Lietuvoje kartais traukiniai patriukšmauja dėl blogos infrastruktūros kuri aplamdo ratus ir padaro važaivimą vibruojantį, bet teko pagyventi vokietijoje ~100m nuo traukinio linijos kurią mačiau pro langą, tai jei nežiūri tai ir nežinai ar važiuoja, jokio garso.
Lietuvoje tai triukšmauja ne kartais. Aišku, nebūtinai turi būti taip, įmanoma padaryti tylų traukinių judėjimą, Vakaruose jis seniai yra tylus.
Lietuvoje kartais traukiniai patriukšmauja dėl blogos infrastruktūros kuri aplamdo ratus ir padaro važaivimą vibruojantį, bet teko pagyventi vokietijoje ~100m nuo traukinio linijos kurią mačiau pro langą, tai jei nežiūri tai ir nežinai ar važiuoja, jokio garso.
Visur vakaruose yra tarpusavyje suvirinti bėgiai, todėl tas garsas yra mnimalus, o Lietuvoje tik maža dalis bėgių suvirinti. Stotyje yra keletą linijų, kurios iki šiol dunda ir kaip sakote, gadina vežėčių ratus. Stokholme per stotį traukiniu teko važiuoti 215 km/h, nei garso, nei vibracijų.
Lietuvoje kartais traukiniai patriukšmauja dėl blogos infrastruktūros kuri aplamdo ratus ir padaro važaivimą vibruojantį, bet teko pagyventi vokietijoje ~100m nuo traukinio linijos kurią mačiau pro langą, tai jei nežiūri tai ir nežinai ar važiuoja, jokio garso.
"Traukinių triukšmas" Lietuvoje tebėra gana išplitęs mitas. Paprastai skleidžiamas žmonių, kurie niekada nėra gyvenę netoli geležinkelio ir to triukšmo nėra gyvenime girdėje. Panašiai kaip tie, kur aiškina, kad dviračiu į darbą ar dar kur nors negalima važiuoti, nes šalta/karšta/sninga/lyja ir patys dviračiu yra važiavę tik porą kartų gyvenime, tik vasarą ir tik savaitgaliais.
Kaip gyvenęs ir prie geležinkelio ir prie vidutinio judrumo gatvės, galiu paliudyti, kad geležinkelis yra visiškai neprobleminis kaimynas triukšmo prasme. Miesto ribose traukiniai juda lėtai, tad net atviras langais vasarą problemų jokių.
"Traukinių triukšmas" Lietuvoje tebėra gana išplitęs mitas. Paprastai skleidžiamas žmonių, kurie niekada nėra gyvenę netoli geležinkelio ir to triukšmo nėra gyvenime girdėje. Panašiai kaip tie, kur aiškina, kad dviračiu į darbą ar dar kur nors negalima važiuoti, nes šalta/karšta/sninga/lyja ir patys dviračiu yra važiavę tik porą kartų gyvenime, tik vasarą ir tik savaitgaliais.
Bet šiuo atveju medžiai visgi gali turėti realią, o ne pritemptą naudą, t.y. tarnauti kaip garso sienelė miestui nuo traukinių triukšmo, tik suprantama garsą stabdo ne tik medžiai, bet ir fiziniai garso barjerai, kurie priedo veikia dar ir žiemos laikotarpiu, kai medžiai numeta lapus, antra vertus medžiai vizualiai geriau atrodo.
Tai kad ten nėra jokio traukinių triukšmo, traukiniai ten važiuoja tokiu greičiu, kad sukelia mažiau triukšmo nei Geležinkelio gatvės bruku važiuojantis automobilis.
Tas 'medžiai suteikia šešėlį' argumentas apskritai yra juokingas, galima pagalvoti, kad Vilnius yra kur nors pietų Europoje ar Afrikoje, kur karščiai iš ties yra problema. Bet net jeigu nuolatiniai karščiai būtų problema, tai vis tiek nereikštų, kad dėl to niekur medžio nukirsti nebegalima. Kasmet Vilniuje pasodinama turbūt net ne šimtai, o tūkstančiai medžių, šešėlio pilna prikuriama, kaip šiaurės valstybei gal net per daug, nes saulės trūkumas susijęs su depresijomis ir savižudybėmis ir jeigu kurie medžiai maišo - juos reikia negarbinti, o kirsti. Bet šiuo atveju medžiai visgi gali turėti realią, o ne pritemptą naudą, t.y. tarnauti kaip garso sienelė miestui nuo traukinių triukšmo, tik suprantama garsą stabdo ne tik medžiai, bet ir fiziniai garso barjerai, kurie priedo veikia dar ir žiemos laikotarpiu, kai medžiai numeta lapus, antra vertus medžiai vizualiai geriau atrodo.
O medžių nemylėtojai būna mieste vasarą per karščius? Augalai mieste mažina temperatūrą, kas yra savaime suprantama, o nauji sodinukai šėšėlius kurs po x+k metų. Klimato kaita dėl saliarkų mylėtojų vyksta dabar
Tai kad kalbama ne apie medžius apskritai, o būtent apie tą konkrečią eilę Geležinkelio gatvėje. Buvo aiškiai ir argumentuotai surašyta, kodėl yra geriau, kad ten jų nebūtų – nei senų, nei naujų.
O medžių nemylėtojai būna mieste vasarą per karščius? Augalai mieste mažina temperatūrą, kas yra savaime suprantama, o nauji sodinukai šėšėlius kurs po x+k metų. Klimato kaita dėl saliarkų mylėtojų vyksta dabar
Dar viena problema yra ta, kad srautas Geležinkelio g. atkarpoje nuo Aušros vartų iki Seinų g. yra tiesiog per didelis. Teoriškai būtų galima tą gatvę siaurinti, nes visgi visai šalia yra senamiestis ir didelis automobilių srautas ten nelabai tinka, bet tam reiktų kažkokios alternatyvos, ar per Pelesos gatvę (bet problema yra nepatogi Drujos – Aušros vartų g. sankryža) arba čia kažkada siūlyta alternatyva kelti automobilių eismą nuo Drujos g. ant geležinkelio viaduko panaikinus perteklinius bėgius ir tą srautą nukreipti iki Dariaus ir Girėno g. viaduko. Tada ir tas šlaitas nebus problema, nes bus galima padaryti daugiau vietos pėstiesiems.
Išpjovus mano minimą eilę nususėlių būtų vietos šaligatviui, dviračių takui ar dar kam. Tuo labiau, kad planuojama įrengti požeminę perėją ties geležinkelio viaduku.
Tai nėra įmanoma dabartiniame Vilniuje, kur "medžių mylėtojai" yra svarbiau už common sense'ą, o valdžia bando ekploatuodama šią temą gauti pigių populiarumo taškų, tuo pačiu embarrassin'dama bepročius, kurie paskui kuria altorius su žvakėm dėl vieno nukirsto medžio.
Šlaitą pratęsus iki šaligatvio ir jį apželdinus žmonės vaikščiotų ne palei suknistą apgailėtiną sieną, o palei pvz gėlynus.
Tiesą sakant nesuprantu, kodėl jums taip nepatinka ta siena. Na kaip, suprantu kodėl dabar, nes kaip ir sakot, kiek aš ją prisimenu, ji visada buvo "suknista ir apgailėtina", bet kadangi ją jau rekonstruoja ir iš esmės perstato, tai sakyčiau nauja, (kiek teko matyti) metalinėm konstrukcijom sustiprinta atraminė siena būtų tikrai geresnis sprendimas, nei tiesiog šlaitas, nuo kurio po kiekvienos stiprios liuties bėgtų purvo upės ir galiausiai ir pačio šlaito dalys.
Vat būtent. Kalbant apie tų nusususių medžių eilę tarp šaligatvio ir atraminės sienos, yra aišku, kad jų ten visai nereikia dėl kelių priežasčių:
1. Jiems ten per mažai vietos tad jie tik skurs.
2. Jie per arti atraminės todėl bus ardoma atraminė.
3. Per tankiai nususę medžiai prie augančių ant šlaito - nėra pakankamai vietos lapijai todėl visi medžiai skurs.
4. Išpjovus mano minimą eilę nususėlių būtų vietos šaligatviui, dviračių takui ar dar kam. Tuo labiau, kad planuojama įrengti požeminę perėją ties geležinkelio viaduku.
5. Šlaitą pratęsus iki šaligatvio ir jį apželdinus žmonės vaikščiotų ne palei suknistą apgailėtiną sieną, o palei pvz gėlynus.
Aš perskaičiau šitą straipsnį prieš porą dienų ir taip ir nesuprantu ką būtent jie ten planuoja atkurti. "Istorinė medžių alėja" - kas tai per daiktas ir kuo jis skiriasi nuo to, kas ten yra dabar?
