Parašė PoDV
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[LT] Krypčių ženklinimas Lietuvos keliuose
Collapse
X
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimą
Taip ne kilometrų, o numeruoja iš eilės, bet skirtingiems maršrutams numeruoja iš karto nuo 1.Taip dar labiau padidėja tikimybė, kad skirtinguose maršrutuose pasikartos tas pats numeris.
Lenkijos kelių entuziastams pavyko pramušti vyriausybėje tokią išvažiavimų numeraciją. Žemėlapis.
http://www.drogowskazclassic.pl/zaso...zwy_wezlow.pdf
Kita vertus tokia turbūt ir yra logiškiausia. Jei ieškai pvz 21 išvažiavimo, įvažiavęs bet kurioje atkarpoje gali lengvai sekti savo padėtį ir stebėti kiek atskaitos taškų dar liko. Rašant numerius pagal kilometražą - sudėtinga sekti kada artės reikiamas išvažiavimas.
Komentuoti:
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Bijau primeluoti, bet Vokietijoje ir Lenkijoje išvažiavimų/mazgo numeriui naudoja ne kilometrą tame kelyje, o yra bendras valstybinis mazgų sąrašas ir numeruoja kažkokia tvarka. Neteko matyti dviejų mazgų su tuo pačiu numeriu.
Lenkijos kelių entuziastams pavyko pramušti vyriausybėje tokią išvažiavimų numeraciją. Žemėlapis.
http://www.drogowskazclassic.pl/zaso...zwy_wezlow.pdf
Mažoms šalims, sakyčiau tikslingiau naudoti išvažiavimus pagal kilometrą, nes statant naujas sankryžas nereikia pernumeruoti viso tinklo. Lietuvos atveju, išvažiavimo numeriai nebūtų didesni negu 311, o kitur dažnesniu atveju neviršytų 100.Paskutinis taisė PoDV; 2019.09.15, 20:16.
Komentuoti:
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimą
Na, visur Europoje taip ir yra, kad būna tie patys numeriai kiekvienam maršrutui, tas pats toj pačioj Lenkijoj ir Vokietijoj. Kryžkalnis, galima sakyt, jau pažymėtas autostradose, reiktų artimiausiose ankstesnėse sankryžose nurodyti atstumą iki Kryžkalnio. Dėl sankryžų pavadinimų, tai nežinau, ne visur jie yra paplitę, jei įvestų papildomus ženklus sankryžos pavadinimui žymėti, aš būčiau už. Mano siūlomas variantas yra minimali investicija, nors pagal numerius atskirti sankryžas.
Komentuoti:
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimąPalaikyčiau vokišką-lenkišką praktiką naudoti žodžius mazgams. Kas yra Kryžkalnis turbūt žino praktiškai visi. Mazgas #204... Nelabai. Ypač kai šalia yra (apytiksliai) #190 ir #220 mazgai. Be to, su numeruotais gautųsi tie patys mazgų numeriai skirtinguose keliuose. Būtų daug aiškiau "Kaunas-Kleboniškis" ir 'Kaunas-Lampėdžiai" nei #103 kelyje A1 ir #15 kelyje A5.
Komentuoti:
-
Palaikyčiau vokišką-lenkišką praktiką naudoti žodžius mazgams. Kas yra Kryžkalnis turbūt žino praktiškai visi. Mazgas #204... Nelabai. Ypač kai šalia yra (apytiksliai) #190 ir #220 mazgai. Be to, su numeruotais gautųsi tie patys mazgų numeriai skirtinguose keliuose. Būtų daug aiškiau "Kaunas-Kleboniškis" ir 'Kaunas-Lampėdžiai" nei #103 kelyje A1 ir #15 kelyje A5.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Švedijos variante tiesiog tolimesnėse išankstinėse rodyklėse (kur nurodoma kiek iš kelio išeina išvažiavimų) nurodomi keletas išvažiavimo numerių (išskyrus atvejus kai paskui dalinama į raides a, b..., tada tiesiog nurodomas vienas numeris, o paskui pagal išvažiavimą - a, b ir t.t.). Toliau, jau prieš pat sankryžą, prieš kiekvieną nuovažą numeris yra pakartojamas.
Siūlau numeruoti pagal kelio kilometrą. Kryžkalnio numeris būtų 204 (nes 204 km nuo Vilniaus) Kryžkalnio mazgas su išvažiavimu Klaipėdos kryptimi #204, Vilniaus kryptimi į Tauragę/Kaliningradą #204A Vilniaus kryptimi į Šiaulius/Rygą #204B. Pagal užsienio praktikas, iš abejų kelio (šiuo atveju - A1) pusių turi būti toks pat numeris.
