Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilniaus transporto vizijos (2023 m. rinkimai)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • gerietis
    replied
    Parašė Skeptikas Rodyti pranešimą
    Vis kalbame apie lygiavimąsi į vakarų meistus, bet kai pasižiūri ypač šiaurinėje miesto dalyle gatvių tinklas atrodo apgailėtinai.
    Jūs lyginante miestus su portugalų kaimu. Kad Vilnius taptų miestu, jam trūksta daug magistralinių gatvių.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Šiaip tai Goštauto g. yra lietraliai Šiaurinis Senamiesčio aplinkkelis. Kaip ir Drujos g. yra Pietinis senamiesčio aplinkkelis (vizijų ir projekto stadijose, beje, taip ir vadintas).
    Nagrinėjant Vilniaus šiaurinės dalies pravažumą prikergti Goštauto gatvę gali tik visiškas .... (Nenoriu bano)
    Mandagiau pasakius visškas demagogas nesugebantis matyti ir suvokti žemėlapio, realių srautų.
    Bet ko gi norėti iš žmogaus, kuriam dvi lygiagrečios gatvės yra jungtis.

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Pvz į A14 galima važiuoti ištuštėjusiu Laisvės prospektu ir Ateities gatve. Į A2 - ištušėjusiu Laisvės prospektu ir Ukmergės gatve, į A1 - ištuštėjusiu Laisvės prospektu ir Oslo gatve ir tt.

    .
    gal ir galima, bet kodėl tada nevažiuoja? (ištuštėjimas - nevažiavimo požymis). Tuo labiau ištuštėjusiu - važiuok ir džiaukis? Gal visgi trūksta dar keletos gatvių?
    Paskutinis taisė gerietis; 2023.03.18, 21:27.

    Komentuoti:


  • Skeptikas
    replied
    Vis kalbame apie lygiavimąsi į vakarų meistus, bet kai pasižiūri ypač šiaurinėje miesto dalyle gatvių tinklas atrodo apgailėtinai. Nesuprantu kaip galime kalbėti apie persedimą į VT, kai pvz, nuo Trinapolio g. važiuojant iki Pašilaičių poliklinikos (apie 3 km) priklausomai nuo išvažiavimo laiko turi važiuoti 36 min. iš jų 23 min. ėjimas pesčiomis (beveik 2 km) ir 11 min autobusu ar alternatyva važiuoti iki žaliojo tilto ir nuo ten važiuoti iki Ukmergės g. Senukų ir pan. Pačiam teko kurį laiką keliauti paraktiškai tokiu pat maršrutu - tokie absurdiški maršrutai neretai būdavo greičiausi. Kai pasižaidi su miestų palyginimų puslapiais labai akivaizdu kokios apgailėtinos Vilniaus jungtys (žiūrint panašius atstumus nuo centro) net palyginus su tokiais Europos miestais - grandais kaip Bratislava, Helsinkis, Oslas, Budapeštas ar Poznanė. Man asmeniškai abejonių dėl Šiaurinės g. reikalingumo nėra tik norėtųsi normalios miestietiškos g. su dedikuotomis A juostomis, tai taptų ne tik Rytų-Vakarų jungtis, bet ir Šiaurės-Pietų jungtis tarp rajonų, tik niekas nekalba, kad Šiauriniai Vilniaus rajonai šių ryšių neturi.

    Click image for larger version

Name:	GtvPoznane.PNG
Views:	379
Size:	7,99 MB
ID:	2037971 Click image for larger version  Name:	GtvBudapestas.PNG Views:	0 Size:	7,99 MB ID:	2037966 Click image for larger version  Name:	GtvOslo.PNG Views:	0 Size:	8,39 MB ID:	2037967 Click image for larger version  Name:	Gtv.PNG Views:	0 Size:	7,96 MB ID:	2037968
    Attached Files
    Paskutinis taisė Skeptikas; 2023.03.18, 19:33.

