Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą

    Viską keičia.
    Nieko nekeičia. Prieš 20 metų lygiai taip pat jaunimas pirko mašinas iš tėvų santaupų. Šiais laikais tėvų santaupos gerokai didesnės.

    Comment


      Parašė Lettered

      Lietuvoje taip, bet JAV nelabai.

      Tai grafikas rodo, kad automobilio įperkamumas didėja

      Comment


        Parašė Sula Rodyti pranešimą

        Tai grafikas rodo, kad automobilio įperkamumas didėja
        Reiškia didėja visur, ne tik LT.
        Flickr

        Comment


          Parašė John Rodyti pranešimą
          The Economist straipsnis, kuris labai nepatiks barankos sukiojimo fanatams

          Throughout the rich world, the young are falling out of love with cars
          https://www.economist.com/internatio...love-with-cars



          Paskutinė pastraipa neblogai apibendrina:
          Kai Lietuva pagal automobilizaciją pasieks kokią Olandiją, tada meilė gal irgi pradės mažėti.
          Flickr

          Comment


            Parašė Lettered Rodyti pranešimą

            Kai Lietuva pagal automobilizaciją pasieks kokią Olandiją, tada meilė gal irgi pradės mažėti.
            Tai kad Lietuva lenkia Olandiją pagal automobilių naudojimą.

            Comment


              Parašė John Rodyti pranešimą

              Tai kad Lietuva lenkia Olandiją pagal automobilių naudojimą.
              Bet pagal auto kiekį dar ne, nors nemažoje dalyje Lietuvos net nėra jokių alternatyvų automobiliui priešingai nei Olandijoje.
              Flickr

              Comment


                Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
                Na džiugu kad Lietuvai niekas negresia ai pala, gresia tuo, kad klimato krizė sukels tokias migracijos bangas, kad reikės penkių aukštų sieną ties Baltarusija statyt. Na ir dar neprognazuojami orai sudarys itin sudėtingas sąlygas žemdirbystei. Na o kur dar masinis rūšių išnykimas ir populiacijos mažėjimas.
                15min miestas nieko neišspręs neribojant vartojimo bendrai. Kas iš to jei kažkas gyvens „15min mieste“, bet skraidys atostogų į kitą pasaulio kraštą ar darbo reikalais?

                Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
                Marksistams (kad ir kas turima omenyje, globalistai, sorošistai, leftistai, ar tiesiog žmonės su akiniais, kaip Mao Kinijoje) tik ir knieti kam nors apriboti tūlo vakariečio laisvę į steiką ir SUV.
                Esu prieš lygiavą, kai apmokestinami vakariečiai ir supilami pinigai į korumpuotus ntojo pasaulio režimus. Sumoj generuojant vartojimą kitur. Ir dažnai dar taršesnį.

                Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
                Gerai, jeigu sutariam kad ekonominė veikla, kelianti ekstarnalitetus, turi būti tinkamai apmokestinta, tai reikia įtraukti absoliučiai visus kriterijus. Kad gyvenimo kaina kokiose nors Pagurkliškėse 30 km nuo miesto ribos ir kasdienis važinėjimas atpirktų tokios veiklos daromą žalingą poveikį globaliu mastu.
                Tai taip. Turi būti apmokestinama tiek (elektro)automobiliai, tiek bet koks kitas transportas su kuru ar baterija. Miesto transportas irgi turi atitinkamai kainuoti, kad pigiau būtų vaikščioti, o ne važinėt autobusu į kitą miesto galą. Taip pat turi būti apmokestinamos statybos, kad vietoj naujų statybų apsimokėtų palopyti trobeles kupiškiuose.

                Kas man labai nepatinka - noras sukišti į „15min miestus“ tuo pačiu nesirūpinant žmonių psichologine sveikata. Tai panašiau į pakalninį tankinimą, o ne holistišką gyvenimą ramioje aplinkoje su prieiga prie gamtos. Kai tankinimas reiškia kaboką su garso tarša po langu ir daugiaaukščius monstrus su minimaliai insoliacijos.

                Comment


                  Be abejo, turi mažėti bendrai visas vartojimas. Kiekvienais metais skristi atostogų į Tailandą nėra kažkokia teisė, grečiau privilegija, statuso reikalas. Su Zoomu irgi nereikia skraidyti į Singapūrą kas savaitę, nebent esi Andriulis. Bet judėti reikalinga, ir todėl 15 min konceptas yra paremtas patogiu ir greitu susisiekimu pėsčiomis, dviračiu ar VT.
                  Na lygiavos siekėjai galėtų papasakoti apie kapitalizmą ir Vakarų pasaulio klestėjimo priežastis, bet tema ne apie tai.
                  Tai 15 min nėra visų sukišimas į miestus-bokštus ale Corbusier stiliumi. Gali kurti mažaaukštę jaukią ir prieinamą urbanistinę aplinką su gerais parkais ar patogia prieiga prie gamtos. Na čia vėlgi viena koncepcija neišpildys visų žmonių poreikių, kaip nepavyko su miestais-sodais, modernistiniu planavimu ir planavimo nebuvimu.

                  Comment


                    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                    Bet pagal auto kiekį dar ne, nors nemažoje dalyje Lietuvos net nėra jokių alternatyvų automobiliui priešingai nei Olandijoje.
                    Automobiliai patys savaime gatvių neužkemša. Jų naudojimas užkemša. Jei automobilis darbo dienomis dažniausiais tovi garaže, o yra naudojamas savaitgaliais, tai jis niekam problemų nekelia.

                    Comment


                      Parašė John Rodyti pranešimą

                      Automobiliai patys savaime gatvių neužkemša. Jų naudojimas užkemša. Jei automobilis darbo dienomis dažniausiais tovi garaže, o yra naudojamas savaitgaliais, tai jis niekam problemų nekelia.
                      Kai Olandijos miestuose toks tankus gatvių tinklas, miesto-greitkelių, visokių dviejų lygio sankryžų net centrinėse miestų dalyse, tai nieko keisto, kad nelabai ir užkemša. Kur nors Šiauliuose ar Panevėžyje turbūt irgi kamščių nelabai daug būna, nors žmonės ne mažiau automobilius myli.
                      Flickr

                      Comment


                        Parašė John Rodyti pranešimą

                        Tai kad Lietuva lenkia Olandiją pagal automobilių naudojimą.
                        Taip, kadangi automobilių garbinimas yra homosovietikus požymis. O štai pažiūrėkite Olandijoje niekas automobiliais nevažinėja - visi automobiliai stovi priparkuoti.

                        https://goo.gl/maps/UB4nrDL8WQxnaF4v9
                        -

                        Comment


                          Parašė gerietis Rodyti pranešimą

                          Taip, kadangi automobilių garbinimas yra homosovietikus požymis. O štai pažiūrėkite Olandijoje niekas automobiliais nevažinėja - visi automobiliai stovi priparkuoti.
                          Tai kad Lietuvoje parkavimas bent jau čia forume "darniečių" laikomas sovietizmo požymiu.
                          5 parkavimo vietos 60-bučiui - in your face - automobilistai.

                          Comment


                            Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
                            Be abejo, turi mažėti bendrai visas vartojimas. Kiekvienais metais skristi atostogų į Tailandą nėra kažkokia teisė, grečiau privilegija, statuso reikalas. Su Zoomu irgi nereikia skraidyti į Singapūrą kas savaitę, nebent esi Andriulis. Bet judėti reikalinga, ir todėl 15 min konceptas yra paremtas patogiu ir greitu susisiekimu pėsčiomis, dviračiu ar VT.
                            Na lygiavos siekėjai galėtų papasakoti apie kapitalizmą ir Vakarų pasaulio klestėjimo priežastis, bet tema ne apie tai.
                            Tai 15 min nėra visų sukišimas į miestus-bokštus ale Corbusier stiliumi. Gali kurti mažaaukštę jaukią ir prieinamą urbanistinę aplinką su gerais parkais ar patogia prieiga prie gamtos. Na čia vėlgi viena koncepcija neišpildys visų žmonių poreikių, kaip nepavyko su miestais-sodais, modernistiniu planavimu ir planavimo nebuvimu.
                            Atostogos Tailande yra tas pats, kas atostogos Šventojoje prieš 25 metus, jokia ne privilegija. Žmonės iš principo juda visur vis daugiau, niekas nenori gyventi, dirbti, leisti laisvalaikį tik savo mikrorajone. Vilniui reikalingas bėginis VT, kad padaryti patogų susisiekimą bent magistraliniais judėjimo keliais, bet kaip matom net Olandijoje žmonės neatsisako automobilių.
                            ​​​​

                            ​​
                            Flickr

                            Comment


                              Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                              Taip, už triukšmą reikia susimokėti. Pradedant nuo lėktuvų, fūrų, mocų, parduotuvių išsikrovimo rampų, kavinių ventiliacijų ir į lauką sklindančios muzikos... Ir reiktų iš surinkto mokesčio mažinti likusį triukšmą techninėmis priemonėmis.

                              Bet15min miestų apologetų kalbose vyrauja kitos temos nei triukšmo mažinimas.
                              Nežinau kas tie 15 min apologetai (čia pagal portalą?), bet sutinku kad triukšmo tarša šiuo metu yra visiškai ignoruojama.
                              Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
                              dėl klimato krizės labiausiai nukenčia mažiau ekonomiškai išsivysčiusios, kadaise kolonizuotos šalys
                              Prašau argumentus kas čia per teiginiai?
                              Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                              Bet pagal auto kiekį dar ne, nors nemažoje dalyje Lietuvos net nėra jokių alternatyvų automobiliui priešingai nei Olandijoje.
                              Lietuva lenkia nyderlandus pagal auto kiekį, nors ir nėra pačiame EU tope.

                              Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                              Atostogos Tailande yra tas pats, kas atostogos Šventojoje prieš 25 metus, jokia ne privilegija. Žmonės iš principo juda visur vis daugiau, niekas nenori gyventi, dirbti, leisti laisvalaikį tik savo mikrorajone. Vilniui reikalingas bėginis VT, kad padaryti patogų susisiekimą bent magistraliniais judėjimo keliais, bet kaip matom net Olandijoje žmonės neatsisako automobilių.
                              ​​​​

                              ​​
                              Atostogis kitame mieste apskritai yra modernus prabangos reiškinys kurį ankščiau ipirkdavo tik koks 1-5% turtingiausių.

                              Comment


                                Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                Lietuva lenkia nyderlandus pagal auto kiekį, nors ir nėra pačiame EU tope.
                                Latvija atrodo kaip viena pažangiausių Europoje pagal šį rodiklį.
                                Realybėje Latvijoje jokių stebuklų nėra. Beveik tas pats kap Lietuva, jei ne blogiau (pvz. dviračių takai). Gal tik Rygoje VT kiek geresnis.

                                Comment


                                  Parašė Sula Rodyti pranešimą

                                  Latvija atrodo kaip viena pažangiausių Europoje pagal šį rodiklį.
                                  Realybėje Latvijoje jokių stebuklų nėra. Beveik tas pats kap Lietuva, jei ne blogiau (pvz. dviračių takai). Gal tik Rygoje VT kiek geresnis.
                                  Latvijoje yra didesnė urganistinė koncentracija (į Rygą) kurioje yra geresnis VT. Pridėk dar tai kad ten yra didesnis kiekis visokiio pensijinio amžiaus žmonių kuriem nereikia automobilio jeigu yra VT, tai ir gauni tokią statistiką.

                                  Beje gal žinote, ar Latvijoje yra taršos mokestis?

