Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[CZ, SK, HU] Čekijos, Slovakijos, Vengrijos keliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    replied
    Greitkelis (rýchlostná cesta)R1 Trnava - Nitra - Banská Bystrica.
    Iki Zvoleno greitkelis sutampa su europine trasas E58 Viena - Košice - Kišiniovas - Užhorodas - Rostovas prie Dono, o nuo Zvoleno iki Banska Bystricos - su keliu E77 Budapeštas - Krokuva - Varšuva - Gdanskas - Kaliningradas - Ryga - Ostrovas.
    Toje vietoje greitkelis ėjo Hrono upės slėniu

    Foto 2024.05


    Mazgai numeruojami pagal kilometražą. Sekantis mazgas užrašomas mažomis raidėmis




    Kilometražas rašomas kas puskilometrį




    Mazgas Nr. 98 ties Žiar nad Hronom
    Krypčių ženklinimo eiliškumas.




    Paskutinis taisė Romas; 2025.06.24, 16:32.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Slovakija, foto 2024.05
    Toliau važiuojame triženkliu keliu Nr. 564


    Turbūt vienintelė matyta (ar į kadrą pakliuvusi) sena škoda


    Santovka. Čia jau nebėra vengriškų užrašų


    Triženklis kelias atrodo lygesnis nei dažnas mūsų "magistralinis" ar krašto kelias ar juo labiau dauguma Vengrijos dviženklių kelių




    Šita nuotrauka man pasirodė labai graži


    Levice .nemažas miestas (~ 38 tūkst. gyventojų), stabtelėjome degalinėje deglaų ir kavos.
    Į aną usę irgi važiavome pro Levicų miestą. Ieškant pilies likučių neverta gaišti laiko


    Sovakiško krypčių ženklinimo pavyzdys


    Centre viskas aiškiau. nesumalti kelių numeriai ir atstumai


    Išvažiavimas iš Levicų


    Gražu, kai šalia kelio važiuoja traukinys


    Pasisukioję patekome į krašto kią Nr. 76




    Tipinis čekoslovakiškas žymėjimas - kartu nurodyti ir kelio numeriai, ir atstumai


    Greičio ribojimas ant tilto


    Ties Hronský Beňadik patekome į greitkelįo R1 Trnava - Nitra - Banská Bystrica mazgą (exit'ą) Nr. 87
    Paskutinis taisė Romas; 2025.04.30, 18:32. Priežastis: magistralinis kelias

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Slovakija.
    Foto 2024.05
    Slovakijoje iš karto už Dunojaus gyvena vien vengrai. 1920 m. per Trianono katastrofą Vengrija neteko daug vengrų gyvenamų žemių. Tuo metu Čekoslovakija turėjo gerus lobistus - prezidentą T.G. Masaryką ir užsienio reikalų ministrą E.Benešą, kurie turėjo įtaką Antantei. Vengrija buvo "nubausta už I pasaulinio karo sukėlimą" - jos siena buvo išvesta Dunojumi bei Ipolly (Ipel') upe - atsižvelgiant tik į Čekoslovakijos ūkinius interesus ir visiškai ignoruojant vengrų interesus.

    Išvažiuojame iš Štúrovo / Párkány


    Apie 40 km iki Demandicų (Deménd) visur yra vien dvikalbiai gyvenviečių užrašai






    Tie kalnai už Ipoly / Ipel' upės- Vengrijoje


    Kelio dangos šiame Slovakijos regione yra žymiai lygesnės nei Vengrijoje


    Posūkis į Vengriją










    Dvikalabis ir geležineklio stoties užrašas
















    Demandice (Deménd). Už šio kaimo prasideda tikra Slovakija


    Sankryža su krašto keliu Nr. 75 Nové Zámky - Šahy (vengr. Érsekújvár - Ipolyság)
    Paskutinis taisė Romas; 2025.04.29, 18:03.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Keletas Slovakijos kelių nuotraukų anonsui
    Foto 2024.05






    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Po praėjusių metų pasivažinėjimo nuomonė apie Vengrijos kelius pablogėjo o apie Slovakijos - pagerėjo.
    Grįždami namo nuvažiavome per Slovakiją apie 290 kilometrų įvairių kategorijų keliais - nuo greitkelių iki triženklių vietinių kelių.

    Kelionė per Slovakiją užtruko 6 val į skaitant pusvalandžio kavos pertrauką gėrimą degalinėje pirmąkart rimčiau sustojus pervažiavus Vengriją, 40 min pietus koliboje ir 40 minučių užtrukusį lauktuvių apsipirkimą Banska Bystricoje.
    O kelionės tikslas buvo jau Lenkijoje, pačiame Slovakijos pasienyje, nes ten didesnė nakvynių pasiūla ir pastebimai mažesnės kainos.

    www.mapy.cz

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kelias tarp Komaromo ir Estergomo eina Dunojaus dešiniuoju krantu
    Tačiau skubantiems geriau važiuoti Slovakijos krantu Komárno - Štúrovo.
    Vengrijos krantu vedantis kelias eina per gyvenvietes, o vaizdingumo beveik nerasta - Dunojų užstoja krūmynai ir didžioji Europos upė kairėje šmėkšteli tik porą kartų.

    Foto 2024.05

    Kelias keičia keletą kartų numeraciją: 1- 10 - 117 - 11

    Vėl aguonų laukai




    Vien iš nedaugelio vietų kur matosi Dunojus


    Vengrijos kelininkų autobusiukas






    Sukame į Estergomą




    Estergomas (Esztergom) pasitinka Europarlamento rinkiminiais plakatais


    Mieste visur matosi puikioji Estergomo bazilika




    Artėjame prie Dunojaus


    Marijos Valerijos tiltas (Mária Valéria híd / Most Márie Valérie) tarp Vengrijos ir Slovakijos


    Išvažiuojame iš Vengrijos

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kelias Nr.13 Kišberas (Kisbér) - Komárom
    Foto 2024.05


    Danga nekokia, tačiau gražiai žydi aguonos


    13 kelias ir liko 13 kilometrų.
    Skaičius 13 nesutrukdė, nieko blogo neatsitiko...


    Kertamas greitkelis M-1 Budapeštas - Djoras - Viena


    Ties Komáromu. Už Dunojaus - jau Slovakija, Komárrno (Révkomárom)


    Dar pavažiuosime Vengrijoje apie 55 km
    Sukame į senąjį kelią Nr. 1 Djoras -Budapeštas


    Komáromo pervaža


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Važiavimas vietiniais keliukais tarp 82 ir 13 krašto kelių.
    Kelias Nr. 8217 Veszprémvarsány - Bakonybánk buvo pats blogiausias iš išbandytų Vengrijoje.
    Danga itin nelygi ir provėžuota - tartum kelio pagrindą būtų kloję po kokios nors derliaus nuėmimo šventės šventimo.




    Kryžkelėje sukame į rytus link Kišbero


    Kelias Nr. 8218 Bakonybánk - Kisbér kur kas geresnis




    Komárom-Esztergom komitato apskirties (járás) centriukas Kišberas (Kisbér)


    Prie bažnyčios - paminklas Kišbero veislės žirgams

    https://en.wikipedia.org/wiki/Kisber_(horse)

    Sankryžų ženklinimo ypatumai




    Orientuojantis turbūt aiškesnė "lenkiška" tvarka, kai sankryžoje rašomas ne atstumas, o kelio numeris.
    Vengrijoje tik kur ne kur liko nuorodos su kilometražu, o ne kelio numeriai, dažniausia nuorodose į nuošalesnes vietoves, kai kelias išveis neturi dviženklio numerio

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Krašto kelias Nr. 82 iš Vespremo į Djorą (Veszprém - Győr)
    Foto 2024.05


    Zirc






    Sukame į šoninį keliuką link Kišbero (Kisbér)
    Paskutinis taisė Romas; 2025.04.27, 11:12.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Vespremas (Veszprém) - 17-as pagal dydį Vengrijos miestas su 56 tūkst. gyventojų


    Šį užrašą skaityti reikia iš dešinės į kairę. Miesto pavadinimas senuoju vengrų runų raštu (Székely–magyar rovásírás)
    Gerai, kad vengrai naudoja lotynišką, o ne tautinę vengrišką abėcėlę


    Kirtome miestą centrą. Rotušė (megyeháza)


    1975 m. architekto István Márton suprojektuotas 19 aukštų gyvenamasis pastatas (H%C3%BAszemeletes_(Veszpr%C3%A9m) ). Jo aukštis - 64 metrai


    Išvažiavimas iš miesto 8 keliu. Sukame į aplinkkelį link Djoro (Győr)


    Išsukimas link Djoro yra vieno lygio žiedinėje sankryžoje.


    Kryptys yra kelis kartus pakartotos


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Už Nad'važonio (Nagyvázsony) - jau dviženklis krašto kelias Nr. 77 Tapolca - Vespremas (Veszprém)
    Kelio danga apgailėtina.




    Ruožas su nauja kelio danga




    Vėl žydintys aguonų laukai


    Dangų įvairovė




    Vespremo prieigos

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Tarp Balatono ir Vespremo
    Foto 2024.05
    Balatono pietinė pakrantė yra plokščia, o šiaurinė - kalnuota (iki 470 m virš jūros lygio). Vietinis keliukas Nr. 7312 kyla į viršų.
    Važiuojant iš priešingos pusės turėtų būti labai gražu, kai atsiveria Balatono platybės






    Mencsely. Kelio nuorodose yra nurodyta ir kryptis tiesiai. Smulkmena, bet maloni.
    Vengrijoje su sudėtingais vietovardžiais tokie dalykai palengvina gyvenimą


    Keturženklio vietinio keliuko danga be priekaištų




    Dvikalbis užrašas - vengriškai Nagyvázsony ir vokiškai Großwaschon


    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Kelių dangos išties yra "nudrožtos" ir kelių infrastruktūra išties pavargusi, jei kelias yra toliau nuo Budapešto ar neveda į Budapeštą.
    Kelių tinklas gerai išvystytas ir, jokių žvyrkelių ten nepavyko surasti. Todėl sakyti, kad pas juos yra blogesni keliai, yra gerokai per anksti.
    Tačiau jų miesteliai ir vidutinio miesto dydžiai (jau nekalbant apie Budapeštą) atrodo n+k kartų "miestiškesni" nei mūsų analogai - gal dėl to, kad per karus buvo mažiau sugriovimų, o iki I pasaulinio karo buvo Vengrijos klestėjimas.
    Labiau dabartinės Vengrijos pojūtis, bet kalbant apie praeitį tai taip. Net pirmą kartą ten lankantis dar 2010 m. jautėsi aiškiai turtingesnė šalis nei Lietuva. Teko važiuot tiek autostradom, tiek lankytis Budapešte, tiek Tokajaus apylinkėse pasimalti. Dabar kiek girdžiu įspūdžiai nėra vienreikšmiai. Paskutinį kartą jau prieš covid užsukus prie Balatono ež. tikėjausi mūsų kurortų lygio iščiustymo (Palanga, Nida, galbūt Birštonas), pamačiau tarsi paprastą miestelį gražesnėje Pakaunės vietoje, kur ir seni stulpai, ir rimtesnio remonto nemačiusi kelio danga.
    Dabar vienareikšmiškai tik autostrados ir Budapeštas geriau (nežinau dėl kitų didesnių miestų), tikrai primena Vakarų Europą.
    Paskutinis taisė PoDV; 2025.04.27, 09:34.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Kelio dangų mišrainė ir pojūtis kad Vengrija nėra/nebėra labiau išsivysčiusi už Lietuvą šalis, įvertinus šalies lokaciją, kad yra arti Europos ekonominių centrų. Tiek, kad vengrai bando taisyti situaciją su dangomis, nes tokia jų situacija tolina juos nuo kokios Austrijos (į kurią berods vis lygiuojasi) šviesmečiais.
    Kelių dangos išties yra "nudrožtos" ir kelių infrastruktūra išties pavargusi, jei kelias yra toliau nuo Budapešto ar neveda į Budapeštą.
    Kelių tinklas gerai išvystytas ir, jokių žvyrkelių ten nepavyko surasti. Todėl sakyti, kad pas juos yra blogesni keliai, yra gerokai per anksti.
    Tačiau jų miesteliai ir vidutinio miesto dydžiai (jau nekalbant apie Budapeštą) atrodo n+k kartų "miestiškesni" nei mūsų analogai - gal dėl to, kad per karus buvo mažiau sugriovimų, o iki I pasaulinio karo buvo Vengrijos klestėjimas.

