Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kelių ir gatvių ženklinimas Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • sleader
    replied
    Parašė oranger Rodyti pranešimą
    Kas per "proto bokštai" įrenginėja kelio ženklus Vilniuje? Ką tik mačiau naujus ženklus prie Vingio parko, prieš naują viaduką: CENTRAS 4 km. Pravažiuoji 1,5 km ir už tunelio jau CENTRAS 1 km
    Ar jie turi kokį normalų atsakingą žmogų, kuris moka skaičiuoti? Panašūs neatitikimai ir nuo Molėtų važiuojant Geležinio vilko prospekte.
    Jau nekalbu apie tą paliktą mėlyną Vilniaus krypties ženklą autostradoje prie Gariūnų, kai jau pravažiavus apie 6 km miesto teritorijoje, pamatai, kaip reikia į Vilnių važiuoti...
    Čia labai akivaizdi problema, kad nėra tiksliai apibrėžta (o gal yra tik aš nežinau?) iki kur skaičiuojamas konkretus atstumas. Kadangi ženklus suprojektuoja atskiri projektuotojai, o derinant nepažiūrima ar tie atstumai sutampa su kituose anksčiau kabančiuose ženkluose nurodytais atstumais, tai taip ir gaunasi.
    Mano nuomone miesto teritorijoje, ypač likus mažiau nei 5 km iki objekto, iš vis nėra tikslinga nurodyti atstumą. Juo labiau, kad Centras nėra tik vienas taškas. Čia jau atstumas nebeturi prasmės, reikalinga tik nevietinius nukreipti teisingu keliu jį pasiekti.

    Dėl to ženklo Vilnius, jau buvome diskutavę. Čia apskritai neteisinga yra prieš Grigiškės pastatyti ženklą, kad jau įvažiuoji į Vilnių. Labai jau norint galėtu būti ženklas "Vilnius - Grigiškės" ar pan. O mano nuomone teisingiausia administracinę teritoriją pažymėti informacine lenta "Vilniaus miestas" su herbu, o jau Grigiškes nurodyti kaip Grigiškes. Taip toliau važiuojant būtų galima išlaikyti nuorodas "Vilnius-Centras", "Vilnius-Lazdynai" ar pan.
    Reikėtu pagaliau atskirti kas yra miesto administracinė riba, o kas yra pats miestas (kaip gyvenvietė). Į miesto administracinę ribą gali patekti daugybė gyvenviečių, kurias ženklinant kelius ir orientuojant vairuotojus reikėtų ir vadinti jų pavadinimais.
    Pas mus vis dar yra variantų, kai gyvenvietė žymintys ženklai (baltas fonas; greitis 50 km/h) pastatyti ant administracinių tų gyvenvietės ribų, nors ten šalia kelio nėra net nei vieno namo. Visa tai nerealiai diskredituoja visą ženklinimo sistemą ir skatina nepaklusti ženklams, nes važiuojant per laukus kokia prasmė mažinti greitį nuo 90 iki 50 km/h jeigu niekas nepasikeitė.
    Man patinka kaip Lenkijoje yra padaryta tokiais atvejais. Pas juos ant ribos stovi gyvenvietės pavadinimas žaliame fone, o tik privažiavus pirmus namus, keliui pavirtus gatve su šaligatviais ar pan. stovi balto fono ženklas su namukais (gyvenvietė). Aš tikiuosi ir mes išmoksime taip daryti, nes pagal KET tokios ženklus turime ir taip daryti galime.

    Parašė oranger Rodyti pranešimą
    Nežinau, kokias jie ten metodikas naudoja, tai vairuotojo neturi jaudinti.
    Visi ženklai su kryptimis ir atstumais privalo būti lengvai, akimirksniu, suprantami vairuotojui. Jei tame pačiame kelyje taip "šokinėja" atstumai - tai klaidina ir nervina.
    Šiaip, seniai pribrendo reikalas daryti kaip Vokietijoje: pagrindiniais miesto keliais pravažiuoja kitų miestų specialistai (niekad nebuvę arba labai seniai buvę šiame mieste) ir surašo klaidas ir pastabas.
    Yra daugybė trūkumų ženklinimo sistemoje, praktikoje ir t.t. Tik tikriausiai atsakingiems asmenims neatrodo, kad tų spragų yra tiek daug.
    Toks testavimas su ne vietiniais specialistais labai pasiteisintų. Dabar dažnai ženklinama su požiūri "taip reikia", o ne galvojant "ką nežinantiems aš čia pasakysiu ir ką jiems reikėtų žinoti".
    Elementariai durnai atrodo kažkur Vilniuje padrikai kabantys ženklai "Varšuva xxx km" "Ryga xxx km", nes jokiuose kituose ženkluose nuorodomis nenurodyta kaip pasiekti Varšuvą ar Rygą. Taigi neaišku kur ir kaip važiuojant bus toks atstumas, nes bent jau važiuojant iš Vilniaus į Varšuvą galima rinktis iš min 5 dėmesio vertų maršrutų. Taip pravažiuojant tokius ženklus galvoje ir lieka klausimas ką jie čia man nori pasakyti ir kokia prasmė iš tokios perteklinės informacijos.

    Komentuoti:


  • Xedos
    replied
    Visgi juokingai (ir kartu visai nejuokingai) atrodo kai atstumas tarp ženklų 1,5 km, o atstumą iki miesto (ar centro) rodo tą patį. Jei jau rodomas atstumas ir yra iki centro, negi taip sunku numesti tą vieną skaičių iki 3......Nors reikėtų paminėti, kad per vieną kelionę tuos abu ženklus pamato labai (tikrai labai) mažas procentas vairuotojų. Matyt patingėjo vietoje 4 parašyti 3, pagalvojo "ai bus gerai" (dar reikia turėti galvoje, kad kalba eina apie ženklus, kurie yra įrengti kelyje rekonstruotame tik prieš pusantrų metų....).
    Paskutinis taisė Xedos; 2014.06.28, 16:28.

    Komentuoti:


  • oranger
    replied
    sleader, gal pakomentuosi mano aprašytą atvejį?

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Xedos Rodyti pranešimą
    Variantas su centru tiktų tik apytiksliai ir tik tolimesniam ženklui. Tą būtų galima atleisti. Artimesnis ženklas jau nemažai meluotų (1,5 km).
    O kam gali būti aktuali miesto riba? Jeigu žmogui reikalingas atstumas, tai tik išimtinai retu atveju jam reikės važiuoti tik iki miesto ribos, todėl matydamas atstumą iki ribos, o važiuodamas į patį miestą (dažniausiai centrinę dalį) jis nuvažiuos daugiau ir pateikta informacija bus netiksli, bei klaidinanti.
    Juo labiau keistai atrodytų (ir dabar dėl klaidų ženklinime keistai atrodo), kad tolėliau nurodytas atstumas 10 km, o nuvažiavus kokius 5 km, atstumas tampa 8 arba 2 km. Atstumas iki objektų (miestų) visame maršrute turėtų kisti atitinkamai pagal nuvažiuojamą atstumą.
    Ir jei visgi rodo atstumą iki centro ar neturėtų būti kaip nors informuojama, kad ne iki Šiaulių tie 4 km, o iki centro, pvz. į ženklą patalpinant "Centras 4". Nors tiesą sakant tokią formuluotę tvarkingai įkomponuoti į ženklą turbūt būtų nelengva......
    Pagal nutylėjimą ir yra nurodytas atstumas iki centro. Nėra jokios prasmės visur prirašyti centras, nes toks prierašas atsirastų visur.
    Tokius prierašus galima daryti, jeigu pvz. važiuojant aplinkkeliais būtų išvažiavimuose nurodyti ir atstumai iki kitų miesto dalių.

    Komentuoti:


  • Xedos
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Tai čia viskas ok, paprastai atstumas būna nurodomas ne iki miesto ribos, o centro.
    Variantas su centru tiktų tik apytiksliai ir tik tolimesniam ženklui. Tą būtų galima atleisti. Artimesnis ženklas jau nemažai meluotų (1,5 km).

    Ir jei visgi rodo atstumą iki centro ar neturėtų būti kaip nors informuojama, kad ne iki Šiaulių tie 4 km, o iki centro, pvz. į ženklą patalpinant "Centras 4". Nors tiesą sakant tokią formuluotę tvarkingai įkomponuoti į ženklą turbūt būtų nelengva......

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė Xedos Rodyti pranešimą
    ženklas "Šiauliai 4" (apie kilometrą arčiau Šiaulių už anksčiau minėtą), nors ten gal tik kokie du šimtai metrų iki Šiaulių .
    Tai čia viskas ok, paprastai atstumas būna nurodomas ne iki miesto ribos, o centro.

    Komentuoti:


  • Xedos
    replied
    Tokių šposų yra ne vien Vilniuje. Prie pat Šiaulių, važiuojant nuo Panevėžio, už turbo žiedo su krašto keliu 213 link Ginkūnų, yra ženklas: "Šiauliai 4", nors ten ne daugiau kaip 1,5 km. Bet "geriausias" ženklas yra stovintis pačioje Aleksandrijoje: sukant iš šalutinės gatvės (iš Aleksandrijos) į A9 kelią link Šiaulių irgi yra ženklas "Šiauliai 4" (apie kilometrą arčiau Šiaulių už anksčiau minėtą), nors ten gal tik kokie du šimtai metrų iki Šiaulių .

    Komentuoti:


  • oranger
    replied
    Parašė Martlarkis Rodyti pranešimą
    Negaliu tikslai pasakyti, bet kažkur girdėjau, kad atstumus iki miestų skaičiuoja pagal tai, kiek yra iki to miesto centrinio pašto. Žemėlapiuose mačiau, kad atstumus nuo Vilniaus skaičiuoja nuo Edukologijos žiedo, panašiai išeina ir su nuorodų ženklais, taigi "Centras 1km" yra labiau suprantamas.
    Matyt įsivėlė klaida arba jie naudoja skirtingas metodikas atstumams skaičiuoti.
    Nežinau, kokias jie ten metodikas naudoja, tai vairuotojo neturi jaudinti.
    Visi ženklai su kryptimis ir atstumais privalo būti lengvai, akimirksniu, suprantami vairuotojui. Jei tame pačiame kelyje taip "šokinėja" atstumai - tai klaidina ir nervina.
    Šiaip, seniai pribrendo reikalas daryti kaip Vokietijoje: pagrindiniais miesto keliais pravažiuoja kitų miestų specialistai (niekad nebuvę arba labai seniai buvę šiame mieste) ir surašo klaidas ir pastabas.

    Komentuoti:


  • Martlarkis
    replied
    Negaliu tikslai pasakyti, bet kažkur girdėjau, kad atstumus iki miestų skaičiuoja pagal tai, kiek yra iki to miesto centrinio pašto. Žemėlapiuose mačiau, kad atstumus nuo Vilniaus skaičiuoja nuo Edukologijos žiedo, panašiai išeina ir su nuorodų ženklais, taigi "Centras 1km" yra labiau suprantamas.
    Matyt įsivėlė klaida arba jie naudoja skirtingas metodikas atstumams skaičiuoti.

    Komentuoti:


  • oranger
    replied
    Kas per "proto bokštai" įrenginėja kelio ženklus Vilniuje? Ką tik mačiau naujus ženklus prie Vingio parko, prieš naują viaduką: CENTRAS 4 km. Pravažiuoji 1,5 km ir už tunelio jau CENTRAS 1 km
    Ar jie turi kokį normalų atsakingą žmogų, kuris moka skaičiuoti? Panašūs neatitikimai ir nuo Molėtų važiuojant Geležinio vilko prospekte.
    Jau nekalbu apie tą paliktą mėlyną Vilniaus krypties ženklą autostradoje prie Gariūnų, kai jau pravažiavus apie 6 km miesto teritorijoje, pamatai, kaip reikia į Vilnių važiuoti...
    Paskutinis taisė oranger; 2014.06.28, 13:14.

    Komentuoti:


  • KitoksBrolis
    replied
    1 pranešimas: Galbūt ne į temą, bet neįsivaizduoju kur galima būtų tai parašyti. Tuo labiau, kad tai iš dalies susiję su šviesoforais.
    Pastebėjau, kad JAV sankryžose virš kelio kabinamos lentelės su gatvės pavadinimu. Šios lentelės kabinamos ant šviesoforų atramų. Manau tai tikrai yra šauni idėja, kuri padeda vairuotojams nepasiklysti. Pvz., Lietuvoje turi arba gerai žinoti žemėlapį, važiuoti vadovaujantis GPS arba stebėti lenteles ant namų. Kaip manote ar tai būtų galima įgyvendinti Lietuvoje (nekalbu apie finansinę projekto dalį)?


    2 pranešimas:
    Parašė Mørtã Rodyti pranešimą
    Cia apie tokias lenteles kalba?
    Kalbu apie tokias, kurios visiems eismo dalyviams puikiai matomos.

    Komentuoti:


  • Mørtã
    replied
    Parašė KitoksBrolis Rodyti pranešimą
    ...Kaip manote ar tai būtų galima įgyvendinti Lietuvoje (nekalbu apie finansinę projekto dalį)?
    Cia apie tokias lenteles kalba?

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Kažkada nuo Verkių g. ieškojau kaip įsukti į Kalvarijų g., tai bevairuojant labai pagelbėjo tas stulpas su gatvių pavadinimais ir kryptimis. Stovėjo Verkių g. / Žvalgų g. Pirmą kartą ten gyvenime važiavau.