                                  Comment


                                    Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
                                    Be abejo, turi mažėti bendrai visas vartojimas. Kiekvienais metais skristi atostogų į Tailandą nėra kažkokia teisė, grečiau privilegija, statuso reikalas. Su Zoomu irgi nereikia skraidyti į Singapūrą kas savaitę, nebent esi Andriulis. Bet judėti reikalinga, ir todėl 15 min konceptas yra paremtas patogiu ir greitu susisiekimu pėsčiomis, dviračiu ar VT.
                                    Na lygiavos siekėjai galėtų papasakoti apie kapitalizmą ir Vakarų pasaulio klestėjimo priežastis, bet tema ne apie tai.
                                    Tai 15 min nėra visų sukišimas į miestus-bokštus ale Corbusier stiliumi. Gali kurti mažaaukštę jaukią ir prieinamą urbanistinę aplinką su gerais parkais ar patogia prieiga prie gamtos. Na čia vėlgi viena koncepcija neišpildys visų žmonių poreikių, kaip nepavyko su miestais-sodais, modernistiniu planavimu ir planavimo nebuvimu.
                                    Reikalingas judėjimas yra mankštos, plaukiojimas, bėgimas ir kita aktyvi veikla. O visa kita - diskusijų objektas kiek ekonominė ir kultūrinė sistema paverčia jį reikalingu. 15min su žemu ir netankiu užstatymu vargu ar įmanomas su šiandienine ekonomine sistema.

                                    Atostogos Tailande tiesiog turėtų kainuoti tiek, kad vėl būtų prieinama tik labai siauram ratui irba retai. Tada jau kiekvieno pasirinkimas ar taupyti atostogoms, ar, sakykim, gyventi užmiestyje ir reguliariai atvažiuot į miestą dirbt/apsipirkt.

                                    Dėl lygiavos siekėjų. Sakyčiau grupinės bausmės proproprovaikaičiams nėra labai sąžininga. Tuo labiau kai taikoma ne konkrečioms valstybėms pagal jų pasižymėjimo lygį, o tiesiog vertinant aklai pagal turtingumą šiandien. Vertinant sąžiningai reiktų įsivertinti kiek tikrųjų naudos gavėjų skurdžiose pasaulio dalyse yra tiesiog koloborantų palikuonys, kurie gerai gyveno tiek anuomet, tiek dabar

                                    Čia kaip su negrais vergais. Norinčių paverkt kokie visi baltieji negeri daug. O prisiminti kaip vienos vietinių gentys masiškai grobė savo kaimynus ir pardavinėjo atvykėliams nelabai nori.

                                    Comment


                                      Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                      Atostogos Tailande yra tas pats, kas atostogos Šventojoje prieš 25 metus, jokia ne privilegija. Žmonės iš principo juda visur vis daugiau, niekas nenori gyventi, dirbti, leisti laisvalaikį tik savo mikrorajone. Vilniui reikalingas bėginis VT, kad padaryti patogų susisiekimą bent magistraliniais judėjimo keliais, bet kaip matom net Olandijoje žmonės neatsisako automobilių.
                                      ​​​​
                                      ​​
                                      Juda vis daugiau, nes šiuo metu yra pigu teršti ateities kartoms.

                                      Dėl noro ir nenoro, klausimas kiek tai yra tiesiog kultūrinė įtaiga. Atseit esi prastesnis jei nekeliauji. O, pavyzdžiui, vietoj to užsiimi hobiais namuose ar aplink.

                                      Comment


                                        Didelė įtaka ir vosokios socialinės medijos, kur sekami asmenys parodo geriausias akimirkas ir tada žmogus bando tą patį atkartoti bet kokia kaina. Vieną pažinojau, lektuve ėjo į tuoletą 5 kartus persirengti, kad galėtu vėliau nusifilmuoti ir apsimesti instagrame 5 kartus skridusi atostogauti.

                                        Comment


                                          Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                          Kai Olandijos miestuose toks tankus gatvių tinklas, miesto-greitkelių, visokių dviejų lygio sankryžų net centrinėse miestų dalyse, tai nieko keisto, kad nelabai ir užkemša. Kur nors Šiauliuose ar Panevėžyje turbūt irgi kamščių nelabai daug būna, nors žmonės ne mažiau automobilius myli.
                                          Dėl gatvių tinklo tenka sutikti. Ten labiau vyrauja Naujamiesčio tipo kvartalai su tolygesniu gatvių tinklu, o pas mus daugiau sovietmečio mikrorajonų su įvažiavimais į kiemus tiesiai iš pagrindinės gatvės. Taip pat ir labiau išvystytas tarpmiestinių trasų tinklas. Nu bet dėl 2 lygių sankryžų mieste tai nesutiksiu. Suskaičiavus vnt dar kažin ar pas mus jų ne daugiau gautusi.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X