Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Parkavimas. Infrastruktūra

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Sula
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Privačių parkingų savivaldybių apskritai nei lopo, nei prižiūri, nei šienauja aplink, nei kokių korių įrenginėja, nors mokesčius moka visi. Čia klausimas, kodėl už viešus pinigus turėtų būti privačios parkingo vietos įrengiamos?
    O kodėl už viešus, o ne pačių gyventojų? Tik ar sudaroma tam bent teorinė galimybė? Netgi privatizuoti/išsinuomoti žemės nesuteikiama galimybė. Nors senųjų rajonų tankis dažnai yra mažesnis nei naujųjų.
    Netgi įvedus visuotinį "valdišką" parkavimo mokestį, nieko nekeis, nes tie pinigai eis dengti visai kažkam kitam. Kaip dabar vyksta de facto.
    Nesistebėsiu, kad tiesiog rinks euriukus ir nuo "žolininkų" ir "purvininkų".

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

    Įdomu sužinoti kaip jūs juos finansuojate, nes mano kieme pvz, per pastaruosius 15 metų buvo vos vieną kartą užlopytos kelios duobės. Aš manau kad mūsų du namai (kuriems priklauso tas mikroskopinis parkingas (~10 mašinų) per 15 metų mokėdami mokesčius tuos kelis šimtus eur. uždirbo patys.
    Privačių parkingų savivaldybių apskritai nei lopo, nei prižiūri, nei šienauja aplink, nei kokių korių įrenginėja, nors mokesčius moka visi. Čia klausimas, kodėl už viešus pinigus turėtų būti privačios parkingo vietos įrengiamos?
    Paskutinis taisė Lettered; 2025.09.15, 14:07.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

    Aš niekada nepatikėsiu kad tuose visose tarandėse, naujuose antakalniuose bei pavieniuose šen bei ten įkaltuose daugiabučių rajonuose (kaip Vilniaus Ozas ar Paupys) gyvena 70 proc. vilniečių. Nu niekaip nepatikėsiu, užtenka žemėlapį pasižiūrėti, kad įsitikinti koks tai absurdas. Kur bepažiūrėsi, ten vis seni daugiabučių rajonai.
    O ir skaičiai tą patvirtina: visame sąlyginai nemažame Paupyje gyvena nuo 1500 iki 3000 gyventojų (tikslių duomenų nėra), Tarandėje ~5k žmonių, tai tiesiog ne to lygio skaičiai. Priminsiu kiek gyvena gyventojų senuose rajonuose:

    Pašilaičiai: ~44.4 tūkst.
    Žirmūnai: ~44.1 tūkst.
    Naujoji Vilnia: ~43.6 tūkst.
    Antakalnis: ~43.6 tūkst.
    Fabijoniškės: ~37.4 tūkst.
    Naujininkai: ~37.2 tūkst.
    Naujamiestis: ~35.8 tūkst.
    Paupys mažas, o pridėkite prie jo didžiulius naujus rajonus, markučiai, šnipiškės, šiaurės miestelis, perkūnkiemis, fabų galas, justiniškių galas, žvėrynas, bajorai, lazdynėliai, pilaitė, plius dar krūva kvartalų ar pavienių naujų daugiabučių tame pačiame naujamiestyje, visokie didžiuliai nuosavų namų rajonai šalia pilaitės, kalnėnai, gulbinai, balsiai, visoriai, tai ir gaunasi realiai apie 30% lieka senuose daugiabučiuose. Ir čia nevertinant Vilniaus raj. gyventojų, kurie de facto vilniečiai.
    Paskutinis taisė Lettered; 2025.09.15, 14:05.

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Kodėl žmonės daug sunkiai dirbantys, perkantys brangias vietas, dar mokantys nemažai už jų priežiūrą turi finansuoti parkingus chaltūrščikų, kurie "pigiai" nusipirko butų be parkingų ir dabar nežino, kur kišti savo automobilius ir dar dažnu atveju ne vieną ir ne pigiausios markės?
    Įdomu sužinoti kaip jūs juos finansuojate, nes mano kieme pvz, per pastaruosius 15 metų buvo vos vieną kartą užlopytos kelios duobės. Aš manau kad mūsų du namai (kuriems priklauso tas mikroskopinis parkingas (~10 mašinų) per 15 metų mokėdami mokesčius tuos kelis šimtus eur. uždirbo patys.

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    80 proc. čia gal buvo sovietmečiu tokie skaičiai, dabar, kai pristatyta tiek nauju daugiabučių ir nuosavų namų, tas procentas realiai koks 30% yra, tiek manau panašiai žmonių ir net nereikia to parkingo.
    Aš niekada nepatikėsiu kad tuose visose tarandėse, naujuose antakalniuose bei pavieniuose šen bei ten įkaltuose daugiabučių rajonuose (kaip Vilniaus Ozas ar Paupys) gyvena 70 proc. vilniečių. Nu niekaip nepatikėsiu, užtenka žemėlapį pasižiūrėti, kad įsitikinti koks tai absurdas. Kur bepažiūrėsi, ten vis seni daugiabučių rajonai.
    O ir skaičiai tą patvirtina: visame sąlyginai nemažame Paupyje gyvena nuo 1500 iki 3000 gyventojų (tikslių duomenų nėra), Tarandėje ~5k žmonių, tai tiesiog ne to lygio skaičiai. Priminsiu kiek gyvena gyventojų senuose rajonuose:

    Pašilaičiai: ~44.4 tūkst.
    Žirmūnai: ~44.1 tūkst.
    Naujoji Vilnia: ~43.6 tūkst.
    Antakalnis: ~43.6 tūkst.
    Fabijoniškės: ~37.4 tūkst.
    Naujininkai: ~37.2 tūkst.
    Naujamiestis: ~35.8 tūkst.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

    Gal kažkas pirko dėl kainos (ne visi yra IT'šnikai), o gal kažkas iš viso, dar sovietmečiu susiprivatizavo. Bet jie turi tokią pačią teisę į važinėjimą mieste su mašina kaip ir jūs, nes keliai tvarkomi ir prižiūrimi ir iš jų mokesčių. O ir šiaip, susimokėjęs savo 15k už parkingą jūs nepakilote į naują lygį, jūsų automobilis nepradėjo generuoti mažiau žalos miestui. Na gal truputį mažiau, bet niekur nedingo taršos, triukšmo, kamščių ir parkavimo ne prie namų faktoriai.

    Šiaip logikos jūsų žodžiuose yra, pirkdamas butą turi atsižvelgti į transporto faktorių. Bet su šitu teiginiu niekada nesutiksiu, nes jis apima 80 proc. viso Vilniaus (jeigu ne daugiau) ir kvepia realiai, feodalizmu:
    Sutinku, visi turi vienodą teisę važinėti, čia dėl to klausimų nekyla, bet jei jūs taupot ir neperkat būsto su parkingu, čia jau yra pačio asmeninė problema, kur tą automobilį laikyti. 80 proc. čia gal buvo sovietmečiu tokie skaičiai, dabar, kai pristatyta tiek nauju daugiabučių ir nuosavų namų, tas procentas realiai koks 30% yra, tiek manau panašiai žmonių ir net nereikia to parkingo. Kodėl žmonės daug sunkiai dirbantys, perkantys brangias vietas, dar mokantys nemažai už jų priežiūrą turi finansuoti parkingus chaltūrščikų, kurie "pigiai" nusipirko butų be parkingų ir dabar nežino, kur kišti savo automobilius ir dar dažnu atveju ne vieną ir ne pigiausios markės? Čia blogiau nei feodalizmas būtų.
    Paskutinis taisė Lettered; 2025.09.15, 13:29.

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Duona yra bolt'ai ir VT, jei netinka, tada kaip ir sakiau yra krūva alternatyvų. Aišku, nemokamų nėra, bet kodėl turėtų būti? Jeigu kai kurie namai buvo statyti žmonėms be automobilių, kodėl pirkote butus tokiuose namuose? Juk niekas esamų parkingų neišarė.
    Tai jau buvo vienas pasiūlymas visai provincijai kraustytis į didmiesčius... tai matau, teks dar palaukt, kol jūs ten vietoje persikilnosit

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Duona yra bolt'ai ir VT, jei netinka, tada kaip ir sakiau yra krūva alternatyvų. Aišku, nemokamų nėra, bet kodėl turėtų būti? Jeigu kai kurie namai buvo statyti žmonėms be automobilių, kodėl pirkote butus tokiuose namuose? Juk niekas esamų parkingų neišarė.
    Gal kažkas pirko dėl kainos (ne visi yra IT'šnikai), o gal kažkas iš viso, dar sovietmečiu susiprivatizavo. Bet jie turi tokią pačią teisę į važinėjimą mieste su mašina kaip ir jūs, nes keliai tvarkomi ir prižiūrimi ir iš jų mokesčių. O ir šiaip, susimokėjęs savo 15k už parkingą jūs nepakilote į naują lygį, jūsų automobilis nepradėjo generuoti mažiau žalos miestui. Na gal truputį mažiau, bet niekur nedingo taršos, triukšmo, kamščių ir parkavimo ne prie namų faktoriai.

    Šiaip logikos jūsų žodžiuose yra, pirkdamas butą turi atsižvelgti į transporto faktorių. Bet su šitu teiginiu niekada nesutiksiu, nes jis apima 80 proc. viso Vilniaus (jeigu ne daugiau) ir kvepia realiai, feodalizmu:

    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    O seni namai be parkingo turi savo niša, pensininkai, studentai, šiaip gyvenantys be auto ar laikini nuomininkai.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

    Nu tai ir tiems parkuojantiems ant žolės gal niekas nekliūna Bet jeigu jau techniniame forume sprendžiame kaip kažką pagerinti, tai gal ir siūlykime realesnes idėjas, o ne iš serijos "davai tegul 80 proc. Vilniaus gyventojų susimeta po 15-25k savo mašinoms požeminiame garaže, o jeigu tokio šalia nėra ir mašinos vis dėl to reikia, tegul kraustosi į naują statybą". Jeigu nėra duonos, tegul valgo pyragus.
    Duona yra bolt'ai ir VT, jei netinka, tada kaip ir sakiau yra krūva alternatyvų. Aišku, nemokamų nėra, bet kodėl turėtų būti? Jeigu kai kurie namai buvo statyti žmonėms be automobilių, kodėl pirkote butus tokiuose namuose? Juk niekas esamų parkingų neišarė.

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Man tai niekas neužkliūna, tik sakau faktą, kad nieko nemokamo nebūna ir neturėtų būti. Ir mano šeima tik vieną auto turi ir pagal poreikį naudojasi papildomai citybee/spark.
    Nu tai ir tiems parkuojantiems ant žolės gal niekas nekliūna Bet jeigu jau techniniame forume sprendžiame kaip kažką pagerinti, tai gal ir siūlykime realesnes idėjas, o ne iš serijos "davai tegul 80 proc. Vilniaus gyventojų susimeta po 15-25k savo mašinoms požeminiame garaže, o jeigu tokio šalia nėra ir mašinos vis dėl to reikia, tegul kraustosi į naują statybą". Jeigu nėra duonos, tegul valgo pyragus.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

    Nu tai kaip ir sakiau - neofeodalizmas, 80 proc. miestiečių (jeigu ne daugiau) bus atriboti nuo transporto priemonės. Čia tuomet reikia nevaidinti moralistų ir prisipažinti (visų pirma sau), kad užkliūna ne bendrai automobiliai mieste, kaip žalingas faktorius, o varguolių automobiliai, nes neleidžia prasilėkti su vėjeliu nuo savo naujo rajono iki Akropolio.
    P.S. Patikrinau požeminius garažus prie savo namų, arčiausia ką radau yra už 1.6 km, kaina 26k. Nice.
    Man tai niekas neužkliūna, tik sakau faktą, kad nieko nemokamo nebūna ir neturėtų būti. Ir mano šeima tik vieną auto turi ir pagal poreikį naudojasi papildomai citybee/spark.

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    O seni namai be parkingo turi savo niša, pensininkai, studentai, šiaip gyvenantys be auto ar laikini nuomininkai.
    Nu tai kaip ir sakiau - neofeodalizmas, 80 proc. miestiečių (jeigu ne daugiau) bus atriboti nuo transporto priemonės. Čia tuomet reikia nevaidinti moralistų ir prisipažinti (visų pirma sau), kad užkliūna ne bendrai automobiliai mieste, kaip žalingas faktorius, o varguolių automobiliai, nes neleidžia prasilėkti su vėjeliu nuo savo naujo rajono iki Akropolio.
    P.S. Patikrinau požeminius garažus prie savo namų, arčiausia ką radau yra už 1.6 km, kaina 26k. Nice.
    Paskutinis taisė Maalinauskas; 2025.09.15, 12:46.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Na ne visai, galima nusipirkti boksą požeminiame garaže sąlyginai nelabai brangiai. Tiesiog statyti ant šaligatvio daug paprasčiau.
    Dar paprasčiau statyti parkavimo vietoje ant asfalto.
    Jeigu jų būtų, tų garažų. Kiek žinau pas mus šalia esančiuose garažuose eilė norinčių. Ir tai užkampis sąlyginis.
    Aišku, kaina irgi daro savo, jei virš 15000 siūlysi, tai rasi.
    O kiek, pvz. tuose pačiuose Žirmūnuose vietų garažuose/parkinguose ir kiek automobilių kukliausiais "leistinais" standartais?

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
    Būkime biedni bet teisingi - tai yra asmeninis pasirinkimas tik labai nedidelei žmonių daliai, kuri turi ~200k naujam butui, 20k garso izoliacijai, 30k baldams ir ir dar papildomai 2x15k (dviems mašinoms) parkingui. Ir šiaip, pažiūrėkite į Vilniaus žemėlapį, kiek procentaliai gyventojų gyvena naujos statybos butuose, kur bent potencialiai yra požeminis parkingas? Na arba grįžtame prie "poor just have to stop beeing poor" ir "if you homeless, just buy yourself a house". Baudžiauninkų problemos bajorų nedomina.
    Dauguma šiaip ir perka naujus butus ar nuosavus namus, o kaina, dydis, rajonas jau kitas klausimas pagal piniginę, bet čia manau basic dalykas, jei turi auto Vilniuje, tai ir perka būstą su vieta jam. O seni namai be parkingo turi savo niša, pensininkai, studentai, šiaip gyvenantys be auto ar laikini nuomininkai.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Na ne visai, galima nusipirkti boksą požeminiame garaže sąlyginai nelabai brangiai. Tiesiog statyti ant šaligatvio daug paprasčiau.

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Būkime biedni bet teisingi - tai yra asmeninis pasirinkimas tik labai nedidelei žmonių daliai, kuri turi ~200k naujam butui, 20k garso izoliacijai, 30k baldams ir ir dar papildomai 2x15k (dviems mašinoms) parkingui. Ir šiaip, pažiūrėkite į Vilniaus žemėlapį, kiek procentaliai gyventojų gyvena naujos statybos butuose, kur bent potencialiai yra požeminis parkingas? Na arba grįžtame prie "poor just have to stop beeing poor" ir "if you homeless, just buy yourself a house". Baudžiauninkų problemos bajorų nedomina.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Knope Rodyti pranešimą

    Taip, tikiu, kiekvienam rajone yra savitumų. Pas mus sakyčiau situacija įtempta, bet dar ant ribos. O dėl "ratų sukimo" - pažįstamas jausmas. Grįždamas jau pradedi skenuot, ar yra kur tarpas. Apie panašų skenavimą yra kalbėjęs bičiulis, kuris gyvena Romoje - kartais, sako, suki, suki - iki blogumo. Nori namo, valgyt nori, o nėra vietos, bet turi kažkur rasti.
    Čia žmogaus asmeninis pasirinkimas, ar pirkti būstą su parkavimo vieta, ar be. Aš pvz. net nesvarsčiau variantų be požeminio parkingo.

    Komentuoti:


  • Knope
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

    Pašilaičiuose galbūt, nes statytas rajonas vėliau, jau turint omenyje automobilius, bet senesniuose rajonuose, kurie anoje pusėje Neries, tai totali šikna. Ypač dabar (per pastaruosius kelis metus labai pablogėjo, nes aikštelės uždaromos ir jų vietoje kyla daugiabučiai). Bent jau kur teko gyventi.
    O ant žolės ir šaligatvių ir aš neparkuoju (principas), dėl ko grįždamas suku ratus po rajoną 20 minučių, kol surandu kur įkišti. Ir taip grįžęs namo forume surandu ignalinos postą, kad pasirodo surasti labai lengva, tik aš kažko nesuprantu. Nu bet čia ignalina.
    Taip, tikiu, kiekvienam rajone yra savitumų. Pas mus sakyčiau situacija įtempta, bet dar ant ribos. O dėl "ratų sukimo" - pažįstamas jausmas. Grįždamas jau pradedi skenuot, ar yra kur tarpas. Apie panašų skenavimą yra kalbėjęs bičiulis, kuris gyvena Romoje - kartais, sako, suki, suki - iki blogumo. Nori namo, valgyt nori, o nėra vietos, bet turi kažkur rasti.

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Visada bus žmonių kurie bus prieš. Žmonės šiaip pagal nutylėjimą bus prieš, nes mūsų valdžia (nesu iš tų kurie dėl visko kaltina valdžią, bet čia pripažinkime, jos reputacija tikrai ne pati aukščiausia) padarė viską, kad sugriautų pasitikėjimą. Kiek kartų pvz buvo žadėta, kad dabar stadionas tikrai bus? Dėl to reikia ne klausti žmonių "hey, ar norite mokamo parkingo", o padaryti teisingą apmokestinimą kadencijos pradžioje taip, kad į jos pabaigą tie patys gyventojai pajaustų to privalumus ir nenorėtų nieko keisti. Paraleliai su tuo statyti trūkstamas jungtis, A juostas, kad žmonėms atsirastų alternatyva, įvesti normalią pažeidimų kontrolę bei apriboti sodininkų automobilius (parkingas ir kamščiai keliuose yra susiję klausimai), nes be to riboti mašinas mieste yra beprasmiška - atlaisvėjusią vietą iš kartų užims antras ir trečias sodininkų šeimos automobilis. Bet tam reikia politinių kiaušų, kurių mūsų savivaldybė neturi.
    Žinoma, ir pats apmokestinimas turėtų būti normalus, o ne kaip yra dabar, kad galima parkuoti pora mašinų butui už kapeikas ir automobilių skaičiaus tai niekaip nereguliuoja, tiesiog visi anksčiau nemokamai statė, dabar po tuos kelis eurus susimoka. Mašinų rajone nesumažėja, tik atsiranda dar vienas rūpestis gyventojams ant pečių (forminimas, apmokėjimas). Nori parkuoti kieme - dzin ar tu čia prirašytas ir kiek mašinų turi butui. Nors ir šrotą atsidaryk, jeigu už kiekvieną mašiną susimokėsi pagal rinkos kainą.

    Bent tokia, trumpai šnekant, yra mano vizija.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Tai gal galima mokamai?
    Bet pasirodo, "niekas nenori", bet visi nori purvyne ir 6 m nuo laiptinės.
    Kaip nekeista, bet net dviračių pavėsinės užsipildė... mokamai!
    Klausimas, kas jas statė. Įtariu, net ne "bomžai" gyventojai, kažkodėl.

    Komentuoti:

Working...
X