    Komentuoti:


  • KitoksBrolis
    replied
    Galbūt ne į temą, bet neįsivaizduoju kur galima būtų tai parašyti. Tuo labiau, kad tai iš dalies susiję su šviesoforais.
    Pastebėjau, kad JAV sankryžose virš kelio kabinamos lentelės su gatvės pavadinimu. Šios lentelės kabinamos ant šviesoforų atramų. Manau tai tikrai yra šauni idėja, kuri padeda vairuotojams nepasiklysti. Pvz., Lietuvoje turi arba gerai žinoti žemėlapį, važiuoti vadovaujantis GPS arba stebėti lenteles ant namų. Kaip manote ar tai būtų galima įgyvendinti Lietuvoje (nekalbu apie finansinę projekto dalį)?

    Komentuoti:


  • Eimantas
    replied
    Klaipėdoje dygs nauji kelio ženklai

    Klaipėdoje daugės nuotoliniu būdu valdomų ženklų. Prieš mėnesį keli tokie buvo pastatyti prieš pat Jakų žiedinę sankryžą. Kol kas jie veikia bandomuoju režimu, šalia dar stovi ir senieji.

    Tačiau ilgainiui besikeičiantys greičio ribojimo ir įspėjamieji ženklai užims pagrindinę poziciją.
    http://klaipeda.diena.lt/naujienos/k...0#.UvVf9n_4ITc

    Komentuoti:


  • Haiku
    replied
    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
    Važiuojant Vilniuje Tūkstantmečio gatve, nusileidžiant estakada per Gerosios Vilties žiedą į Lazdynų tiltą, kelio dešinėje stovi kelio ženklas "Duoti kelią" su lentelėje nurodytu atstumu. Tačiau tuo pačiu ir važiuojantiems nuo žiedo link tilto taip pat stovi ženklai "Duoti kelią". Ar man nesivaidena? Gal kas gali patvirtinti ar paneigti? Šiaip ten konfliktinių situacijų nekyla, nes eismo juostos nesusilieja, tačiau ar tikrai ten taip suvelta su kelio ženklais?
    tas ženklas, kuris matosi leidžiantis estakada, skirtas važiuojantiems apačioje nuo žiedo, tik vat kas jį kairėje pastatė... http://goo.gl/maps/O3EIy čia sena 2012 m. foto, dabar tenais ir kairėje ir dešinėje ženklas yra berods.

    Taip pat panaši situacija, tik kiek blogesnė dėl susiliejančių juostų yra ir važiuojant GV gatve ir kylant į estakadą link Ukmergės g. bei atvžiuojant nuo Pedagoginio žiedo į tą estakadą. http://goo.gl/maps/s9qAy

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Važiuojant Vilniuje Tūkstantmečio gatve, nusileidžiant estakada per Gerosios Vilties žiedą į Lazdynų tiltą, kelio dešinėje stovi kelio ženklas "Duoti kelią" su lentelėje nurodytu atstumu. Tačiau tuo pačiu ir važiuojantiems nuo žiedo link tilto taip pat stovi ženklai "Duoti kelią". Ar man nesivaidena? Gal kas gali patvirtinti ar paneigti? Šiaip ten konfliktinių situacijų nekyla, nes eismo juostos nesusilieja, tačiau ar tikrai ten taip suvelta su kelio ženklais?

    Komentuoti:


  • Mørtã
    replied
    /\ Nuotrauka 1978 metu, paimta is SSC forumo:

    Komentuoti:


  • Gnoss
    replied
    Va tau ir naujiena Lietuvoje, kaip Vakarų Europoje... na tikriausiai aš dar nebuvau gimęs

    Komentuoti:


  • Xedos
    replied
    Manau, kad čia "į temą" :

    Valdomi kelių ženklai

    Vykstantys nuo Kauno link Klaipėdos prieš pat Jakų žiedą pamatys naujovę Lietuvos keliuose – kintamos informacijos greičio ribojimo ir įspėjamuosius kelio ženklus. Tai nuotoliniu būdu valdomi kelio ženklai, kurie galios Jakų žiede bei estakadoje vedančioje į Palangą.
    Nuo šių metų sausio 8 d. prasidės magistraliniame kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda Jakų žiede įrengtų kintamos informacijos greičio ribojimo ir įspėjamųjų kelio ženklų bei jutiklių, kurių parodymais remiantis bus keičiama informacija ženkluose, bandomoji eksploatacija. Jos metu bus įjungiami kintamos informacijos greičio ribojimo ir įspėjamieji kelio ženklai, kurie nurodys maksimalų važiavimo greitį ir greičio ribojimo priežastį.


    http://www.eismoinfo.lt/content/vald...3-%C5%BEenklai

    Komentuoti:

Working...
X