Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[CZ, SK, HU] Čekijos, Slovakijos, Vengrijos keliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    replied
    Triženklis Čekijos keliukas Nr. 319


    Įdomus ir tvarus atitvarų sprendimas kelyje į slidinėjimo kurortą




    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Dolní Lipka sankryža netoli Kralikų miesto ir Lenkijos sienos






    Prie šios aikštelės yra pasienio su Lenkija punktas Mladkov-Petrovičky / Kamieńczyk






    Šalia kelio teka pasienio upeliukas Červený potok , kuris ties šiuo tiltu įteka į pasienio upę Divoká Orlice (lenk. Dzika Orlica , vok. Wilde Adler)


    Nuoroda į Lenkiją, kuri yra už Divoká Orlice / Dzika Orlica upės


    Mūsų keliukas nutolsta nuo Lenkijos sienos


    Hanička. Parkingas prie 1937-1938 m. Čekoslovakijos bunkerio

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    I eilės plentas Nr. 11 (silnice I. třídy 11) kažkada buvo ilgiausias Čekijoje - jie ėjo nuo Pordiebradų per Hrade Kralove - Žamberką - Šumperką - Opavą iki Ostravos ir tęsėsi Slovakijoje iki Svrčinoveco - Žilinos
    Tarp Šumperko ir Červena Vodos


    Čekiška užrašų kakafonija - kai norima sutalpinti ir atstumus, ir kelių numerius
    Gerai, kad dabar prieš rimtesnes sankryžas dažnai būna išankstinės krypčių nuorodos


    Įdomus staigių posūkių žymėjimas


    Paprastas staigių posūkių žymėjimas








    Červená Voda. Kelias Nr. 11 pasuka kairėn. Toliau važiavome vietiniais triženkliais keliukais

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Pasivažinėjimai Čekijos ir Lenkijos pasienyje Olomouco, Pardubicų ir Hradec Kralove kraštuose


    Lenkijos - Čekijos sieną kirtome punkte Głuchołazy - Mikulovce


    I eilės plentas Nr 44 (silnice I. třídy 44). Mikulovice - Jeseník - Šumperk - Mohelnice.
    Tarp Lenkijos sienos ir Jeseniko


    Už Šumperko




    Nedidelis greitkelio ruožas. Tačiau čia vinjetė nera būtina


    Kas keli šimtai metrų yra "kišenės maųšinos patraukimui į šoną
    Atgrubnabiai Lietuvos kelių projektuotojai prieš siaurindami kelią A14 Molėtai - Utena galėtų pasimokyti gerosios praktikos iš čekų kolegų.




    Suksime į 11-ą kelią

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    CZ. Čekija - 2025.05
    Šiemet gegužę pasivažinėjome po Čekiją apie 1300 km.
    Buvome Silezijoje - Moravijoje ir Vakarų Bohemijoje. Bendras įspūdis apie kelius kiek geresnis nei prieš trejus metus (tada buvom Šiaurės Bohemijoje).

    Kelių tinklas, kaip ir Lietuvoje, praktiškai nepasikeitė per kelis dešimtmečius, išskyrus keletą greitkelių atkarpų. Galima sėkmingai naudotis 1999 metų kelių atlasu
    Labai gerai, kad lygios kelių dangos, nėra mašinų laužymo kalnelių.
    Daugelyje gyvenviečių įvažiuojant yra stendai su rodomu greičiu ir, jei važiuoji greičiau, prašoma sumažinti greitį. Radarų buvo gal vienas ar du prieš pėsčiųjų perėjas tranzitiniame kelyje per gyvenvietę. Labiausiai nuviliantis buvo važiavimas Prahos aplinkeliu D0. Gera naujiena, kad nemažoje atkarpoje (~25 km) tiesama autostrada D6 Praha - Karlovy Vary.

    Šiaip kelios Čekijos kelių nuotraukos anonsui


    Rapsų žydėjimas - puikus metas keliauti


    Tipiškos čekiškos krypčių nuorodos su sugrūstais kelių numeriais ir kilometražu


    Autostrada. Čekijoje už autostradas reikia nusipirkti vinjetę. Tačiau yra ir neapmokesinamų atkarpų


    Šiaip kelias į kalnus ir Lenkijos pasienį

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
    Man asmeniškai šriftas patinka, kad ir XX a. 8-9 deš. reliktas, galbūt nuo vaikystės kelionių į Tatrus išliko sentimentai, bet ta šriftų maišalynė labai netvarkingai atrodo. Panašų naudoja prancūzai, ispanai. Bet iš kitos pusės, nėra netvarkos su ženklų dydžiais, ženklinimas nuoseklus.
    Skaičiau, kad šriftas išskyrė šalį, kad tai Slovakija, dabar naudos kažkokį "neišsiskiriantį šriftą".

    Aš pirmą kart į Slovakiją įvažiavau iš pietų pusės tai po Čekijos, Austrijos, Vengrijos šriftas pasirodė keistas, o Lenkijos vėl apynormalis. Tai matyt ir nejaučiu sentimentų, bet iš šiaurės pusės Slovakija jau šiek tiek tokia egzotika (Lietuvos atžvilgiu), nes pasibaigė ilga kelionė per Lenkiją, prasideda kalnai, kitokie miesteliai, kitokia atmosfera. Man kažkuo tie kraštai primena Pavilnio reginionio parko apylinkes, Rasų mikrorajoną, tik su labiau pietietišku klimatu Tik važiavau link Vengrijos Tokajaus, tai įvažiavimas į Slovakiją buvo nuo Žešuvo (Rzeszow). Visą dieną važiavome Rytų Lenkijos krašto keliu per Balstogę, Liubliną, Žešuvą iki Slovakijos.
    Paskutinis taisė PoDV; 2025.05.16, 14:59.

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Man asmeniškai šriftas patinka, kad ir XX a. 8-9 deš. reliktas, galbūt nuo vaikystės kelionių į Tatrus išliko sentimentai, bet ta šriftų maišalynė labai netvarkingai atrodo. Panašų naudoja prancūzai, ispanai. Bet iš kitos pusės, nėra netvarkos su ženklų dydžiais, ženklinimas nuoseklus.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Galima pamatyt nuotraukose kaip slovakai pasikeitė šriftą. Dabar naudoja tipo Trans European Road Network ale "europinį" šriftą (trumpina į TERN), kuris neišplito už Austrijos ir Slovakijos ribų, nes turi trūkumų kaip serifų egzistavimas. Žodžiu, kitos šalys įsivertino kad jų šriftas geresnis. Pvz. Čekijos ar Vokietijos šriftas tikrai geriau atrodo. Lietuva ir toliau liko aklavietėje matydama, kad joks šriftas aiškiai neįsivyrauja Europoje ir tiesiog liekama prie to kas buvo.

    Senasis šriftas, galima ginčytis, toks net nejaukesnis už rusišką GOST, bet tai tiesiog pasenęs šriftas iš Čekoslovakijos laikų. Skaičiau senokai skyscrapercity forume apie kelius kad tą šriftą naudojo laikraščiams, ir komunistinė valdžia pagalvojo kad tiks ir keliams, nes pasirodė kaip "aiškus šriftas". Čekai kažkaip iš karto susiprotėjo pasikeisti šriftą dar po 1990 m., nukopijuojant nuo vokiečių, bet slovakai liko prie to kas buvo.

    Daugiau nelabai ką diskutuot apie Slovakiją. Man pasirodė juntamai skurdesnė Čekiją ir netgi tiesą sakant Lenkiją. Gal dėl tokios industrinės šalies atmosferos, V. Europos stiliaus Senamiestukų mažuose miesteliuose trūkumo kaip Čekijoje.
    Paskutinis taisė PoDV; 2025.05.16, 02:17.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Už Tvrdošino - vėl greitkelio ruožas






    Trstenos aplinkkelyje nusukome dešinėn į 520 kelią link pasienio punkto Suchá Hora - Chochołów


    Slovakijos 520 kelias link Lenkijos Zakopanės regiono


    Artėjame prie Aukštųjų Tatrų




    Turbūt buvęs Slovakijos pasienio patikros punktas




    Slovakijos ir Lenkijos siena. Suchá Hora - Chochołów


    Aukštieji Tatrai nuo pasienio


    Žvilgsnis atgal į Slovakiją





    Pabaiga.
    Paskutinis taisė digital; 2025.05.09, 02:08. Priežastis: [img]

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Už Dolný Kubín senasis kelias Nr. 59 eina Oravos upės slėniu.
    Yra du aplinkkeliai (Oravský Podzámok ir Trstená) turintys greitkelio statusą R3, tačiau kol kas neapmokestinami.
    https://eznamka.sk/en/specified-road-sections/network
    https://eznamka.sk/sites/default/fil...dec_presah.pdf

    Foto 2024.05
    Greitkelio pradžia


    Greitkelis R3 yra 2 x 1 juostų, su dviejų lygių sankryžomis


    Vaizdas į Oravos pilį (Oravský hrad)



    Jau matosi Aukštieji Tatrai




    Greitkelio pabaiga


    Vėl senasis kelias




    Sekminių medis


    Tvrdošynas (Tvrdošín)


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Slovakijos kelias Nr. 59 / E77 Ružomberok - Dolný Kubín - Trstená
    Foto 2024.05
    Statomos autostrados D1 / E50 Poprad - Žilina estakada


    Įkalnėje kelio danga su provėžomis








    Dolný Kubín


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Slovakija - 2024.
    Slėnis Šiaurinėje Žemųjų Tatrų pusėje
    Foto 2024.05


    Europarlamento agitacinis plakatas su paminėtais migrantais


    Visiškai netoli garsieji Bešeniovos terminiai baseinai




    Ružomberok


    Sukame į 18 kelią (E50), kuris eina per visą Slovakijos teritorija iš rytų į vakarus




    Sukame link Lenkijos


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Slovakijos kelias Nr. 59 / E77 Banská Bystrica - Ružomberok
    Foto 2024.05
    Status ir smagus nusileidimas nuo perėjos


    Banská Bystricos ir Žilinos kraštų ribą


    Čia ne tik šviesoforas, bet ir rimtesnis kelio remontas








    Dar vienas šviesoforinis ruožas




    Ir dar vienas šviesoforas



    Visą 56 km atstumą per kalnus nuo Banská Bystricos centro iki Ružomberoko sankryžos su visais šviesoforais nuvažiavime per 1 val. 40 minučių

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kelias Nr. 59 Banská Bystrica - Ružomberok yra trasos E77 Budapeštas - Krokuva - Varšuva dalis
    Foto 2024.05
    Pakilimas į kalnus.
    Kelias eina upelių slėniais ir tarpekliais kurie yra Veľká Fatra (Didžiosios Fatros) ir Nízke Tatry (Žemųjų Tatrų) kalnų masyvų riba.


    Šviesoforas




    Jau pradeda matytis uolos








    Perėjoje (980 m) yra įsikūręs slidinėjimo kurortas Donovaly


    Medinės kalnų architektūros replika pėsčiųjų tilte


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Vengrija ir Slovakija 2024
    Foto 2024.05
    Toliau buvo vaizdingiausia slovakiško maršruto dalis per Žemuosius Tatrus nuo Banská Bystricos iki Ružomberoko


    Iš pradžių kelias Nr. 59 / E77 eina Bystricos upės slėniu (~350 m lygis), o paskui kyla į kalnus ir pasiekia 980 m aukštį


    Kelyje pasitaikė keli remontuojami ruožai


    Atsišakoja kelias Nr.14 į Turčianske Teplice - Martiną

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Greičio režimas greitkelyje R1 Banská Bystricos miesto ribose, įvažiuojant į miestą


    100 km/h mieste - net kelyje, kur nėra avarinių juostų - ne taip kaip viename Vilniaus kelyje, kur leistinas greitis 90, yra plati avarinė juosta, bet pirmoje juostoje ratai važiuoja per šulinio dangčius, o iš Kauno pusės atvažiavę antraeilininkai beveik niekuomet nesirikiuoja į dešinę.