Tipo visas "atkūrimas" reiškia tiesiog pasodinti dar keletą medžių ir gausis "istorinė medžių alėja"? Nes jeigu jie iš tikrųjų norėtų atkurti tą gražią alėją iš senų nuotraukų, tam reiktų iškirsti visus tuos dešimtmečiais neprižiūrėtus medžius ir pasodinti naujus kaip kokiam Gedo prospekte.
Vilniaus Geležinkelio gatvėje bus atkurta istorinė medžių alėja
,,Pradėti paruošiamieji darbai
Pala, čia kartais ne ta atkarpa, kur yra pseudokultūros-paveldo plytinė sugriuvui sienutė, kurią siūliau nugriauti ir pratęsti geležnkelio pylimo šlaitą suformuojant natūralų jo nuolydį ties jo apačia ir taip ne tik sutaupant krūvą pinigų, bet ir užtikrinant, kad ateityje nebus griūvimų, nes tieisog nebus kam griūti?
Na ką aš čia - žinoma svarbiau nuleisti šimtus tūkstančių pseudopaveldo sienutėms remontuoti taip sukuriant ateičiai vis pasikartosiančius griuvimus ir vis giedoti, kad nėra pinigų šaligatviams nei skirti pagaliau lėšų šaligatviams (Kosciuškos g atkarpa 1 m pločio?) ...
]
Mano žiniomis yra taip: Geležinkeliai labai norėjo medžius šalinti ir remontuoti senutę, nes problemos tame nėra ir niekas neprieštaravo tam, o bet VMS su savo želdinių skyriumi ir visom jų bepročių komisijom darė viską, kad tų medžių nekirstų. Aišku, kadangi ten kolektyvinių sodų mentaliteto žmonės, tai toks ir rezultatas, ginklus surėmė VMS su LTG šioje situacijoje.
Vilniuje katastrofiška situacija su želdinių "politika" ir galo nesimato, greičiausiai greitu metu būsime kaip blogiausias rusnyno miestas:
Man atrodo nė vienas iš tų medžių TEN nereikalingas ir nauji tokie pat arba panašūs ten nereikalingi. Reikėtų ten įrengti išvis kitaip ir saugiau. Važiuojamąją dalį siaurinti, šaligatvį paplatinti.
Vilniaus Geležinkelio gatvėje bus atkurta istorinė medžių alėja
,,Pradėti paruošiamieji darbai
Želdinių ekspertizę projekte atlikę VšĮ „Lietuvos arboristikos centras“ arboristikos ekspertai įvertino, kad visų 14 šalintinų medžių būklė yra nepatenkinama arba bloga. Šie medžiai dėl savo būklės kelia pavojų eismo ir pėsčiųjų saugumui, o jų pašalinimas būtinas sutvirtinti atraminę sieną.
Trišaliame avarinės būklės geležinkelio sankasos atraminės sienos remonto projekte darbus kartu su Vilniaus m. savivaldybe ir LTG įgyvendina viešojo konkurso būdu atrinktas rangovas UAB „Rekreacinė statyba“. Planuojama, kad projekto įgyvendinimas bus baigtas kitų metų pavasarį.
Šiuo metu vykdomi paruošiamieji projekto darbai: sutvirtinti ir apsaugoti projekto teritorijoje esantys medžiai, pradėtos ardyti mūrinės atraminės tvoros konstrukcijos, sutvirtinta dalis šlaito. Įgyvendinant darbus alėjos medžiai ir jų šaknys papildomai uždengiami ir saugomi nuo žalos bei reguliariai laistomi.''
Pala, čia kartais ne ta atkarpa, kur yra pseudokultūros-paveldo plytinė sugriuvui sienutė, kurią siūliau nugriauti ir pratęsti geležnkelio pylimo šlaitą suformuojant natūralų jo nuolydį ties jo apačia ir taip ne tik sutaupant krūvą pinigų, bet ir užtikrinant, kad ateityje nebus griūvimų, nes tieisog nebus kam griūti?
Na ką aš čia - žinoma svarbiau nuleisti šimtus tūkstančių pseudopaveldo sienutėms remontuoti taip sukuriant ateičiai vis pasikartosiančius griuvimus ir vis giedoti, kad nėra pinigų šaligatviams nei skirti pagaliau lėšų šaligatviams (Kosciuškos g atkarpa 1 m pločio?) ...
Na, bent jau gera linkme juda planai pašalinti apie 14 blogos būklės medžių - klausimas at to pakanka.
Komentuoti: