Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kelių ir gatvių ženklinimas Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Savitarnos kasa
    replied
    Tai 507 nereiškia kad mes turime sankryžą? siužetas tirštėja...

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė dondc Rodyti pranešimą
    Taigi, paaiškėjus, jog ten jau ir taip sankryža, tai privalėjo įrengti 203 Duoti kelią, nes ten dvirčių pirmumas. Vairuotojai dabar klaidinami tik su įspėjamuoju ženklu, todėl drasiau kirs dviračių trajektoriją, nes jiems daromos prielaidos, kad jų pirmumas. Sankryža prasideda iškarto už 507 ženklo ir apima dešinėje (už medžių) esantį susikirtimą su dviračių ir pėsčiųjų taku:
    Nebūtinai sankryža. Iš tų pačių Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisyklių:
    160. Ženklas Nr. 507 „Eismo kryptys sankryžoje“ naudojamas juostų skaičiui ir kryptims, kuriomis leidžiama važiuoti kiekviena juosta, nurodyti sankryžose arba įvažiavimų į šalia kelio esančias teritorijas vietose. Ženklas turi būti įrengiamas virš važiuojamosios dalies ne didesniu kaip 40 m atstumu prieš sankryžą ar įvažiavimo į šalia esančią teritoriją vietą. Keliuose, turinčiuose važiavimo kryptimi tris arba daugiau eismo juostų, ženklas turi būti pakartojamas 80–150 m atstumu prieš sankryžą. Prireikus ženklas Nr. 507 gali būti pakartojamas ir kitais atvejais.
    Beje, kokios kategorijos ši gatvė? A ar B? Panašiau į B. Apie greitėjimo/lėtėjimo juostas buvau pasisakęs kitoje temoje, šiuo atveju taip pat manau, kad lėtėjimo juosta yra nereikalinga.

    Dar papildau. Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme yra apibrėžta, kas yra sankryža. Mūsų nagrinėjama vieta neatitinka įstatyme apibrėžtos sankryžos sąvokos:
    Sankryža – kelių kirtimosi, jungimosi arba atsišakojimo viename lygyje vieta, įskaitant atvirus plotus, kuriuos sudaro kelių susikirtimai, susijungimai arba atsišakojimai. Sankryžomis nelaikomos vietos, kur išvažiuojama iš kelio į esančias šalia jo teritorijas arba įvažiuojama į kelią iš šalia jo esančių teritorijų. Sankryža yra reguliuojama, jeigu eismą joje reguliuoja šviesoforai arba reguliuotojas. Skirtingo lygio sankryžos yra tos, kuriose keliai jungiasi ne viename aukštyje ir yra nuovažos, kuriomis eismas vyksta nuo vieno kelio prie kito.
    Paskutinis taisė Briedis; 2022.05.21, 19:08.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Taigi, paaiškėjus, jog ten jau ir taip sankryža, tai privalėjo įrengti 203 Duoti kelią, nes ten dvirčių pirmumas. Vairuotojai dabar klaidinami tik su įspėjamuoju ženklu, todėl drasiau kirs dviračių trajektoriją, nes jiems daromos prielaidos, kad jų pirmumas. Sankryža prasideda iškarto už 507 ženklo ir apima dešinėje (už medžių) esantį susikirtimą su dviračių ir pėsčiųjų taku:

    Click image for larger version

Name:	8.png
Views:	1057
Size:	42,7 kB
ID:	1969750 Click image for larger version

Name:	7_IMG_20220410_155708.jpg
Views:	1082
Size:	1,53 MB
ID:	1969751

    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Vairuotojams skinti dviračių negalima, nuo atsakomybės atleidimo nebus.
    Sutinku. Pasipiktinimas tuo, jog nuo to dviratininkų kaulai greičiau nesugis.


    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Atkeliu iš temos Lidl plėtra Lietuvoje

    Vairuotojams skinti dviračių negalima, nuo atsakomybės atleidimo nebus.
    Esminiai punktai iš Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisyklių:
    Irgi patvirtina, jog 203 yra statomas tik sankryžose. Gaila kad mano atsakymas ir jūsų atsidūrė skirtingose temose...

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Atkeliu iš temos Lidl plėtra Lietuvoje
    Parašė dondc Rodyti pranešimą
    Ei, Lidl vadybininkai, kurie čia skaitot, atkreipkit dėmesį į ženklus paskutinėje foto. Vairuotojams sakoma, jog gali nuskint dviratį ir atsakomybė negresia, nors pagal bendrines KET ten privalės vis tiek praleidinėt dviračius. Ne tik (tik sviestinius) kruasanus pradėjot šaldyt, bet ir ženklų nesugebat sudėt. Įspėjamoji kombinacija turėtų būti skirta tik pervažose, kur nėra dviračių pirmumo, pvz. Žvėryne:

    Jei ne visiški medžiai esat, tai pakeiskit. Dėl ažūrinių trinkelių, manau, geriau jau būtų jos važiuojamojoje dalyje nei parkinge, nes variklio tepalai daugiausiai tekės būtent mašinai stovint, o ne pravažiuojant. Gersis į grundinius vandenis.
    Vairuotojams skinti dviračių negalima, nuo atsakomybės atleidimo nebus.
    Esminiai punktai iš Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisyklių:
    72. Ženklas Nr. 129 „Sankirta su dviračių taku“ turi būti įrengiamas prieš ne sankryžoje esantį kelio ir dviračių tako, pažymėto ženklu Nr. 411, susikirtimą. Ženklas taip pat įrengiamas prieš ne sankryžoje kelią kertantį taką, pažymėtą ženklu Nr. 413, jeigu neįrengiami ženklai Nr. 533 ir 534.
    96. Ženklas Nr. 203 „Duoti kelią“ turi būti įrengiamas prieš kiekvieną sankryžą su keliu, kuris pažymėtas ženklais Nr. 201, 108–110. Ženklas taip pat gali būti įrengiamas ir prieš kitas sankryžas, kai pirmenybė važiuoti per sankryžą yra suteikiama kertamame kelyje.
    96.1. Ženklo Nr. 203 leidžiama neįrengti įvažiavimo į kelią iš šalia esančių teritorijų vietose ir keliuose be dangos, kai jie kerta kelią su danga.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Kaune kelio ženklų atramos ir nugarėlės šviesiai pilkos. Tamsiai pilki tik apšvietimo stulpai. Kai kurie dažyti stulpai atrodo pabalę, įgavę šviesesnius pilkos spalvos atspalvius, spalva primena daiktų apneštų dulkėmis (pvz. viena pirmųjų tamsiai dažytų stulpų gatvė Krėvės pr. Kaunas). Tai matyt iš to mokydamiesi neseniai teko matyti (Kovo 11-osios g. ties Girstupiu), kaip dažo keliais sluoksniais, baltai, mėlynai (!), po to tamsiai pilkai.

    Man asmeniškai nėra didelio skirtumo, juoda ar tamsiai pilka. Netgi labai netrukdo, kad ženklų atramos šviesiai pilkos, nebent jei parareliai stulpo būtų įrengta ženklo atrama (kai prie stulpo kabinamas didelis ženklas su papildomom atramom), arba kokioj nors reprezentacinėje vietoje kaip Alytuje. Kauno centre ženklų atramos galėtų būti juodos, kitur galima ir įvairiai, didelio skirtumo nebus.
    Paskutinis taisė PoDV; 2022.05.19, 17:28.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Kaune nedažo ženklų nugarėlių. Vilniuj, atrodo, dažo, kaip ir Alytuj.

    Komentuoti:


  • Kristisz
    replied
    Parašė dondc Rodyti pranešimą

    Gal kas galit iš Kauno parodyt, kaip ten dažoma? Va Londone irgi atrodo pilnai juodai dažoma:
    Čia daug nuotraukų:
    https://www.miestai.net/forumas/foru...17#post1908417

    Panašu kad Vilnius dažo kaip UK, ar kai kur kitur vakaruose, o Kaunas savo pilkai juodos spalvos atspalvį sugalvojo.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    * Pasitaisau, ne Londono pvz. ten, o šiaip UK šiaurės rytų.

    Dažymas tamsiai gerai ir dėl rūdžių – išlindus mažiau matysis, pvz. seni troleibusų stulpai.

    Komentuoti:


  • thomcius
    replied
    Parašė dondc Rodyti pranešimą

    Gal kas galit iš Kauno parodyt, kaip ten dažoma? Va Londone irgi atrodo pilnai juodai dažoma:

    Click image for larger version

Name:	Screenshot (3).png
Views:	1353
Size:	1,71 MB
ID:	1969317 Click image for larger version

Name:	Screenshot (2).png
Views:	1319
Size:	1,83 MB
ID:	1969316
    Šaltinis (source): https://www.skyscrapercity.com/threa...post-178568497

    Daug kur dabar naudoją juodą spalvą, Alytuje Jotvingių, Ulonų, Mėtų g. Tai naudojami ne tik juodi stulpai, bet ir kita ženklo pusė.



    foto iš https://alytus.lt/lt/galerija/dalini...4#lg=1&slide=8

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

    Tiesa, kas čia per mada užėjo stulpus dažyti juodai? Ne tamsia, kaip Kaune, o tūpai juoda spalva apdažinėta
    Gal kas galit iš Kauno parodyt, kaip ten dažoma? Va Londone irgi atrodo pilnai juodai dažoma:

    Click image for larger version

Name:	Screenshot (3).png
Views:	1353
Size:	1,71 MB
ID:	1969317 Click image for larger version

Name:	Screenshot (2).png
Views:	1319
Size:	1,83 MB
ID:	1969316
    Šaltinis (source): https://www.skyscrapercity.com/threa...post-178568497


    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Šiąnakt Kaune toliau dažo prieš gan nemažai laiko perasfaltuotą Kovo 11-osios gatvę. Visur super, tik kažkodėl tarp Rėdos ir Draugystės žiedo sumanė palikti tą iškrypimą, kai de-facto keturių juostų atkarpą nudažo „ale gi čia 1+1“. Kažkaip visur sugebėjo sukišti keturias, o vat vienoje vietoje paliko tik dvi. Kas čia per nesąmonė? Maniau pagaliau pavyks išgyvendint tokias durnas gatves iš Kauno...

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Kadangi, bent Vilniuje, pradėjo kopijuoti NL dviračių takų dizainą ir kai kurias praktikas, tai kodėl nepakopijavus ir NL ar DE ženklų dizaino?
    Įdomu įdomu. Jei atsiranda NL dviračių takai, tai gal iš paskos ir kiti dizaino elementai iš NL Jau pradedame turėti ženklą "Dviračių gatvė", kuri yra kopija iš Beneliukso (Belgijos, Olandijos), nelabai kur matyta kitose šalyse. Kas liečia DE, tai ten truputį situacija chaotiškesnė, kas liečia ženklinimą, sunkoka ką nors nukopijuot, nebent gal autobanų ženklinimą, kuris vienodesnis, bet yra Europoje geresnių autostradų ženklinimo pavyzdžių, ypač Lietuvos sąlygomis, aišku, nesiūlau kopijuoti Lenkijos rodyklių, kai patys lenkai skundžiasi jų netobulumu (iš Centrinės Europos šalių turi kone nelanksčiausią ir iš to išplaukiantį neaiškiausią ženklinimą). Tam tikros rusiškų kelio ženklų grupės Lietuvoje galėtų likti, man pvz. tenkina stovėjimo/sustojimo draudimo ženklai, kai kurių įspėjamųjų ženklų dizainas.
    Paskutinis taisė PoDV; 2021.05.13, 12:20.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Neaiškinkit ilgamečems specelistams kaip ir ką reikia dariti.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Kas liečia ženklinimą tai tikrai būtų įdomu sužinoti ką jie parekomenduos. Būtų visai neblogai jei pradės sistemiškai laikytis atstumų tarp elementų, patobulins šriftą, rodykles, galbūt net mažąsias raides įves. Sakyčiau, šriftas ir nuorodų ženklinimas yra mane labiausiai erzinantis ženklinimo aspektas Lietuvoje, juntamas stiprokas atsilikimas.
    Kadangi, bent Vilniuje, pradėjo kopijuoti NL dviračių takų dizainą ir kai kurias praktikas, tai kodėl nepakopijavus ir NL ar DE ženklų dizaino?

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Kas liečia ženklinimą tai tikrai būtų įdomu sužinoti ką jie parekomenduos. Būtų visai neblogai jei pradės sistemiškai laikytis atstumų tarp elementų, patobulins šriftą, rodykles, galbūt net mažąsias raides įves. Sakyčiau, šriftas ir nuorodų ženklinimas yra mane labiausiai erzinantis ženklinimo aspektas Lietuvoje, juntamas stiprokas atsilikimas.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Gaila, neturiu prenumeratos, bet Lenkija irgi toks truputį Europos pakraštys, kas liečia ženklinimą Aišku, nuorodos jaukiau atrodo nei lietuviškos*, bet dalis kelio ženklų grupių (ypač draudžiamieji ženklai ir ženklai žymintys kelio juostos sankryžoje) nėra tokio dizaino, kurį norėčiau matyti Lietuvoje.

    Ar neišeitų tuo straipsniu kaip nors pasidalinti? Kažką Delfi darys su tuo, kad perkopijuosi mokamą straipsnį (jei tai įmanoma padaryti)?

    *Pačių nuorodų dizainas irgi diskutuotinas, jaučiamas lankstumo trūkumas, kartais primena truputį vesternizuotas rusiškas nuorodas. Aišku greitkeliuose atrodo neblogai po mūsų lietuviškų autostradų.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Delfi straipsnis. Gaila mokamas, bet jei kas turi prenumeratą, gali būti įdomu
    Sovietinis palikimas keliuose: kodėl vis dar atrodo, kad Europa prasideda Lenkijoje - DELFI Verslas

    Šiaip gana seniai pribrendo laikas keisti Sovietinį GOST'ą į kažką normalesnio. SUNKU TUOS ŽENKLUS NORMALIAI SKAITYTI VAŽIUOJANT MAŠINOJE (KAIP IR BET KUR KITUR).YPAČ KAI FORMATAVIMAS IR TALPINIMAS ANT ŽENKLO DAROMAS KAIP SU PAINTBRUSH ANTWINDOWS95.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    2. Ženklinimas. Naujojoje Giraitės sankryžoje panaudotas Vilnius-Utena naujo 2x2 ruožo sprendimas su vokiško autobano stiliaus rodyklę į išvažiavimą, papildomai pridedant tą pačią rodyklę be atstumo iki sankryžos ženklinimo kažkur 300-500 m prieš sankryžą.
    ]
    O kodėl be atstumo? Man kaip vairuotojau tai su atstumu būtų informatyviau, būtų aiškiau orientuotis kur tas nusukimas.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Atkeliu iš Šiaurinio aplinkkelio temos. Galime diskutuoti čia. Jei norit peržiūrėt nuotraukas, spauskit šalia Effka nicko dvi rodyklytes mėlynam fone:
    Parašė Effka Rodyti pranešimą
    Nežinau ar buvo pasidalinta, tad įkeliu kaip atrodys Giraitės sankryža po rekonstrukcijos.
    Įdomūs gana unikalūs sprendiniai:
    1. Lėtėjimo/greitėjimo juostų prailgintos. Šalia 250 m paprastos greitėjimo/lėtėjimo juostos, papildomai pridėta 190 m atkarpa, kuri nuo pagrindinės važiuojamosios dalies atskirta siaura triukšmo juosta
    2. Ženklinimas. Naujojoje Giraitės sankryžoje panaudotas Vilnius-Utena naujo 2x2 ruožo sprendimas su vokiško autobano stiliaus rodyklę į išvažiavimą, papildomai pridedant tą pačią rodyklę be atstumo iki sankryžos ženklinimo kažkur 300-500 m prieš sankryžą.

    Įliustruojanti nuotrauka:
    Click image for larger version

Name:	fetch?photoid=1871159.jpg
Views:	1112
Size:	705,4 kB
ID:	1876644
    Paskutinis taisė PoDV; 2021.04.11, 11:31.

    Komentuoti:

Working...
X