Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus senamiesčio eismo organizavimas ir gatvių tvarkymas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Kam čia tokie pločiai? Gal geriau kažkaip panašiai padaryti?:

    Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	1097
Size:	243,7 kB
ID:	2229083

    Comment


      Ar jie, (mes tai suprantame), supranta, kad perėjų senamiestyje įrengimas automatiškai transportui sukuria pirmenybę, o pėsčiuosius nustumia į antrą planą. Tai automatiškai reiškia, kad pėstieji turi praleidinėti transportą, saugojimuisi nuo jo dėti išskirtines pastangas.Transportas tada jaučiasi kaip šeimininkas, o pėstieji kaip svečias. Ne toks senamiestis turi būti.

      Jau kaip ne kartą minėjau, nereikia nei atskirų iškeltų šaligatvių nei dar ko. Visas dangas nuleisti į vieną lygį ir visi vykdytų eismą lygiateisiškai. Viskas tvarkoje - dabartines numatomas pėsčiųjų zonas ir transporto zonas žymėti tokia danga kaip numatoma, tik neatskirinėti eismo dalyvių, kad va, čia tau šaligatvis, čia tau važiuojamoji dalis, čia tau dvirtakis.

      Pvz:

      Click image for larger version  Name:	Capture.JPG Views:	1 Size:	155,2 kB ID:	2229086
      Click image for larger version  Name:	Kauno senamiestis 2023 11 28.jpg Views:	1 Size:	755,6 kB ID:	2229087
      Paskutinis taisė spekas; 2025.11.08, 17:13.

      Comment


        Tai tas seniai visiems aišku, betgi paveldosininkai neleidžia.

        Comment


          Parašė digital Rodyti pranešimą
          Tai tas seniai visiems aišku, betgi paveldosininkai neleidžia.
          Gal kas nors tiem paveldosaugininkams galėtų įkalti į galvą, kad ne gatvės bortas ir jo vietą yra paveldas, bei tai kuo reikėtų didžiuotis ir grožėtis.
          Nes jeigu saugomas kažkoks x laikų gatvės profilis, tai nelabai aišku kaip tai koreliuoja su "kišenėmis" automobilių stovėjimui.

          Comment


            Parašė sleader Rodyti pranešimą

            Gal kas nors tiem paveldosaugininkams galėtų įkalti į galvą, kad ne gatvės bortas ir jo vietą yra paveldas, bei tai kuo reikėtų didžiuotis ir grožėtis.
            Nes jeigu saugomas kažkoks x laikų gatvės profilis, tai nelabai aišku kaip tai koreliuoja su "kišenėmis" automobilių stovėjimui.
            Jeigu jau taip principinga parodyti gatvės plotį iš x laikų galima padaryti viską vienu lygiu, bet pvz buvusią važiuojamąją dalį išskirti kažkokio kito atspalvio granitu pvz arba dar kuo.

            Comment


              Parašė digital Rodyti pranešimą
              Tai tas seniai visiems aišku, betgi paveldosininkai neleidžia.
              Jau ir ši propaganda, kad bortų vieta yra paveldas ir turi būti saugoma buvo ir yra paneigta gatvėse, perstatant ir numatant perstatyti bortus:
              Totorių
              Tilto
              Vilniaus
              Liauksmino
              Trakų
              berods Maironio
              berods Aušros Vartų
              galbūt kažko nepaminėjau.

              O kas ko neleidžia ir leidžia bortų statymo klausimais, tai ir man labai įdomu. Nes iš vienos pusės yra pilna pavyzdžių, ir jų daugėja, kad bortų vietos keičiamos, bet tuo pačiu vis dar matomas lyg ir pasipriešinimas iki galo nustoti naudoti bortų, kaip paveldo, propagandą paliekant juos iškeltus virš dangos lygio.

              Comment


                Ar yra prasmė dalyvauti - ar į pastabas būna atsižvelgia ar maždaug jūs kalbėkite, o mes nuspręsime? Galvoju sudalyvauti.

                Comment


                  ↑ Šiandien iš mero gavau atsakymą (super nustebau) dėl Jogailos g. dvirtakio. Pirmą laišką siunčiau spalio 23 d., antrą – lapkričio 5 d.:
                  Laba diena,

                  Jūsų laiškas gautas ir perduotas nagrinėti atsakingam skyriui.
                  Įmetė Ilja Karužis į CC.
                  ♚ instagram.com/street.skins.intl ♚

                  Comment


                    Na va, gavau biurokratinio futbolo atgal dėl pasiūlymų Jogailos g. rekonstrukcijai. Gaila apsirgau ant gyvo susitikimo, nes tikrai būčiau nuėjęs akių padraskyti. Tai tik įdomesnius momentus pakopinu:
                    Jogailos gatvė priklauso C kategorijai – aptarnaujančiai gatvei, kuri pagal miesto Bendrąjų planą užtikrina miesto vidaus transporto ryšius ir pagrindinių viešojo transporto linijų funkcijas. Dabartinė eismo organizavimo tvarka užtikrina prioritetą VT ir jungčių išlaikymą su kitomis gatvėmis. Pilnas Jogailos g. konvertavimas į VT gatvę ar automobilių eismo ribojimas būtų svarstomas tik papildomų eismo studijų ir kelių saugumo audito metu, atsižvelgiant į alternatyvius maršrutus lengviesiems automobiliams, fizinius ribojimus ir būtinybę užtikrinti gatvės jungtis su aplinkinėmis arterijomis. Dabartiniai sprendiniai išlaiko pusiausvyrą tarp VT prioriteto, pėsčiųjų saugumo ir vietinių gyventojų patogumo.
                    Dėl išlikusių parkavimo vietų:
                    Projektuojant Jogailos gatvę būtina suderinti visų eismo dalyvių poreikius – pėsčiųjų, dviratininkų, viešojo transporto ir lengvųjų automobilių. Miesto mastu išlaikyti tam tikrą parkavimo vietų skaičių yra būtina, kad gyventojai ir lankytojai turėtų patogų prieigą prie pastatų ir paslaugų. Todėl projekto sprendiniai numato ribotą, optimizuotą parkavimo vietų kiekį, įskaitant žmonėms su negalia, bei vietą aptarnaujančiam transportui tam tikromis valandomis.
                    Bullshit apie vietos trūkumą dviračių takui ties gedo pr.:
                    Dviračių tako jungtis su Gedimino pr. šaligatviu nenumatyta dėl viešajam transportui reikalingų posūkio gabaritų – šioje vietoje važiuojamoji dalis turi būti išplečiama, todėl šaligatvis susiaurėja ir dviračių takui fiziškai nebelieka vietos. Atsižvelgiant į tai, dviratininkams numatyta galimybė šią trumpo atstumo atkarpą įveikti vedantis dviratį. Toks sprendinys pasirinktas dėl itin didelių pėsčiųjų srautų Gedimino prospekte, įskaitant vaikus, senyvo amžiaus žmones ir judėjimo negalią turinčius asmenis. Tai leidžia užtikrinti didesnį pėsčiųjų saugumą ir sumažinti konfliktines situacijas tarp eismo dalyvių.
                    Siūliau dviračių tako „trinkeles“ pratęsti per Pamėnkalnio g. sankryžą, nes pagal miesto planus numatytas magistralinis dviračių takas:
                    Šiuo metu nėra galimybės prie ko jungti papildomą atšaką – nebūtų aišku, kurioje vietoje ji turėtų prasidėti ir baigtis, todėl jos įrengimas šiuo etapu būtų netikslingas. Jei ateityje bus numatyta jungtis su Pylimo ir Kalinausko g. dviračių takais, tuomet šis klausimas bus sprendžiamas.
                    Apie dangą. Tai pasidaro įdomu, nes Arsenalo g. bildantys akmenys yra OK, bet Jogailos g. jau nebetinka dėl „sklandumo ir saugumo“, kaip ir dvigubus standartus matau
                    Dviračių takui parinkta danga – granito trinkelės be nuožulnų – suderinta su Kultūros paveldo departamento specialistais. Tokia medžiaga pasirinkta siekiant išlaikyti vientisumą su Gedimino prospekto medžiagiškumu. Dviračių tako riba pažymima juodomis skeltomis trinkelėmis, taip užtikrinant aiškų vizualinį atskyrimą tarp pėsčiųjų ir dviračių judėjimo zonų. Važiuojamosios dalies danga - asfaltas, sprendiniai suderinti su viešojo transporto operatoriumi, nes šioje gatvės dalyje vyksta labai intensyvus viešojo transporto srautas, todėl būtina užtikrinti sklandų ir saugų autobusų eismą.
                    Apie medžių groteles ir liekančius praėjimus pėstiesiems lyg žada projekto rengimo metu tikslinti, tai duokdie ir įvykdys ką žada. Jei ne, tai galėsiu pamosuoti šituo gautu atsakymu:
                    Grotelės numatytos ne kaip dekoratyvinis, o kaip funkcinis sprendinys, leidžiantis orui ir vandeniui patekti į šaknų zoną bei išlaikyti vientisą pėsčiųjų srautą. Projektiniuose sprendiniuose numatyta papildoma apsauga nuo druskos poveikio – po grotelėmis suplanuotas drenažinis ir filtruojantis grunto sluoksnis.
                    Žiemos metu šaligatvių priežiūra rekomenduojama vykdyti naudojant alternatyvias, mažiau agresyvias barstomąsias medžiagas (pvz., smėlio-druskos mišinius su mažesne druskos koncentracija).
                    Projektuojant buvo įvertinti esami įėjimai, rampos ir laiptai. Tose vietose, kur šaligatvio plotis yra minimalus (nuo 0,5 iki 1,0 m), sprendiniai buvo koreguoti siekiant išlaikyti bent minimalų pėsčiųjų praėjimo plotį pagal STR 2.06.04:2014 „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai“ reikalavimus – ne mažiau kaip 1,20 m, o neįgaliųjų judėjimui – 1,50 m, kur įmanoma. Atskirais atvejais, kur erdvės trūksta, planuojama: lokaliai koreguoti dangos ribas, naudoti kitokio tipo augaviečių įrenginius (pvz., grotelės su mažesniu išoriniu rėmu). Planuojami sprendimai užtikrina: želdinių apsaugą ir gyvybingumo palaikymą, pėsčiųjų, įskaitant neįgaliuosius, patogų ir saugų judėjimą bei kultūros paveldo reikalavimų laikymąsi. Visi pakeitimai bus tikslinami projekto rengimo metu, kartu su arboristų ir kitų specialistų rekomendacijomis.

                    Comment


                      Radau dar vieną nesamonę, kurios anksčiau nepastebėjau - Smetonos g yra net Ds kategorijos - jokių perėjų neturi būti (na, nebent nebus perėjos ženklo ir nebus paišoma juostos, bet tik dangoje pažymėta naudojant skirtingas medžiagas ar jų atspalvius, gal tada dar dar):

                      Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	560
Size:	60,1 kB
ID:	2230391
                      Click image for larger version

Name:	Capture2.JPG
Views:	1026
Size:	147,4 kB
ID:	2230392
                      Click image for larger version

Name:	Capture3.JPG
Views:	569
Size:	115,7 kB
ID:	2230393

                      Comment


                        Kas vyksta su gatvių projektavimu Vilniuje? - atrodo nebeliko universalių principų - kas kur nori tą daro: D, Ds kategorijos gatvėje čia įrengia perėją, ten ne. D kategorijos gatvėje dalyje perkelia bortus, kitur ne. Senamiesčio gatvėse bortū paveldas panašėja į Šriodingerio bortus - jie vienu metu ir paveldas, ir ne paveldas, ir galima perkelti, ir negalima. Senamiestyje bene visur gyvenamoji zona, bet staiga, net Ds kategorijoje, prireikia įrenginėti atskirus dvirtakius, truputi perėjų pabarstyti, šaligatvius iškelti ir tt...

                        Reikia paminėti ir gerus poslinkius - yra kur vienas kitas geras projektavimo pavyzdys matosi, tiek Vilniaus g, tiek Jogailos, Tilto ir tt.. bet bendrai paėmus turbūt būtų geriau Senamiestyje gatvių nekliudyti kol nesusivoksi kaip turi būti gerai padaryta, nes dabar nežinia kada bus daroma gerai iki galo, kada bus pajungiami lietvamzdžiai į kanalizoką, kada nuleidžiami bortai ir tt.. ir bus puiku atmazas nežinia keliems dešimtmečiams sakyti ,,taigi ką tik buvo atnaujinta, nesiruošiame perdarinėti.''. Nebent ateitų kažkas su stuburu ir smegenimis ir perdarytų gerai.
                        Paskutinis taisė spekas; 2025.11.17, 22:18.

                        Comment


                          Aš tik primenu, kad gatvių kategorijos rūpi tik gal 5 žmonėms rengiantiems bendrajį planą ir daugiau absoliučiai niekam. Niekur nėra laikomasi kategorijų reikalavimų. Ypač kai puse jų yra visiškos nesąmoningos, pvz autobuso trasoje padarė D kategoriją, kas reiškia kad autobusams važiuoti draudžiama.

                          Comment


                            O kodėl keisti šaligatvio plyteles nuo to kas sudėta jau suremontuotoje Vilniaug g. dalyje?

                            Comment


                              Parašė spekas Rodyti pranešimą
                              Click image for larger version  Name:	Capture2.JPG Views:	174 Size:	147,4 kB ID:	2230392
                              Brėžinys nurodo taip, kad dvirtakis su šaligatviu turėtų nužemėt į gatvės lygį. Jeigu planuotų iškilią trapeciją, tai būtų tos įstižos linijos brėžinyje, o skersinių bortų nereikėtų nei dvirtaky, nei šaligatvy.
                              ♚ instagram.com/street.skins.intl ♚

                              Comment


                                Koks skirtumas kaip ta vieta padaryta jei joks dviratis nesinaudos tokiu taku iš niekur į niekur ir kai apvažiuojant Vilniaus g. patogiau nuo Islandijos g. likti gatvės rytinėje pusėje arba be šviesoforo kirtimo tęsti važiuojamąja dalimi

                                Comment


                                  Žiūrėkit, Kaune jau atsikvošėjama ir judama gera linkme, o Vilniuje kažkoks Akmens... tiesą sakant net ne Akmens amžius, o kažkoks...

                                  Plačiau
                                  Attached Files

                                  Comment




                                    Prasideda Barboros Radvilaitės ir Maironio gatvių Vilniuje atnaujinimas: bus sutvarkytos iš pagrindų

                                    Vilniuje pradedamas dar vienos istorinės Senamiesčio arterijos, Barboros Radvilaitės ir Maironio gatvių, kapitalinis remontas bei inžinerinių tinklų statybos ir rekonstravimo darbai. Per 2025–2026 m., išsaugant unikalų istorinio senamiesčio charakterį, bus atnaujinta važiuojamoji dalis ir šaligatviai, įrengti dviračių takai, rekonstruoti senieji vandentiekio ir nuotekų tinklai bei įrengti nauji paviršinių nuotekų vamzdynai. Projektą vykdys Vilniaus miesto savivaldybė, įmonės „Vilniaus vandenys“ ir „Grinda“. Darbai bus vykdomi pagal savivaldybės įmonės Vilniaus vystymo kompanijos parengtą projektą.

                                    „Rekordiniai gatvių atnaujinimo darbai Vilniuje vyksta ir toliau – Barboros Radvilaitės ir Maironio gatves sieksime iš naujo paversti miesto traukos centrais. Šių gatvių remontus planuojame ypač kruopščiai ir nuosekliai, nes projektas apima kelis etapus, siekiant ne tik modernizuoti infrastruktūrą, užtikrinti saugų ir patogų judėjimą pėstiesiems, dviratininkams ir miesto transportui, bet ir rekonstruoti vandentiekio ir nuotekų tinklus“, – sako Vilniaus meras Valdas Benkunskas.

                                    Anot sostinės mero, siekiant kuo mažiau trikdyti miesto kasdienybę, darbai bus vykdomi etapais, kad gyventojai ir verslai galėtų tęsti įprastą veiklą. Kapitalinio remonto metu eismas Barboros Radvilaitės ir Maironio gatvėmis bus užtikrinamas, tačiau vyks tik viena eismo kryptimi.

                                    Pirmuoju etapu darbai bus pradėti Barboros Radvilaitės gatvėje – čia rekonstruojami nuotekų ir vandentiekio tinklai, o 2026 m. antrąjį ketvirtį planuojama keisti ir gatvių dangą, atnaujinti šaligatvius, įrengti dviračių takus. Vėliau darbai bus tęsiami etapais Maironio gatvėje.

                                    Pradės nuo nuotekų ir vandentiekio tinklų

                                    Prieš imantis gatvių dangos atnaujinimo, bus rekonstruojami vandentiekio, nuotekų ir paviršinių nuotekų tinklai. Lietuvos vandentvarkos bendrovė „Vilniaus vandenys“ padidins vandentiekio tinklų pralaidumą ir rekonstruos buitinių nuotekų šalinimo išvadus, atnaujins šulinius.

                                    „Stiprinant vamzdynų pajėgumus ir juos atnaujinant, naudą pajus ne tik šalia gyvenantys, bet ir kitų rajonų gyventojai. Modernizuota infrastruktūra bus dar geriau pritaikyta augančio miesto poreikiams, o mūsų paslaugos ir toliau atitiks aukščiausius kokybės standartus. Šis projektas – dar vienas pavyzdys, kaip bendromis miesto įmonių pastangomis galima tvarkyti gatves taip, kad gyventojai patirtų kuo mažiau nepatogumų ir kuo daugiau naudos“, – sako Saulius Savickas, „Vilniaus vandenų“ generalinis direktorius.

                                    Vykdant vandentiekio tinklų rekonstravimo darbus numatoma laikinai kelioms valandoms stabdyti vandens tiekimą. Apie kiekvieną suplanuotą atjungimą, kuris bus vykdomas ne vandens vartojimo piko metu, gyventojai ir verslai bus informuojami iš anksto asmeniniais kontaktais, o papildoma informacija skelbiama projekto internetiniame puslapyje. Kad vandens atjungimas vartotojams sukeltų kuo mažiau rūpesčių, vanduo jiems bus iš anksto pristatomas mobiliose talpose.

                                    Barboros Radvilaitės gatvėje ir didžiojoje Maironio gatvės dalyje iki šiol nebuvo atskiros lietaus nuotekų surinkimo sistemos, leidžiančios atskirti lietaus vandenį nuo buitinių nuotekų tinklų. Nesant paviršinių nuotekų surinkimo sistemos lietaus vanduo nuo stogų lietvamzdžiais teka tiesiai ant šaligatvių. Dėl to šlampa pėsčiųjų takai, spartėja gatvės dangos irimo procesai. Suplanuota, kad naują paviršinių nuotekų surinkimo ir nuvedimo sistemą įrengs „Grinda“, kartu sudarant galimybę prie sistemos prijungti aplinkinių teritorijų tinklus ateityje.

                                    Atnaujinant gatves išsaugomas senamiesčio identitetas

                                    Istorinėje gatvių dalyje bus naudojamos juodo granito danga, o Maironio gatvės atkarpoje nuo Užupio g. iki Subačiaus g. – įrengta nauja asfalto danga. Atliekant gatvių kapitalinį remontą, bus ne tik atnaujinamos gatvių dangos, bet ir sutvarkytas Šv. Onos skveras, atnaujinta Maironio gatvės automobilių stovėjimo aikštelė šalia O. Šimaitės gatvės. Gatvės bus pritaikomos ramiam eismui.

                                    Barboros Radvilaitės ir Maironio gatvėse bus įrengtas 2,5 metro pločio dviračių takas. Istorinėje dalyje, atsižvelgiant į paveldosaugos reikalavimus, dviračių tako danga bus iš granitinių trinkelių, o atkarpoje nuo Užupio g. iki Subačiaus g. numatoma raudono asfalto dangos juosta.

                                    Visi numatomi gatvių ir jų aplinkos atnaujinimai leis išsaugoti senamiesčio identitetą. Konsultuojantis su paveldosaugos specialistais bus išsaugoma esama trasa ir kultūros paveldo vertybės. Remontuojant gatves bus tvarkomi esami ir sodinami papildomi želdiniai, modernizuojamas apšvietimas. Infrastruktūra užtikrins visų eismo dalyvių – tiek pėsčiųjų, tiek dviratininkų, tiek keliaujančių automobiliu ar viešuoju transportu – patogumą ir saugumą. Vykdant gatvių kapitalinį remontą taip pat atnaujinamos viešojo transporto stotelės, pertvarkomos automobilių stovėjimo aikštelės.

                                    Eismo ribojimai, parkavimas ir viešojo transporto eismas

                                    Pirmuoju etapu – nuo gruodžio 1 d. iki sausio pabaigos – eismo pakeitimai įvedami Šventaragio ir Barboros Radvilaitės gatvėse. Šiose gatvėse laikinai bus įvestas vienpusis eismas kryptimi nuo Universiteto gatvės link Maironio gatvės, o Maironio gatvė taps laikinu akligatviu. Dėl darbų zonos aptvėrimų laikinai panaikinamos dvi pėsčiųjų perėjos per Barboros Radvilaitės gatvę – prie Pilies g. ir prie Maironio g.

                                    Dėl vykdomų darbų laikinai panaikinamos automobilių stovėjimo vietos Barboros Radvilaitės gatvėje Šventaragio slėnio pusėje ir stovėjimo aikštelėje prie įėjimo į Bernardinų sodą. Kompensuojant dalį laikinai panaikintų stovėjimo vietų, bus sudaryta galimybė parkuoti automobilius Šventaragio g. abiejose gatvės pusėse. Leidimus šioje zonoje automobilį statyti turintys gyventojai remonto metu tai daryti galės ir gretimose zonose. Apie šias galimybes gyventojai bus informuoti asmeniškai. Taip pat rekomenduojama naudotis netoliese esančiomis JUDU aikštelėmis: T. Kosciuškos g. 1A ir A. Strazdelio g. 4.

                                    Dėl vykdomų darbų ir laikinai įvedamų eismo ribojimų, 10, 11, 33 ir 89 maršrutų autobusai abiem kryptimis kursuos apylankomis. Laikinai nebus aptarnaujamos stotelės Arkikatedra, Bernardinų sodas, Dailės akademija ir Užupio st. Tvarkaraščius ir pasikeitusių viešojo transporto maršrutų trasas galima rasti svetainėse www.judu.lt ir www.stops.lt, viešąjį transportą realiu laiku galima sekti JUDU virtualioje švieslentėje čia.

                                    Comment


                                      Parašė giuffro Rodyti pranešimą
                                      <..>
                                      Eismo ribojimai, parkavimas ir viešojo transporto eismas

                                      Pirmuoju etapu – nuo gruodžio 1 d. iki sausio pabaigos – eismo pakeitimai įvedami Šventaragio ir Barboros Radvilaitės gatvėse. Šiose gatvėse laikinai bus įvestas vienpusis eismas kryptimi nuo Universiteto gatvės link Maironio gatvės, o Maironio gatvė taps laikinu akligatviu. Dėl darbų zonos aptvėrimų laikinai panaikinamos dvi pėsčiųjų perėjos per Barboros Radvilaitės gatvę – prie Pilies g. ir prie Maironio g.

                                      <..>
                                      Įdomus laikas parinktas eismo pakeitimams. Kalėdos Viniuje. Iš kitos pusės, gal kaip tik, priverstinai, bus mažiau transporto srautų visame Kalėdų miestelyje katedros a. Savotiška mažos taršos zona.
                                      Nors "šventinio" irzulio, manau, bus dar daugiau nei įprastai.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X