Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[CZ, SK, HU] Čekijos, Slovakijos, Vengrijos keliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    replied
    HU. M5 Budapest - Kecskemét - Szeged - Röszke
    Foto 2025.07
    Paskutiniai 15 kilometrų nuo Segedo iki Vengrijos - Serbijos sienos


    Keista matyti tuščiame kelyje įspėjimą apie kamščius


    173-as mazgas - paskutinis M5 autostradoje Vengrijoje








    Artėja vám (muitinė)




    Fūros ilsisi po ES išorinės sienos pasieinio procedūrų




    Vengrijos pusėje stovėjome apie 20 minučių, Serbijoje teko stovėti ilgiau.


    Pravažiuojame spygliuotomis vielomis sustipriną sieną ir atsiduriame Serbijoje

    Kelionės tęsinys bus temose:
    Pietryčių Europos šalių keliai (SI, HR, BA, RS, ME, AL, MK, GR, BG)
    [RO] Rumunijos keliai

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    HU. M5 Budapest - Kecskemét - Szeged - Röszke
    Foto 2025.07
    Tarp Kečkemeto ir Segedo




    Vėl kelio susiaurėjimas, bet kamščių mūsų kryptimi nėra


    Vengriški vietovardžiai greit važiuojant neįskaitomi


    Buvo minčių užsukti į Segedą ir apžiūrėti garsiąją katedrą, bet tuos planus paskaičiavus likusį laiką iki kelionės tikslo teko atidėti.


    Didžioji autostrados M5 / E77 sankryža prieš Segedą. Atsišakoja autostrada M43 / E68 į Rumuniją
    1000 m iki nusukimo


    500 m iki nusukimo
    Jau pradedu orientuotis, kad Szeged nyugat reiškia Segedo vakarinį mazgą, o Szeged észak - šiaurinį mazgą


    Nusukimas į lėtėjimo juostą
    Koks vietovardis Hodmez... nurodytas 47 kelyje, nespėjau perskaityti


    Kryptys aiškiai sužymėtos ir ant asfalto


    Važiuojme tiesiai keliu M5 į Balkanus

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    HU. M5 Budapest - Kecskemét - Szeged - Röszke
    Foto 2025.07
    Jau nurodomi atstumai iki Serbijos ir Rumunijos

    Prasideda remontai


    Tos rodyklės rodo saugų atstumą.
    Kažkas panašaus praverstų ir pas mus, ypač ilgaisiais savaitgaliais


    Pagrindinis įvažiavimas į Kečkemetą uždarytas


    Statomas naujas viadukas

    Vengriškas apylankų žymėjimas

    Prieš Serbiją reikėjo prisipildyti pilną baką - ten degalai kainuoja žymiai brangiau, apie 2 eurus už litrą.
    Autostradoje degalai brangesni apie 20 centų. Degalų pasipildyti geriausia kokiame pakelės mieste, pvz., Kečkemete - ten ir sukame.


    Viadukas per autostradą M5



    Prisipylėme pilną baką. Degalų užteko pervažiuoti visą Serbiją.
    Revolut dar pasiėmė 1% savaitgalio komisinius

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    HU. M5 Budapest -Szeged - Röszke

    www.mapy,.cz

    Foto 2025.05
    Į kelią M5 įsilieja srautas nuo Budapešto aplinkkelio . Pradžioje yra 4, po to - 3 juostos




    Per želdynus skiriamojoje juostoje nieko nesimato. Buvo itin nuobodi kelionė pačia nuododžiausia autostrada




    Poilsio aikštelė kažkur 35-me kilometre.paskui išaiškėjo, kad tai beveik vienintelė rimta poilsio aikštelė prie pat autostrados


    Tokį susigrūdimą mačiau tik Danijoje, kur visa šalis šeštadienį patraukė poilsiauti


    Degalinėje ir KFC kažkoks keistas formatas - valgyti lauke šalia laiktodžius pardavinėjančių čigonų


    Aikštelės gale susiradome tikrą restoraną, kur buvo galima normaliai atsisėsti.
    Per karščius (buvo apie +35°C) valgyti perdaug nesinorėjo, nors nuo Šiaurės Slovakijos be didelių pertraukų buvome nuvažiavę apie 300 km.
    Buvo proga pavalgyti puikaus vengriško guliašo ir atsigerti šalto Šoprono bealkoholinio alaus

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    idenes.cz 2025.08.15
    Stopadesátkou po dálnici na podzim. ŘSD už osazuje na D3 nové dopravní značení
    150 km/ h penkiasdešimt greitkeliu rudenį.
    Greitkelyje D3 jau montuojami nauji kelio ženklai
    Nuo rugsėjo pradžios iki spalio pradžios vairuotojai, važiuojantys Pietų Čekijos D3 greitkeliu tarp Táboro ir České Budějovice, gali sutaupyti tris minutes. Kelių ir greitkelių direkcija (ŘSD) pradėjo montuoti naujus kintamo greičio kelio ženklus šiame ruože, kurie leis vairuotojams važiuoti iki 100 km/h greičiu. Penkiasdešimties kilometrų ilgio Pietų Čekijos D3 greitkelio ruožas bus pirmoji vieta visoje respublikoje, kur greičio apribojimas greitkelyje bus padidintas iki 150 km/h.

    ŘSD pastatys naujus kelio ženklus 21-me ruože.
    „Iš viso penkiasdešimtyje kilometrų bus 42 ženklai, kurie leis vairuotojams bandymų eisme važiuoti iki 150 km/h greičiu“, – sakė ŠSD atstovas Jan Rýdl.
    Tačiau 150 km/h greičio ribojimas D3 greitkelyje bus leidžiamas tik esant tinkamoms oro sąlygoms. Kai tik situacija pablogės, kintamo greičio ženklas pasikeis į perbrauktą arba visiškai užges ir įsigalios klasikinis greitkelio greitis – 130 km/h.

    https://www.idnes.cz/ceske-budejovic...ice-zpravy_khr

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    HU. M0 / M5.
    Autostradų mazgo ir krypčių ženklinimo pavyzdys

    M0 Budapešto aplinkelio 31 mazgas ir autostrados M5 Budapest - Szeged 23 mazgas
    Atsišakojimas nuo pagrindinio kelio yra iš anksto, atskirtas pagrindinis ir į/iš sukantys srautai

    Telefoninis žemėlapis iš www.mapy.cz

    31-as išvažiavimas iš aplinkkelio M0




    Yra galimybė sugrįžti į aplinkkelį M0


    Važiuojame tiesiai - M5 link Segedo


    Krypties nuorodą iš dalies užstoja krūmai, bet iš esmės ženklinimas logiškas ir pasiklysti yra mažai galimybių

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    HU. M0. Budapešto aplinkeklis
    Tarp M4 į Njired'hazą ir (42 km) ir M5 į Segedą (31 km)


    Mūsų M5 mazgas bus už 4 kilometrų




    Laikas rikuotis į dešinę






    31 išvažiavimas iš aplinkkelio M0

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    M0. Budapešto aplinkkelis


    Tarp kelių M3 ir M4 (70 - 42 km)




    Sulėtinimas iki 100 km/h








    Nuo šito pakilimo matosi į šalia esantį Budapešto Ferenco Liszto oro uostą besileidžiantys lėktuvai


    Aplinkkelis trumpam susiaurėja iki dviejų juostų
    Išankstinė nuoroda į autostradą M4

    Nusukimas Nr. 42 į autostradą M4 link Solnoko ir Budapešto oro uosto

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    M0. Budapešto aplinkkelis (Budapesti körgyűrű)
    Kelios nuotraukos nuotraukos ir žemėlapis su pagrindiniu įvažiavimu į Budapeštą nuo kelio E77 / M2 (Varšuva - Krokuva - Banská Bystrica )- Vác - Budapeštas


    Foto 2025.07
    Nuo Slovakijos pusės atsiduriame Budapešto aplinkkelio 71 mazge
    Išanskstinė krypčių nuoroda į 70 ir 69 mazgus


    Vengrijoje radarų beveik nesimatė.
    Bet autostradose daug tokių gargarų - jie, kaip suprantu, skirti kontroliuoti kelių mokesčių sumokėjimą ir vinječių (vengr. matrica) galiojimą


    Kryptys pažymėtos ir ant asfalto


    Nusukimas į M3 ir į Budapešto centrą


    Išdidintas išsukimo fragmentas


    Išsukimas iš aplinkkelio M0 yra gerokai anksčiau nei yra 69-o km viadukas su M3


    Važiuojame toliau aplinkkeliu

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    HU. M0. Budapešto aplinkkelis (Budapesti körgyűrű)
    Budapešto aplinkkelio pirma atkarpa tarp kelių M1 į Djorą -Vieną ir M5 į Segedą pastatyta 1987-1994 m. tai buvo 2 x 2 juostų kelias be avarinių jusotų
    Nuo tol laiko šis kelias vis platinams ir modernizuojamas. Yra du dvigubi tiltai per Dunojų
    Plačiau: HU: https://hu.wikipedia.org/wiki/M0-s_a...yarorsz%C3%A1g) EN: https://en.wikipedia.org/wiki/M0_motorway_(Hungary)


    www.mapy.cz

    Iš savo įspūdžių pasakysiu tik tiek, kad Budapešto aplinkkelis labai patiko.
    Galima lyginti palyginti su nudrožtais likusios Vengrijos keliais (neskaitant autostradų pagrindinių kelių į Budapeštą) šis kelias yra kosmosas.
    O lyginant pvz. su nebaigtu iki galo išoriniu Prahos aplinkeliu D0 (bus šiemetinės nuotraukos ir iš ten ), tai vengrų sostinės aplinkkelis nesulyginamai geresnis.
    Gal prisidėjo važiavimo laikas ir geras oras (vasaros sekmadienio popietės "piko" laikas buvo vėliau); tačiau manau, kad esant ir didesniems srautams Budapešto aplinkkelis puikiai susitvarko su srautais.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    M2. Vác - Budapest
    Foto 2025.07
    Nuo 37 mazgo Vác-del (Vacas pietūs) prasideda normali autostrada. Jos ilgis - 19 km




    Už mazgo užrašomas atstumas iki Budapešto ir iki kito mazgo




    Vienintelė degalinė kelyje M2


    Tualetai mokami, reikia turėti forintų


    Artėja Budapešto aplinkkelis






    Budapešto aplinkkelis M0

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    M2. Vác - Budapest
    Foto 2025.07
    Iš pradžių kelias M2 vizualiai labiau priminė ne mokamą autostradą, o mūsų A14 Vilnius -Molėtai ("betonkę") iki rekonstrukcijos .
    Tiesa, skirtingai nuo mūsų "betonkės", vengriškame kelyje M2 yra gana lygi danga ir visur įrengtos dviejų lygių sankryžos.




    Papildoma juosta įkalnėje




    Nesunku susiorentuoti, kad mazgo numeriai žymi atstumą nuo kelio pradžios - kaip ir Slovakijoje ar Čekijoje.
    Keliuose, vedančiuose iš Budapešto, nurodomas atstumas ne nuo Budapešto aplinkkelio, o nuo Budapešto centre esančio "nulinio kilometro" („0” kilométerkő)


    43 mazgas Vác-centrum










    Iki šios vietos buvo nelabai aišku, kodėl šitas kelias yra mokamas.
    37 mazgas Vác-del (Vacas pietūs)

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    M2 Vác - Budapest
    Šis kelias nutiestas 1996 - 1998 metais ir turėjo numerį 2/A. Viadukai iš karto projektuoti 2 x 2 juostų keliui
    2017 - 2019 m. kelias 2A 19 km atkarpoje rekonstruotas į 2 x 2 juostų kelią nuo M0 Budapešto aplinkkelio iki 37 mazgo Vác-deli (Vacas pietūs).
    Nuo 37 mazgo iki 48 mazgo Vác-észak (Vacas šiaurė) kas yra 2 x1 juostų Vaco apalinkkelis. Yra planų šią atkarpą rekonstruoti; atrodo judama su konkursais.
    Neapibrėžtoje ateityje ketinama nutiesti greitkelį M2 iki Slovakijos sienos. Tačiau ten yra kalvota vietovė (iki 500 m aukščio) ir tektų nemažai investuoti į tunelius bei estakadas


    Į kelią M2 įvažiavome 48 mazge Vác-észak (Vacas šiaurė)


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Vengrijos esamų (2024.01) ir perspektyvinių autostradų (autópályá) tinklas

    https://en.wikipedia.org/wiki/Highways_in_Hungary

    Vinječių kainos (prieš komisinius)

    https://en.autovignet.hu/toll-roads/

    Palyginimui - 2023 m. kainos
    https://www.miestai.net/forumas/foru...96#post2066496

    Oficialus vinjėčių pardavėjas (reikia susikurti paskyrą) : https://ematrica.nemzetiutdij.hu
    Perkant iš kitų reikia pažiūrėti, ar nėra per didelių komisinių ir ar kursas yra normalus (~397 HUF/EUR), ar pvz. 275 HUF/EUR)

    Mokamų Vengrijos kelių žemėlapis
    (paspaudus- didesnis vaizdas)

    https://en.autovignet.hu/toll-roads/

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Važiuojeme keliu Nr. 2 / E77 į Budapeštą
    Šiaurinė vengrijos dalis yra kalvota . Malonu, kad įkalnėse padarytos papildomos juostos


    Pirmas didesnis kaimas Nagyoroszi




    Sekmadienio vidurdienį pasienyje kelias tuščias


    Vėl prasideda kelio nelygumai. kelias akivaidžai prastesnis nei Lenkijoj ir Slovakijoje
    Kelio danga tiek geresnė nei mūsų KK172 senojo Molėtų plentio ir nepalyginamai geresnė nei A14 buv. betonkės




    Retšagas (Rétság) - pirmas didesnis Vengrijos miestelis
    Serbiška "fūra". Tądien "fūrų" buvo nedaug


    Virš pusantro kilometro ilgio dviejų juostų pakilimas




    Trumpam ssuiprastiname į vieną juostą


    Dar vienas gana ilgas aplenkimo ruožas


    Nuokalnė




    Artėja greitkelis M2 ties Váco miestu


    Tolumoje jau matosi Dunojus


    Neturintiems vengriškos vinjetės čia reikia išsukti ir į senąjį kelia Nr.2 kuris eina Dunojaus slėniu link Budapešto


    Patekome į greitkelį M2


    Čia jau reikalinga vinjetė ("matrica").
    Šį kartą ją nusipirkome iš anksto iš oficialaus platintojo o, ne iš Gūglės remiamo vengriško "perekūpo" (nors tą oficialų platintoją ne taip lengva surasti)
    Vinjetė dienai kainavo 5320 HUF / 13,38 EUR. Forinto kursas buvo normalus (397,60 HUF/ EUR) o ne plėšikiškas, kaip teko patirti ankstesnį kartą.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Per Vengriją iš šiaurės į pietus atstumas buvo 282 km
    Kelionė užtruko 4 vakandas, įskaitant pietų pertrauką prie autostrados M5 ir stabtelėjimą Kečkemeto degalinėje

    HU. Nuo Slovakijos sienos iki Budapešto


    Išvažiuojame iš Slovakijos - Vengrijos pasienio punktos Šahy / Parasspuszta (tariama Påråšapustå)


    Nežinomos paskirties ženklas
    Turbūt, jis skirtas fūroms, kuriosm dienso metu autostradose draudžiama lenkti ir daryti kelio užkimšimus


    Sveiki, atvykę į Vengriją


    Iki Budapešto - tik 86 kilometrai


    Tikrasis vengriškas pasveikinimas laukė netrukus, kai prasidėjo kelio lopai (bet dar ne duobės)

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Maršrutas per Vengriją nuo Slovakijos iki Serbijos

    www.mapy.cz

    Slovakijos - Vengrijos pasienis Šahy / Parasspuszta


    Maršrutas susidarė iš trijų dalių
    1. dalis. E77 / 2
    Iš pradžių buvo lopytas perlopytas kelias Nr. 2 nuo Slovakijos sienos iki Vaco (Vác).


    Nuo Váco iki Budapešto kelias buvo pažymėtas buvo M2 - iš pradžių tai buvo greitkelio parodija, už kurią reiikia susimokėti, o paskui kaip ir normalus greitkelis


    2.dalis, Budapešto aplinkkelis M0 (Budapesti körgyűrű)


    3. dalis. Autostrada E75 / M5 iki Segedo ir toliau iki Serbijos sienos - nuobodžiausia autostrada, kokia teko važiuoti


    Vengrijos - Serbijos pasienyje buvo proga prisiminti virš 20 metų senumo patirtis, kai tekdavo pastovėti pasienyje

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Jau buvo diskutuota, bet įdomu pamačius vėl prisiminti.

    Riebus šriftas atėjęs iš Čekoslovakijos laikų, santykinai neseniai pakeistas dabartiniu, kuris nukopijuotas nuo kaimyninės Austrijos.
    Čekija dar seniais laikais perėjo prie vokiško šrifto tai to seno šrifto likę labai mažai ir gali būti sunku pastebėti. Slovakija liko prie seno šrifto iki kažkurių 201x metų, kol pakeitė oficialius dokumentus ir perėjo prie dabartinio šrifto. Čekija perėjo prie vokiško šrifto, bet gyvenvietes toliau rašo iš didžiosios raidės ir kažkiek primena latvišką dizainą (girdėjau atsiliepimų o ir pats sutinku, kad turbūt maloniausias akiai didžiųjų raidžių šriftas Europoje). Slovakija tiesiog nukopijavo nuo Austrijos kuri visada rašė gyvenvietes mažosiomis raidėmis.

    Dabar turime tą šriftų mišrainę, kuri atsitinka kai keičiamas šriftas (įskaitant ir kai keičiamas kelio ženklų dizainas). Niekas niekur per naktį visų kelio ženklų nekeičia. Pvz. turtinga ir itin tvarkinga Suomija irgi kažkiek pasikoregavo kai kurių kelio ženklų dizainą (bet ne šriftą) ir ten irgi šiokia tokia dizainų mišrainė. Net ten nekeičia kelio ženklų per naktį.
    Remontų ženklai bent jau kai nėra kažkoks ypatingas objektas kur reikalingas aukščiausios klasės ženklinimas, įtariu naudojami būtent seno dizaino, nes tai atliekami kelio ženklai, statomi laikinai.
    Paskutinis taisė PoDV; 2025.08.10, 17:01.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Red Neck Rodyti pranešimą
    Sveiki, gal galite patarti, kuriuo keliu geriausia vykti automobiliu į Budapeštą?
    Matau du variantus.
    Pirmas palei Krokuvą ir per Tatrus, 1200 km.
    Antras pro Katowice, Ostrava, Brno, Bratislavą. 1400 km., bet daugiau greitkelių. Ačiū.
    Nuo Lenkijos iki Vengrijos per Slovakiją keliu E77 nuvažiavome 210 km, nesinaudodami mokamais greitkeliais.
    Gryno važiavimo buvo 2½-3 valandos

    Gryno važiavimo buvo 2½-3 valandos. Kelias savaitgalį buvo tuščias, du šviesoforai (už Ružomberoko ir prieš Zvoleną) ne itin sugaišino
    Beveik visur buvo lygi kelio danga (išskyrus nedidelius nelygumus prieš Vengrijos sieną) ir prieš Zvoleną
    Lyginant su toliau laukusiais Vengrijos keliais slovakiški keliai atrodo žymiai geriau.

    Iš esmės maršrutas E77 per Krokuvą, Ružomberoką ir Banska Bystricą yra visiškai normalus, ypač savaitgaliais.
    Viena nuotrauka pabaigai iš kalnuotos Slovakijos.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Šioje temoje buvo šiek tiek diskutuoti apie kelio ženkklų šriftus.
    Kelionėje man labiausiai patiko slovakiški krypčių nuorodų šriftai su mažosiomis raidėmis (lyginant su lenkiškais, vengriškais, serbiškais ir rumuniškais)

    Tačiau šiek tiek erzino savotiškas riebus šriftas kai kuriuose draudžiamuose ženkluose dėl ribojimų.


    Pastebėjau, tą keistą šriftą greičio ribojimui jie naudoja laikinų apribojimų vietose
    bet tai (bet ne visur - už Ružomberoko nauodjams paprsatas šrifta)


    Įprastose vietose naudojamas paprastas šriftas


    Toks keistas šriftas naudojamas ne visur - gal kelio ženklai keičiami palaipsniui.

    Komentuoti:

Working...
X