Įdomumo dėlei čia sumariniai istoriniai CO2 išmetimai Vokietijoje, Prancūzijoje, UK, JAV ir Rusijoje per capita. Apima visus išmetimus, ne tik elektros gamyboje. Vokietijoje pikas pasiektas 1979 metasi, Prancūzijoje 1973 metais, UK panašiai. Šiaip visos šios išsivysčusios šalys ir JAV gan nuosekliai mažina išmetimus. Skirtingai nei Rusija: po sssr žlugimo sekusio nuosmukio Rusija gan nuosekliai didina išmetimus, ir per kelis artmiausius metus turėtų aplenkti JAV:
Kita vertus visa tai niekis palyginus su tais kurie rimtai naudoja energiją Nes turi daug ir dar biški. Va kaip grafikas atrodo pridėjus Katarą kaip pvz.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Energetika
Collapse
X
-
Jei žiūrėti čia: https://app.electricitymaps.com/zone...gn=totalenergy
ir pasirinkti apačioje kairėje:
12 months tai DE yra 404g, o FR yra 34g
6 years DE 473g, FR 90g
tai tas mažinimas yra labai sąlyginis, skirtumas nuo 383 iki 370
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Arunasx Rodyti pranešimąGeras postas apie Vokietijos žaliųjų veiksmų pasekmes:
https://www.linkedin.com/posts/andre...member_desktop
Bet taip, prancūzų kelias nėra kvailas. Jis aišku turi daug pliusų, tokia generacija daug stabilesnė, galų gale iki galo dar niekas neįsivaizduoja kiek visa tinklo pertvarka vokiečiams kainuos norint ant AEI gamybos kabėti. Reikės turėti labai didelį generacijos overcapacity ir t.t. ir t.t. O visus tuos kaštus žalieji mėgsta nutylėti
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Šitų valstybinių įmonių dividendai visada priklauso nuo turto, tad visada stengiamasi padaryti kad turto atrodytų kuo daugiau, kad galėtum daugiau išsimokėti.
Komentuoti:
-
Skirstomųjų tinklų operatoriaus AB ESO 2018–2021 m. gauta investicijų grąža dėl mažesnių nei numatytas poreikis investicijų į nusidėvėjusį turtą 160,2 mln. eurų viršijo nustatytą dydį.
Beveik du milijonai elektros tiek buitinių, tiek nebuitinių vartotojų operatoriui ESO per ketverius metus permokėjo 160 milijonų eurų.
Skirstymo kaina reguliuojama, ją patvirtina Valstybinė energetikos reguliavimo taryba. Permoka susidarė, nes vartotojams buvo nustatytas didesnis tarifas nei realiai ESO patyrė išlaidų.
„Apskaičiuojant paslaugos kainas atsižvelgiama į planuojamas sąnaudas ir tiesiog įmonė šitų sąnaudų nepatyrė“, – aiškino M. Šalčius.
ESO atsakyti į klausimus sutiko tik raštu. Teigia, kad permoką jau grąžina. Auditas skelbia, kad per ateinančius trejus metus vartotojai atgaus vos kiek daugiau nei šešis milijonus eurų. Tuo tarpu didžioji permokos dalis – 154 milijonai – grįš tik per 15 metų.
https://lnk.lt/straipsniai/visi/nauj...ijonais/218637
p.s. ko neparašė, bet girdėjau per TV žinias, kad tuos pinigus prarijo Ignitis dividendų išsimokėjimui. Zjb
Igničio vadyba - panašiai kaip "Aš maxima ir man viskas po.hui"
Panašus bajeris kaip Vilniaus prekyba kai valdė VST atliko turto perkainavimą ir vien tokio fokuso dėka išsimokėjo ~700 mln Lt.
Kaip ir tai, kad Ignitis kogeneracinę vėluoja pastatyti min 2 metus, nes jai buvo naudingiau 10 mln kaip baudą iš Rafako gauti, o tai, kad vartotojai brangiau sumokės už šilumą per tuos 2 metus yra bbd.Paskutinis taisė Arunasx; 2023.10.25, 20:14.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Genialu - didieji žalininkai (klausimas nuo kurio žodžio - žalia ar žala?) ''siekdami'' atseit klimatą apsaugoti uždaro atomines ir atidaro anglių šilumines elektrines. Urah!
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Geras postas apie Vokietijos žaliųjų veiksmų pasekmes:
https://www.linkedin.com/posts/andre...member_desktop
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Parašė gerietis Rodyti pranešimątai buvo 3,0, na 3,1 tikrai. Polo, 206.
Tas pats ir apie kitų technologijų akumuliatorius, kurių tikėtasi, kad atsiras.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė transpondster Rodyti pranešimą
na prognozės 100% neišsipildo, maždaug prieš 10 metų Panasonic anonsavo kad netrukūs išleis 4.0 Ah 18650 celę su silicio anodu, o realybėj kažkas nepavyko ir iki šiol nepasirodė, o talpiausios 18650 apie 3,6 Ah.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė spekas Rodyti pranešimą
Aha, bet jau tame ką sakai matosi tendencija mažinti kobaltą. Galiausiai jo atsisakyti? Tesla Youtube kanale yra 2 ar panašiai metų senumo video kur jie pristato savo naujas baterijas ir planus ateičiai baterijoms. Ten numatytas mažinimas ir gerai nepamenu - lygtais atsisakymas?
Tesla battery day kalbėjo apie 3 batarkių tipus standartines NMC/NCA, geležies ty LFP ir mangano pagrindu kas gali būt tiek LFMP tiek MnOx pagrindu. NMC/NCa šiuolaikinai mažai turi kobalto ~<10% metalo oksido. Katodas šiuolaikinių NMC ~1,5kg/kWh, trečdalis jo išvis deguonis, tai tie 10% nėra didelis skaičius. Pirmos kartos i3 turėjo NMC333 tai tokią batarkę perdirbus galima 3-4 didesnę padaryt su tuo pačiu kobalto kiekiu
Komentuoti:
-
Parašė transpondster Rodyti pranešimąBlogai supranti, Tesla naudoja Panasonic NCA Amerikoj kur mažai kobalto ir kiniškas LG NMC kur irgi gan mažai cobalto ir BYD/CATL LFP ("SR" modeliams ir megapack) kur visai nėra kobalto / nikelio bei patys truputi gamina NMC, bet nemanau kad kažkas keisis artimiausius kelis metus.
Komentuoti:
-
Parašė spekas Rodyti pranešimąTesla, kaip suprantu, berods arba nebenaudoja kobalto ar tai planuoja nebenaudoti artimoje ateityje.
Komentuoti:
-
O čia tuo tarpu:
''Lithium discovery in US volcano could be biggest deposit ever found''
https://www.chemistryworld.com/news/...018032.article
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Tesla, kaip suprantu, berods arba nebenaudoja kobalto ar tai planuoja nebenaudoti artimoje ateityje.
Litis yra vienas labiausiai paplitusių elementų Žemėje. Kaip sako Tesla - problema ne jo trūkumas, o išgavimas iš rūdos. Tesla berods kuria technologijas, kuriomis jie galės tiesiog šnioti ištisus molynus (ir dar švariu būdu), o iš molio išgavę litį molį vėl supils atgal taip neniokojant kraštovaizdžio.
Elektromobiliams reikia metalo resursų kol elektromobiliais aprūpinama planeta. Po aprūpinimo vyksta perdirbimas vėl ir vėl.
Ir visa tai vyksta technologijų, sakyčiau, gan ankstyvoje fazėje. Kuomet naftos pramonė vystoma jau kiek - virš 100 metų? Duokime laiko ir elektromobiliųi ir su jais susijusiai inžinerijai išsivystyti.
Aš elektromobiliui piešiu gerą ateitį vien imdamas vieną rodiklį (juo neapsiriboju) - energijos panaudojimo efektyvumas elektromobilyje yra palei 100%, o vidaus degimo variklio priemonėje, kiek, palei 40%? Elementari fizika. Jei vienas iššvaisto apie 60% savo darbo, o kitas ne - tik laiko klausimas kuris laimės. Manau taip. Galiu, žinoma, klysti.
Yra dar kitas rodiklis, kurį laikau labai rimtu rodikliu, kuris piešia gerą ateitį elektrovežėčiai - joje detalių, lyginant su kiek jų turi vidaus degimo variklio autopriemonė, yra tik apie 10%.Paskutinis taisė spekas; 2023.10.14, 21:11.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Labai įdomu kiek radžio yra elektromobiliuose...
Dar kažkaip nepaminėjo kad perdirbti naudotą akumuliatorių yra lengviau nei sudegintą benziną perdirbt...
Lyg ir nepaminėjo kad jei sustabdo naftos ir dujų tiekimą ragai ateina beveik netrukūs, jei sustabdytų saulės, vėjo elektrinių ar akumų tiekimą, tai egzistuojantys puikiai veikia, na kasmet mažėja našumas / telpa keliais procentais
Komentuoti:
-
Europa išnaudojusi kone visas galimybes – štai kuo gali baigtis balansavimas ties riba .lrytas.lt/verslas/sekmes
Reikia suprasti, kad nustojus dujas gabenti galingais vamzdynais iš Rusijos, infrastruktūra yra ties riba: jei kas nors nutiktų, susidurtume su momentiniu deficitu, dėl ko kainos gali pašokti. Rezervinės infrastruktūros Europoje nėra, galimybė priimti dujas iš jūros egzistuoja – dujų priimama tiek, kiek reikia, tačiau galimybės kone visos išnaudotos“
Jis atkreipė dėmesį į dar vieną rimtą pokytį, prie kurio taikosi pasaulis: „Vis daugiau energetikų tampa geologais ir metalurgais, o vis daugiau geologų ir metalurgų tampa energetikais, nes angliavandenilius keičia metalai. Mineralai bus tai, kas dabar yra dujos ir nafta. Skaičiuojama, kad elektriniams automobiliams, lyginant su įprastais, metalo reikia 5–6 kartus daugiau. Dažniausiai jie – kritiniai: radis, nikelis, manganas, litis, kobaltas. Naujosios technologijoms, kurioms vietoje dujų pasitelkiamas vėjas, metalo taip pat reikia 5–6 karto daugiau. Anot V.Poderio, norint pasiekti tų tikslų, kurie įrašyti Paryžiaus ir kituose susitarimuose, turime trigubinti savo naujas investicijas į saulę, vėją, elektrolizę ir naujas baterijas.
„Kitaip sakant, čia visi mato didžiulį trūkumą. Atsiras šalis arba šalys, tokios kaip OPEC, kurios tą patį darys kritinių mineralų rinkoje. Kinija prieš 20 metų pasakė, kad tai – jų strategija. Ji Afrikoje ir kitur supirkinėjo rūdynus. 70 proc. pasaulio baterijų gaminama Kinijoje, elektromobilių Kinijoje parduodama daugiau nei likusiame pasaulyje. Miuncheno parodos vinis buvo elektromobiliai iš Kinijos – kaip apsunkinti jų patekimą į Europą. Lygiai ta pati istorija ir kalbant apie saulės plokštes. Taip išeina, kad mes subsidijuojame savo vartotojus, o jie – savo gamintojus, ir mes savo pinigus varome į Kiniją“, – atkreipė dėmesį buvęs Lietuvos energetikos agentūros direktorius.
Komentuoti:
-
Parašė transpondster Rodyti pranešimąaš tik pamenu kad kažkoks fruktas aiškino kad atomines galima lengviau moduliuot nei dujines...
Komentuoti:
-
ne taip supratai, puikiai žinau kad prancūzų reaktoriai load follow'ina, bet vienas veikėjas čia kažkada teigė kad branduoliniai reaktoriai gali lanksčiau už dujinius...
- 2 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: