Na, būna kad atmynus 100 ir grįžus į miestą ir ramiai riedant link namų, po kiek laiko žiūri kad kažkoks veilokas su "patogiu dviračiu už 300 litų" aplinkui sukinėjasi. Ir tada supranti, kad jūs jau paskutinius 5 km "lenktyniaujate".
O tu irgi mini su šalmu ir tais juokingais aptemptais triusikais?
Tikrai tokios paslaugos trūko, nes ten valyti tepaluotą dviratį nėra didelis malonumas. Plius sezono pradžioje kaip tik ir reikia sureguliuot stabdžius, patept lenciūgą ir pan.
Dviračiu esu pravažiavęs 1,5 tūkst.km - nei karto neploviau dviračio, nei karto netepiau grandinės, o stabdžius (normalius, o ne rankinius) reguliuodavau tiesiog kieme.
Smagiausia būna grįžus po gero 100uko atsipūtus riedant link namų sutikt tokius kur nori palenktyniauti su aptemptakelniais nuo šviesoforo.
Na, būna kad atmynus 100 ir grįžus į miestą ir ramiai riedant link namų, po kiek laiko žiūri kad kažkoks veilokas su "patogiu dviračiu už 300 litų" aplinkui sukinėjasi. Ir tada supranti, kad jūs jau paskutinius 5 km "lenktyniaujate".
Traukinio vagono dydžio teritorijoje tėra pastatyti 10 dviračių. Miesto traukinio vagonas piko metu gali pervežti ir 10 kartų daugiau žmonių... ir jis neužimai visiškai jokios vietos mieste.
Dviračių takai yra labai gerai, ypač kol jais naudojasi mažai žmonių ir gali gauti visą taką sau, bet tai nėra kažkas, kas gali išspręsti rimtas miesto transporto problemas.
Geras VT ir dviračių infrastruktūros plėtra vienas kitam neprieštarauja ir tarpusavyje nekonkuruoja. Abu naikina priklausomybę nuo automobilio ir padengia skirtingus aspektus. Dviratis sprendžia paskutinės mylios problemą ("gyvenu toli nuo stotelės/stoties tad man reikia automobilio") ir judėjimo tankiame miesto branduolyje problemą ("aš į ofisą galėčiau nuvažiuoti su VT, bet mano darbas toks kad man centre per dieną 5 įstaigas reikia aplankyt, tai be automobilio niekaip"). VT sprendžia atstumų klausimą ("važinėčiau su dviračiu, bet man iki darbo virš 10 km į kitą miesto galą" ar. "man reikia automobilio nes kartais į kitus miestus reikia nuvažiuoti").
Gero ir VT ir dviračių infrastruktūros kombinacija yra labai sėkmingas automobilio priklausomybės žudikas. Įdomu kad danai ir olandai šiek tiek skirtingus būdus pasirinko įgyvendinti šitą kombo. Danai leidžia dviratį pasiimti į traukinį, o olandai sako kad danų sprendimas not scalable, ir jie nusprendė statyti didelius dviračių parkingus prie stoties (pvz Utrechto stotyje - 12.500 vietų ir vis tiek neužtenka), o kelionės tikslo stotyje gali dienai išsinuomoti kitą dviratį (ir viskas organizuojama geležinkelių kompanijos ir veikia valstybės mastu su tom pačiom kortelėm).
O dėl dviračių takų talpos - vietos tikrai nesunkiai galima rasti mažinant juostų skaičių ir konvertuojant gatves į dviračių prioriteto gatves su 30 km/h apribojimu. Olandai Vilniaus gyventojų skaičiaus miestuose žymiai mažesniame plote ir su 66% modaline dviračių dalimi kelionėms miesto viduje suranda vietos, tai ir mes, ar danai surasim. Net pateikto straipsnio nuotraukose akivaizdu kad mažinant juostų skaičių galima labai daug dviračių sutalpinti vietoj tų kelių automobilių.
Taip, čia prie Bernardinų sodo. Tikrai tokios paslaugos trūko, nes ten valyti tepaluotą dviratį nėra didelis malonumas. Plius sezono pradžioje kaip tik ir reikia sureguliuot stabdžius, patept lenciūgą ir pan., nereiks dėl tokių smulkmenų tempt dviračio iki taisyklos.
Vietoj dviračių taisyklos arčiau darbo/namų tempti į sereikas? Jau prieš kelis metus rimtos taisyklos ir nuplaudavo. Koks normalus meistras krapštytųsi prie purvino dviračio.
Beje, ką manot dėl draudimo mieste važinėti kalnų dviračiais?
Gal geriau, bent kokius artimiausius 20 metų, tiesiog darykime viską, kad dviratininkams ir visiems nemotorizuotiems transportininkams gyvenimas būtų kuo lengvesnis, o pasirinkimų spektras eitų vien platyn.
Aš nesuprantu, kodėl bet koks pastebėjimas suvedamas į personalijas. Tipo "bambeklis, viskas tau negerai, pesimistas" ir t.t.
Ar tai pat jūs kalbate ir, sakykim, autoservise.
Maždaug:
- jums reikia keisti kaladėles ir salemblokai jau ant ribos
- na jūs ir bambeklis, visi blogi, išskyrus jūsų pačių automobilį
Turbūt Upės/Kalvarijų, kur sezoniniai su "kalnų dviračiais" ir aptemptakelniai "sportininkai" su plentiniais išvažiuoja dvi dienas per metus pasivažinėti ir trukdo normaliems žmonėms normaliai važinėti
Turbūt Upės/Kalvarijų, kur sezoniniai su "kalnų dviračiais" ir aptemptakelniai "sportininkai" su plentiniais išvažiuoja dvi dienas per metus pasivažinėti ir trukdo normaliems žmonėms normaliai važinėti
Žmonės ištempia dviračius su jais pasivažinėti du kartus metuose, pirmą kartą gegužės mėnesį, kada jau šilta ir rugsėjį, kada dar šilta.
Būtent! Pas mus yra ne dviračių takai, kuriais gali commutinti mieste, o pasivažinėjimo trasos. O tai yra skirtingi dalykai. Galbūt jie atspindi paklausą, nes dauguma dviračius naudoja ne kaip susiekimo, o kaip pasivažinėjimo priemonę.
Realiai dviračių daugiausia važinėja ten, kur šiaip gražu pasivažinėti (pvz. Neries pakrantė), o ne ten, kur eina maršrutai į darbus ar kokias paslaugas. Taip pat ir su laiku, dviračių daugiausia vakarais, savaitgaliai ir kai šilta, kaip vakar. Pvz. pirmadienį 7 val. ryto net šviečiat saulei vos vieną kitą dviratį matau. Jei dar vėsu ar lyja iš vis tuščia.
Dviračių takų pliusas, kad jie eina/gali eiti iki pat tavo namų durų, ir čia kalbam ne tik apie daugiabučių rajonus, bet ir priemiesčio nuosavų namų kvartalus. Ta pati Kopenhaga turi gerą VT, bet labai daug žmonių gyvena ir toli nuo metro stotelių, užtat prieigą prie dviračių takų turi turbūt 99% gyventojų.
Būtent! Pas mus yra ne dviračių takai, kuriais gali commutinti mieste, o pasivažinėjimo trasos. O tai yra skirtingi dalykai. Galbūt jie atspindi paklausą, nes dauguma dviračius naudoja ne kaip susiekimo, o kaip pasivažinėjimo priemonę.
Smagu kad atsiranda tokios paslaugos. Iš jų FB matau, kad jie Vingio parke turi plovyklą, bet iš nuotraukoje lyg ir Bernardinų sodo teniso kortai? Tai papildomą vietą turbūt atidaro?
Taip, čia prie Bernardinų sodo. Tikrai tokios paslaugos trūko, nes ten valyti tepaluotą dviratį nėra didelis malonumas. Plius sezono pradžioje kaip tik ir reikia sureguliuot stabdžius, patept lenciūgą ir pan., nereiks dėl tokių smulkmenų tempt dviračio iki taisyklos.
Traukinio vagono dydžio teritorijoje tėra pastatyti 10 dviračių. Miesto traukinio vagonas piko metu gali pervežti ir 10 kartų daugiau žmonių... ir jis neužimai visiškai jokios vietos mieste.
Dviračių takai yra labai gerai, ypač kol jais naudojasi mažai žmonių ir gali gauti visą taką sau, bet tai nėra kažkas, kas gali išspręsti rimtas miesto transporto problemas.
Dviračių takų pliusas, kad jie eina/gali eiti iki pat tavo namų durų, ir čia kalbam ne tik apie daugiabučių rajonus, bet ir priemiesčio nuosavų namų kvartalus. Ta pati Kopenhaga turi gerą VT, bet labai daug žmonių gyvena ir toli nuo metro stotelių, užtat prieigą prie dviračių takų turi turbūt 99% gyventojų.
Traukinio vagono dydžio teritorijoje tėra pastatyti 10 dviračių. Miesto traukinio vagonas piko metu gali pervežti ir 10 kartų daugiau žmonių... ir jis neužimai visiškai jokios vietos mieste.
Dviračių takai yra labai gerai, ypač kol jais naudojasi mažai žmonių ir gali gauti visą taką sau, bet tai nėra kažkas, kas gali išspręsti rimtas miesto transporto problemas.
Turbūt Upės/Kalvarijų, kur sezoniniai su "kalnų dviračiais" ir aptemptakelniai "sportininkai" su plentiniais išvažiuoja dvi dienas per metus pasivažinėti ir trukdo normaliems žmonėms normaliai važinėti
Komentuoti: