Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Baltijos valstybių sostinių palyginimas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Na nežinau. Taip Vilniaus stotis jauki, tas teisingai parodyta. Bet kitas kadras, išeina iš stoties ir jau ten nieko nefilmuota, šokama iškart prie kitų Vilniaus objektų. Kaip žinome, stoties aikštė yra baisiausia iš visų Baltijos sostinių, verta kokio Kusturicos balkan style filmo.
    Panašiai skipinama ir kalbant apie centrą. Kadre žaliom marškom apkarstytas St. George viešbutis, o autorius nei žodžio.
    Nežinau, čia jo filmas, jo idėja, jo reikalas kaip filmuot. Bet jei tu darai reportažą, tai gal parodyk visas puses.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė manometras Rodyti pranešimą
    Ta pati kelionė per Baltijos šalis traukiniais, kitas vlogeris, kitoks video.
    Pažiūrėjau. Labai geras video, superinis kontentas, kokio lietuviakalbiame Youtube, deja, nėra ir turbūt nenusimato. Labai rekomenduoju, kam įdomi tiek LT, tiek kitų Baltijos šalių, geležinkelių, įskaitant RB, tema.

    Keli pointai dėl dalykų, apie kuriuos čia kartais, arba dažnai, diskutuojame
    - Dabartinė Vilniaus geležinkelio stotis geriausia Baltijos šalyse
    - Rygos RB mazgas yra by far sudėtingiausia RB stotis Baltijos šalyse ir nereiktų turėti abejonių, kad su Rygos pajungimu prie RB viskas bus ok
    - Šiaip daug gerų insightų ir ne vien tik paviršuttiniškų detalių.

    Komentuoti:


  • manometras
    replied
    Ta pati kelionė per Baltijos šalis traukiniais, kitas vlogeris, kitoks video.

    Komentuoti:


  • manometras
    replied
    Geležinkelio sistemų ir sostinių stočių aplinkos palyginimas

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    O kaip jis kito ir kokios priežastys?
    Reikia turėti omenyje, kad etnosas nėra tiesiogiai lygus genetiniam kodui.
    Dėl priespaudos ir religinių įsitikinimų buvo išoriniai ir vidiniai (kraujomaiša dėl palyginamai mažos populiacijos) spaudimai kisti etnosui ir kultūrai.


    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
    Dviejų miestų senamiesčio pagrindiniai vartai. Patys spręskite, kuris regionas turtingesnis (vaizdai iš Google Maps)
    Vilniaus senamiesčio ekvivalentas yra čia šiaip: https://www.google.lt/maps/@54.68478...OcPYgA!2e0!7i1 3312!8i6656?coh=205409&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDgy OC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

    Komentuoti:


  • vytauc
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Nėra taip, kad Estijos statistiką iškreipia gerokai didesnė maskolių dalis? Berods tam tyrime neišskyrinėjo etninių estų.
    Kiek pamenu, metodika reikalauja autochtonų su atsekamu gyvenimu toje pačioje vietovėje n kartų.

    Komentuoti:


  • vytauc
    replied
    Parašė Stadionas Rodyti pranešimą

    sakyčiau dėl Rail Baltica jei Vilnius ką ir praras tai viskas "nueis" į Kauną. Šiaip manau Balticsose didžiausias Vilniaus konkurentas ir yra Kaunas.
    Baltics'ų kontekste, Vilnius ir Kaunas žaidžia tandeme. Ryga mano vertinimu jau ne konkurentas, o Talino per mažos ganyklos - net atsigavus ekonomikai, grynai demografiškai jis neturi iš ko augti. Nebent prisivežtų migrantų.

    Rail Baltica prie viso svaigimo apie greituosius keleivinius pervežimus, didžiausią efektą vis tik duos cargo srityje. Ir čia Lietuva vienareikšmiškai laimi, nes latviai su estais realiai neturi ko vežti, ir intermodaliniai pajėgumai kol kas tik pas mus.

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Parašė Edd Rodyti pranešimą
    Tai ką vadinate pagrindiniais Vilniaus senamiesčio vartais... gal jie ir galėtų būti pagrindiniai tarp autobusinių lenkų turistų. Todėl suabejočiau tamstos žiniomis apie Vilnių apskritai, jei to nesuprantate, nežinau ką veikiate tokiame forume. Tiksliau žinau, ankstesnis prierašas Jums tiko labiau, nebent dabar tapote ambicingu ir dinamišku bambekliu.
    Vilniuje gyvenu nuo pat gimimo ir žinau jį ne "teoriškai" pagal excel lenteles, kurios rodo, kad viskas pas mus auga. Žinau praktiškai, gatves, kiemus, ten kur praleidau vaikystę, jaunystę ir dabar gyvenu.
    Žinau, kur buvo Bakenbergo namas, kurį mes nesugebėjome atstatyti ir turim apšiktą skverą, kur yra "Lipovka" ir "Novy Swiat", kur buvo sena autobusų stotis. Tai čia apie tą vietą.
    Žinau, kur baigėsi "partizakė" ir prasidejo "krasnūcha", kas dabar stovi "Bizonų slėnyje", kur buvo "ulica smerti", kur buvo žaislų parduotuvė Vilniaus (L. Giros) gatvėje.
    Žinau, kad Aušros vartai "nepagrindiniai", bet žmogau, jie išliko vienintėliai (Subačiaus, Medininkų, Vilijos dar buvo, you name it) , taigi mes juos ir turim. Ir taip ap(si-)šikt?
    Žinau kad "Padhalė" aplinka buvo ir yra su problemomis. Na bet, Sodų, Gėlių gatvės, stotis. Vakar praejau. Baisu. Tiesiog kloaka. Galit tai laikyt mano nesveikos fantazijos vaisiais.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė vytauc Rodyti pranešimą

    Fun fact: pasak haplogrupių tyrimų, finougriškų genų pas lietuvius yra daugiau negu pas estus. Ir šiaip, genetiniam lygyje estai yra artimesni mums, negu suomiams.
    Nėra taip, kad Estijos statistiką iškreipia gerokai didesnė maskolių dalis? Berods tam tyrime neišskyrinėjo etninių estų.

    Komentuoti:


  • vytauc
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Reikia turėti omenyje, kad etnosas nėra tiesiogiai lygus genetiniam kodui.
    Fun fact: pasak haplogrupių tyrimų, finougriškų genų pas lietuvius yra daugiau negu pas estus. Ir šiaip, genetiniam lygyje estai yra artimesni mums, negu suomiams.

    Komentuoti:


  • Stadionas
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Dalis nueis į Kauną, bet tikrai ne "viskas". Overall, Lietuva praloš. Nebent, žinoma, bus susizgribta ir forsuojamas šitas gyvybiškai svarbus projektas.
    Ryga su pagrindiniu oro uostu nesugeba nukonkuruoti, Rail baltic irgi nepadės, gal net labiau Rygai pakenks nes Lietuviams Varšuva bus gerokai arčiau.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
    Dviejų miestų senamiesčio pagrindiniai vartai. Patys spręskite, kuris regionas turtingesnis (vaizdai iš Google Maps)
    Ne senamiesčio vartai rodo miesto gyventojų turtingumą, o kaip gyvena kiekvienas gyventojas, o Vilniuje jis gyvena geriau nei Taline ir tendencijos Vilniaus (Lietuvos naudai), Estijos ekonomika jau 4 metus krenta, mieste statybų palyginus su Vilniumi gerokai mažiau, pradedant aukštybiniais biurų projektais centre ir baigiant pramonės centrais ir gyvenamaisiais namais priemiesčiuose. Šiaip ir pats miestas pilkas, nejaukus ir nykus lyginant su Vilniumi. Taip, kaip Edd minėjo Vilnius nesusitvarkęs dar kai kur higienos kaip supuvę troleibusai ar išgriuvę šaligatviai senamiestyje, bet gyvybės ir turtingumo Vilniuje gerokai daugiau.

    Click image for larger version

Name:	451630202_453342200854013_4091147807414424876_n.jpg
Views:	288
Size:	79,6 kB
ID:	2149431
    Paskutinis taisė Lettered; 2024.09.02, 15:08.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Stadionas Rodyti pranešimą

    sakyčiau dėl Rail Baltica jei Vilnius ką ir praras tai viskas "nueis" į Kauną. Šiaip manau Balticsose didžiausias Vilniaus konkurentas ir yra Kaunas.
    Dalis nueis į Kauną, bet tikrai ne "viskas". Overall, Lietuva praloš. Nebent, žinoma, bus susizgribta ir forsuojamas šitas gyvybiškai svarbus projektas.

    Komentuoti:


  • Edd
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Sakai viskas veiks, kaip iki šiol, ir nesikeis? Fingers crossed, kad taip ir būtų.

    Dar vienas dalykas - Rail Baltica. Dabar jau aišku, kad tiek Rygą, tiek Taliną RB pasieks anksčiau, nei Vilnių. Jeigu apskritai kada nors pasieks Vilnių. Ir tada reikalai, be jokios abejonės, keistųsi iš esmės Vilniaus nenaudai.
    Gan ilgą laiką Vilnių varo kiek didesnė LT masė, t.y. įskaitant vidinę migraciją ir didesnė masė emigrantų kurie grįžta. Tramvajus ar metro Rygoj/Taline šio resurso nelabai paveiks. Ar tai kažkada išsisems - taip. Šiek tiek didesnė rinka apskritai aišku neišsisems, bent jau greitai, jei nebus kokių stebuklų kaimyninėse šalyse.

    Kiek realu kad RB ar koks greitesnis susisiekimas geležinkeliu su Kaunu niekada nepasieks Vilniaus? Sakyčiau nelabai realu, nekalbant apie karus, marus ar pan. variantus. Daug realiau kad tai vėluos, visai realu kad kaip jau įprasta strigs stoties ar pan. objektų statybos.

    Edit: O apskritai net jei kurį laiką Vilnius būtų nepasiekiamas su Rail Baltica, kiek suabejočiau ar tai tikrai toks esminis minusas dėl ko būtent labai reikšmingai Vilnius nukentėtų. Tarkim iš kokios Varšuvos Kaune persėdus Vilnius būtų greičiau pasiekiamas nei Talinas bet kokiu atveju. Kad ir 10 metų ilgiau užtruktų RB linija iki Vilniaus, linkęs abejoti ar tai iš esmės kažką pakeistų.
    Paskutinis taisė Edd; 2024.09.02, 15:06.

    Komentuoti:


  • Stadionas
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Sakai viskas veiks, kaip iki šiol, ir nesikeis? Fingers crossed, kad taip ir būtų.

    Dar vienas dalykas - Rail Baltica. Dabar jau aišku, kad tiek Rygą, tiek Taliną RB pasieks anksčiau, nei Vilnių. Jeigu apskritai kada nors pasieks Vilnių. Ir tada reikalai, be jokios abejonės, keistųsi iš esmės Vilniaus nenaudai.
    sakyčiau dėl Rail Baltica jei Vilnius ką ir praras tai viskas "nueis" į Kauną. Šiaip manau Balticsose didžiausias Vilniaus konkurentas ir yra Kaunas.
    Paskutinis taisė Stadionas; 2024.09.02, 14:51.

    Komentuoti:


  • Laure23
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Sakai viskas veiks, kaip iki šiol, ir nesikeis? Fingers crossed, kad taip ir būtų.

    Dar vienas dalykas - Rail Baltica. Dabar jau aišku, kad tiek Rygą, tiek Taliną RB pasieks anksčiau, nei Vilnių. Jeigu apskritai kada nors pasieks Vilnių. Ir tada reikalai, be jokios abejonės, keistųsi iš esmės Vilniaus nenaudai.
    Rail Baltica Vilnių pasieks vėliau, bet tai nebus dešimtmečių reikalas - metai, du. Didelės nenaudos tai nespės atnešti.

    Iš kitos pusės, nuo kitų metų pabaigos iš Vilniaus į 'civilizaciją' bus galimai išskirtinai važiuoti keturiomis juostomis, su stipriai atnaujinta A1 ir nauja A5. Suprantu, kad kelių mobilumas nėra toks sexy, bet šito aspekto nuvertinti nereikėtų. Aišku, Kaunui tai dar didesnis dividendas.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Edd Rodyti pranešimą

    Vilnius VT srityje mala š jau n metų, nepaisant to jis toliau auga ir sparčiausiai Baltijos šalyse. Nematau priežasčių kad kažkas dėl to iš esmės keistųsi, investuotojai dėl vietinio VT pernelyg neišsilakstys, jei gyventojams tinka ir miestas auga, rinka auga - investuotojams ta rinka yra svarbiausias faktorius. Aišku kažkiek įtakos daro, bet ne tokios esminės. Gal ateityje kai vidinė LT/išorinė LT imigracija išsisems ir reikės pakovoti dėl kokybiškesnių imigrantų tas darytų įtakos. Investicijoms daugiau gal koks oro uostas turėtų įtakos, tačiau čia tas pats Talinas dar labiau atsilieka.
    Sakai viskas veiks, kaip iki šiol, ir nesikeis? Fingers crossed, kad taip ir būtų.

    Dar vienas dalykas - Rail Baltica. Dabar jau aišku, kad tiek Rygą, tiek Taliną RB pasieks anksčiau, nei Vilnių. Jeigu apskritai kada nors pasieks Vilnių. Ir tada reikalai, be jokios abejonės, keistųsi iš esmės Vilniaus nenaudai.
    Paskutinis taisė John; 2024.09.02, 14:35.

    Komentuoti:


  • Edd
    replied
    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą

    Talinas nėra išlaižytas. Ten daug chaoso, triukšmo, šurmulio. Yra ir šiukšlių, ir baisių benamių. Bet ten yra vakarietiškas miestas, su visais pliusais ir minusais. Tuo tarpu Minskas tiesiog sterilus paveiksliukas.
    Jeigu jūs to nesuprantate, nežinau ką veikiate tokiame forume.
    Tai ką vadinate pagrindiniais Vilniaus senamiesčio vartais... gal jie ir galėtų būti pagrindiniai tarp autobusinių lenkų turistų. Todėl suabejočiau tamstos žiniomis apie Vilnių apskritai, jei to nesuprantate, nežinau ką veikiate tokiame forume. Tiksliau žinau, ankstesnis prierašas Jums tiko labiau, nebent dabar tapote ambicingu ir dinamišku bambekliu.

    Komentuoti:


  • Edd
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Labai tikiuosi, kad bus būtent taip ir kad tiek valdžia, tiek visuomenė atsipeikės ir kažkas realiai ims keistis. Visgi bijau, kad gali būti ir kitaip: investuotojai pabėgs į Rygą ir Taliną (ar net Biakystoką, nekalbant apie normalius Lenkijos miestus) dėl krentančio Vilniaus konkurencingumo, didele dalimi sąlygoto šūdino VT ir apskritai prasto transporto.
    Vilnius VT srityje mala š jau n metų, nepaisant to jis toliau auga ir sparčiausiai Baltijos šalyse. Nematau priežasčių kad kažkas dėl to iš esmės keistųsi, investuotojai dėl vietinio VT pernelyg neišsilakstys, jei gyventojams tinka ir miestas auga, rinka auga - investuotojams ta rinka yra svarbiausias faktorius. Aišku kažkiek įtakos daro, bet ne tokios esminės. Gal ateityje kai vidinė LT/išorinė LT imigracija išsisems ir reikės pakovoti dėl kokybiškesnių imigrantų tas darytų įtakos. Investicijoms daugiau gal koks oro uostas turėtų įtakos, tačiau čia tas pats Talinas dar labiau atsilieka.

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Parašė Edd Rodyti pranešimą

    Ir pagal tai sprendi apie regiono turtingumą? Tuomet šiame regione turtingiausias miestas yra Minskas? (ten viskas išlaižyta, išlaižyti ir apšviesti fasadai, "tvarka kaip bažnyčioj") Deja ne taip viskas veikia.
    Talinas nėra išlaižytas. Ten daug chaoso, triukšmo, šurmulio. Yra ir šiukšlių, ir baisių benamių. Bet ten yra vakarietiškas miestas, su visais pliusais ir minusais. Tuo tarpu Minskas tiesiog sterilus paveiksliukas.
    Jeigu jūs to nesuprantate, nežinau ką veikiate tokiame forume.

    Komentuoti:

Working...
X