    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Peržiūrėjau foto, pastebiu ir vengrų krypčių ženklinimo trūkumus. Per daug visokių papildomų linijų, keisto teksto išdėstymo, kuris daro tekstą sunkiau perskaitomu. Su vengriškais vietovardžiais užsieniečiams dar sunkiau.
    Taip, su vietovardžiais ten yra reikalų.

    Anksčiau net pagridinėse sankryžose buvo nurodomos tik į šonus esančios gyvenvietės su kilometriniais pavadinimais - taip, kaip nuotraukoje sankryža su vietiniais keliukais
    Dabar prieš pagrindines sankryžas paprastai statomos išankstinės krypčių nuorodos ir neužmirštama parašyti kelių numerių. Todėl nebuvo jokių problemų orientuotis vietovėje.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Kelio dangų mišrainė ir pojūtis kad Vengrija nėra/nebėra labiau išsivysčiusi už Lietuvą šalis, įvertinus šalies lokaciją, kad yra arti Europos ekonominių centrų. Tiek, kad vengrai bando taisyti situaciją su dangomis, nes tokia jų situacija tolina juos nuo kokios Austrijos (į kurią berods vis lygiuojasi) šviesmečiais.

    Peržiūrėjau foto, pastebiu ir vengrų krypčių ženklinimo trūkumus. Per daug visokių papildomų linijų, keisto teksto išdėstymo, kuris daro tekstą sunkiau perskaitomu. Su vengriškais vietovardžiais užsieniečiams dar sunkiau. Iš kitos pusės, vengrai išlaiko taupymo sumetimais šiek tiek lankstumo derinant ženklo dizainą, ko pas mus Lietuvoje kartais trūksta.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kelias Nr. 71 palei šiaurinį Balatono krantą nuo Kestėjaus (Keszthely) iki Zánka vietovės
    Foto 2024.05




    Labai keista, kad rekreacinėje Balatono teritorijoje tėra tik siaurutis dviračių takas tarp plento ir geležinkelio




    Kažkas netilpo dviračių take


    O čia jau nėra jokio dviračių tako


    Zánka. Suksime gylyn į žemyną

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Grįžimas namo
    230 km maršrutas Vengrijoje nuo Balatono iki Slovakijos pasienyje esančio Dunojaus: Kesthely - Veszprém - Kisbér - Komárom - Esztergom

    Žemėlapio pagrindas iš www.mapy.cz

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Vengrijoje didžiausią įspūdį padarė daug kur esantys pavargę keliai ir žydintys aguonų bei kitų augalų laukai






    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Vakarų Vengrija, foto 2024.05
    Krašto kelias Nr.76 Körmend - Zalaegerszeg - Balatonszentgyörgy


    Priaš įvažiavimą į Zalos komitato centrą Zalaegersegą (Zalaegerszeg) įdėta aplinkkelių schema






    Zalaegersegas (Zalaegerszeg)




    Nuorodos ne į Balatonszentgyörgy, Balatonfüred ar Balatonfűzfő, o paprastai - BALATON




    Kelias Nr.76 tarp Zalaegersego ir Kestėjaus (Kesthely)


    Link Balatono eina 2 x 2 juostų kelias Nr.760

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Tarp Szentgotthárd ir Őriszentpéter važiavome vietiniais keturženkliais keliais
    Foto 2024.05


    Čia yra Őrségi Nemzeti Park (nacionalinis parkas)






    Gal kas žino ką reiškia tai papuošti medžiai, kuriuos matėme Slovakijoje, Austrijoje, Slovėnijoje ir Vengrijoje


    Őriszentpéter


    Nacionalinio parko lankytojų centras




    Zalalövő.
    Zalos komitate (Zala vármegye) ten teka upė Zala ir yra be galo daug vietovardžių su "Zala" - Zalaszentgyörgy, Zalaboldogfa, Zalacséb ir t.t.t


    Sankyža su 86 keliu Szombathely - Rédics - Lendava (SLO)


    Sukame į 76 kelią Körmend - Zalaegerszeg - Balatonszentgyörgy

    Komentuoti:

Working...
X