    Komentuoti:


  • TrippleA
    replied
    Cia toks truputis kilogramas druskos ant zaizdos. Sarajevas (Bosnija ir Herzogovina ne ES nare siaip) is ES inveticiniu banku gaus paskola naujiem tramvajam, naujai linijai ir naujiems troleibusams. Tai man dabar pasakakykit, kaip mes prasifinansuot negalim savo VT per ES finansinius instrumentus?

    https://www.ebrd.com/news/2022/new-e...evo-trams.html
    https://www.eib.org/en/stories/saraj...-modernisation
    https://www.urban-transport-magazine...tramway-order/

    Realiai tai net ne ubago mentalitetas pas mus, o bomzo. Nesvarbu, kuris is dvieju kandidatu ryt laimes, VT prasme niekas nesikeis, nes ten net suvokimo capacity pas abu nera. Nebent Lenkija vel Vilniu, o gal ir visa Lietuva perimtu, pradetu reikalai tvarkytis su VT, keliu infrastruktura ir pastatu prieziura.
    Paskutinis taisė TrippleA; 2023.03.18, 19:12.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
    Nelabai suprantama, kodėl bandoma sąlyginį Laisvės prospektą vadinti ''stroad''
    Aš laisvės prospekto 'stroad' nevadinau. 'Stroad' vadinau Rygos gatvės didesnę dalį, nes būtent ji yra puikus 'stroad' pavyzdys su tvorele per vidurį ir kitais atributais.


    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
    Nėra nė vieno miesto pasaulyje, kur vienintelis keliavimo būdas būtų tik LRT ir dviračiai
    Na, bet čia jau prasideda šiaudinės baidyklės ir tyčinis argumentų suabsurdinimas. Niekur nesiūliau naikinti nei Laisvės prospekto, nei Rygos gatvės, nei dar kurio nors kelio. Tiesiog miesto viešasis transportas buvo apleistas taip ilgai, kad toliau mesti šimtus milijonų keliams siekiant 'nuimti srautus' būtų nuodėmė. Gera miesto transporto sistema yra kaip gera mišrainė - turi daug suderintų ingredientų. Mes turime pasidarę nevalgomos mišrainės vien iš bulvių, bet galvojame, kad ji taps skanesnė, jei bulvių nusipirksime ir pridėsime dar daugiau. Ne taip veikia dalykai.

    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

    Londone irgi yra čia forume dažnai minėta South Circular road, kuri laikoma ''pirmuoju'' (pagal atstumą nuo centro) aplinkkeliu - bet ar tai yra aplinkkelis, ar viso labo ženklų rinkinys siaurose gatvėse (būtent gatvėse, ne keliuose)?
    Bet Goštauto gatvė yra didesnė ir labiau izoliuota nei South Circular, kurį dvidešimt kartų didesnis miestas vadina aplinkkeliu (nekalbu jau apie Drujos pakilimo taką). Todėl teigti, kad aš 'kliedžiu' vadindamas Goštauto gatvę senamiesčio aplinkkeliu yra truputį keista. Ten net A juostos nesugebėta įrengti net kai pro tą gatvę eina daugybė maršrutų (įskaitant G), na nes aplinkkelis. Jei kas nors pasiūlytų dabar tą gatvę humanizuoti, tuoj išlįstų gaujos aplinkkelistų, kurie aiškintų, kaip ta gatvė 'nuima srautus' nuo centro, suteikdama galimybę centrą apvažiuoti apvažiavimui skirtu keliu (=aplinkkelio apibrėžimas).
    Paskutinis taisė VLR; 2023.03.18, 18:38.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

    Londone irgi yra čia forume dažnai minėta South Circular road, kuri laikoma ''pirmuoju'' (pagal atstumą nuo centro) aplinkkeliu - bet ar tai yra aplinkkelis, ar viso labo ženklų rinkinys siaurose gatvėse (būtent gatvėse, ne keliuose)?
    Be jokios abejonės aplinkkelis. Tiesiog Londone jis buvo visiškai nedabaigtas, nors faktinę funkciją važiuojant mašina ir bandant apvažiuoti arčiau centro esančias miesto dalis atlieka. Čia su sąlyga, kad kažkam užtenka drasos ir nervų apskritai Londone kur nors važiuoti mašina. Vilniuje šiuo požiūriu su senamiesčiu ir centru viskas yra paprasčiau ir labiau išbaigta t.y. Goštauto arba Drujos gatvės.

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Šiaip tai Goštauto g. yra lietraliai Šiaurinis Senamiesčio aplinkkelis. Kaip ir Drujos g. yra Pietinis senamiesčio aplinkkelis (vizijų ir projekto stadijose, beje, taip ir vadintas).
    Londone irgi yra čia forume dažnai minėta South Circular road, kuri laikoma ''pirmuoju'' (pagal atstumą nuo centro) aplinkkeliu - bet ar tai yra aplinkkelis, ar viso labo ženklų rinkinys siaurose gatvėse (būtent gatvėse, ne keliuose)?

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    Nelabai suprantama, kodėl bandoma sąlyginį Laisvės prospektą vadinti ''stroad'' (milžiniška gatvė). Terminas stroad ir atsirado iš gatvės ir kelio mikso. Laisvės prospektas (bent jau pietinė jo dalis) visiškai atitinka visus kelio parametrus: atskiras dviračių takas, atskira pėsčiųjų infrastruktūra, skirtingio lygio sankryžos ir t.t. Jeigu ir yra Vilniuje stroad, tai nebent kokia Kareivių arba Ukmergės gatvės, kur pėsčiųjų infrastruktūra yra labai nepatogi (nors poreikis - didžiulis), pačios gatvės yra tankiai apgyvendintoje teritorijoje ir gatvės n+k juostų pločio. Laisvės prospektas tuo tarpu yra ganėtinai atskirtas nuo pėsčiųjų eismo ir niekada nėra būtinybės eiti būtent palei jį.

    Ar tai yra siektinybė? Ir taip, ir ne. Pilnai sutinku, kad tokio tipo gatvės nelabai gerai atrodo kirsdamos rajoną pusiau. Bet ar tai reiškia, kad viską reikia griauti? Tikrai ne, nes VA turi savo paskirtį, Laisvės prospektas savo. Tiesą sakant, pietinė Laisvės prospekto dalis dabar yra taip atlaisvėjusi, kad vieną iš juostų būtų galima skirti tik VT - tik klausimas, ar tai nebūtų dėl varnelės, nes ir dabar VT ten nestoviniuoja ir stabdo jį labiausiai pasenęs kontaktinis tinklas. Dar viena didžiulė problema - požeminės perėjos, bet tikiu, kad vieną dieną ir į Lietuvą ateis supratimas, kad jos nėra toks gėris ir bus įrengtos šviesoforinės pėsčiųjų perėjos. Bet ir visiškai negaliu pasakyti, kad dabar pietinėje Laisvės prospekto dalyje trūksta kokių nors pėsčiųjų jungčių.

    Rygos gatvė yra gal kiek blogesnis pavyzdis, bet dešinioji juosta link Zūjunų iš esmės tarnauja kaip parkingas, todėl faktinis gatvės juostų skaičius yra 2+1. Ar galima tą kažkaip civilizuotai humanizuoti ir įrengti juostas normatyvinio, o ne kilimo-tūpimo tako pločio? Be abejo galima ir ankščiau ar vėliau tai bus padaryta. Bet ar dabartinė situacija yra kažkaip dramatiškai bloga? Tikrai ne. Sunku būtų tikėtis, kad visas miestas būtų sudarytas tik iš Gedimino prospektu su coffee-shopų staliukais - taip nėra niekur, net Amsterdame. Net sąlyginis Almere, pastatytas nuo nulio 1970-aisiais, turi gana neblogą automobiliams skirtą infrastruktūrą, net nepaisant, kad turi dar kietesnę BRT sistemą.

    Dėl to visa šita diskusija iš šono atrodo kaip mažvaikių peštynės, kur vienas siūlo antifrizo atsigerti, kitas kaltina PTSD Nėra nė vieno miesto pasaulyje, kur vienintelis keliavimo būdas būtų tik LRT ir dviračiai - net tame pačiame Amsterdame, atsidūrus šiek tiek toliau nuo centro, yra panašaus stiliaus mikrorajonai kaip ir pas mus, tik mažesnio aukštingumo ir vengiant ''nekieno'' plotų (pirmas pasitaikęs pavyzdys Amsterdame - Buitenveldert arba Amstelveen).

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
    Eilinis kliedesys kaip ir tai, kad Goštauto-Žygimanto yra šiaurinis aplinkkelis.
    Iš Laisvės nuo šiaurinės dalies į Oslo praktiškai iš viso nėra jungties jei neskaičiuoti pro Business Garden parkavimosi aikštelę.
    Šiaip tai Goštauto g. yra lietraliai Šiaurinis Senamiesčio aplinkkelis. Kaip ir Drujos g. yra Pietinis senamiesčio aplinkkelis (vizijų ir projekto stadijose, beje, taip ir vadintas).

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    VA su Laisvės prospektų šiuo metu yra sujungtas........ į A1 - ištuštėjusiu Laisvės prospektu ir Oslo gatve ir tt.
    Eilinis kliedesys kaip ir tai, kad Goštauto-Žygimanto yra šiaurinis aplinkkelis.
    Iš Laisvės nuo šiaurinės dalies į Oslo praktiškai iš viso nėra jungties jei neskaičiuoti pro Business Garden parkavimosi aikštelę.

    Komentuoti:


  • cozzamarra
    replied
    Aš ne VLR, bet siūlyčiau už įvažiavimą į centrinę miesto dalį įvesti 1000 Eur/mėn. mokestį kam labai reikia (su išimtimis neįgaliesiems), surenkamą biudžetą naudoti pėsčiųjų/dviračių infros ir VT kokybės centre gerinimui. Drausti jokiu būdu nereikia.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Žinot, skaitau n-tąjį puslapį VLR teksto ir man kilo toks klausimas:

    VLR, ar nebus taip, kad jūs apskritai norite uždrausti automobilį? Jau esate visai arti tokio teiginio, tik matyt galutinai ir atvirai nedrįstate to pasakyti?..

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė Riedutis Rodyti pranešimą
    apkrautu Laisvės prospektu
    Pala pala. O tai RamasN , Arunasx ir kiti automobilistai neminėjo, kad Laisvės prospektas yra ištuštėjęs po vakarinio aplinkkelio pastatymo, nes Vilniuje 'induced demand' neveikia? Aš tikėjausi, kad užims 10-15 metų, kol jis taps vėl perkrautu - 'induced demand' prisivijo greičiau? Geras. Na, smagu girdėti, kad pagaliau visi galim drąsiai pripažinti, kad grandioziniai srautų nuėmimo projektai neveikia. Šių dienų pinigais skaičiuojant, išmetėm trečdalį milijardo tokiam 'srautų nuėmimui', o po penkmečio vėl sprendžiam lygiai tą pačią problemą planuodami dar vieną šimtus milijonų kainuosiančią gatvę? Nes 'nuims srautus'? Ačiū, bet ne.

