Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Palaikinau VLR paklodę net neskaitęs. Sveikas sugrįžęs !

    Ir ačiū už šaltą dušą. Jau buvau beveik patikėjęs, kad su RB Lietuvoje viskas gana gerai. Gerai, kad dar yra blaiviai mąstančių žmonių, sustatančių viską į savo vietas (1- Estija, 2 - Latvija, Baltijos Moldova - Lietuva).
    Paskutinis taisė Tomas; 2025.10.13, 16:30.
    It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

    Comment


      Parašė Tomas Rodyti pranešimą
      Palaikinau VLR paklodę net neskaitęs. Sveikas sugrįžęs !

      Ir ačiū už šaltą dušą. Jau buvau beveik patikėjęs, kad su RB Lietuvoje viskas gana gerai. Gerai, kad dar yra blaiviai mąstančių žmonių, sustatančių viską į savo vietas (1- Estija, 2 - Latvija, Baltijos Moldova - Lietuva).
      Man atrodo as pradedu suprasti. Cia ne gelezinkelio tiesimas, o pinigu isisavinimo konkursas - tai tada gal vistik 1-Latvija, 2-Estija, ir kaskur toli Lietuva?

      Comment


        Parašė sleader Rodyti pranešimą

        Apie situaciją Estijoje turbūt nemažai pasako info iš jų LinkedIn pranešimo paskelbto prieš tris dienas:
        Kas yra "12 main line sections"? Nematau nei vieno skaičiaus su kilometrais.
        -

        Comment


          Parašė xvoss Rodyti pranešimą
          Aš nesupratau per ką tas tiltas eina? Kur Neris?
          Įdomumo dėlei užklausiau ChatGPT, kiek greitasis traukinys, galintis važiuoti 250 km/h, prarastų laiko, jei dėl stačių Neries šlaitų jam trijų kilometrų ruože greitį reikėtų sulėtinti iki 70 km/h (sulėtėjimas iki 70 km/h - čia jau mano spėjimas). Tai tam prireiktų bevei 4 min ir daugiau nei puse laiko reikėtų ne to ruožo įveikimui, bet sulėtėjimui/įsibėgėjimui. Pagal planą Kaunas - Ryga kelionė turėtų trukti 94 minutes ir jei nebūtų to tilto, kuris eina 'per laukus', tai kelionės laiką tikėtina prailgintų iki 10%.


          Comment


            Parašė Eidvis Rodyti pranešimą

            Įdomumo dėlei užklausiau ChatGPT, kiek greitasis traukinys, galintis važiuoti 250 km/h, prarastų laiko, jei dėl stačių Neries šlaitų jam trijų kilometrų ruože greitį reikėtų sulėtinti iki 70 km/h (sulėtėjimas iki 70 km/h - čia jau mano spėjimas). Tai tam prireiktų beveik 4 min ir daugiau nei puse laiko reikėtų ne to ruožo įveikimui, bet sulėtėjimui/įsibėgėjimui. Pagal planą Kaunas - Ryga kelionė turėtų trukti 94 minutes ir jei nebūtų to tilto, kuris eina 'per laukus', tai kelionės laiką tikėtina prailgintų iki 10%.

            Manau, kad traukinys daugiau laiko praras važiuodamas per Kauną. Nelabai svarbu, kaip - per HES-ą ar tuneliu ir per stotį... Kažkada kažkur skaičiau apie planą atsiskirti nuo Mauručių, Nemuną kirsti kažkur tarp Kauno ir Vilkijos ir į dabartinę trasą įsijungti kažkur prie Žeimių. Bet...

            Comment


              Parašė Vitas Rodyti pranešimą

              Manau, kad traukinys daugiau laiko praras važiuodamas per Kauną. Nelabai svarbu, kaip - per HES-ą ar tuneliu ir per stotį... Kažkada kažkur skaičiau apie planą atsiskirti nuo Mauručių, Nemuną kirsti kažkur tarp Kauno ir Vilkijos ir į dabartinę trasą įsijungti kažkur prie Žeimių. Bet...
              o kokia Lietuvai būtų nauda iš greitojo traukinio Varšuva-Ryga/Talinas, kuris net į Kauną neužvažiuoja?

              Comment


                Traukinio tikslas nėra tik važiuoti. Traukiniai veža keleivius ir krovinius tarp populiacijos/ekonominių centrų. Tai visokias nieko nejungiančias trasas palikime fantazijoms.
                It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                Comment


                  Tiesiog leido sau tokią prabangą leisti HSR per caro laikų sutrasuotą kelią. Bet kokiu atveju Kaunas būtų privalomas "lėtas" sustojimas.
                  Kvailiau, kad Kauno oro uoste nesuplanavo žmogiškos stoties, kuri tarnautų kaip atsarginė ir moderni, viename komplekse su oro uostu. Dabar bus stotelė laukuose.

                  Comment


                    Parašė gerietis Rodyti pranešimą

                    Kas yra "12 main line sections"? Nematau nei vieno skaičiaus su kilometrais.
                    Pats irgi neradau ir AI nepadėjo. Reikėtų turbūt arba giliau pas estus informacijoje krapštytis, arba pačių RB Estonia klausti.
                    Pagal viską turėtų būti kažkur tarpe tarp Talino ir Tootsi.

                    Parašė vital7777 Rodyti pranešimą

                    Man atrodo as pradedu suprasti. Cia ne gelezinkelio tiesimas, o pinigu isisavinimo konkursas - tai tada gal vistik 1-Latvija, 2-Estija, ir kaskur toli Lietuva?
                    Čia konkursas kas daugiau parašų ant riebesnės sutarties suraitys
                    Paskutinis taisė sleader; 2025.10.14, 12:43.

                    Comment


                      Talinas ir Ryga tiesiog pasidarys Top jungtis per kažkokią Lietuvą.

                      Comment


                        Parašė Sula Rodyti pranešimą
                        Tiesiog leido sau tokią prabangą leisti HSR per caro laikų sutrasuotą kelią.
                        Per miestus retai kada statoma nauja HSR trasa, paprastai naujos linijos tiesiamos iki miestų kur įsilieją į XIX a. geležinkelių trasas, kaip kad Zaragosoje, Hanoveryje, Kaselyje ir pan. nes jaujos stotys laukuose patogu nebent didelėse šalyse. Pas mus jei reiks autobusu trenktis 30 min iki prie Babtų esančią Kauno HSR stotį kad pavažiuot iki Panevėžio - Berčiūnų stoties...

                        Bet sutinku, kad geležinkelis tarp Mauručių iki Palemono privalo būti pritaikytas XXI a. greitajam geležinkeliui.

                        Comment


                          Parašė ngtvs001 Rodyti pranešimą
                          Talinas ir Ryga tiesiog pasidarys Top jungtis per kažkokią Lietuvą.
                          Tai, kad geležinkelis vėluoja man asmeniškai mažiau yra nerimo, labiau neramina pats geležinkelio trasos projektas/dizainas tarp Kauno (oro uosto) ir LV sienos.

                          Pažiūrėjus Kaunas-PL siena atrodo gerai padarytas projektas su atšaka į Marijampolę. Labai padeda, kad jau dabar yra keleivinis traukinys Kaunas-Marijampolė. Tuo tarpu pvz. Kaunas-Jonava-Kėdainiai geležinkelis kursuoja simboliškai. Pajungus Panevėžio, Rygos kryptį gal išeitų populiarinti geležinkelio susisiekimo iš Kauno link šių gana didelių miestų.

                          Vienintelis trūkumas Kaunas-PL siena atkarpoj, kad nepajungiamas Kalvarijos miestelis. Gal tai tik ambicijos klausimas, taip kaip su ruožu ties Kaunu.
                          Click image for larger version  Name:	rail baltica kalvarija.png Views:	0 Size:	386,7 kB ID:	2224940

                          Kauno ruožas. Butelio kakliukas yra carinis geležinkelio tunelis. Planas maximum (max ambicija), kad pro ten eitų sudvejintas hsr tęsinys ir miesto būsimo tramvajaus bėgiai ir miesto stotelė geležinkelios stoty, bet trasos atžvilgiu esamas planas atrodo vis dar pakenčiamas, vertinčiau 6/10 kas yra teigiamas pažymys. Labiausiai aktualu yra paties Kauno geležinkelio pastato kokybė, jo pasiekiamumas, o ne tunelis, kuris iš savęs apart visko jau yra expierence'as mūsų regione.

                          Daugiausiai klausimų kelia Kaunas-LV siena.

                          Trūksta atšakų į Jonavą ir oro uostą (Oro uosto trasa orientacinė, žodžiu rail baltica pagr. trasos stoties atskiras peronas ir bėgiai veda link oro uosto pastato):
                          Click image for larger version  Name:	rail baltica jonava.png Views:	0 Size:	432,5 kB ID:	2224941

                          Gustonyse (pažymėjau stačiakampiu) būtų persėdimo stotis tinkama tiek Šiauliams, Radviliškiui, tiek Panevėžiui. Taip pat Rail Baltica atšaka į Kėdainius (bet arba rusiškos vėžės arba perkaltos į europinę vėžę). Vis tiek be tunelio trasa gali eiti tik toli Panevėžio miesto pakraščiu. Tolimoje ateity galbūt galėtų atsirast patogus po Panevėžiu einantis tunelis jei Gustonys užknis, bet jei Panevėžy negyvens daugiau 80k gyventojų tai gali būti, kad ir neatsiras joks tunelis.
                          Click image for larger version  Name:	rail baltica panevezys.png Views:	0 Size:	489,3 kB ID:	2224942

                          Paskutinis taisė PoDV; 2025.10.14, 13:58.

                          Comment


                            Parašė Palpatine Rodyti pranešimą
                            Bet sutinku, kad geležinkelis tarp Mauručių iki Palemono privalo būti pritaikytas XXI a. greitajam geležinkeliui.
                            Klausimas yra ką vadiname "pritaikimu XXI a. greitajam geležinkeliui"? Nes iš principo, jei max įkalnės nėra pažeidžiamos, kreivės nėra stipriai per mažos (daugiau ~150m spindulys) ir yra elektrifikuota - tai praktiškai kiekvienas greitasis traukinys gali važiuoti - ne greitai, bet gali.

                            Kas yra planuojama Kauno mazge RB projekte yra pagrinde sprendimai padidinti pralaidumą ir sumažinti konfliktinių vietų skaičių - išsukimai per viadukus vietoj kertant trasas, pervažų panaikinimas. Tai realaus greičio nelabai įtakoja - man regis nuo Palemono iki Jiesios greičiai bus daugmaž tokie kokie ir dabar yra.

                            O iki Mauručių šiaip tai nebus RB2 daroma, nesu tikras iš kur šitai ištraukta.

                            Comment


                              Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                              Trūksta atšakų į Jonavą ir oro uostą (Oro uosto trasa orientacinė, žodžiu rail baltica pagr. trasos stoties atskiras peronas ir bėgiai veda link oro uosto pastato):
                              Atšakos į Jonavą nėra, nes Jonavoje, priešingai nei Marijampolėje, nėra standartinės vėžės.
                              Į KUN (Tiksliau į Karmėlavą, statant stotį tarp karmėlavos ir KUN, kad galėtų ir oro uosto keleiviai, ir vietiniai naudotis) iš tiesų būtų naudinga nutiesti geležinkelį ir paleisti traukinį Kaunas - KUN (Karmėlava). Bet iš esmės RB tam netrukdo ir tai turėtų (bei pilnai galėtų) būti daroma kito projekto rėmuose, nes atšaka būtų aklakelis ir įvažiuojama tik nuo Kauno pusės. Tai čia su RB esminiais tikslais nedraugauja.

                              Comment


                                Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

                                Klausimas yra ką vadiname "pritaikimu XXI a. greitajam geležinkeliui"? Nes iš principo, jei max įkalnės nėra pažeidžiamos, kreivės nėra stipriai per mažos (daugiau ~150m spindulys) ir yra elektrifikuota - tai praktiškai kiekvienas greitasis traukinys gali važiuoti - ne greitai, bet gali.

                                Kas yra planuojama Kauno mazge RB projekte yra pagrinde sprendimai padidinti pralaidumą ir sumažinti konfliktinių vietų skaičių - išsukimai per viadukus vietoj kertant trasas, pervažų panaikinimas. Tai realaus greičio nelabai įtakoja - man regis nuo Palemono iki Jiesios greičiai bus daugmaž tokie kokie ir dabar yra.

                                O iki Mauručių šiaip tai nebus RB2 daroma, nesu tikras iš kur šitai ištraukta.
                                Negi per Kauno stotį traukiniai lėks 249 km/h? Net anksčiau mano minėtuose miestuose max greitis yra tarp 60 ir 160 km/h miesto ribose. Svarbiausia butelio kakliukų ir vieno lygio sankryžų naikinimas.
                                O jei ir bus toks keleivių srautas, kad kai kuriem keleiviniam traukiniam reiktų nestoti Kauno stotyje, tam būtų kelias per HES

                                Comment


                                  Parašė Palpatine Rodyti pranešimą

                                  Negi per Kauno stotį traukiniai lėks 249 km/h? Net anksčiau mano minėtuose miestuose max greitis yra tarp 60 ir 160 km/h miesto ribose. Svarbiausia butelio kakliukų ir vieno lygio sankryžų naikinimas.
                                  O jei ir bus toks keleivių srautas, kad kai kuriem keleiviniam traukiniam reiktų nestoti Kauno stotyje, tam būtų kelias per HES
                                  Tai ir sakau kad bus greitis daugmaž toks koks yra dabar (su esama vėže) - maždaug tarp 80 ir 160 km/h

                                  Comment


                                    Parašė sleader Rodyti pranešimą

                                    Atšakos į Jonavą nėra, nes Jonavoje, priešingai nei Marijampolėje, nėra standartinės vėžės.
                                    Į KUN (Tiksliau į Karmėlavą, statant stotį tarp karmėlavos ir KUN, kad galėtų ir oro uosto keleiviai, ir vietiniai naudotis) iš tiesų būtų naudinga nutiesti geležinkelį ir paleisti traukinį Kaunas - KUN (Karmėlava). Bet iš esmės RB tam netrukdo ir tai turėtų (bei pilnai galėtų) būti daroma kito projekto rėmuose, nes atšaka būtų aklakelis ir įvažiuojama tik nuo Kauno pusės. Tai čia su RB esminiais tikslais nedraugauja.
                                    Tam tikros atšakos galėtų būti perkaltos į europinę vėžę tam kad būtų lengviau organizuoti keleivinį susisiekimą, tuo pačiu Rail Baltica tampant stuburine linija. Reiktų kurti mixą abejų sistemų.
                                    Paskutinis taisė PoDV; 2025.10.14, 14:21.

                                    Comment


                                      Parašė PoDV Rodyti pranešimą

                                      Tam tikros atšakos galėtų būti perkaltos į europinę vėžę tam kad būtų lengviau organizuoti keleivinį susisiekimą, tuo pačiu Rail Baltica tampant stuburine linija. Reiktų kurti mixą abejų sistemų.
                                      Čia sutinku. Tikrai reikėtų vykdyti tokias geležinkelių modernizavimo programas, kad pvz. ir pro Jonavą įterpti standartinę vėžę regioniniam susisiekimui ir paleisti regioninį traukinį Kaunas - Jonava - Panevėžys (nuvedant bėgius ir iki dabartinės Panevėžio stoties). Bet tai jau turėtų būti atskiras projektas nuo RB, kaip tęstinis šalies geležinkelių moderinizavimas. Tik panašu, kad pas mus vyriausybėje iki to neprieinama (nu gi yra kitų reikalų stumdyti kėdes ir pan.). Kai tie patys lenkai labai sėkmingai didžiojoje šalies dalyje modernizuoja geležinkelius pasinaudodami ta pačia ES parama.

                                      Comment


                                        Parašė PoDV Rodyti pranešimą

                                        Tam tikros atšakos galėtų būti perkaltos į europinę vėžę tam kad būtų lengviau organizuoti keleivinį susisiekimą, tuo pačiu Rail Baltica tampant stuburine linija. Reiktų kurti mixą abejų sistemų.
                                        Su laiku - taip. Bet Jonavoje dabar yra 100% 1520mm vėžė, yra vieno iš pagrindinių 1520mm koridorių dalis, ir nelabai turi laisvos vietos stotyje papildomiems keliams. Pavaizduotos jungtys logiškos, bet ateičiai, o ne dabar.

                                        Šiaip yra kažkokia gi studija daroma kaip ateity turėtų kisti geležinkelių tinklas Lietuvoje, ar/kaip pereiti prie 1435mm vėžės, ir spėčiau kad panašios jungtys joje bus analizuojamos.

                                        Comment


                                          Parašė sleader Rodyti pranešimą
                                          Kai tie patys lenkai labai sėkmingai didžiojoje šalies dalyje modernizuoja geležinkelius pasinaudodami ta pačia ES parama.
                                          Skirtumas tas, kad jie nebando statyt penkių tūkstančių km (pascalinus pagal gyventojų kiekį) žalio lauko HSR. Pas mus visa geležinkelio ES parama ir visi biudžetų laisvi resursai sueis į Rail Baltica artimiausius bent 5 metus.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X