Komentuoti:
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimąTaip, tik į vietinius kelius, o išsukimai į degalines, poilsio aikšteles ar kitas privačias teritorijas tokių neturėtų, nors ten irgi nuovaža. Tiesą sakant, teisingiausia būtų vadint ne nuovažos numeriais, o sankryžos numeriais, nes naudojamos sankryžoms žymėti, o nuovaža į degalinę, mano žiniomis, nėra laikoma sankryža, nors nežinauBlogiausiu atveju, sveika nuovoka irgi pagelbėtų
Komentuoti:
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Numerius turėtų tik išvažiavimai į vietinius kelius. O išsukimas į degalinę ar poilsio aikštelę lyg irgi nuovaža. Ar ne?Blogiausiu atveju, sveika nuovoka irgi pagelbėtų
Informaciniame ženkle pagrindinė informacija būtų numeris, "išvažiavimas" ar dar ten kas galėtų būti tik smulkiu šriftu. Nebent statyti vokišku stiliumi nuorodas kiekviename išvažiavime. Bet tada irgi svarbiau žodžio išraiškingumas (ir, aišku, rašymas mažosiomis raidėmis) ir lengvas atpažinimas iš tolo, o ne pats žodžio ilgis.
Siūlau geltonus nuovažų ženklus kabinti kartu su visais išankstiniais ženklais, o kur jų trūksta su eismo krypčių nuorodiniais ženklais.
Komentuoti:
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimą
Formaliai netgi nuovažų numeriusIšvažiavimas yra ko gero ilgiausias man žinomas žodis exit'ui vietine kalba pažymėti
Informaciniame ženkle pagrindinė informacija būtų numeris, "išvažiavimas" ar dar ten kas galėtų būti tik smulkiu šriftu. Nebent statyti vokišku stiliumi nuorodas kiekviename išvažiavime. Bet tada irgi svarbiau žodžio išraiškingumas (ir, aišku, rašymas mažosiomis raidėmis) ir lengvas atpažinimas iš tolo, o ne pats žodžio ilgis.
Komentuoti:
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
išvažiavimų numeriusIšvažiavimas yra ko gero ilgiausias man žinomas žodis exit'ui vietine kalba pažymėti
Beje esu matęs Čekijoje, Austrijoje ir berods Slovakijoje ženklų, kur išvažiavimo numeriui pažymėti naudojamas žodis EXIT. Matyt naudotas kol nepasirodė dabartiniai šiose šalyse nuovažų simboliaiPaskutinis taisė PoDV; 2019.09.15, 15:55.
Komentuoti:
-
Europoje sutarti exit numeracijos simboliai:
Mano žiniomis
Skirta išvažiavimui iš automagistralės (toliau - autostrados) ir greitkelio. Už šio ženklo, išsukus iš kelio seka autostrados arba greitkelio pabaigos ženklas.
Autostradų ir (arba) greitkelių sankryža. Už šio ženklo, išsukus bent viena kryptimi toliau tęsiasi autostrada arba greitkelis (arba pereinama tarp vieno iš jų). Šis ženklas nereiškia, kad tai grynai autostrados ar greitkelio sankryža, iš tokios sankryžos taip pat gali būti išvažiavimas į vietinį kelią. Lietuvoje tokių sankryžų kol kas nėra. Kandidatai - Sitkūnų sankryža (A1/A8) ir Šilagalio sankryža (A2/A8), jei A8 bus paversta autostrada. Įdomu, ar A1 ir A5 ties Kaunu taip pat turės bent greitkelio statusą.
Lenkija juos naudoja, bet kol kas juos šiuo metu interpretuoja savaip: autostradų sankryžos ženklą interpretuoja kaip "sankryžos aplamai" ženklą ir žymi 3000 m prieš sankryžą (dėl kelio savybių kartais žymimas ir iki 500 m prieš sankryžą), o išvažiavimo ženklą žymi kartu su išankstine krypčių rodykle, t.y. pažymi išvažiavimo kelią (sankryža gali turėt vieną, du arba daugiau išvažiavimus). Tokia sistema neduoda informacijos ar tai yra išvažiavimas iš autostrados ar autostradų sankryža. Skyscrapercity forume mačiau diskusijų ir netgi pasiūlymų Lenkijos vyriausybėj kaip geriau ženklinti kelius, nors didelio pasisekimo jų pasiūlymai neturėjo, vyriausybė sukūrė savo naują sistemą, kurią dabar matome Suvalkų aplinkkelyje. Sakyčiau, netgi Lenkijoj ne pyragai su krypčių ženklinimu. Man pačiam nelabai patinka, kad įrengiami kiek per dideli stendai kryptims žymėti ir ne itin koncentruojamasi į krypties išankstinį ženklinimą prieš sankryžą (pažymimas vieną kartą 500 m), aišku autostradose situacija geresnė - du kartai. Kai kurie aspektai aplamai krypčių ženklinime pas mus netgi yra pažangesni, nors ne visada tokie matomi (turbo žiedų ženklinimas bei nevengiama pažymėti rodyklių virš kiekvienos juostos ne tik autostradose bei greitkeliuose, nepaisant Vilniaus praktikų)
Lenkų pasiūlymai gerinti kryptis Lenkijoje:
http://www.drogowskazclassic.pl/
Komentuoti:
-
Galėtų būti du variantai:
Skandinaviškas - Ukmergė Š, Ukmergė R, Ukmergė P, Ukmergė V, Ukmergė ŠV
Kitur naudojamas - Ukmergė-šiaurė, Ukmergė-rytai, Ukmergė-pietūs, Ukmergė-šiaurės vakarai (kartais vietoj brūkšnio būna tarpas)
Pagal Danijos praktiką, pasaulio šalies išsukus iš kelio nurodyti jau nereikėtų, ji skirta kaip papildoma info pagrindiniame kelyje prieš įvažiavimą į skirtingas miesto dalis iš to pačio kelio (maršruto).
Aš būčiau už skandinavišką variantą. Esu fanas praktiškų, minimalistinių dizainų, kaip pvz. Danija ar USA. Nešvaistomas ženklas tuštiems plotams, o esamas plotas kuo labiau yra užpildomas bei rašoma tik tiek informacijos kiek jos reikia (nesivarginant su žodžiu pietvakariai paliekant tik PV)
Spėju, exit numerius gelsvame fone (tokiame fone teikiama įvairi papildoma info apie eismo įvykius ar surinktas baudas) galima būtų įrengti jau rytoj, tiesiog prikabinant numerius kur nors prie esamų ženklo atramų, tiesiog reiktų iniciatyvos. Postūmį galėtų duoti į Lietuvą atvesta S61 magistralė, kuri iki Lietuvos sienos jau turės exit numeraciją, o Suvalkų aplinkkelis jau turi exit numeracijąT.y. pirmas ruožas Lietuvoje su exit numeracija galėtų būti Via Baltica nuo Lenkijos sienos iki Kauno
Paskutinis taisė PoDV; 2019.09.15, 15:24.
Komentuoti:
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąPasaulio šalys krypčių nuorodose labiau tiktų kokiai Klaipėdai, ypač žymint nuvažiavimus aplinkkelyje A13.
Vilniuje pavadinimai su pasaulio šalimis dar neįprasti.
Nenukris kepurė, jei pasaulio šalys bus vadinamos lietuviškai, o ne "ingliš". Taip yra visose šalyse. Navigacijai svarbu vienodumas, nesvarbu kokia kalba.
Mažas pataisymas - Paneriai yra ne "East", o labiauisiai į Vakarus nutolęs rajonas.
Tiesiog autostradoje turi būti maksimalus aiškumas per kelias sekundės. Vairuotojas autostradoje nespėja perskaityti daugiau nei 3-4 užrašų.
Dabar bent jau neliko nesąmonės su nuoroda VILNIUS (iki centrinio pašto), važiuojant miesto centrinėje dalyjePaskutinis taisė oranger; 2019.09.15, 12:28.
Komentuoti:
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąPasaulio šalys krypčių nuorodose labiau tiktų kokiai Klaipėdai, ypač žymint nuvažiavimus aplinkkelyje A13.
Vilniuje pavadinimai su pasaulio šalimis dar neįprasti.
Nenukris kepurė, jei pasaulio šalys bus vadinamos lietuviškai, o ne "ingliš". Taip yra visose šalyse. Navigacijai svarbu vienodumas, nesvarbu kokia kalba.
Mažas pataisymas - Paneriai yra ne "East", o labiauisiai į Vakarus nutolęs rajonas.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė oranger Rodyti pranešimą
Aš tai būčiau už vieningą sistemą, kaip Vakarų šalyse. Ten magistralėse miestas skirstomas į didžiausius vienetus (pvz. Nord, West, East, arba didžiausi rajonai). Galėtų būti VILNIUS NORD (Žirmūnai, Baltupiai, Jeruzalė etc), VILNIUS WEST (pusė miesto nuo Šeškinės iki Pilaitės, Lazdynų) ir VILNIUS EAST (Paneriai, Naujininkai, Naujoji Vilnia, Markučiai...) Ir, žinoma VILNIUS CENTRAS (Senamiestis, Naujamiestis, NMC, Žvėrynas, Antakalnis, Užupis).Kažkiek logikos būtų Gariūnų išsukimą pervadinti į Vilnius-Vakarai. Bet kaip pavadinti Savanorių prospektą? Vilnius-Pietūs? Nei vienam nėra daug logikos...
Komentuoti:
-
Pasaulio šalys krypčių nuorodose labiau tiktų kokiai Klaipėdai, ypač žymint nuvažiavimus aplinkkelyje A13.
Vilniuje pavadinimai su pasaulio šalimis dar neįprasti.
Nenukris kepurė, jei pasaulio šalys bus vadinamos lietuviškai, o ne "ingliš". Taip yra visose šalyse. Navigacijai svarbu vienodumas, nesvarbu kokia kalba.
Mažas pataisymas - Paneriai yra ne "East", o labiauisiai į Vakarus nutolęs rajonas.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimą
Vietoj kur dabar "Centras", ten galėtų atsirasti "Savanorių pr."
Komentuoti:
-
Prasčiausias dalykas man Lietuvos keliuose ir gatvėse yra ne provėžos, o ženklinimas. Labiausiai - krypčių ženklinimas. Įdomu, ar čia iš vis yra kažkokios vilties, kad situacija pastebimai pagerės bent jau artimoje ateityje.
- 1 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: