Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Tramvajai Europoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • disident
    replied
    Grenoblis [FR]

    Click image for larger version  Name:	DSC_0290 gr.JPG Views:	1 Size:	409,2 kB ID:	1743150

    Komentuoti:


  • disident
    replied

    Turinas [IT]
    Nuo viaduko prie romėnų vartų.

    Click image for larger version

Name:	DSC_0092.JPG
Views:	274
Size:	453,1 kB
ID:	1743147

    Posūkyje
    Click image for larger version

Name:	DSC_0117 torino.JPG
Views:	241
Size:	409,2 kB
ID:	1743148

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Fotoreportažas iš Liono

    Tai trečias pagal dydį (gyventojų skaičių) Prancūzijos miestas. Mieste gyvena 500 tūkst. gyventojų, o Liono aglomeracijoje 1,7 mln. Miesto plotas - tik nepilni 48 kv. km. Miesto VT – metro, tramvajai, troleibusai, autobusai, funikulieriai.

    Pirmoji arklinio tramvajaus linija atsidarė 1879 m. 1888 m. atidaryta garinio tramvajaus linija, 1894 m. prasidėjo elektrifikacija. Tramvajaus maršrutai priklausė kelioms kompanijoms ir tramvajaus piko metu mieste ir jo priemiesčiuose veikė 33 tramvajaus linijos, kurios skyrėsi tiek vėžės pločiu, tiek ir traukos tipu. Galiausiai visas kompanijas, išskyrus vieną, supirko viena tramvajaus kompanija ir elektrifikavo. Konsolidacija truko tris dešimtmečius. 193x metais tramvajai pradėti keisti troleibusais ir autobusais. 1957 m. tramvajus panaikintas. 1996 m. buvo priimtas sprendimas tiesti šiuolaikinį tramvajų ir 2001 m. jis pradėjo veikti. Iš karto 2 linijos. Vėliau dar 3 (ne vienu metu). Taip pat buvo nutiestas atskiras greitasis tramvajus į oro uostą, kuris priklausė kitai kompanijai. Šiuo metu vyksta šeštosios tramvajaus linijos tiesimas.

    Tramvajus kaip ir didelė dalis likusio VT priklauso organizacijai SYTRAL. Tai Liono miestui ir apylinkių administraciniams vienetams priklausanti įmonė. Ji užsiima ir strateginiu VT organizavimu bei plėtra. Pervežimus viešuoju transportu organizuoja įmonė TCL. Tramvajaus linijas eksploatuoja kompanija Keolis, kuri yra Prancūzijos geležinkelių dukterinė įmonė. Greitojo tramvajaus liniją, kuri iš pradžių priklausė atskirai koncesiją turinčiai kompanijai (kurios daugiau nei pusė koncisionierių dalininkų buvo valstybei priklausančios organizacijos), prieš kelis metus buvo perleista SYTRAL. Šią liniją eksploatuoja atskira įmonė Rhônexpress; šis pavadinimas yra taip pat ir prekinis šios linijos ženklo pavadinimas.

    Taigi, Lione yra 5 miesto tramvajaus linijos ir greitojo tramvajaus linija į oro uostą. Tramvajus yra antžeminis, tramvajus atskirtas nuo gatvės eismo (išskyrus, aišku, sankryžas). Kai kur tramvajaus juostomis važiuoja autobusai ar troleibusai. Taip pat yra bent pora (kiek man teko matyti) vietų, kur tramvajus važiuoja po pastatu ar įvažiuoja į pastatus. Vienas iš jų tai didelis VT kompleksas Perrache, kurį sudaro tolimojo susisiekimo autobusų stotis, miesto autobusų parkingas ir stotelės, metro ir tramvajų stotys, parkingas ir šalia esanti viena iš dviejų pagrindinių miesto geležinkelio stočių. Didžioji T3 linijos ir greitojo tramvajaus linijos į oro uostą eina buvusio geležinkelio pylimu. Jos dalinasi tais pačiais bėgiais, o stotelėse yra papildomi keliai, kuriuose sustoja T3 tramvajus, praleisdamas greitąjį, kuris stoja tik 3 tarpinėse stotelėse. T3 stotelių taip pat nėra daug. Tramvajaus sistemoje yra tik du kiek ilgoki ruožai, kur tais pačiais bėgiais važiuoja dviejų maršrutų tramvajai. Visur kitur linijos yra naudojamos tik vieno maršruto, neskaitant dar dviejų trumpų ruožų, kur tais pačiais bėgiais važiuoja, pirmu atveju, dviejų maršrutų, o antruoju – trijų (įskaitant greitąjį į oro uostą) maršrutų tramvajai. Metro, tramvajus, taip pat kai kurios troleibusų ir autobusų linijos sudaro VT stuburą.

