Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[CZ, SK, HU] Čekijos, Slovakijos, Vengrijos keliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    replied
    HU. M0. Budapešto aplinkkelis (Budapesti körgyűrű)
    Budapešto aplinkkelio pirma atkarpa tarp kelių M1 į Djorą -Vieną ir M5 į Segedą pastatyta 1987-1994 m. tai buvo 2 x 2 juostų kelias be avarinių jusotų
    Nuo tol laiko šis kelias vis platinams ir modernizuojamas. Yra du dvigubi tiltai per Dunojų
    Plačiau: HU: https://hu.wikipedia.org/wiki/M0-s_a...yarorsz%C3%A1g) EN: https://en.wikipedia.org/wiki/M0_motorway_(Hungary)


    www.mapy.cz

    Iš savo įspūdžių pasakysiu tik tiek, kad Budapešto aplinkkelis labai patiko.
    Galima lyginti palyginti su nudrožtais likusios Vengrijos keliais (neskaitant autostradų pagrindinių kelių į Budapeštą) šis kelias yra kosmosas.
    O lyginant pvz. su nebaigtu iki galo išoriniu Prahos aplinkeliu D0 (bus šiemetinės nuotraukos ir iš ten ), tai vengrų sostinės aplinkkelis nesulyginamai geresnis.
    Gal prisidėjo važiavimo laikas ir geras oras (vasaros sekmadienio popietės "piko" laikas buvo vėliau); tačiau manau, kad esant ir didesniems srautams Budapešto aplinkkelis puikiai susitvarko su srautais.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    M2. Vác - Budapest
    Foto 2025.07
    Nuo 37 mazgo Vác-del (Vacas pietūs) prasideda normali autostrada. Jos ilgis - 19 km




    Už mazgo užrašomas atstumas iki Budapešto ir iki kito mazgo




    Vienintelė degalinė kelyje M2


    Tualetai mokami, reikia turėti forintų


    Artėja Budapešto aplinkkelis






    Budapešto aplinkkelis M0

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    M2. Vác - Budapest
    Foto 2025.07
    Iš pradžių kelias M2 vizualiai labiau priminė ne mokamą autostradą, o mūsų A14 Vilnius -Molėtai ("betonkę") iki rekonstrukcijos .
    Tiesa, skirtingai nuo mūsų "betonkės", vengriškame kelyje M2 yra gana lygi danga ir visur įrengtos dviejų lygių sankryžos.




    Papildoma juosta įkalnėje




    Nesunku susiorentuoti, kad mazgo numeriai žymi atstumą nuo kelio pradžios - kaip ir Slovakijoje ar Čekijoje.
    Keliuose, vedančiuose iš Budapešto, nurodomas atstumas ne nuo Budapešto aplinkkelio, o nuo Budapešto centre esančio "nulinio kilometro" („0” kilométerkő)


    43 mazgas Vác-centrum










    Iki šios vietos buvo nelabai aišku, kodėl šitas kelias yra mokamas.
    37 mazgas Vác-del (Vacas pietūs)

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    M2 Vác - Budapest
    Šis kelias nutiestas 1996 - 1998 metais ir turėjo numerį 2/A. Viadukai iš karto projektuoti 2 x 2 juostų keliui
    2017 - 2019 m. kelias 2A 19 km atkarpoje rekonstruotas į 2 x 2 juostų kelią nuo M0 Budapešto aplinkkelio iki 37 mazgo Vác-deli (Vacas pietūs).
    Nuo 37 mazgo iki 48 mazgo Vác-észak (Vacas šiaurė) kas yra 2 x1 juostų Vaco apalinkkelis. Yra planų šią atkarpą rekonstruoti; atrodo judama su konkursais.
    Neapibrėžtoje ateityje ketinama nutiesti greitkelį M2 iki Slovakijos sienos. Tačiau ten yra kalvota vietovė (iki 500 m aukščio) ir tektų nemažai investuoti į tunelius bei estakadas


    Į kelią M2 įvažiavome 48 mazge Vác-észak (Vacas šiaurė)


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Vengrijos esamų (2024.01) ir perspektyvinių autostradų (autópályá) tinklas

    https://en.wikipedia.org/wiki/Highways_in_Hungary

    Vinječių kainos (prieš komisinius)

    https://en.autovignet.hu/toll-roads/

    Palyginimui - 2023 m. kainos
    https://www.miestai.net/forumas/foru...96#post2066496

    Oficialus vinjėčių pardavėjas (reikia susikurti paskyrą) : https://ematrica.nemzetiutdij.hu
    Perkant iš kitų reikia pažiūrėti, ar nėra per didelių komisinių ir ar kursas yra normalus (~397 HUF/EUR), ar pvz. 275 HUF/EUR)

    Mokamų Vengrijos kelių žemėlapis
    (paspaudus- didesnis vaizdas)

    https://en.autovignet.hu/toll-roads/

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Važiuojeme keliu Nr. 2 / E77 į Budapeštą
    Šiaurinė vengrijos dalis yra kalvota . Malonu, kad įkalnėse padarytos papildomos juostos


    Pirmas didesnis kaimas Nagyoroszi




    Sekmadienio vidurdienį pasienyje kelias tuščias


    Vėl prasideda kelio nelygumai. kelias akivaidžai prastesnis nei Lenkijoj ir Slovakijoje
    Kelio danga tiek geresnė nei mūsų KK172 senojo Molėtų plentio ir nepalyginamai geresnė nei A14 buv. betonkės




    Retšagas (Rétság) - pirmas didesnis Vengrijos miestelis
    Serbiška "fūra". Tądien "fūrų" buvo nedaug


    Virš pusantro kilometro ilgio dviejų juostų pakilimas




    Trumpam ssuiprastiname į vieną juostą


    Dar vienas gana ilgas aplenkimo ruožas


    Nuokalnė




    Artėja greitkelis M2 ties Váco miestu


    Tolumoje jau matosi Dunojus


    Neturintiems vengriškos vinjetės čia reikia išsukti ir į senąjį kelia Nr.2 kuris eina Dunojaus slėniu link Budapešto


    Patekome į greitkelį M2


    Čia jau reikalinga vinjetė ("matrica").
    Šį kartą ją nusipirkome iš anksto iš oficialaus platintojo o, ne iš Gūglės remiamo vengriško "perekūpo" (nors tą oficialų platintoją ne taip lengva surasti)
    Vinjetė dienai kainavo 5320 HUF / 13,38 EUR. Forinto kursas buvo normalus (397,60 HUF/ EUR) o ne plėšikiškas, kaip teko patirti ankstesnį kartą.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Per Vengriją iš šiaurės į pietus atstumas buvo 282 km
    Kelionė užtruko 4 vakandas, įskaitant pietų pertrauką prie autostrados M5 ir stabtelėjimą Kečkemeto degalinėje

    HU. Nuo Slovakijos sienos iki Budapešto


    Išvažiuojame iš Slovakijos - Vengrijos pasienio punktos Šahy / Parasspuszta (tariama Påråšapustå)


    Nežinomos paskirties ženklas
    Turbūt, jis skirtas fūroms, kuriosm dienso metu autostradose draudžiama lenkti ir daryti kelio užkimšimus


    Sveiki, atvykę į Vengriją


    Iki Budapešto - tik 86 kilometrai


    Tikrasis vengriškas pasveikinimas laukė netrukus, kai prasidėjo kelio lopai (bet dar ne duobės)

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Maršrutas per Vengriją nuo Slovakijos iki Serbijos

    www.mapy.cz

    Slovakijos - Vengrijos pasienis Šahy / Parasspuszta


    Maršrutas susidarė iš trijų dalių
    1. dalis. E77 / 2
    Iš pradžių buvo lopytas perlopytas kelias Nr. 2 nuo Slovakijos sienos iki Vaco (Vác).


    Nuo Váco iki Budapešto kelias buvo pažymėtas buvo M2 - iš pradžių tai buvo greitkelio parodija, už kurią reiikia susimokėti, o paskui kaip ir normalus greitkelis


    2.dalis, Budapešto aplinkkelis M0 (Budapesti körgyűrű)


    3. dalis. Autostrada E75 / M5 iki Segedo ir toliau iki Serbijos sienos - nuobodžiausia autostrada, kokia teko važiuoti


    Vengrijos - Serbijos pasienyje buvo proga prisiminti virš 20 metų senumo patirtis, kai tekdavo pastovėti pasienyje

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Jau buvo diskutuota, bet įdomu pamačius vėl prisiminti.

    Riebus šriftas atėjęs iš Čekoslovakijos laikų, santykinai neseniai pakeistas dabartiniu, kuris nukopijuotas nuo kaimyninės Austrijos.
    Čekija dar seniais laikais perėjo prie vokiško šrifto tai to seno šrifto likę labai mažai ir gali būti sunku pastebėti. Slovakija liko prie seno šrifto iki kažkurių 201x metų, kol pakeitė oficialius dokumentus ir perėjo prie dabartinio šrifto. Čekija perėjo prie vokiško šrifto, bet gyvenvietes toliau rašo iš didžiosios raidės ir kažkiek primena latvišką dizainą (girdėjau atsiliepimų o ir pats sutinku, kad turbūt maloniausias akiai didžiųjų raidžių šriftas Europoje). Slovakija tiesiog nukopijavo nuo Austrijos kuri visada rašė gyvenvietes mažosiomis raidėmis.

    Dabar turime tą šriftų mišrainę, kuri atsitinka kai keičiamas šriftas (įskaitant ir kai keičiamas kelio ženklų dizainas). Niekas niekur per naktį visų kelio ženklų nekeičia. Pvz. turtinga ir itin tvarkinga Suomija irgi kažkiek pasikoregavo kai kurių kelio ženklų dizainą (bet ne šriftą) ir ten irgi šiokia tokia dizainų mišrainė. Net ten nekeičia kelio ženklų per naktį.
    Remontų ženklai bent jau kai nėra kažkoks ypatingas objektas kur reikalingas aukščiausios klasės ženklinimas, įtariu naudojami būtent seno dizaino, nes tai atliekami kelio ženklai, statomi laikinai.
    Paskutinis taisė PoDV; 2025.08.10, 18:01.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Red Neck Rodyti pranešimą
    Sveiki, gal galite patarti, kuriuo keliu geriausia vykti automobiliu į Budapeštą?
    Matau du variantus.
    Pirmas palei Krokuvą ir per Tatrus, 1200 km.
    Antras pro Katowice, Ostrava, Brno, Bratislavą. 1400 km., bet daugiau greitkelių. Ačiū.
    Nuo Lenkijos iki Vengrijos per Slovakiją keliu E77 nuvažiavome 210 km, nesinaudodami mokamais greitkeliais.
    Gryno važiavimo buvo 2½-3 valandos

    Gryno važiavimo buvo 2½-3 valandos. Kelias savaitgalį buvo tuščias, du šviesoforai (už Ružomberoko ir prieš Zvoleną) ne itin sugaišino
    Beveik visur buvo lygi kelio danga (išskyrus nedidelius nelygumus prieš Vengrijos sieną) ir prieš Zvoleną
    Lyginant su toliau laukusiais Vengrijos keliais slovakiški keliai atrodo žymiai geriau.

    Iš esmės maršrutas E77 per Krokuvą, Ružomberoką ir Banska Bystricą yra visiškai normalus, ypač savaitgaliais.
    Viena nuotrauka pabaigai iš kalnuotos Slovakijos.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Šioje temoje buvo šiek tiek diskutuoti apie kelio ženkklų šriftus.
    Kelionėje man labiausiai patiko slovakiški krypčių nuorodų šriftai su mažosiomis raidėmis (lyginant su lenkiškais, vengriškais, serbiškais ir rumuniškais)

    Tačiau šiek tiek erzino savotiškas riebus šriftas kai kuriuose draudžiamuose ženkluose dėl ribojimų.


    Pastebėjau, tą keistą šriftą greičio ribojimui jie naudoja laikinų apribojimų vietose
    bet tai (bet ne visur - už Ružomberoko nauodjams paprsatas šrifta)


    Įprastose vietose naudojamas paprastas šriftas


    Toks keistas šriftas naudojamas ne visur - gal kelio ženklai keičiami palaipsniui.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Tarp Hontianske Nemce 66 bei 51 kelių sankryžos irSlovakijos -Vengrijos sienos
    Foto 2025.07






    Prieš vidurdienį oro temperatūra +26°C, danga įkaito iki +41°C


    Už Dudincų meisto prasideda vengrų gyvenamosios vietovės, kur gyvenviečių ribas žymi dvikalbiai užrašai




    Išankstinė nuoroda su sankryža


    Krypčių nuorodoje telpa yra ir kelio numeris, ir atstumai.




    Pasienio miestas Šahy / Ipolyság


    Miestelis nelabai patiko - iš primo žvilgnio atrodė pavargęs


    Miesto centre nepavyko rasti kokios nors valgyklos, tačiau aikštėje yra graži rotušė


    Ant tilto per Ipelio upę (svk. Ipeľ / veng. Ipoly) vienintelį kartą Slovakijoje buvo nuoroda į Budapeštą
    Siena tarp Slovakijos ir Vengrijos ilgą atstumą eina tuo upeliu; tačiau šioje vietoje 1920.06.04 d. Trianono sutartimi siena buvo pastumta kelis kilometrus - tam, kad tuometinė Čekoslovakija gautų Šahy / Ipolyság geležineklio stotį


    Iki sienos - 1 km


    Slovakijos - Vengrijos siena Šahy - Parassapuszta
    Kairėje matosi buvusi senoji Slovakijos muitinė. Už jos sienos linija eina kelio viduriu


    Už- senosios slovakų miitinės dešinė kelio pusė pusė priklauso Slovakijai, o kairė pusė ir ta aikštelė - jau Vengrijai.
    Dešinėje pusėje matomas kioskelis - vengriškų vinječių pardavimo taškas

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Tęsiame kelionę link Budapešto per Slovakiją keliu E77 / 66
    Tarp Zvoleno ir Hontianske Nemce sankryžos
    Foto 2025.07




    Čia buvo malonus ilgas kelių kilometrų nusileidimas (nuo 350 iki 300 m aukščio) tuščiu lygiu keliu iki Krupinos miesto
    https://www.facebook.com/huntingchateau

    Krupina, rajono (okreso) centras


    Mieste nėra aplinkkelio. Centre yra keli prekybcentriai, kur galima patogiai apsipirkti.
    Pasipildėme mineralinio, kofolos ir Zvoleno gėrimo atsargas
    Pasieilgėme apdairiai, nes iki Vengrijos sienos, o gal ir iki Budapešto prie pat pakeliui nėra didesnių parduotuvių


    Idiliškas Slovakijos vaizdelis


    Sekmadienio rytas yra puikus laikas keliauti
    Viena iš nedaugelio Slovakijoje sutiktų "fūrų" Darbo dienomis jų čia turbūt būna daugiau


    Hontianske Nemce.
    Čia yra savotiška kelių numeracija . 66 kelias Banská Bystrica- Zvolen - Šahy suka iš rytų į pietus, o 51 kelias Banská Štiavnica - Levice - Nitra - iš šiaurės į vakarus
    Kelio rodyklė uždengta


    Važiuojantiems į Budapeštą kryptys nurodytos gana aiškiai


    Jau įdienojo, o tą dieną laukė ilgas kelias - 640 km, tai buvo laikas normaliai pavalgyti
    Tuo metu buvo gailą, kad iš anksto nebuvo aiškiai pažymėtas įvažiavimas į prie pat kelio esantį maitinimo tašką Penzión Chateau Hunting, Hontianske Nemce - ko, gero vienintelį tarp Zvoleno iki pat Vengrijos sienos, o gal ir Budapešto


    Paskui išaiškėjo, kad įšvažiavimas į ten yra iš 51 kelio pavažiavus kelis šimtus metrų link Nitros, tai atgal nebesukome.
    Šlamstmaisčio tokiame ilgame kelyje nepirkome, o nieko rimto pakeliui nebuvo - tai pavalgėme tik po kelių valandų, jau už už Budapešto.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kelio Nr. 66 trasa tarp Banska Bystricos ir Zvoleno

    www.mapy.cz

    Foto 2025.07




    Obchádzka (apylanka).
    Mes ir taip būtume važiavę ne 66 keliu, o sukę tiesiai link Zvoleno


    Kelias Nr. 66 link Kovačovos ir toliau į greitkelį R1 uždarytas


    Zvolen (Zvolenas)


    Po miestą teko pasiskukioti, bet šiuo atveju o pasitikėjome navigacijomis




    Hrono upės krantinė


    Viadukas per geležinkelį ir tiltas per Slatinos upę.
    Toliau jau buvo ir krypčių nuorodos




    Įvažiavome į pagrindinę trasą, kuria eina 16 kelias į Lučenecą ir 66 kelias į Krupiną - Šahus


    Krypčių nuorodose visur rašomas pasienio miestas Šahy (vengr. Ipolyság)
    Dabar bandau prisiminti, bet krypčių nuorodose slovakai vengia minėti buvusios metropolijos sostinės Budapešto pavadinimą


    Pasibaigė sukiojimaisi po Zvoleną, važiuojame į pietus 66 keliu link Budapešto

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Nė vienas punktas neatsakė į klausimą. O kvailas bandymas įžeisti nė kiek nenustebino.

    Vis tiek nelabai suprantu, kodėl infrastruktūros skiltyje reklamuojamas jogurtinis gėrimas. Kaip ir nesuprantu, kodėl temos apie užsienio infrastruktūrą yra išnaudojamos vieno nario kelionių įspūdžiams. Gal reikėtų naujos kategorijos Kelionės po užsienį arba išnaudoti fotografijos/už sienos subforumus?

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    /\ Skaityk, kas buvo parašyta:
    1. Karšta ir reikia atsigaivinti
    2. Lengviau atsimint Zvoleno kryptį

    3. Gal pats kada nors išlipk iš troleibuso, nuvažiuok į kokią nors užsienio šalį, pafotografuok (tik laikyk telefoną gulsčiai, o ne stačiai) ir pasidalink savo įspūdžiais bei patirtimis, užuot ieškojęs sliekų ant sauso asfalto.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Atsigaivinimo pertraukėlė.
    Nuo Banska Bystricos tolesnė kryptis yra Zvoleno miestas. Kad būtų lengviau atsiminti, bet kurioje Slovakijos ar Čekijos parduotuvėje pieno produktų skyriuje rekomenduojama nusipirkti Zvolenský Jogurtový nápoj (Zvoleno jogurtinį gėrimą). Tie gėrimai yra įvairių skonių, labiausia patiko Lesne ovocie - miško vaisių skonio.
    Įsimetėme į šaldytuvą porą 1,5 litro talpos Zvleno jogurtinio gėrimo bambalių.
    Balkanuose per karščius slovakiškas Zvoleno gėrimas atsigaivinti padėjo labiau nei čekiška Kofola ar serbiškas Knjaz Miloš.
    Kuo šis pranešimas susijęs su keliais, gatvėmis ir autotransportu?

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Važiuojame į Budapeštą nepirkdami slovakiškos vinjetės.
    Navigacijoje užsiduodame tarpinį tikslą - Sliač
    www.mapy.cz

    Foto 2025.07
    Artėja greitkelio R1 160-as mazgas Banská Bystrica Radvaň


    Sankryžoje nėra jokių nuorodų į 66 kelią per Sliač į Zvoleną




    Pasisukiojus ant viaduko lieka paskutinis posūkis, kai 66 kelias eina lygiagrečiai greitkeliui R1


    Kelias eina tarp B bei C klasės ofisynų ir greitkelio R1


    Prie Banska Bystricos ribos - 1984 m. paminklas "Radost" (džiaugsmas)


    Route 66 slovakiška versija


    Sliač miestas ir Sliačo oro uostas




    Nusimato šviesoforas


    Čai ilgai stovėti nereikėjo

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Atsigaivinimo pertraukėlė.
    Nuo Banska Bystricos tolesnė kryptis yra Zvoleno miestas. Kad būtų lengviau atsiminti, bet kurioje Slovakijos ar Čekijos parduotuvėje pieno produktų skyriuje rekomenduojama nusipirkti Zvolenský Jogurtový nápoj (Zvoleno jogurtinį gėrimą). Tie gėrimai yra įvairių skonių, labiausiai patiko Lesne ovocie - miško vaisių skonio.
    Įsimetėme į šaldytuvą porą 1,5 litro talpos Zvoleno jogurtinio gėrimo bambalių.
    Balkanuose per karščius slovakiškas Zvoleno gėrimas atsigaivinti padėjo labiau nei čekiška Kofola ar serbiškas Knjaz Miloš.
    Paskutinis taisė Romas; 2025.08.06, 16:24. Priežastis: labiausiai patiko

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Iki šios vietos prieš greitkelio R1 160 mazgą reikia apsipręsti:
    - ar on-line nusipirkti slovakišką vinjetą už ~10 EUR ir pavažiuoti 15-25 km mokamu greitkeliu,
    - ar nepirkti vinjetės ir atvykti į Zvoleno mazgą 10 minučių vėliau.

    Komentuoti:

Working...
X