    Žinot, kas nuimtų srautus ir leistų jums ramiai važinėti į miestą su automobiliu? Kieta viešojo transporto sistema. Automobilis užima per daug vietos tankiuose miestuose, ypač centruose. Užtenka pastatyti porą komiblokų, ir piko metu jų gyventojai užkimš didžiulę gatvę. Lygiai taip pat, persodinus net ir mažo kvartalo gyventojus į viešąjį transportą galima atkimšti daug kelių (žr prisegtas palyginamąsias nuotraukas). Vienintelis būdas 'atkimšti' kelius yra sukurti tokią sistemą, kuri leistų pigiai, greitai ir patogiai važinėti po miestą ne automobiliu. Pvz. Vienoje galima nusipirkti visų metų bilietą už 365 Eurus, o viešasis transportas ten yra, praktiškai, idealus. Turint tokį transportą, daugybė žmonių nebevažiuoja į centrą automobiliais, dėl ko keliai atsikemša kur kas greičiau, nei neinvestuojant į viešąjį transportą ir vien statant naujus kelius. Tada užkietėjusiems automobilistams važinėti vietos lieka kur kas daugiau, nei statant estakadas. Tai yra laiko patikrinti faktai - jūs kovojat ne tą kovą.

    Parašė Riedutis Rodyti pranešimą
    tiek, kiek kainuoja tokio dydžio sankryžos
    Taigi Vilniaus biudžete niekam (pvz. Latvijos kaimų lygio transporto priemonei) 'nėra pinigų'. Iš kur bus statomos naujos sankryžos ir Šiaurinė gatvė? Sugalvojai mokyklas apiplėšinėti ir nuodyti senolius bei žmones su negalia? Nes iš kur kitur galima gauti pinigų, gi ant medžių neaugo, o pensininkai valgyti ko neturi. Dar kosmodromą sugalvosi pasistatyti ar skraidantį taksi?
    Attached Files

    Komentuoti:


  • Riedutis
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    VA su Laisvės prospektų šiuo metu yra sujungtas ...
    VA su Laisvės prospektu šiuo metu yra sujungtas labai panašiai, kaip jis būtų sujungtas pastačius Šiaurinę gatvę, t.y., tik dvejomis, neišsiskiriančio dydžio sankryžomis, kurios kainavo nei daug, nei mažai, o tiek, kiek kainuoja tokio dydžio sankryžos. Be to, VA savaime nėra kelionės tikslas ar kryptis, ko niekas niekad ir neteigė, bet kažkodėl aš, VLR, pamaniau, kad reikia į tai atkreipti dėmesį. Į visas kryptis iš tų rajonų galima nuvažiuoti įprasto dydžio, vietinės reikšmės B-C kategorijos keliais, taip tik dar labiau juos apkraunant, vietoje to, kad būtų galima viso to išvengti sukuriant tinkamas jungtis su VA. Pvz., į A14 galima važiuoti apkrautu Laisvės prospektu ir Ateities gatve, į A2 - apkrautu Laisvės prospektu ir Ukmergės gatve, į A1 - apkrautu Laisvės prospektu ir Oslo gatve ir t.t. Užsimerksiu, susikišiu pirštus į ausis ir apsimesiu, jog dabartinė situacija su Sūduvių/Talino g. yra normali, ir kad viso rajono jungtis su mano tariamu greitkeliu yra adekvačiai aptarnaujama 1+1 tarp namų kiemų vingiuojančios gatvės.

    Tiems rajonams buvo pastatytas ketvirtį milijardo kainavęs aplinkkelis ir tik dvi neišsiskiriančio dydžio sankryžos. Dabar tie rajonai turi vietiniam ir tranzitiniam eismui skirtą gatvę (Laisvės prospektą), dėl ko aiškiai susidaro nepriimtina situacija, jog nepilnai išnaudojama mano paties minėta ketvirčio milijardo infrastruktūros investicija. Ir to automobilistams tikrai negana, net kai neturime nei vieno prioritetu važiuojančio VT maršruto, kas yra visiškai atskiras, bet ne ką mažiau svarbus klausimas. Šis mikrorajoninis kaimas - kitas pasaulis nuo likusios ES. Apgailėtina.


    Gerb. VLR,

    Pataisiau Jūsų tekstą šiek tiek.

    Su pagarba,
    Riedutis
    Paskutinis taisė Riedutis; 2023.03.18, 13:15.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė 10.000 Rodyti pranešimą

    Tai kad VA tiesiogiai nesiriboja su Laisvės prospektu Šiaurinė gatvė tam ir kuriama, kad palengvintų susisiekimą iš Laisvės pr. (aplinkinių gyvenamųjų kvartalų) į VA
    VA su Laisvės prospektų šiuo metu yra sujungtas labai panašiai, kaip jis būtų sujungtas pastačius Šiaurinę gatvę, t.y. dvejomis, milžiniškomis sankryžomis, kurios kainavo milžiniškus pinigus. Be to, VA savaime nėra kelionės tikslas ar kryptis. Į visas kryptis iš tų rajonų galima nuvažiuoti dideliais, tranzitiniais keliais. Pvz į A14 galima važiuoti ištuštėjusiu Laisvės prospektu ir Ateities gatve. Į A2 - ištušėjusiu Laisvės prospektu ir Ukmergės gatve, į A1 - ištuštėjusiu Laisvės prospektu ir Oslo gatve ir tt.

    Tiems rajonams buvo pastatytas ketvirtį milijardo kainavęs aplinkkelis ir milžiniškos dvi sankryžos. Dabar tie rajonai turi vien vietiniam eismui pasilikusį ištuštėjusį miesto greitkelį (Laisvės prospektą). Ir to automobilistams negana, kai neturime nei vieno prioritetu važiuojančio VT maršruto? Šis mikrorajoninis kaimas - kitas pasaulis nuo likusios ES. Apgailėtina.

    Komentuoti:


  • 10.000
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Į VA galima patekti per Laisvės prospektą - t.y. pro milžinišką gatvę, kuri smarkiai aptuštėjo, kai nuo jos buvo 'nuimti srautai' pastačius ketvirtį milijardo kainavusį vakarinį aplinkkelį (paklausk forumo automobilistų).
    Tai kad VA tiesiogiai nesiriboja su Laisvės prospektu Šiaurinė gatvė tam ir kuriama, kad palengvintų susisiekimą iš Laisvės pr. (aplinkinių gyvenamųjų kvartalų) į VA

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Manau, kad forume galima bendrauti ir be įžeidinėjimų - "Kokios greitėjimo juostos, žioply?" ir pan.

    Komentuoti:


  • Riedutis
    replied
    Pasirodo, pavadinti žioplį žiopliu, kai šis prigaunamas elementariai meluojant - nepriimtina, nes tai - įžeidinėjimas VLR digital
    Tai tada VLR tonu:

    Lunkiu jums abiems "aušinimo skysčio gurkštelt "

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Parašė Riedutis Rodyti pranešimą
    Aš rimtai įtariu, kad jie yra tiesiog destruktyvūs troliai.
    Atsisakau patikėti, kad žmogus, kuris sugeba prisijungti prie interneto ir susikurti forumo paskyrą (labai žema kartelė) gali būti tiek nupušęs.
    Man atsirado tokia mintis, kad John tiek persisunkė begaline meile Xi partijai, viskam Kinijoje, kad susišvietė jam tik milijonas dviračių akyse. Kas liečia VLR, tai tiesiog gal koks PTSD, nežinau. Normalus žmogus negali matyti didelio miesto jungties dviejose lygiagrečiose tiesėse. No way
    Į kompanija tiktų "darnaus judrumo" apologetas KEdas kuris iš viso užartų visas gatves kad įrengti "linijinį parką". Čia panašiai kaip karabasas yra "valstiečių" ir "žaliųjų" partijos pirmininkas o pats važinėja 6,2 ltr amerikietišku monstru. Ir toks kuklus valstietis su valdoma žeme gal 500'000 hektarų.
    Paskutinis taisė Arunasx; 2023.03.17, 22:05.

    Komentuoti:

Working...
X