    Greitis išvažiuojant iš centro į greitkelį - 80 km/h


    Kelias iš centro atsišakoja - kairėn į greitkelį R1, o dešinėn - per Mažuosius Tatrus į šiaurę link Lenkijos

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Važiuojame toliau link Banská Bystricos


    Nuo greitkelio R1 ties Zvolenu atsišakoja greitkelis R2 į Lučenecą - Košicę


    II pasaulinio karo paminklas - gal Slovakijos sukilėliams, gal sovietų kariams.
    Karo metais Slovakija buvo Vokietijos sąjungininkė ir galbūt marionetė, bet 1944 m. įvyko Slovakijos nacionalinis sukilimas prieš Tiso valdžią. To sukilimo centras buvo šiame regione.


    Įvažiavimas į Banską Bystricą


    Europarlamento rinkimų agitacijai Slovakijoje, kaip ir Vengrijoje nepagailėta pinigų


    Banská Bystrica - penktas pagal dydį Slovakijos miestas su 78 tūkst. gyventojų
    Sukame pasidairyti po centrą. Maloniai nustebino, kad centre yra nemažai tarpukario funkcionalizmo pastatų
    Paskutinis taisė Romas; 2025.05.01, 19:23. Priežastis: Slovakijos nacionalinis

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Slovakiškas greitkelis už Žiar nad Hronom
    Foto 2024.05.

    Akustinė sienelė ar net visa siena


    Tiltas per Hroną


    Įspėjimas apie slidų kelią lyjant






    Išankstinis įspėjimas apie mums reikalingą išsukimą


    Mazgas Nr. 137 ties Hronská Breznica


    Nusukimas į kelią Nr. 51 link Banská Štiavnicos
    Nesupratau,ką reiškią priekyje perbrautas euras ir vinjetės užrašas "e-znamka". Turbūt tuo metu už dalį greitkelio nereikėjo mokėti


    Mums jau pažįstamas objektas - Koliba Štiavnická Anča


    Skanaus


    Sotus slovakiškas maistas

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Greitkelis (rýchlostná cesta)R1 Trnava - Nitra - Banská Bystrica.
    Iki Zvoleno greitkelis sutampa su europine trasas E58 Viena - Košice - Kišiniovas - Užhorodas - Rostovas prie Dono, o nuo Zvoleno iki Banska Bystricos - su keliu E77 Budapeštas - Krokuva - Varšuva - Gdanskas - Kaliningradas - Ryga - Ostrovas.
    Toje vietoje greitkelis ėjo Hrono upės slėniu

    Foto 2024.05


    Mazgai numeruojami pagal kilometražą. Sekantis mazgas užrašomas mažomis raidėmis




    Kilometražas rašomas kas puskilometrį




    Mazgas Nr. 98 ties Žiar nad Hronom
    Krypčių ženklinimo eiliškumas.




    Paskutinis taisė Romas; 2025.06.24, 17:32.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Slovakija, foto 2024.05
    Toliau važiuojame triženkliu keliu Nr. 564


    Turbūt vienintelė matyta (ar į kadrą pakliuvusi) sena škoda


    Santovka. Čia jau nebėra vengriškų užrašų


    Triženklis kelias atrodo lygesnis nei dažnas mūsų "magistralinis" ar krašto kelias ar juo labiau dauguma Vengrijos dviženklių kelių




    Šita nuotrauka man pasirodė labai graži


    Levice .nemažas miestas (~ 38 tūkst. gyventojų), stabtelėjome degalinėje deglaų ir kavos.
    Į aną usę irgi važiavome pro Levicų miestą. Ieškant pilies likučių neverta gaišti laiko


    Sovakiško krypčių ženklinimo pavyzdys


    Centre viskas aiškiau. nesumalti kelių numeriai ir atstumai


    Išvažiavimas iš Levicų


    Gražu, kai šalia kelio važiuoja traukinys


    Pasisukioję patekome į krašto kią Nr. 76




    Tipinis čekoslovakiškas žymėjimas - kartu nurodyti ir kelio numeriai, ir atstumai


    Greičio ribojimas ant tilto


    Ties Hronský Beňadik patekome į greitkelįo R1 Trnava - Nitra - Banská Bystrica mazgą (exit'ą) Nr. 87
    Paskutinis taisė Romas; 2025.04.30, 19:32. Priežastis: magistralinis kelias

    Komentuoti:

Working...
X