Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kelių eismo taisyklės

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Jei nagrinėtume iš projektavimo pusės, mano supratimu ten yra įrengta nežymėtoji perėja. Kas tai yra, aprašyta "pėsčiųjų perėjimo per kelius ir gatves organizavimo taisyklėse". Jau pačioje taisyklių pradžioje pateikiamas toks apibrėžimas: nežymėtoji pėsčiųjų perėja (toliau – nežymėtoji perėja) – inžinerinėmis priemonėmis (nuožulniais kelio bortais, iškiliąja saugos salele ar kt.) pėsčiųjų eismui pritaikyta perėjimo per kelią ar gatvę vieta, nepažymėta nei nurodomaisiais kelio ženklais „Pėsčiųjų perėja“, nei horizontaliojo ženklinimo linijomis. Nežymėtoji pėsčiųjų perėja gali būti pažymėta įspėjamaisiais kelio ženklais „Pėstieji“. Taisyklėse yra punktas, teigiantis, kad: "Laikoma, kad pėstieji, neturintys pirmumo (nežymėtosiose perėjose), galimybės pereiti per kelią laukia arčiau važiuojamosios dalies krašto". Tose taisyklėse yra apibrėžta, kada tokios perėjos gali būti įrengtos, kokie yra reikalavimai jiems. Kiek žiūriu į tų taisyklių 1 paveiksliuką, nu man visai neatrodo, kad šioje vietoje ta nežymėta perėja yra leistina (jei teisingai suvokiu, leistinos tokios perėjos tik keliuose, kur eismas yra iki 500 aut/val.).

    Skaitant KTR 1.01:2008 "Automobilių keliai", atsiranda tokia sąvoka kaip skirtingų lygių sankryža. Tai yra "inžinerinis statinys nenutrūkstamam eismui įvairiomis kryptimis organizuoti; jungiamieji sankryžos keliai su šalutiniais žemesnių kategorijų keliais gali kirstis viename lygyje". Tai aš suprantu, kad čia yra važiuojama (tiesiai) jungiamuoju keliu. Bet eismo dalyviai to KTR išmanyti neturi, todėl svarbesnis čia turi būti saugaus eismo automobilių keliais įstatymas. O jame pateiktas kiek kitoks sankryžos apibrėžimas. Ten ši vieta (jungiamasis kelias) vadinama "nuovaža".

    Tai ši situacija man nevienareikšmė ir situaciją galima nagrinėti iš kelių požiūrio taškų. Ir būtų protingiausia, jei visi eismo dalyviai, įskaitant dviratininkus, šioje vietoje tiesiog būtų atsargesni ir negalvotų, kad turi pirmumą.

    Comment


      Parašė Premier Rodyti pranešimą

      be to, trikampis yra šalutiniame kelyje. važiuojantys pagrindiniu jo nemato
      Mato. Būna situacijų, kai tikrai nemato priekinės ženklo pusės, bet žiūrint iš galo (pasukus galvą, periferiniu matymu) aišku, kad ten pirmumo ženklas. Apversto trikampio ženklo forma yra tik vienam ženklui skirta. Taip atpažįstami ir kiti esminiai ženklai: „Stop“ – kampuota žvaigždė, „Pagrindinis kelias“ – pasuktas kvadratas.

      Click image for larger version

Name:	Screenshot (1).png
Views:	751
Size:	1,13 MB
ID:	2052703

      Parašė wtme Rodyti pranešimą

      Taisyklėse yra punktas, teigiantis, kad: "Laikoma, kad pėstieji, neturintys pirmumo (nežymėtosiose perėjose), galimybės pereiti per kelią laukia arčiau važiuojamosios dalies krašto".
      <...>
      Čia yra važiuojama (tiesiai) jungiamuoju keliu.
      Kalbi apie nežimėtas perėjas, kai pėstieji neturi pirmumo – mes jau išsiaiškinom, kad čia (sankryžoje) pirmumą pėstieji turi.

      Čia važiuojama į dešinę, kaip rodo sankryžos kelio ženklas.
      ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

      Comment


        Parašė dondc Rodyti pranešimą

        Mato. .
        Jau matau, kaip "mato" 3 juostoj važiuojantys tą trikampį, dar jei fūra pirmoj...

        Comment


          Tai jeigu nemato, reikėtų vadovautis šiuo punktu ir praleisti išvažiuojančius iš gariūnų arba kreiptis įrengti tinkamus ženklus.

          Click image for larger version

Name:	Screenshot_20230522_134236_Foxit PDF Editor.jpg
Views:	740
Size:	53,2 kB
ID:	2052708
          Vilniaus dviračių takų plėtros istorija

          Comment


            Parašė Bmweda Rodyti pranešimą
            Jau matau, kaip "mato" 3 juostoj važiuojantys tą trikampį, dar jei fūra pirmoj...
            Tai mato sankryžos ženklus, kurie dar net ir pakartojami:

            Parašė dondc Rodyti pranešimą
            Click image for larger version Name:	Screenshot (4).png Views:	0 Size:	900,1 kB ID:	2052513
            ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

            Comment


              Parašė dondc Rodyti pranešimą

              Kalbi apie nežimėtas perėjas, kai pėstieji neturi pirmumo – mes jau išsiaiškinom, kad čia (sankryžoje) pirmumą pėstieji turi.
              Po šios diskusijos man tapo akivaizdu, kad kelių eismo taisyklėse punktai apie važiavimą per sankryžas pritaikyti tik vieno lygio sankryžoms. Tai tegaliu palinkėti dviratininkams sėkmės ten kertant gatvę, įsitikinus savo pirmumu ir ignoruojant sveiką protą. Bet kad ten situacija nevienareikšmė, rodo ir tokia schemutė su gatvių kategorijomis:
              Click image for larger version  Name:	Capture.PNG Views:	0 Size:	461,4 kB ID:	2052737

              Kažkodėl sankryžoje, kai sukama iš A kategorijos gatvės į kitą A kategorijos gatvę, atsiranda B kategorijos, sakykim, nuovaža....

              Comment


                Parašė dondc Rodyti pranešimą
                Tai paaiškink prašau, po šių pokalbių, šioje vietoje praleisi mane man važiuojant dviračiu ar ne?
                TL,DR:

                klausimas toks: ar tu nori važiuoti link Kirtimų g.? Jei taip, turėtum vaziuoti juosta, kuri leidžia judėti šia kryptimi. Įmanoma, bet aš paprastai to vengiu.
                Jei manai kad tai nesaugu ir privažiavai nuovažą į A1, įsigalioja punktas apie kelio kirtimą tam neskirtoje vietoje. Gerasmatomumas, praleidi visus, blablabla.

                Comment


                  Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                  Deja tenka matyti ir tokių atvejų
                  "Nežinau, kaip jūs, o aš eismo juostas skaičiuoju iš kairės į dešinę"
                  (c) blondinių logika

                  Comment


                    Parašė dondc Rodyti pranešimą

                    Tai mato sankryžos ženklus, kurie dar net ir pakartojami:
                    Šitie ženklai apie sankryžos svarbą nieko nepasako (t. y. ar už jos lieka galioti greičio limitai ar ne)

                    Comment


                      Fūristas pamato, kad privažiuoja sankryžą, ženklai pakartojami, jei nepamatė ir jau gali dairytis ar yra šone trikampis, ar vadovautis dešinės rankos taisykle sankryžoje ir stot praleist.
                      ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                      Comment


                        Parašė Premier Rodyti pranešimą
                        nu ir ilga diskusija, o taip paprasta:
                        1). nusukime link Kauno (kur buvo foto) nėra nei perėjos nei dviračių pervažos, todėl pagal KET automobiliai turi pirmumą. tačiau palikta vieta žmonėm pereiti gatvę. tai KET leidžia (pseudo perėjos), bet kaip sakau pirmumo nesuteikia. ir tikrai ten automobiliai nesuka į dešinę, kad laikyti kad kerta šaligatvį.
                        2) greičio ribojimus naikina tik sankryžos pažymėtos pirmumo ženklais, turima omenį pagrindinis kelias, bei šalutinis iš kairės/dešinės. ne trikampis. taigi tame gariųnų nusukime atitinkamo žymėjimo nėra. tai greitis lieka 70.
                        Pasikartok KET, https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...AIS.203613/asr

                        5. Galiojimo zoną turinčių draudžiamųjų kelio ženklų Nr. 319, 325, 327, 329, 331–335 draudimai galioja nuo draudžiamojo kelio ženklo iki artimiausios sankryžos (įskaitant sankryžos plotą) ar važiuojamųjų dalių sankirtos (įskaitant sankirtos plotą) už draudžiamojo kelio ženklo, kurios pažymėtos pirmumo kelio ženklais, kelio ženklais „Lygiareikšmių kelių sankryža“, „Sankryža su šalutiniu keliu“, „Šalutinis kelias iš dešinės“, „Šalutinis kelias iš kairės“ arba „Eismas ratu“,o gyvenvietėse, kai nėra nurodytos sankryžos ar važiuojamųjų dalių sankirtos, – iki gyvenvietės pabaigos, pažymėtos nurodomuoju kelio ženklu „Gyvenvietės pabaiga“.

                        Pirmumo kelio ženklai yra 201 - 206, tarp kurių patenka ir "trikampis".

                        Ir dar praverstų pažiūrėti kas yra "sankryža", nes kur nors labiau Europoje gali tapti brangiai nustebęs.

                        PS: Austrijoje teko sutikti jog ženklai baigia galioti tuomet, kai jie baigia galioti. T.y. 329 baigiamas 330-u, šalutiniame kelyje statomas 329 "Ribotas greitis" + 814 "Galiojimo kryptis į abi puses"

                        Comment


                          Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

                          Ir dar praverstų pažiūrėti kas yra "sankryža", nes kur nors labiau Europoje gali tapti brangiai nustebęs.

                          PS: Austrijoje teko sutikti jog ženklai baigia galioti tuomet, kai jie baigia galioti. T.y. 329 baigiamas 330-u, šalutiniame kelyje statomas 329 "Ribotas greitis" + 814 "Galiojimo kryptis į abi puses"
                          Atkreipiau dėmesį, kad Švedijoje magistralės pradžios ženklas statomas jungiamojo kelio pradžioje iškart už paskutinės perėjos, o pabaiga - jungiamojo kelio gale. Tad jungiamasis kelias nėra kažkas atskiro, o yra magistralės dalis. Ir nereikia spėlioti dėl greičio. Įdomiausia, kad tik pasibaigus jungiamąjam keliui ir greitėjimo juostai, bus pagringinio kelio ženklas. Čia jie statomi ne prieš sankryžas, o joms pasibaigus, nes pagrindinis yra būtent kelias, o ne kryptis sankryžoje. Tuo tarpu sankryžose gali net visai nebūti pirmumo ženklų.

                          Comment


                            Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

                            Pasikartok KET, https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...AIS.203613/asr

                            5. Galiojimo zoną turinčių draudžiamųjų kelio ženklų Nr. 319, 325, 327, 329, 331–335 draudimai galioja nuo draudžiamojo kelio ženklo iki artimiausios sankryžos (įskaitant sankryžos plotą) ar važiuojamųjų dalių sankirtos (įskaitant sankirtos plotą) už draudžiamojo kelio ženklo, kurios pažymėtos pirmumo kelio ženklais, kelio ženklais „Lygiareikšmių kelių sankryža“, „Sankryža su šalutiniu keliu“, „Šalutinis kelias iš dešinės“, „Šalutinis kelias iš kairės“ arba „Eismas ratu“,o gyvenvietėse, kai nėra nurodytos sankryžos ar važiuojamųjų dalių sankirtos, – iki gyvenvietės pabaigos, pažymėtos nurodomuoju kelio ženklu „Gyvenvietės pabaiga“.

                            Pirmumo kelio ženklai yra 201 - 206, tarp kurių patenka ir "trikampis".

                            Ir dar praverstų pažiūrėti kas yra "sankryža", nes kur nors labiau Europoje gali tapti brangiai nustebęs.

                            PS: Austrijoje teko sutikti jog ženklai baigia galioti tuomet, kai jie baigia galioti. T.y. 329 baigiamas 330-u, šalutiniame kelyje statomas 329 "Ribotas greitis" + 814 "Galiojimo kryptis į abi puses"
                            nenusisnekėk. juk greitis 70 pastatytas yra kelyje nuo lazdynų iki maxima bazės, o ne gariūnų turgavietėje. tai nuo nusukimo į gariūnų turgavietę greitis 70 nenaikinamas. suprask taisykles. apgailėtina

                            Comment


                              Parašė Premier Rodyti pranešimą
                              nenusisnekėk. juk greitis 70 pastatytas yra kelyje nuo lazdynų iki maxima bazės, o ne gariūnų turgavietėje. tai nuo nusukimo į gariūnų turgavietę greitis 70 nenaikinamas. suprask taisykles. apgailėtina
                              sakė ten ne nusukimas į nacionalinės svarbos objektą, bet sankryža - Paneriškių gatvė kažkur giliau yra. Bet jos gi nesikerta :-)
                              -

                              Comment


                                Parašė Premier Rodyti pranešimą
                                nenusisnekėk. juk greitis 70 pastatytas yra kelyje nuo lazdynų iki maxima bazės, o ne gariūnų turgavietėje. tai nuo nusukimo į gariūnų turgavietę greitis 70 nenaikinamas. suprask taisykles. apgailėtina
                                Ar čia yra sankryža?
                                https://www.google.com/maps/@54.6591...8192?entry=ttu

                                Į tolimesnius ženklus Gariūnų g. nekreipiam dėmesio, dabar ten atrodo kiek kitaip.

                                Comment


                                  Dar jūs gvildenate šitą temą? Jau viskas seniai išaiškinta – greičio ribojimas už išsukimo iš Gariūnų į kelią yra standartinis miesto 50 km/h. Per visokius street view puikiai matosi jog Oslo/Gariūnų g. greičio ženklus mėgsta statyti ne tiesiai už sankryžų, o toliau, pvz. greitėjimo juostų pabaigose arba (kaip šioje situacijoje) DAR toliau, už maždaug 155 metrų abiem nusukimams. Kokia ženklų statymo kultūra, toks ir greitis. Be abejo netikiu, kad ten kam nors rūpi toks „momentinis“ greičio sumažėjimas – reiktų iš anksto sulėtėti, kad kirtus sankryžą greitis būtų lėtesnis už ribojimą, ir tada virš 11 sekundžių važiuoti iki ženklo „70“. Jeigu pradžiai 155 metrai atrodė mažai, tai pakeitus atstumą į laiką pasimato, kad nauji ribojimo ženklai yra gerokai per toli.
                                  Tarp kitko, ta nežymėta perėja yra 50 km/h riboje, tik už jos yra ženklas, jog vėl „70“. Pabandykite ką nors joje nutrenkti – dapaišys kaltę už greičio viršijimą daugiau nei 20 km/h.

                                  Comment


                                    „Šiltą trečiadienio vakarą Kaune, T. Masiulio g., mūsų Kelių policijos skyriaus pareigūnai matavo transporto priemonių skleidžiamą garsą. Buvo ir viršijančių nustatytą normą – 3 panaikinta privalomoji techninė apžiūra“, – socialiniame tinkle „Facebook“ informacija apie vykusį patikrinimą pasidalijo Kauno policija. Apsilankę automobilių stovėjimo aikštelėse policijos pareigūnai specialiu triukšmo lygiui nustatyti skirtu prietaisu užfiksavo pažeidėjus, kurie kėlė įtarimus dėl pernelyg didelio variklio riaumojimo.
                                    https://www.lrytas.lt/auto/radaras/2...ziura-27174013

                                    Galėtų tokių priemonių imtis ir stebint važiuojančius į kokį nors kalną pvz GV nuo Žalgirio ar į Narbuto. Visokius išgaudytų kalnus mėlynų, juodų dūmų patikrintų ir panaikintų techninės galiojimą. Ekologija iš esmės.
                                    Nepirk iš Decathlon, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, Volfas Eng, Procter & Gamble / Gillette
                                    Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                                    Comment


                                      Instruktoriaus komentaras, kurias eismo juostas rinktis.

                                      Comment


                                        Klausimas KET žinovams. Ar galima šioje vietoje persirikiuoti į kitą eismo juostą?

                                        Comment


                                          O kodėl gi ne?
                                          It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                                          Comment

                                          Working...
                                          X