgt nuo terminų. Kuo blogai nedemokratiškai stumti nepopuliarius sprendimus kurie ribos įvairias laisves?

                                Comment


                                  Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
                                  Ne apie forumą eina kalba, vien tik pasižiūrėjus į kandidatų į merus debatus apie klimatą ir tvarumą (rimtos) kalbos nėra, būtinybę mažinti automobilių kiekį, investuoti į netaršias transporto priemones. Tuo tarpu šildymas užtikrintas deginant mazutą.
                                  Na TIME butent apie šį forumą kalbėjo:
                                  net sitame forume pasaulinjs klimato atsilimas taip nerupi
                                  Parašė TIME Rodyti pranešimą

                                  Butent, baisu net sitame forume skaityti iaip rimtu veidu siuloma dar 30 metu vazineti CO2 emisijas kelianciais autobusais, nors mokslininkai jau pabarezia, kad radikaliai nesumazinus emisiju klimato katastrofa neisvengiama
                                  Reikia nemaišyti "siūloma" ir "spėjama kad taip realiai bus"
                                  Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                                  Iš principo visokie tokie „15min miestai“ ir ya prieš laisvę ir demokratiją. Pvz prieš laisvę važiuot į kitą miesto galą (ar išvis kitą meistą) nusipirkt mėgstamą dešrigalį ir demorkatiškai prabalsuot pinigine. Tiesiog klausimas ar yra kitokių sprendimo variantų.

                                  Bet ekofašystams reiktų nustot pūst arabus ir nebebėgt nuo terminų. Kuo blogai nedemokratiškai stumti nepopuliarius sprendimus kurie ribos įvairias laisves?
                                  Tai gal ta laisvė važiuoti gali būti, jeigu susimoki už tai tiek kiek realiai tai kainuoja (t.y. įskaitant taršą ne tik dalelių, bet ir triukšmo ir t.t.). Tik va tada nelabai daug kas galėtu tą laisvę įpirkti.

                                  Comment


                                    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                                    Tai gal ta laisvė važiuoti gali būti, jeigu susimoki už tai tiek kiek realiai tai kainuoja (t.y. įskaitant taršą ne tik dalelių, bet ir triukšmo ir t.t.). Tik va tada nelabai daug kas galėtu tą laisvę įpirkti.
                                    Taip, už triukšmą reikia susimokėti. Pradedant nuo lėktuvų, fūrų, mocų, parduotuvių išsikrovimo rampų, kavinių ventiliacijų ir į lauką sklindančios muzikos... Ir reiktų iš surinkto mokesčio mažinti likusį triukšmą techninėmis priemonėmis.

                                    Bet15min miestų apologetų kalbose vyrauja kitos temos nei triukšmo mažinimas.

                                    Comment


                                      Tai čia nėra apie vien tik triukšmą apskritai, o apie iš judėjimo (!) kylantį bendrą resursų sunaudojimą (kurą ir infrastruktūros išlaikymą), taršą, poveikį pasauliniam klimatui, galiausiai globalų teisingumą (dėl klimato krizės labiausiai nukenčia mažiau ekonomiškai išsivysčiusios, kadaise kolonizuotos šalys). Na bet čia per daug suvirškinti tūlam lietuviui, nes mes juk maža šalis ir šiaip ne prie ko

                                      Comment


                                        Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
                                        Tai čia nėra apie vien tik triukšmą apskritai, o apie iš judėjimo (!) kylantį bendrą resursų sunaudojimą (kurą ir infrastruktūros išlaikymą), taršą, poveikį pasauliniam klimatui, galiausiai globalų teisingumą (dėl klimato krizės labiausiai nukenčia mažiau ekonomiškai išsivysčiusios, kadaise kolonizuotos šalys). Na bet čia per daug suvirškinti tūlam lietuviui, nes mes juk maža šalis ir šiaip ne prie ko
                                        Globalus teisingumas labiausiai žudantis argumentas. Marksizmas dar gyvas Bet žiūriu jau ir mūsuose skiepo poveikis praeina

                                        Ačiū už patvirtintą mano ankstesnį teiginį, kad tai iš principo yra noras apriboti judėjimo laisvę ir pasirinkimus. Ypač gerai kai tai daroma kaip Vokietijoje teismų sprendimais, o ne demokratiškai.

                                        Asmeniškai daliai dalykų pritariu, daliai ne. Tiesiog norėtųsi kad ekofašyzmas nusimestų kaukes ir neslėptų savo prigimties.

                                        Comment


                                          Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                                          Globalus teisingumas labiausiai žudantis argumentas. Marksizmas dar gyvas Bet žiūriu jau ir mūsuose skiepo poveikis praeina

                                          Ačiū už patvirtintą mano ankstesnį teiginį, kad tai iš principo yra noras apriboti judėjimo laisvę ir pasirinkimus. Ypač gerai kai tai daroma kaip Vokietijoje teismų sprendimais, o ne demokratiškai.

                                          Asmeniškai daliai dalykų pritariu, daliai ne. Tiesiog norėtųsi kad ekofašyzmas nusimestų kaukes ir neslėptų savo prigimties.
                                          Na džiugu kad Lietuvai niekas negresia ai pala, gresia tuo, kad klimato krizė sukels tokias migracijos bangas, kad reikės penkių aukštų sieną ties Baltarusija statyt. Na ir dar neprognazuojami orai sudarys itin sudėtingas sąlygas žemdirbystei. Na o kur dar masinis rūšių išnykimas ir populiacijos mažėjimas.

                                          Marksistams (kad ir kas turima omenyje, globalistai, sorošistai, leftistai, ar tiesiog žmonės su akiniais, kaip Mao Kinijoje) tik ir knieti kam nors apriboti tūlo vakariečio laisvę į steiką ir SUV.

                                          Gerai, jeigu sutariam kad ekonominė veikla, kelianti ekstarnalitetus, turi būti tinkamai apmokestinta, tai reikia įtraukti absoliučiai visus kriterijus. Kad gyvenimo kaina kokiose nors Pagurkliškėse 30 km nuo miesto ribos ir kasdienis važinėjimas atpirktų tokios veiklos daromą žalingą poveikį globaliu mastu.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X