Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[CZ, SK, HU] Čekijos, Slovakijos, Vengrijos keliai
Collapse
X
-
Sveiki, gal galite patarti, kuriuo keliu geriausia vykti automobiliu į Budapeštą? Matau du variantus. Pirmas palei Krokuvą ir per Tatrus, 1200 km. Antras pro Katowice, Ostrava, Brno, Bratislavą. 1400 km., bet daugiau greitkelių. Ačiū.
-
Gražus laikas keliauti gegužę, kai viskas žydi
Foto 2025.05
Kelias Nr. 310 Rokytnice - Žamberk
Krypčių nuoroda prieš Jablonną
Nukertant kampą keliuku be numerio pirmą kartą teko susidurti ir su lopytu perlopytu keliu
Kai kur yra išlikę ir prieškarinio grindinio
Kelias Nr. 368 prieš Šumperką yra 2+1 juostų su papildoma juosta įkalnėje. Anksčiau tai buvo kelio Nr.11 Praha - Hradec Kralove - Ostrava atkarpa
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Triženklis Čekijos keliukas Nr. 319
Įdomus ir tvarus atitvarų sprendimas kelyje į slidinėjimo kurortą
Komentuoti:
-
Dolní Lipka sankryža netoli Kralikų miesto ir Lenkijos sienos
Prie šios aikštelės yra pasienio su Lenkija punktas Mladkov-Petrovičky / Kamieńczyk
Šalia kelio teka pasienio upeliukas Červený potok , kuris ties šiuo tiltu įteka į pasienio upę Divoká Orlice (lenk. Dzika Orlica , vok. Wilde Adler)
Nuoroda į Lenkiją, kuri yra už Divoká Orlice / Dzika Orlica upės
Mūsų keliukas nutolsta nuo Lenkijos sienos
Hanička. Parkingas prie 1937-1938 m. Čekoslovakijos bunkerio
- 1 patinka
Komentuoti:
-
I eilės plentas Nr. 11 (silnice I. třídy 11) kažkada buvo ilgiausias Čekijoje - jie ėjo nuo Pordiebradų per Hrade Kralove - Žamberką - Šumperką - Opavą iki Ostravos ir tęsėsi Slovakijoje iki Svrčinoveco - Žilinos
Tarp Šumperko ir Červena Vodos
Čekiška užrašų kakafonija - kai norima sutalpinti ir atstumus, ir kelių numerius
Gerai, kad dabar prieš rimtesnes sankryžas dažnai būna išankstinės krypčių nuorodos
Įdomus staigių posūkių žymėjimas
Paprastas staigių posūkių žymėjimas
Červená Voda. Kelias Nr. 11 pasuka kairėn. Toliau važiavome vietiniais triženkliais keliukais
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Pasivažinėjimai Čekijos ir Lenkijos pasienyje Olomouco, Pardubicų ir Hradec Kralove kraštuose
Lenkijos - Čekijos sieną kirtome punkte Głuchołazy - Mikulovce
I eilės plentas Nr 44 (silnice I. třídy 44). Mikulovice - Jeseník - Šumperk - Mohelnice.
Tarp Lenkijos sienos ir Jeseniko
Už Šumperko
Nedidelis greitkelio ruožas. Tačiau čia vinjetė nera būtina
Kas keli šimtai metrų yra "kišenės maųšinos patraukimui į šoną
Atgrubnabiai Lietuvos kelių projektuotojai prieš siaurindami kelią A14 Molėtai - Utena galėtų pasimokyti gerosios praktikos iš čekų kolegų.
Suksime į 11-ą kelią
- 3 patinka
Komentuoti:
-
CZ. Čekija - 2025.05
Šiemet gegužę pasivažinėjome po Čekiją apie 1300 km.
Buvome Silezijoje - Moravijoje ir Vakarų Bohemijoje. Bendras įspūdis apie kelius kiek geresnis nei prieš trejus metus (tada buvom Šiaurės Bohemijoje).
Kelių tinklas, kaip ir Lietuvoje, praktiškai nepasikeitė per kelis dešimtmečius, išskyrus keletą greitkelių atkarpų. Galima sėkmingai naudotis 1999 metų kelių atlasu
Labai gerai, kad lygios kelių dangos, nėra mašinų laužymo kalnelių.
Daugelyje gyvenviečių įvažiuojant yra stendai su rodomu greičiu ir, jei važiuoji greičiau, prašoma sumažinti greitį. Radarų buvo gal vienas ar du prieš pėsčiųjų perėjas tranzitiniame kelyje per gyvenvietę. Labiausiai nuviliantis buvo važiavimas Prahos aplinkeliu D0. Gera naujiena, kad nemažoje atkarpoje (~25 km) tiesama autostrada D6 Praha - Karlovy Vary.
Šiaip kelios Čekijos kelių nuotraukos anonsui
Rapsų žydėjimas - puikus metas keliauti
Tipiškos čekiškos krypčių nuorodos su sugrūstais kelių numeriais ir kilometražu
Autostrada. Čekijoje už autostradas reikia nusipirkti vinjetę. Tačiau yra ir neapmokesinamų atkarpų
Šiaip kelias į kalnus ir Lenkijos pasienį
Komentuoti:
-
Parašė Zefyras Rodyti pranešimąMan asmeniškai šriftas patinka, kad ir XX a. 8-9 deš. reliktas, galbūt nuo vaikystės kelionių į Tatrus išliko sentimentai, bet ta šriftų maišalynė labai netvarkingai atrodo. Panašų naudoja prancūzai, ispanai. Bet iš kitos pusės, nėra netvarkos su ženklų dydžiais, ženklinimas nuoseklus.
Aš pirmą kart į Slovakiją įvažiavau iš pietų pusės tai po Čekijos, Austrijos, Vengrijos šriftas pasirodė keistas, o Lenkijos vėl apynormalis. Tai matyt ir nejaučiu sentimentų, bet iš šiaurės pusės Slovakija jau šiek tiek tokia egzotika (Lietuvos atžvilgiu), nes pasibaigė ilga kelionė per Lenkiją, prasideda kalnai, kitokie miesteliai, kitokia atmosfera. Man kažkuo tie kraštai primena Pavilnio reginionio parko apylinkes, Rasų mikrorajoną, tik su labiau pietietišku klimatuTik važiavau link Vengrijos Tokajaus, tai įvažiavimas į Slovakiją buvo nuo Žešuvo (Rzeszow). Visą dieną važiavome Rytų Lenkijos krašto keliu per Balstogę, Liubliną, Žešuvą iki Slovakijos.
Paskutinis taisė PoDV; 2025.05.16, 13:59.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Man asmeniškai šriftas patinka, kad ir XX a. 8-9 deš. reliktas, galbūt nuo vaikystės kelionių į Tatrus išliko sentimentai, bet ta šriftų maišalynė labai netvarkingai atrodo. Panašų naudoja prancūzai, ispanai. Bet iš kitos pusės, nėra netvarkos su ženklų dydžiais, ženklinimas nuoseklus.
Komentuoti:
-
Galima pamatyt nuotraukose kaip slovakai pasikeitė šriftą. Dabar naudoja tipo Trans European Road Network ale "europinį" šriftą (trumpina į TERN), kuris neišplito už Austrijos ir Slovakijos ribų, nes turi trūkumų kaip serifų egzistavimas. Žodžiu, kitos šalys įsivertino kad jų šriftas geresnis. Pvz. Čekijos ar Vokietijos šriftas tikrai geriau atrodo. Lietuva ir toliau liko aklavietėje matydama, kad joks šriftas aiškiai neįsivyrauja Europoje ir tiesiog liekama prie to kas buvo.
Senasis šriftas, galima ginčytis, toks net nejaukesnis už rusišką GOST, bet tai tiesiog pasenęs šriftas iš Čekoslovakijos laikų. Skaičiau senokai skyscrapercity forume apie kelius kad tą šriftą naudojo laikraščiams, ir komunistinė valdžia pagalvojo kad tiks ir keliams, nes pasirodė kaip "aiškus šriftas". Čekai kažkaip iš karto susiprotėjo pasikeisti šriftą dar po 1990 m., nukopijuojant nuo vokiečių, bet slovakai liko prie to kas buvo.
Daugiau nelabai ką diskutuot apie Slovakiją. Man pasirodė juntamai skurdesnė Čekiją ir netgi tiesą sakant Lenkiją. Gal dėl tokios industrinės šalies atmosferos, V. Europos stiliaus Senamiestukų mažuose miesteliuose trūkumo kaip Čekijoje.Paskutinis taisė PoDV; 2025.05.16, 01:17.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Už Tvrdošino - vėl greitkelio ruožas
Trstenos aplinkkelyje nusukome dešinėn į 520 kelią link pasienio punkto Suchá Hora - Chochołów
Slovakijos 520 kelias link Lenkijos Zakopanės regiono
Artėjame prie Aukštųjų Tatrų
Turbūt buvęs Slovakijos pasienio patikros punktas
Slovakijos ir Lenkijos siena. Suchá Hora - Chochołów
Aukštieji Tatrai nuo pasienio
Žvilgsnis atgal į Slovakiją
Pabaiga.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Už Dolný Kubín senasis kelias Nr. 59 eina Oravos upės slėniu.
Yra du aplinkkeliai (Oravský Podzámok ir Trstená) turintys greitkelio statusą R3, tačiau kol kas neapmokestinami.
https://eznamka.sk/en/specified-road-sections/network
https://eznamka.sk/sites/default/fil...dec_presah.pdf
Foto 2024.05
Greitkelio pradžia
Greitkelis R3 yra 2 x 1 juostų, su dviejų lygių sankryžomis
Vaizdas į Oravos pilį (Oravský hrad)
Jau matosi Aukštieji Tatrai
Greitkelio pabaiga
Vėl senasis kelias
Sekminių medis
Tvrdošynas (Tvrdošín)
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Slovakijos kelias Nr. 59 / E77 Ružomberok - Dolný Kubín - Trstená
Foto 2024.05
Statomos autostrados D1 / E50 Poprad - Žilina estakada
Įkalnėje kelio danga su provėžomis
Dolný Kubín
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Slovakija - 2024.
Slėnis Šiaurinėje Žemųjų Tatrų pusėje
Foto 2024.05
Europarlamento agitacinis plakatas su paminėtais migrantais
Visiškai netoli garsieji Bešeniovos terminiai baseinai
Ružomberok
Sukame į 18 kelią (E50), kuris eina per visą Slovakijos teritorija iš rytų į vakarus
Sukame link Lenkijos
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Slovakijos kelias Nr. 59 / E77 Banská Bystrica - Ružomberok
Foto 2024.05
Status ir smagus nusileidimas nuo perėjos
Banská Bystricos ir Žilinos kraštų ribą
Čia ne tik šviesoforas, bet ir rimtesnis kelio remontas
Dar vienas šviesoforinis ruožas
Ir dar vienas šviesoforas
Visą 56 km atstumą per kalnus nuo Banská Bystricos centro iki Ružomberoko sankryžos su visais šviesoforais nuvažiavime per 1 val. 40 minučių
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Kelias Nr. 59 Banská Bystrica - Ružomberok yra trasos E77 Budapeštas - Krokuva - Varšuva dalis
Foto 2024.05
Pakilimas į kalnus.
Kelias eina upelių slėniais ir tarpekliais kurie yra Veľká Fatra (Didžiosios Fatros) ir Nízke Tatry (Žemųjų Tatrų) kalnų masyvų riba.
Šviesoforas
Jau pradeda matytis uolos
Perėjoje (980 m) yra įsikūręs slidinėjimo kurortas Donovaly
Medinės kalnų architektūros replika pėsčiųjų tilte
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Vengrija ir Slovakija 2024
Foto 2024.05
Toliau buvo vaizdingiausia slovakiško maršruto dalis per Žemuosius Tatrus nuo Banská Bystricos iki Ružomberoko
Iš pradžių kelias Nr. 59 / E77 eina Bystricos upės slėniu (~350 m lygis), o paskui kyla į kalnus ir pasiekia 980 m aukštį
Kelyje pasitaikė keli remontuojami ruožai
Atsišakoja kelias Nr.14 į Turčianske Teplice - Martiną
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Greičio režimas greitkelyje R1 Banská Bystricos miesto ribose, įvažiuojant į miestą
100 km/h mieste - net kelyje, kur nėra avarinių juostų - ne taip kaip viename Vilniaus kelyje, kur leistinas greitis 90, yra plati avarinė juosta, bet pirmoje juostoje ratai važiuoja per šulinio dangčius, o iš Kauno pusės atvažiavę antraeilininkai beveik niekuomet nesirikiuoja į dešinę.
Greitis išvažiuojant iš centro į greitkelį - 80 km/h
Kelias iš centro atsišakoja - kairėn į greitkelį R1, o dešinėn - per Mažuosius Tatrus į šiaurę link Lenkijos
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Važiuojame toliau link Banská Bystricos
Nuo greitkelio R1 ties Zvolenu atsišakoja greitkelis R2 į Lučenecą - Košicę
II pasaulinio karo paminklas - gal Slovakijos sukilėliams, gal sovietų kariams.
Karo metais Slovakija buvo Vokietijos sąjungininkė ir galbūt marionetė, bet 1944 m. įvyko Slovakijos nacionalinis sukilimas prieš Tiso valdžią. To sukilimo centras buvo šiame regione.
Įvažiavimas į Banską Bystricą
Europarlamento rinkimų agitacijai Slovakijoje, kaip ir Vengrijoje nepagailėta pinigų
Banská Bystrica - penktas pagal dydį Slovakijos miestas su 78 tūkst. gyventojų
Sukame pasidairyti po centrą. Maloniai nustebino, kad centre yra nemažai tarpukario funkcionalizmo pastatų
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Slovakiškas greitkelis už Žiar nad Hronom
Foto 2024.05.
Akustinė sienelė ar net visa siena
Tiltas per Hroną
Įspėjimas apie slidų kelią lyjant
Išankstinis įspėjimas apie mums reikalingą išsukimą
Mazgas Nr. 137 ties Hronská Breznica
Nusukimas į kelią Nr. 51 link Banská Štiavnicos
Nesupratau,ką reiškią priekyje perbrautas euras ir vinjetės užrašas "e-znamka". Turbūt tuo metu už dalį greitkelio nereikėjo mokėti
Mums jau pažįstamas objektas - Koliba Štiavnická Anča
Skanaus
Sotus slovakiškas maistas
- 2 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: