Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Atšakos į Jonavą nėra, nes Jonavoje, priešingai nei Marijampolėje, nėra standartinės vėžės.
    Į KUN (Tiksliau į Karmėlavą, statant stotį tarp karmėlavos ir KUN, kad galėtų ir oro uosto keleiviai, ir vietiniai naudotis) iš tiesų būtų naudinga nutiesti geležinkelį ir paleisti traukinį Kaunas - KUN (Karmėlava). Bet iš esmės RB tam netrukdo ir tai turėtų (bei pilnai galėtų) būti daroma kito projekto rėmuose, nes atšaka būtų aklakelis ir įvažiuojama tik nuo Kauno pusės. Tai čia su RB esminiais tikslais nedraugauja.
    Tam tikros atšakos galėtų būti perkaltos į europinę vėžę tam kad būtų lengviau organizuoti keleivinį susisiekimą, tuo pačiu Rail Baltica tampant stuburine linija. Reiktų kurti mixą abejų sistemų.
    Paskutinis taisė PoDV; 2025.10.14, 13:21.

    Comment


      Parašė PoDV Rodyti pranešimą

      Tam tikros atšakos galėtų būti perkaltos į europinę vėžę tam kad būtų lengviau organizuoti keleivinį susisiekimą, tuo pačiu Rail Baltica tampant stuburine linija. Reiktų kurti mixą abejų sistemų.
      Čia sutinku. Tikrai reikėtų vykdyti tokias geležinkelių modernizavimo programas, kad pvz. ir pro Jonavą įterpti standartinę vėžę regioniniam susisiekimui ir paleisti regioninį traukinį Kaunas - Jonava - Panevėžys (nuvedant bėgius ir iki dabartinės Panevėžio stoties). Bet tai jau turėtų būti atskiras projektas nuo RB, kaip tęstinis šalies geležinkelių moderinizavimas. Tik panašu, kad pas mus vyriausybėje iki to neprieinama (nu gi yra kitų reikalų stumdyti kėdes ir pan.). Kai tie patys lenkai labai sėkmingai didžiojoje šalies dalyje modernizuoja geležinkelius pasinaudodami ta pačia ES parama.

      Comment


        Parašė PoDV Rodyti pranešimą

        Tam tikros atšakos galėtų būti perkaltos į europinę vėžę tam kad būtų lengviau organizuoti keleivinį susisiekimą, tuo pačiu Rail Baltica tampant stuburine linija. Reiktų kurti mixą abejų sistemų.
        Su laiku - taip. Bet Jonavoje dabar yra 100% 1520mm vėžė, yra vieno iš pagrindinių 1520mm koridorių dalis, ir nelabai turi laisvos vietos stotyje papildomiems keliams. Pavaizduotos jungtys logiškos, bet ateičiai, o ne dabar.

        Šiaip yra kažkokia gi studija daroma kaip ateity turėtų kisti geležinkelių tinklas Lietuvoje, ar/kaip pereiti prie 1435mm vėžės, ir spėčiau kad panašios jungtys joje bus analizuojamos.

        Comment


          Parašė sleader Rodyti pranešimą
          Kai tie patys lenkai labai sėkmingai didžiojoje šalies dalyje modernizuoja geležinkelius pasinaudodami ta pačia ES parama.
          Skirtumas tas, kad jie nebando statyt penkių tūkstančių km (pascalinus pagal gyventojų kiekį) žalio lauko HSR. Pas mus visa geležinkelio ES parama ir visi biudžetų laisvi resursai sueis į Rail Baltica artimiausius bent 5 metus.

          Comment


            Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

            Su laiku - taip. Bet Jonavoje dabar yra 100% 1520mm vėžė, yra vieno iš pagrindinių 1520mm koridorių dalis, ir nelabai turi laisvos vietos stotyje papildomiems keliams. Pavaizduotos jungtys logiškos, bet ateičiai, o ne dabar.

            Šiaip yra kažkokia gi studija daroma kaip ateity turėtų kisti geležinkelių tinklas Lietuvoje, ar/kaip pereiti prie 1435mm vėžės, ir spėčiau kad panašios jungtys joje bus analizuojamos.
            Sutinku.

            Mano nuomone, reikės vienaip ar kitaip integruoti esamą geležinkelių tinklą į šiuo metu tiesiamą Rail Balticą. Tai nėra šiaip greitasis geležinkelis, jis eina nauja trasa, pvz. žiauriai sutrumpėja fizinis atstumas geležinkeliu tarp Kauno, Panevėžio (teoriškai) ir Rygos. Bėgiai nebe sovietiniai, o europiniai.

            Comment


              Parašė alga Rodyti pranešimą

              Skirtumas tas, kad jie nebando statyt penkių tūkstančių km (pascalinus pagal gyventojų kiekį) žalio lauko HSR. Pas mus visa geležinkelio ES parama ir visi biudžetų laisvi resursai sueis į Rail Baltica artimiausius bent 5 metus.
              Taip, bet HSR tarp Baltijos šalių sostinių + Varšuva, iš esmės reikalingas proveržiui. Kitu atveju tarptautinis susisiekimas tarp šių šalių geležinkeliu yra labai miglotas ir tiesti naujas linijas ne HSR būtų sunkiai pagrindžiama. Ar kažką, apart entuziastų, sudomintų ~12-14 val kelionė iš Talino į Varšuvą nauju geležinkeliu. Tą iš dalies galima pasiekti ir nieko nedarant dėl vėžės keitimo. Bet tada griūna logika apjungti ES standartine vėže.

              Comment


                Rail Baltika 1 etapas iš FB. Bus keičiamos vėžės mechanizmas į Vilnių.

                Click image for larger version  Name:	RB_phase_I.jpg Views:	0 Size:	269,5 kB ID:	2225105
                Paskutinis taisė Palpatine; 2025.10.15, 12:37.

                Comment


                  Abejoju šitos skaidrės tikslumu. Paveiksliuke pavaizduotas dvikelis į Panevėži, nors buvo prieš 3 mėn. minėta Rail Baltica Lietuva vadovo, kad ten bus vienkelis (https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...idelis-issukis). Jau dabar nebe? Bėgiu keitimo sistema buvo taip pat planuojama šalia Panevėžio, sprendžiant iš šito paveikslėlio perkeliama į Kauną? Šitas projektas turi absoliučiai tragišką komunikaciją visuomenei.

                  Comment


                    Parašė felar Rodyti pranešimą
                    Abejoju šitos skaidrės tikslumu. Paveiksliuke pavaizduotas dvikelis į Panevėži, nors buvo prieš 3 mėn. minėta Rail Baltica Lietuva vadovo, kad ten bus vienkelis (https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...idelis-issukis).
                    Geras straipsnis, konkreti citata:

                    Buvo nutarta, kad mes iki Panevėžio darome dvikelį, bet mes teikėme paraišką Europos Komisijai bėgių statybai ir gavome finansavimą tiktai vienkeliui. Tai mes nelabai turime kitos išeities, kaip adaptuoti dabar tą techninį projektą ir jį modifikuoti vienkeliui.
                    Taigi, suprojektuotas dvikelis, o finansavimas statyti gautas tik vienkeliui.


                    Jau dabar nebe? Bėgiu keitimo sistema buvo taip pat planuojama šalia Panevėžio, sprendžiant iš šito paveikslėlio perkeliama į Kauną? Šitas projektas turi absoliučiai tragišką komunikaciją visuomenei.
                    Beje, tas bičas prie skaidrės irgi yra "Rail Baltica vadovas": 2024 m. gegužę „LTG Infra“ „Rail Baltica“ valdymo vadovo pareigas pradėjo eiti Justas Vyžintas.
                    https://ltg.lt/naujienos/2024/naujas...io-veze-laiku/

                    Comment


                      Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

                      Tai ir sakau kad bus greitis daugmaž toks koks yra dabar (su esama vėže) - maždaug tarp 80 ir 160 km/h
                      Nelabai suprantu kur čia problema. Neseniai važiavau Frecciarossa Milanas-Neapolis. Traukinio greitis - apie 300 bet tiek per Boloniją, tiek per Romą važiuoja kaip ir priklauso <100. Tai yra visiškai normalu. RB atveju trasos per miestus nesuplanuotos, nes EK tokių dalykų nefinansuoja. Bus poreikis - bus galima stati savo jėgomis, ir nereikia turėti lūkesčio, kad traukinys per Panevėžį važiuos kaip laukuose. Kita vertus - įvertinant lietuvių mentalitetą ir pageidavimą naudotis viešuoju transportu - galima daug nesvarsčius teigti, kad ekonomiškai bėgių tiesimas į Panevėžio centrą niekada neatsipirks. Aišku, nenaudojama keleivinė stotis užmiestyje diskredituos pačią idėją, nes VW Sharan savininkai, kurie niekada nėra važiavę traukiniu, visa gerkle šauks, kad čia "pinigų plovimas". Deja tokia realybė.

                      Comment


                        Parašė Scharas Rodyti pranešimą

                        Nelabai suprantu kur čia problema. Neseniai važiavau Frecciarossa Milanas-Neapolis. Traukinio greitis - apie 300 bet tiek per Boloniją, tiek per Romą važiuoja kaip ir priklauso <100. Tai yra visiškai normalu. RB atveju trasos per miestus nesuplanuotos, nes EK tokių dalykų nefinansuoja. Bus poreikis - bus galima stati savo jėgomis, ir nereikia turėti lūkesčio, kad traukinys per Panevėžį važiuos kaip laukuose. Kita vertus - įvertinant lietuvių mentalitetą ir pageidavimą naudotis viešuoju transportu - galima daug nesvarsčius teigti, kad ekonomiškai bėgių tiesimas į Panevėžio centrą niekada neatsipirks. Aišku, nenaudojama keleivinė stotis užmiestyje diskredituos pačią idėją, nes VW Sharan savininkai, kurie niekada nėra važiavę traukiniu, visa gerkle šauks, kad čia "pinigų plovimas". Deja tokia realybė.
                        Latviai statosi ne tik bėgius, bet ir stotis per pačią Rygą už ES lėšas, estai net tramvajų nusitiesė, iš kur sugalvojote, kad ES finansuoja tik pačius bėgius užmiestyje?
                        Flickr

                        Comment


                          Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                          Latviai statosi ne tik bėgius, bet ir stotis per pačią Rygą už ES lėšas...
                          Na nevisai, bandė statytis už ES lėšas, dabar baiginėja už savas.

                          Comment


                            Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

                            Na nevisai, bandė statytis už ES lėšas, dabar baiginėja už savas.
                            Bet dalį pasistatė už ES lėšas?
                            Flickr

                            Comment


                              Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                              Bet dalį pasistatė už ES lėšas?
                              Čia labiau retorinis klausimas. Dabar aktualesnis klausimas, už kokias lėšas statys trasą nuo Lietuvos iki Estijos sienos? Dalis ES lėšų, numatytų Rail Baltica statybai jau panaudota, o lėšų poreikis net ir sumažinus projekto apimtis, pagal Valstybės kontrolės ataskaitą, yra:

                              Ketinimai sumažinti projekto apimtį (pirmasis etapas) tikėtiną deficitą iki 2030 m. sumažintų beveik perpus. Pagal pirmojo etapo scenarijų bendras numatomas deficitas visoms trims šalims būtų 10,1 mlrd. eurų: 1,8 mlrd. Estijoje, 4,4 mlrd. Latvijoje ir 3,90 mlrd. Lietuvoje.


                              Comment


                                Parašė Scharas Rodyti pranešimą

                                Nelabai suprantu kur čia problema. Neseniai važiavau Frecciarossa Milanas-Neapolis. Traukinio greitis - apie 300 bet tiek per Boloniją, tiek per Romą važiuoja kaip ir priklauso <100. Tai yra visiškai normalu. RB atveju trasos per miestus nesuplanuotos, nes EK tokių dalykų nefinansuoja. Bus poreikis - bus galima stati savo jėgomis, ir nereikia turėti lūkesčio, kad traukinys per Panevėžį važiuos kaip laukuose. Kita vertus - įvertinant lietuvių mentalitetą ir pageidavimą naudotis viešuoju transportu - galima daug nesvarsčius teigti, kad ekonomiškai bėgių tiesimas į Panevėžio centrą niekada neatsipirks. Aišku, nenaudojama keleivinė stotis užmiestyje diskredituos pačią idėją, nes VW Sharan savininkai, kurie niekada nėra važiavę traukiniu, visa gerkle šauks, kad čia "pinigų plovimas". Deja tokia realybė.
                                Problemos aš tai nematau, bet yra veikėjų kurie labai verkia kad Kauno mazgas "nebus sutvarkytas iki greitųjų traukinių standarto" - nors šiaip yra tai finansavimo plane mano žiniomis, sutvarkymas pagrinde pralaidumo ir saugos klausimais.

                                Comment

                                Working...
                                X