    Bilietai parduodami automatuose, platinimo vietose ir autobusuose pas vairuotoją. Valandinis bilietas kainuoja 1,9 euro. Paros bilietas kainuoja 5,8 euro. Yra ir kiti bilietai, taip pat ir lengvatiniai. Trumpalaikiai bilietai yra kartoniniai su magnetine juosta. Mėnesiniai ir ilgesni yra plastikinės kortelės pavidalo. Mėnesinis kainuoja 63,6 euro. Su miestiečio kortele mėnesinis kainuoja 60,50 euro. Bet kuriuo atveju bilietai yra vardiniai ir su nuotrauka. Pirmu atveju ant bilieto, antru atveju nuotrauka pateikiama gaunant miestiečio kortelę. Asmenys nuo 65 metų turi 50 proc. nuolaidą, taip pat ir moksleiviai bei studentai. Daugiavaikių (3 vaikai +) šeimų tėvai turi apie 40 proc. nuolaidą mėnesiniam. Yra bendri bilietai su geležinkeliais.
    Oro uosto tramvajus turi atskirus bilietus, jame negalioja viso likusio VT bilietai. Bendro bilieto nėra.

    Tramvajai darbo d. ir šeštadieniais pradeda kursuoti šiek tiek prieš 5 val. ryto, kai kurie šiek tiek po 5 val., o baigia apie pusę pirmos nakties. Sekmadieniais ir švenčių dienomis tramvajai pradeda važinėti po 5 val. ryto, baigia apie 0.30 nakties. Oro uosto tramvajus kasdien pradeda apie 5 val. baigia apie 0.30 val. Darbo d. ir šeštad. dienos metu 1, 2 maršrutų tramvajai kursuoja kas 5-7 min, 3, 4 kas 7-10, o 5 maršruto rečiausiai – kas 8-15 min. Ryte, vakare kas 1-3 maršruto kas 10-15-20 min., 4, 5 kas 20-25. Sekmadieniais ir švenčių dienomis 1-4 maršruto tramvajai kursuoja kas 15-20 min., o 5 – kas 25. Oro uosto tramvajus kasdien važiuoja kas 15 min, ryte ir vakare kas 30 min.

    1, 2, 4 ir 5 maršrutus aptarnauja 5 sekcijų tramvajai Alstom Citadis 302. 3 maršrutą aptarnauja 7 sekcijų Alstom Citadis 402. Oro uosto maršrutą aptarnauja 3 sekcijų Stadler Tango ZR. Visi tramvajai dvipusiai.

    Ant Gallieni tilto. Alstom Citadis 302



    Ten pat. Tolumoje matosi Perrache stoties ir parkingų kompleksas.



    Jean XXIII bulvaras. Alstom Citadis 302.



    Ant to paties tilto. Čia tam, kad ožiai su mašinomis neįvažiuotų į tramvajui skirtą juostą.



    Grange Blanche stotelė. Čia yra vienas iš VT mažesniųjų mazgų, visos 4 VT rūšys. Daugiausiai tramvajaus keliais betonuoti ar asfaltuoti, bet kai kur bėgiai yra žolėje.



    Prie Part Dieu geležinkelio stoties ir Servient g. Alstom Citadis 302.



    Alstom Citadis 402. Villette gatvė kitoje Part Dieu geležinkelio stoties kelyno pusėjė.



    Stotelėje prie Part Dieu geležinkelio stoties. Alstom Citadis 402.



    Ten pat. Alstom Citadis 402.



    Rhônexpress tramvajus. Stadler Tango ZR. Vaulx-en-Velin La Soie stotelė. Čia oro uosto tramvajus stoja.



    Rhônexpress tramvajus netoli Part Dieu Villette galinės stotelės (kuri matosi tolumoje). Villette g.



    Part Dieu Villette galinė stotelė.



    Part Dieu, Servient g.



    Ten pat, tik vaizdas į kitą pusę.



    Jean XXIII g.



    Ta pati gatvė tik kitoje jos vietoje.



    Jean XXIII g.



    Paskutinis taisė Al1; 2018.11.20, 17:36.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Tramvajai Translohr STE 4. Jų yra 25 vnt. Tramvajų sudaro 4 sekcijos, tramvajus dvipusis ir dvikryptis (valdymo kabinos yra abiejuose galuose). Kiekvienoje tramvajus sekcijoje vienoje pusėje yra po vienas duris. Kurių aiškiai per mažai, kai keleivių daug.
    Visa tramvajaus linija eina išskirta juosta gatvės viduriu, pakraščiu ar gatvėmis be automobilių eismo.

    Tramvajaus linijos dalis, einanti per laukus, netoli Margeride stotelės.



    Georges Couton prospektas. Tolumoje matosi pagrindinė Michelin būstinė.



    République prospektas ir būsima Europos ateitis.



    Jaude aikštė ir paminklas Versinžetoriksui.



    Tramvajų prasilenkimas Jaude aikštėje.

    Paskutinis taisė Al1; 2018.10.22, 14:11.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Klermone-Ferane tramvajaus ratai rieda betono arba asfalto danga. Deja, aiškiai matosi, kad ratai daro provėžas. 2013 metais beveik pusmetį buvo atliekama tramvajaus kelių ir bėgių rekonstrukcija ir tramvajai nevažinėjo. Šiemet vasarą kurį laiką dėl remonto tramvajus irgi neveikė.

    Bėgis.



    Bėgiai ir kol kas tik žymės nuo ratų, kurios vėliau virs provėžomis.



    Iešmas. Jie yra tik ten, kur atsišakoja atšaka nuo linijos į tramvajų parką ir galinėse stotelėse pervažiavimui iš vieno kelio į kitą, nes nėra žiedų.



    KT fragmentas.




    Tramvajaus vidus.





    Sekcijų sujungimas ir ratas





    Galinėje Les Vergnes stotelėje.



    Adrien Mabrut gatvė.



    Pont de Neyrat ir Torpilleur Sirocco gatvių sankryža.



    Darbo dienomis tramvajus važiuoja nuo 4.20 iki 1.30. Anksti ryte kas 10-13 minučių, maždaug nuo 6.40 iki 18.30 val. kas 5-8 minutės, vakare kas 8-15 minutes, po 20.30 iki maždaug 22 kas 18-20 minučių, o po 22 kas 25-28 minutes. Šeštadieniais darbo pradžia ir pabaiga nesikeičia, bet intervalas vidutiniškai padidėja 2-8 minutėmis (dieną mažiau, ryte, vakare – daugiau). Sekmadieniais ir švenčių dienomis darbo pradžia ir pabaiga nesikeičia, bet ryte tramvajai važiuoja kas 25-30 minučių, dieną kas 18-20 minučių, vakare kas 30 min. Autobusai (raidiniai), pradeda po 5 val. ir baigia darbą apie 23.30, o paprasti autobusai pradeda dar šiek tiek vėliau ir baigia dar anksčiau.

    Bilietai parduodami automatuose (yra visose tramvajaus stotelėse ir kai kuriose raidinių autobusų maršrutų stotelėse), pardavimo punktuose komunose, T2C klientų aptarnavimo centre. Autobuse vienkartinius parduoda vairuotojas. Vienkartinis bilietas kainuoja 1,6 Eur. ir galioja 70 minučių, persėdimų skaičius neribotas. Paros bilietas – 5 eurai. Kai aš buvau, dar kainavo 4,9 eurus. Vasarą visi bilietai šiek tiek pabrango. Mėnesinis bilietas visam miesto VT kainuoja 49 eurus, jaunimui iki 26 metų – 27 eurus. Yra ir kitokie lengvatiniai mėnesiniai bilietai, tačiau juos galima įsigyti tik keleivių aptarnavimo centre ir pristačius popierius apie mėnesines ar trijų paskutinių mėnesių (priklausomai nuo to, kas prašo lengvatinio bilieto) šeimos pajamas. Minimalios vienam šeimos nariui tenkančios mėnesio pajamos, nuo kurių pradedamos taikyti lengvatos – 770 eurų. Tas pats galioja ir pensininkams. Taigi, Prancūzijoje nėra vieningos lengvatų viešajame transporte sistemos; skirtinguose regionuose taikomi skirtingi kriterijai ir tvarka.
    Taip pat yra kombinuoti geležinkelio ir miesto VT bilietai. Mėnesiniai bilietai yra plastikinės kortelės, trumpalaikiai – popieriniai. Visi bilietai turi būti žymimi kaskart įlipus į transporto priemonę.
    Paskutinis taisė Al1; 2018.10.22, 14:02.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Klermonas-Feranas

    Miestas Prancūzijoje, istorinės Overnės provincijos centras, dabar Overnės – Ronos – Alpių regiono sostinė. Mieste gyvena apie 145 tūkst. gyventojų, o aglomeracijoje virš 480 tūkst. Miesto plotas 43 kv. km., t.y. šiek tiek mažesnis nei Alytaus.

    Bene žinomiausia mieste veikianti kompanija – Michelin, kuri yra didžiausias padangų gamintojas pasaulyje. Klermone-Ferane yra jos pagrindinė būstinė.

    Miesto VT – tramvajus (translohr) ir autobusai. Tramvajus priklauso komunų organizacijai SMTC, kuri organizuoja kelių dešimčių Klermono-Ferano ir apylinkių komunų viešąjį transportą ir vykdo investicijas į jį. Tačiau pervežimais tramvajumi ir autobusais pačiame Klermone-Ferane užsiima viešoji komercinė įmonė T2C. Be T2C dar keli kiti vežėjai autobusais aptarnauja keletą nepagrindinių maršrutų. Apie autobusus bus fotoreportažas atitinkamoje temoje.

    Elektrinis tramvajus mieste veikė 1890-1956 metais, buvo apie 10 maršrutų, kurie metų bėgyje keitėsi, t.y. vienu metu veikė ne daugiau 6-7 maršrutų. Iš naujo prie tramvajaus idėjos grįžta 1983 metais. 1990 metais pradėtas bėginio tramvajaus projektavimas. Dar nenutiesus linijos, 1996 metais nupirkti tramvajai, tačiau dėl Prekybos ir pramonės rūmų (kur pagrindinį vaidmenį atlieka Michelin) spaudimo, bėginio tramvajaus tiesimo atsisakyta.

    2002 metais įvyko naujos VT rūšies pasirinkimas: buvo siūlomi troleibusai, vienbėgis TVR tramvajus (kokie buvo nutiesti Nansi ir Kane) bei translohr‘as (irgi vienbėgis tramvajus). Galiausiai buvo pasirinktas paskutinis variantas, ir vėl ne be Michelin įtakos. 2006 metais atidaryta pirmoji naujojo tramvajaus dalis, o sekančiais metais likusi, ir dabartinis maršrutas yra 15,7 km ilgio. Buvo planuoti dar du, bet taip ir nenutiesti. Dėl to dabar veikiančio tramvajaus linija nepraeina pro geležinkelio stotį. Tramvajaus maršruto numeracija raidinė - A. Vietoj kitų tramvajaus linijų paleisti du raidiniai autobusų maršrutai su dažnesniu kursavimu nei įprasti autobusų maršrutai ir įlaipinimu pro visas duris.
    Translohhr‘as yra vienbėgis tramvajus su guminiais ratais. Bėgis naudojamas sąstato nukreipimui ir maitinimo „minusui“. Bėgio galvutė yra trapecijos formos. Translohr‘as skiriasi nuo TVR vienbėgio tramvajaus tobulesne nukreipimo sistema, ir tramvajaus ratų pakabos konstrukcija, dėl ko nuvažiavimas nuo bėgio pasitaiko labai retai, lyginant su TVR sistema. Jei TVR tramvajuose ratai yra kėbule, tai translohr‘e ratai yra vagonų sujungime, išskyrus priekinius ir galinius ratus.

    Pont de Neyrat ir Torpilleur Sirocco gatvių sankryža.



    République prospektas.



    Jaude aikštės prieigos.



    Jaude aikštė.



    Jaude aikštė.


    Paskutinis taisė Al1; 2018.10.22, 13:51.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Metriniai daug kur paplitę.

    Komentuoti:


  • lukass
    replied
    Parašė disident Rodyti pranešimą

    Metriniai bėgiai, įdomu
    Metrinius bėgius turi ne tik Bratislava (artimiausias miestas su tokia vėže - Liepoja):https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tram_track_gauges

    Komentuoti:


  • disident
    replied
    Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
    Bratislava Trams - Route 1 - Driver's Eye View.
    Metriniai bėgiai, įdomu

    Komentuoti:


  • SoulMulticast
    replied
    Bratislava Trams - Route 1 - Driver's Eye View.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Generolo de Golio alėja.



    Pierre Taintinger g.



    Ten pat.



    Generolo Bonaparto g.



    Ten pat, kiek paėjus nuo stotelės.


    Pabaiga.
    Paskutinis taisė Al1; 2018.06.26, 22:21.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Laono alėja, viadukas per geležinkelį



    Stotelėje prie geležinkelio stoties.



    Vesle gatvė. Čia tramajaus juostos apie 140 m naudojama ir autobusų eismui.



    Ten pat, kiek paėjus.



    Vesle g.



    Vesle g. ant tilto per Veslę.



    Už tilto per Veslę yra kita stotelė, kur kečiasi maitinimo tipas iš KT į kontaktinį bėgį.


    Paskutinis taisė Al1; 2018.06.26, 22:10.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Centrinėje miesto dalyje naudojamas maitinimas nuo žemės trečiuoju bėgiu, o KT nėra. Iš viso 5 tarpstočiai, maždaug 15 proc. tramvajaus tinklo ilgio. Vienoje iš stotelių, kurioje keičiamas maitinimo būdas. Joffre bulvaras. Kontaktinis bėgis baigiasi.



    Toje pačioje stotelėje, vaizdas į priešingą pusę. KT baigiasi.



    Atvažiuoja tramvajus, maitinamas nuo bėgio.



    Sustoja stotelėje.



    Pakelia pantografą ir kontaktą nuo kontaktinio bėgio (kuris po tramvajumi).



    Kontaktinio bėgio varinė sekcija, per kurią tiekiama maitinimo srovė tramvajui. Kitos kontaktinio bėgio sekcijos yra dielektrinės. Varinės sekcijos išdėstytos tam tikru žingsniu ir yra įjungiama įtampa, kai virš jų važiuoja tramvajus. Po tramvajumi visada būna dvi KT varinės sekcijos.
    Dėl tramvajaus greičio važiuojant linijos dalimi su maitinimu iš kontaktinio bėgio sunku ką pasakyti. Didesnė linijos dalis su tokiu maitinimu praeina gatve su intensyviu pėsčiųjų eismu ir tramvajų greitis ten tiesiog ribojamas dėl pėsčiųjų saugumo. Kitur kažko ypatingo nepastebėjau.

    Paskutinis taisė Al1; 2018.06.26, 22:03.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Laon alėja. Tramvajus visoje savo trasoje važiuoja išskirta juosta, kuria automobiliai nevažinėja. Kaip jau buvo minėta autobusų temoje, senamiestyje yra dvi nedidelės atkarpos, kur tramvajaus juosta naudojama miesto autobusų eismui. Automobiliai ten nevažiuoja.



    Belges bulvaras. Kai kur tramvajaus juosta apželdinta.



    Posūkis iš Belges bulvaro į Laono alėja.



    Laon alėja. Dviratininkai mėgsta važinėti tramvajaus juosta.



    Laon alėja, Šv. Tomo bažnyčia.

    Paskutinis taisė Al1; 2018.06.26, 21:42.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Reimsas – didžiausias Prancūzijos Šampanės regiono miestas, bet nėra jo centras. Gyventojų skaičius - 185 tūkst. Aglomeracijoje gyvena 318 tūkst. Miesto (ne aglomeracijos) plotas 47 kv. km.
    Miesto VT Reimse yra tramvajus ir autobusai. Arklinis tramvajus Reimse atsirado 1881 m. ir veikė iki 1901 m. 1900 m. atsirado elektrinis tramvajus, veikęs iki 1939 m. 1984 m. buvo imtasi idėjos atkurti tramvajų, bet ji sužlugo 1990 m., kai dargi buvo parduotas Prancūzijos geležinkelių dukterinei įmonei miesto autobusų parkas... 2003 m. vėl grįžta prie tramvajaus idėjos ir galutinai ji buvo įgyvendinta atidarant naują tramvajų 2011 m. Tramvajui įrengti Reimso metropolis 2006 m. pasirašė 34 metų koncesijos sutartį miesto VT eksploatacijai ir tramvajaus nutiesimui. Koncesija priklauso kompanijai „Transdev“ (buvusi „Veolia“) ir vienam iš valstybinių bankų, kurie įsteigė koncesijai vykdyti kompaniją MARS. Šiuo metu 70 proc. „Transdev“ akcijų paketo irgi priklauso valstybiniam bankui. Miesto VT sistemos eksploataciją vykdo kompanija „Citura“ (tai buvusi municipalinė įmonė TUR), kuri dabar priklauso „Transdev“.

    Tramvajus Alstom Citadis TGA 302, Belges bulvaras.



    Yra du tramvajaus maršrutai, A ir B, kurių apie 90 proc. trasos sutampa. Pratiškai tramvajaus linija eina iš šiaurės į pietus, pasisukiodama miesto gatvėmis. Pietinėje dalyje ji suskyla į dvi dalis. A maršrutas eina iki ligoninių komplekso, o B – iki Šampanės-Ardėnų TGV geležinkelio stoties. Pagrindinis maršrutas yra A, nors pagal ilgį ilgesnis yra B.
    Vėžės plotis standartinis, centrinėje miesto dalyje yra naudojama maitinimo nuo žemės sistema (APS, alimentation par le sol), t. y. nėra kontaktinio tinklo, bet yra kontaktinis bėgis, į kurį įtampa paduodama tik tuo momentu, kai virš kontaktinio bėgio sekcijos yra tramvajus. Linijos dalis į TGV geležinkelio stotį (B maršrutas) vienkelė.

    Tramvajus dirba nuo maždaug 5.15 iki 0.30. B maršrutas maždaug valandą trumpiau. Toje linijos dalyje, kuria važiuoja abiejų maršrutų tramvajai, vidutinis intervalas darbo dieną yra 4-6 minutės. Anksti ryte ir vakare po 18.30 - apie 15-20 min. B maršrutas kursuoja maždaug kas 22-26 minutes dienos metu, kas pusvalandį anksti ryte bei tarp 19 ir 21 val. Po 21 val. yra tik keli atskiri reisai iki TGV stoties. Poilsio dienomis intervalas maždaug dvigubai didesnis, išskyrus A linijos šeštadieniais dienos metu, kai intervalas siekia 6-8 min., t.y. 1,5 karto didesnis nei darbo dienomis.

    Posūkis į Belges bulvarą.



    Bilietą žymėti reikia visuomet įlipus, nesvarbu, kokia bilieto rūšis. Bilietai parduodami automatuose, kioskuose, kituose prekybos taškuose, keleivių aptarnavimo centre ir pas vairuotoją (valandiniai). Bilietai yra plastikinių elektroninių kortelių pavidalo (valandiniai, mėnesiniai) ir kartotiniai su mikroschema (valandiniai, paros grupiniai ir pan.). Kartoniniai bilietai irgi gali būti iš naujo papildomi iki 4 kartų, bet tik tos rūšies bilietu, koks buvo pirmas bilietas. Vairuotojai parduoda tik šiuos kartoninius bilietus su 1 ar 2 valandiniais bilietais kortelėje.
    Valandinis bilietas kainuoja 1,6 Euro ir jokių lengvatų nėra. Autobuse parduodami bilietai yra tos pačios kainos, kaip ir pirkti automate ar kioske. Paros bilietas – 4 eurai. Mėnesinis be lengvatų – 37,5 Eur. Pensininkams mėnesinis kainuoja 30,2 Eur. Studentams ir jaunimui iki 18 metų (jei nesimoko) mėnesinis kainuoja 28,9 Eur. Moksleiviams - 13,43 euro bilietas trimestrui.
    Viešojo transporto priemonės, tiek autobusai, tiek tramvajai, Reimse yra dažomi pagal specialiai sukurtą dažymo schemą. Yra apie 10 parinktų spalvų, kuriomis nudažoma tik po keliolika transporto priemonių (tomis pačiomis autobusai ir tramvajai, nors kai kurios spalvos nenaudojamos tramvajams). Kai kurie autobusai ar tramvajai nudažyti panaudojant „spec. efektus“ šonuose žemiau langų. Nuotraukose tai aiškiai matosi.

    Vaizdas į tramvajaus stotelę prie Šampanės-Ardėnų TGV stoties.



    Šampanės-Ardėnų TGV stoties stotelėje; tramvajaus bėgių galas ir vaizdas TGV stoties link.



    Tramvajaus interjeras. Tramvajai dvikrypčai su durimis abiejose pusėse.




    Paskutinis taisė Al1; 2018.06.26, 22:20.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Jau geriau tegul TGV gabalą kelio iki stoties važiuoja įprastu geležinkeliu, bet atveža į miesto centre esančią stotį, nei išleidžia kažkur užkampyje. O nutiesti arčiau miesto TGV linijos nelabai ir yra kaip - tanki urbanizacija. O ta TGV Lorraine yra nesąmonė. Bet čia jau SNCF problema, kad stotį pastatė laukuose...

    Komentuoti:


  • mskapss
    replied
    O ir šiaip tame Prancūzijos regione įdomiai masto (čia pabendravus su vietiniais): Būtinai norėjo tramvajaus, padarė tokią nesamonę, su Metz "pešasi" dėl Lorraine "sostinės" vardo, tai nesutarė kur TGV stotį statyti, tai ją pastatė vidury niekur, ir vadinasi "TGV Garre Lorraine" ir bent jau Nancy - Paris TGV maršrutu važiuojama apie pusvalandi įprastu geležinkeliu ir tik po to į TGV trasą išeina

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Tą posūkį prie stoties laisvai galima buvo padaryti didesnio spindulio aikštės prieš stotį, ten, kur dabar ta taip vadinama autobusų stotis, ir šaligatvio dalies tarp tramvajaus ir autobusų peronų sąskaita.

    Komentuoti:


  • mskapss
    replied
    Manau kad visi ratai vairuojami, nes kai yra s formos posukis netoli stoties, jis ten labai staigus ir kaip keleiviui nemalonus. Tramvajai prasilenkia ties tuo posukio "tip top"

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Papildomo užvažiavimo ant bėgio įranga prieš viaduką per geležinekelį. Kryptimi viaduko link nuvažiavimas gali įvykti dėl posūkio sankryžoje už 100 metrų už mano nugaros. O priešinga kryptimi nuvažiavimas nuo bėgio galėjo įvykti S tipo kreivėje prieš geležinkelio stotį.



    Ten pat, vaizdas į priešingą pusę. Anksčiau minėtas iešmas ir KT dešinėn ir tiesiai parengti antrajai tramvajaus linijai, kuri taip ir nenutiesta.



    Išlikęs troleibuso KT Saint-Dizier gatvėje netoli dengto turgaus.



    Tramvajaus važiuojamoji galis. Tokių vietų nėra daug, bet pasitaiko. Betonas lopomas ir asfaltu.



    Nansi pasižymi ekologišku VT: elektrinis tramvajus ir 100 proc. dujiniai autobusai. Ta maža dalis, kuri tenka dyzeliniam kurui - tai tramvajų autonominė eiga ir keliolika maršrutinių bei užsakomojo VT paslaugos mikroautobusų (apie juos temoje apie autobusus).



    Jean Jaurès pr.



    Ant Kenedžio viaduko.​



    Ten pat.



    Vienoje iš stotelių. Nansi susijęs su Lietuva ir Lenkija per karalių ir Lietuvos didįjį kunigaikštį Stanislovą Leščinskį. Matyti buvo mėgėjas išgerti , nes baba jam buvo per sausa, todėl paprašė ją patiekti su alkoholiu. Prancūzai patiekė su romu.



    Pabaiga.
    Paskutinis taisė Al1; 2018.05.10, 21:10.

    Komentuoti:

Working...
X