Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Baltijos valstybių sostinių palyginimas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Tomas
    replied
    Parašė ALV77 Rodyti pranešimą
    As tik nesuprantu Jusu pozicijos. Ar Jus tiesiog toks negatyvus zmogus ar bandote demagogiskai irodyti savo nepilnavertiskuma. Liudna, kad Lietuveleje dar tiek daug tokio mentalinio raugo.
    Kaip jau rašiau, mano tikslas yra užtrigerinti estofilus. Kadangi pats matyt net užsiregistravai specialiai, kad parašytum atsakymą - pavyko labai puikiai.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Parašė ALV77 Rodyti pranešimą

    Is esmes teisinga ten kritika, taciau naturalu, kad valdzia kazkiek dare kompromisa. Sioje gatveje yra dideli srautai todel nebuvo imamasi labiau radikaliu sprendimu. Bet juk akivaizdu, kad progresas nepalyginsi su tuo kas buvo. Paprasciausiai tai yra myliomis geriau nei musu sostineje atliekami gatviu atnaujinimo projektai, ypac ka maciau pries NATO samito pasirengima, kur buvo tiesiog keiciami bortai ir uzpilamas naujas virsutinis asfalto sluoksnis. Tai yra rutininiai dangos atnaujinimo darbai, kurie normaliose siaures valstybese del klimatiniu salygu vyksta kas keleta metu.
    O kodėl tu lygini Talino gatvės rekonstrukciją su, kaip pats įvardinai, "rutininiai dangos atnaujinimo" darbais Vilniuje?

    Mes irgi turim planuose ne blogesnių gatvių rekonstrukcijų, kelios jų:

    V. Kudirkos g.:



    Tumo Vaižganto:

    Komentuoti:


  • ALV77
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
    Ooo, kiek estofilų užsitrigerino. Tikslas pasiektas.

    Dabar pažiūrėkime, ką apie naujuosius Tallinno prospektų projektus mano patys estai:
    Expert: Renovated Tallinn streets invite drivers to speed | News | ERR
    Is esmes teisinga ten kritika, taciau naturalu, kad valdzia kazkiek dare kompromisa. Sioje gatveje yra dideli srautai todel nebuvo imamasi labiau radikaliu sprendimu. Bet juk akivaizdu, kad progresas nepalyginsi su tuo kas buvo. Paprasciausiai tai yra myliomis geriau nei musu sostineje atliekami gatviu atnaujinimo projektai, ypac ka maciau pries NATO samito pasirengima, kur buvo tiesiog keiciami bortai ir uzpilamas naujas virsutinis asfalto sluoksnis. Tai yra rutininiai dangos atnaujinimo darbai, kurie normaliose siaures valstybese del klimatiniu salygu vyksta kas keleta metu.

    As tik nesuprantu Jusu pozicijos. Ar Jus tiesiog toks negatyvus zmogus ar bandote demagogiskai irodyti savo nepilnavertiskuma. Liudna, kad Lietuveleje dar tiek daug tokio mentalinio raugo.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Parašė ttttt Rodyti pranešimą

    Jūs aklas ar kvailas?

    Gatvė (kuri šiaip yra viena svarbiausių miesto arterijų) atrodė taip:

    Click image for larger version  Name:	Capture.PNG Views:	17 Size:	1,56 MB ID:	2074087

    Dabar atrodys taip:

    Click image for larger version  Name:	Capture2.PNG Views:	17 Size:	2,34 MB ID:	2074088

    O jūs čia paistot kažkokius kliediesius apie Minską...

    Man šita gatvė jeigu kažką ir primena, tai Kopenhagos Nørrebro.
    Man irgi kai ką primena, kas pas mus sulaukė nemažai kritikos.



    P.S. Vaizdai citatoje palikti specialiai.
    Paskutinis taisė Creatium; 2023.09.07, 11:52.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Ooo, kiek estofilų užsitrigerino. Tikslas pasiektas.

    Dabar pažiūrėkime, ką apie naujuosius Tallinno prospektų projektus mano patys estai:
    Expert: Renovated Tallinn streets invite drivers to speed | News | ERR
    The Tallinn City Government recently released a set of videos on how renovated streets in the capital will look once the work is finished. Experts say that no meaningful change has been achieved, while the new streets waste precious urban space.

    Marek Rannala, lecturer at the Estonian Academy of Arts (EKA), said that the project to reconstruct Pronksi and Jõe streets constitutes a missed opportunity to alter urban environment.

    "I looked at the streets in the context of EKA's street studio project where students are given the task of redesigning existing streets. I believe this would fetch the minimal marks required to pass. The before and after pictures are best described as "find ten differences," Rannala said.

    (...)

    "Other cities in the Nordics no longer greenlight such projects because the lanes, as opposed to there being too many, are too wide and meant for speeds of up to 60 kilometers per hour. That is what creates more pollution and noise, and despite of what it looks like, it is still a thoroughfare for cars," city strategist Pärtel-Peeter Pere (member of the Tallinn City Council and the Reform Party) said.

    (...)

    Rannala said that street planning has a long tradition in Estonia, which will hopefully be abandoned in the future.

    "There is nothing obligating the city to build different streets. There is no law or urban building standard to suggest anything needs to be done differently. In these terms, I eagerly await the climate law, which could be used to create such obligations. So it would become impossible to lay down so much non-absorbable surface creating heat islands."

    The city government is not completely happy with the project either.

    "Do we think it's an ideal street? Let us say that if we were designing it in 2023, we would do it differently,"
    the deputy mayor admitted.

    Komentuoti:


  • ALV77
    replied
    Parašė deep'as Rodyti pranešimą

    Kažkodėl žiniasklaida tyli tokiais klausimas ir dėmesio daugiausiai susilaukia tik kokio medžio nukirtimas ar gatvės susiaurinimas, atrodo kad visi laimingiausi būtų gyvendami miške su plačiom gatvėm, ko daugiau reikia, tramvajus tai čia kostmosas kažkoks.
    Zinokit jei tiesiai sviesiai man irgi siutas ima kai bunu Vilniuje. Vilniuje geri tik mikrorajonu dviraciu takai, visa kita jokio postumio nuo praktiskai tarybiniu laiku. Taline jau desimt metu nepamatysi sukezusio seno autobuso ar trulo, retai kur rasi isdauzytus saligatvius ar duobes ant asfalto. Kai kur tvarkomasi paprastai ir pigiai, bet uztat yra rutina ir yra kazkas daroma. Tas pats su medinukais. Paziurekite kaip atrodo medinukai prie Kadrioru Taline ir medinukai Zveryne Vilniuje. Siaip bendrai Lietuvos politiku neveiksnumas yra kazkoks kosminio lygio.

    Man tai kazkiek primena Lenkija. Mano zmona yra lenke is Katovicu ir daznai su jos giminaiciais pasikalbam apie tai kaip atsiprasant suda mala lenku valdzia. Taip, matote naujas auotstradas, skyscraperius Wawoje, bet cia yra tokia maza dalis tos gigantiskos salies potencialo, kad ojojojoi. Ten irgi megstama uzsiimti politikavimu, kazkokiais deklaruojamais vertybiniais dalykais, slieku ieskojimu ir taip toliau. O juokingiausia kaip kunigai pila sventinta vandeni ant kiekvieno pastato, visai kaip viduramziais. Is esmes per tuos trisdeismt metu Lenkija galejo jau aplenkti visa rytu Vokietija, jei butu susifokusavusi i konkrecius tikslus ir turejusi laikui nepavaldzia vizija. Vietoj to visas potencialas issvaistomas valdzios rietenoms, fasadinems reformoms, skandalams ir tt. Tai yra kaimietiskos kulturos visuomene.

    O estai nera idealus, daznai save pergiria, ar kartais net isikelia per daug ambicingus tikslus, taciau sugeba veikti kartu ir orientuotis i bendra vizija. Kazkaip proto ribose pavyksta pagalvoti ne tik apie savo uzpakali, bet ir kitus, ateinancias kartas. Jaucia daugiau atsakomybes uz save ir kitus, maziau individualizmo, daugiau racionalumo. Daznai pasijuokiame kokie estai leti. Tai tas taip, jie letai vazineja gatvemis Bet projektai eina pilnu tempu ir kokybe sakyciau jau perlipo i kita lygi nei LTU. Mums lietuviams dar reikia paaugti.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
    Random choice on Google Maps. Vijandi miestelis Estijoje, 17 000 gyventojų. Kai matome, visiems užtenka pinigų, tiek Talinui, tiek rajonams. Tik reikia proto, o va čia tai net ES fondai jau niekuo mums padėti negali.

    Click image for larger version

Name:	Viljandi.jpg
Views:	330
Size:	124,5 kB
ID:	2074105
    Mūsų miesteliai irgi dabar paskutinius metus buvo labai intensyviai atnaujinami (neveltui ir merai beveik visur perrinkti), tik Vilnius vienintelis nesugebėjo paramos išsimušti infrastruktūrai...

    Komentuoti:


  • deep'as
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Tai kad čia ne nesugebėjimo, o piktybiško neveikimo ir kenkimo problema. Kai duodami milijonai už dyką, jų kaskart atsisakyti yra laikytina piktubišku kenkimu miestui ir valstybei.
    Kažkodėl žiniasklaida tyli tokiais klausimas ir dėmesio daugiausiai susilaukia tik kokio medžio nukirtimas ar gatvės susiaurinimas, atrodo kad visi laimingiausi būtų gyvendami miške su plačiom gatvėm, ko daugiau reikia, tramvajus tai čia kostmosas kažkoks.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Košutas Rodyti pranešimą

    Lol, kokie durniai. """""Pirmūnai""""" estai nesupranta, kad Talinas per mažas miestas statyti kosmodromus.


    Džiugu dėl pokyčių Taline, bet tikrai pikta, kad ir estai, ir latviai sugeba EU fondus tokiems projektams susižvejoti, bet mūsų boratams tai net į galvą neateina.
    Tai kad čia ne nesugebėjimo, o piktybiško neveikimo ir kenkimo problema. Kai duodami milijonai už dyką, jų kaskart atsisakyti yra laikytina piktubišku kenkimu miestui ir valstybei.

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Random choice on Google Maps. Vijandi miestelis Estijoje, 17 000 gyventojų. Kai matome, visiems užtenka pinigų, tiek Talinui, tiek rajonams. Tik reikia proto, o va čia tai net ES fondai jau niekuo mums padėti negali.

    Click image for larger version

Name:	Viljandi.jpg
Views:	330
Size:	124,5 kB
ID:	2074105

    Komentuoti:


  • Košutas
    replied
    Parašė ALV77 Rodyti pranešimą
    Vanasadama (senojo uosto) linija kiek zinau kainuoja nepilnai 50 milijonu. Mazdaug nuo Gonsiori gatves iki pat Linnahall, kur daromas ratas ir sujungiama su esama linija. Centrineje dalyje keiciama sena infra, uosto dalyje tiesiama nauja.

    Siaip bendrai yra planu plesti tramus toliau i naujus mikrorajonus ir net priemiescius.
    Lol, kokie durniai. """""Pirmūnai""""" estai nesupranta, kad Talinas per mažas miestas statyti kosmodromus.


    Džiugu dėl pokyčių Taline, bet tikrai pikta, kad ir estai, ir latviai sugeba EU fondus tokiems projektams susižvejoti, bet mūsų boratams tai net į galvą neateina.

    Komentuoti:


  • ALV77
    replied
    Parašė deep'as Rodyti pranešimą
    Kas finansuoja bėginio transporto ifrastruktūros plėtrą Taline? Gal galima kokių linkų į tuos projektus? Ar nuo Talino biudžeto taip pat nurėžiama 50proc. pajamų kurios atiduodamos regionams, maždaug taip kaip yra Vilniuje?
    Vanasadama (senojo uosto) linija kiek zinau kainuoja nepilnai 50 milijonu. Mazdaug nuo Gonsiori gatves iki pat Linnahall, kur daromas ratas ir sujungiama su esama linija. Centrineje dalyje keiciama sena infra, uosto dalyje tiesiama nauja. Daugiau nei puse pinigu skirta is EU fondu, visa kita dalimis, kazkiek Talino, kaziek centrines valdzios, kazkiek RailBaltica lesos. Kai nori, viskas imanoma, ypac kai pinigus EU dalina kaip ciupaciupsus.

    Siaip bendrai yra planu plesti tramus toliau i naujus mikrorajonus ir net priemiescius. Manau per ateinancius 10m, pamatysime stipru boosta sioje srityje ir greiciausiai isvysime daugiau projektu. Zmones salyginai patenkinti VT ir ta kultura vakareja, auga tad igaunamas pagreitis. Ir aisku labai geras vyresniojo brolio Helsinkio pavyzdys, Talinieciai turi gan tampru rysi su juo.

    Galite nemazai info rasti savivaldybes puslapyje tallinn.ee.

    Del regionu nezinau tikslaus atsakymo, nes tiek nesidomiu finansu politika ir ekonomika. Tik is asmenines perspektyvos zinau, kad net tolimiausi regionai gauna valstybes dotacijas ir yra stipriai atnaujinamas viesasis sektorius kaip ligonines, darzeliai, oficialios paslaugos ir taip toliau.

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Gal nuo Talino ir nenurėžiama, bet įdomiausia tai, kad jų ir regionų miestai atrodo puikiai. Taigi, manau esmė ne tik biudžetuose.

    Komentuoti:


  • deep'as
    replied
    Parašė ALV77 Rodyti pranešimą
    Ko dar labai laukiame, tai kitu kesklinn gatviu atnaujinimo ir tramvajaus liniju atidarymo po kapitalinio remonto. Kaip zinote, buvo perklotos istisos linijos centrineje miesto dalyje, atnaujinti begiai, bus padaromos naujos, europietisko stiliaus stoteles. Viena linija gerokai isplesta. Turesime linija nuo pat oro uosto iki praktiskai visu pagrindiniu uosto terminalu. Salia oro uosto jau pradejome statyti Ulemiste gelezinkelio stoti, kuri aptarnaus Rail baltica ir bus sujungta su centrine Baltijaam stotimi tiek traukiniais tiek tramvajumi, kuris eis po zeme. Tai dar vienas pavyzdys vilniaus miestui, kad tikrai galima imtis rimtesniu infros projektu ir nebijoti investuoti i begini transporta.

    Atkreipiau demesi, kad jusu forume labai daug demagogijos. Imkite faktus, o ne badykite pirstais beprasmes skyles.
    Kas finansuoja bėginio transporto ifrastruktūros plėtrą Taline? Gal galima kokių linkų į tuos projektus? Ar nuo Talino biudžeto taip pat nurėžiama 50proc. pajamų kurios atiduodamos regionams, maždaug taip kaip yra Vilniuje?

    Komentuoti:


  • ALV77
    replied
    Taip, ten buvo chaotiska tarybiniu laiku gatve, kur buvo galima leistis lektuvui, masinos buvo statomos ant saligatviu ir siaip bendrai buvo labai nejauki gatve is kurios visada noredavai sprukti lauk.

    Beje tas sankryzos isplatejimas pradzioje yra todel, kad ten yra sankryza su bene pagrindindine Tartu maantee aleja, per kuria patenkama i Ulemiste rajona ir oro uosta.

    Komentuoti:


  • ttttt
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
    Tuo tarpu Minsk... Tallinno savivaldybė pristatė naujausią miesto centrinių gatvių urbanistinį konceptą:


    Racionalieji estai sako garsų fakjų gatvių humanizavimui, fakjų gatvių želdiniams, fakjų atskirtiems dviračių takams, fakjų eismo raminimo priemonėms, fakjų žmogiškam masteliui, fakjų ąžuolui Vilniuje. Estonija nordicsų širdis !
    Jūs aklas ar kvailas?

    Gatvė (kuri šiaip yra viena svarbiausių miesto arterijų) atrodė taip:

    Click image for larger version

Name:	Capture.PNG
Views:	376
Size:	1,56 MB
ID:	2074087

    Dabar atrodys taip:

    Click image for larger version

Name:	Capture2.PNG
Views:	376
Size:	2,34 MB
ID:	2074088

    O jūs čia paistot kažkokius kliediesius apie Minską...

    Man šita gatvė jeigu kažką ir primena, tai Kopenhagos Nørrebro.

    Komentuoti:


  • liutass
    replied
    Parašė ALV77 Rodyti pranešimą

    Atkreipiau demesi, kad jusu forume labai daug demagogijos. Imkite faktus, o ne badykite pirstais beprasmes skyles.
    is pavydo ta demagogija

    Komentuoti:


  • ALV77
    replied
    Netiesa, gyvenu Taline jau 11 metu, dirbu statybu sektoriuje, tai pastaruoju metu turime labai daug pokyciu i geraja puse. Po sios vasaros ir kitais metais bus kapitaliai atnaujintas miesto centras Kesklinn. Twitter parodyta gatve buvo tikrai baisi ir nepritaikyta siuolaikiniam zmogui. Ten buvo pasalintos perteklines juostos, vietoje ju irengiami dviraciu takai, kurie eina, kaip matote, visomis kryptimis ir jungiasi i vientisa tinkla. Buvo atsisakyta perteklines sankryzu infrastrukturos, numatyti zeldynai.

    Taline labai daug pavyzdzio imama is Helsinkio. Sita gatve yra tipine Helsinkio centro gatve, o Helsinkyje eismas labai koordinuotas ir ramus. Niekas nelaksto, auksta miesto kultura (ko nepasakyciau apie vilniu ir kauna), neturime kaimo vadeliotoju, kaip LTU, siaip bendrai daug dviratininku ir dvirtakiai vientisai apima visa centrine dali. Ir is tiesu patys pestieji atsargus ir atsakingi. Tikrai labai daug ko pasimokyti, ypac Vilniui.

    Ko dar labai laukiame, tai kitu kesklinn gatviu atnaujinimo ir tramvajaus liniju atidarymo po kapitalinio remonto. Kaip zinote, buvo perklotos istisos linijos centrineje miesto dalyje, atnaujinti begiai, bus padaromos naujos, europietisko stiliaus stoteles. Viena linija gerokai isplesta. Turesime linija nuo pat oro uosto iki praktiskai visu pagrindiniu uosto terminalu. Salia oro uosto jau pradejome statyti Ulemiste gelezinkelio stoti, kuri aptarnaus Rail baltica ir bus sujungta su centrine Baltijaam stotimi tiek traukiniais tiek tramvajumi, kuris eis po zeme. Tai dar vienas pavyzdys vilniaus miestui, kad tikrai galima imtis rimtesniu infros projektu ir nebijoti investuoti i begini transporta.

    Atkreipiau demesi, kad jusu forume labai daug demagogijos. Imkite faktus, o ne badykite pirstais beprasmes skyles.
    Paskutinis taisė ALV77; 2023.09.07, 09:12.

    Komentuoti:


  • Laure23
    replied


    Kaip jūs drįstate - apie Taliną bei estus gerai, arba nieko.
    Paskutinis taisė deep'as; 2023.09.07, 08:44.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Tuo tarpu Minsk... Tallinno savivaldybė pristatė naujausią miesto centrinių gatvių urbanistinį konceptą:


    Racionalieji estai sako garsų fakjų gatvių humanizavimui, fakjų gatvių želdiniams, fakjų atskirtiems dviračių takams, fakjų eismo raminimo priemonėms, fakjų žmogiškam masteliui, fakjų ąžuolui Vilniuje. Estonija nordicsų širdis !

    Komentuoti:

Working...
X