
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Vidaus vandens keliai
Collapse
X
-
Gera proga perbrist Nemuną, kad senatvėj būtų galima anūkams girtis, kaip per didžiąją 2015-ųjų sausrą Nemuno vanduo iki kelių nesiekė
-
-
Krašto upės – nepraplaukiamos ir baidare
Sausra pakoregavo ir baidarininkų maršrutus. Plaukti baidarėmis Jurbarko krašte įmanoma tik Nemunu ir nuo Vertimų iki Jurbarkų, t.y. užtvanka. Būtent šiais maršrutais dabar ir plaukia baidarininkai. Tai patvirtinto baidarių nuoma užsiimantys verslininkai Jurbarke.
Mituva yra taip nusekusi, kad plaukti baidarėmis neįmanoma. „Geriau pasiimkite kuprines ir eikite pėsčiomis. Nepraplauksite“, - vieniems savo klientams sakė baidares nuomojantis verslininkas Osvaldas Kasputis, išgirdęs pageidavimą plaukti Mituva nuo Girdžių iki Jurbarko mažųjų laivelių prieplaukos. „Pasižiūrėkite, kaip upė atrodo žemupyje, kur paprastai turi būti daugiausiai vandens. Ir čia Mituva nusekusi taip, kad nepraplauksite“, - sakė minėtiems klientams O.Kasputis.
Vienintelė upė, kuria dar galima plaukti, yra Jūra ties Taurage. Darbo dieną išsinuomoti baidarę galima už 10 eurų, o savaitgaliais – už 15 eurų. Dar kainuos susimokėti už kilometrus, nuvežant ir parvežant į pageidaujamą vietą.
Komentuoti:
-
Jurbarko prieplaukoje įkalinti laivai
Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos Vyriausioji hidrologė Janina Brastovickytė „Mūsų laiką“ informavo, kad šiuo metu Nemune, ties Smalininkais, vandens lygis yra 36 centimetrai. Vidutinis daugiametis rugpjūčio mėnesio vandens lygis yra 110 centimetrų.
Guodžia tai, kad tai nėra žemiausias fiksuotas vandens lygis Nemune ties Smalininkais. Žemiausias vandens lygis buvo užfiksuotas 1992 m. rugpjūčio 21 d. Jis siekė tik 13 centimetrų.
Kaip rašoma Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos pranešime, Nemune ties Druskininkais nuo liepos 8 dienos, ties Nemajūnais nuo liepos 18 d., o Kaune nuo liepos 19 d. vandens debitas yra sumažėjęs iki gamtosauginio (gamtosauginis debitas – minimalus vandentakio vandens debitas, reikalingas, kad būtų užtikrinamos minimalios ekosistemų gyvavimo sąlygos). Kaune jo dirbtinai padidinti Kauno marių sąskaita nėra galimybių, nes ir šio vandens telkinio lygis yra ties kritine riba.
Europos vidutinės trukmės meteorologinių prognozių centro duomenimis, pirmąją rugpjūčio mėnesio pusę bus šilti, sausi orai, todėl upių vandeningumas, tikėtina, vėl visur mažės.
Komentuoti:
-
Tikslas pasiektas – Nemuno srovė įveikta baidarėmis
Trečiadienį 18–19 val., Druskininkuose, Nemuno prieplaukoje prie Ratnyčios upelio, finišuoja plaukimo baidarėmis „Vilties yriai Nemunu“ žygeiviai. Trys jauni bendraminčiai – rusniškis Domantas Laukevičius, šilutiškis Tomas Adomaitis ir klaipėdietis Kęstutis Kvaraciejus – pasiekė užsibrėžtą tikslą, kuriam lig šiol niekas nesiryžo, – nugalėjo didžiausios ir ilgiausios Lietuvos upės srovės tėkmę. Projekto tikslas - parama Klaipėdos Šv. Pranciškaus onkologijos centrui bei sergantiesiems onkologinėmis ligomis.
Prieš srovę kone 500 km distanciją Nemunu vaikinai įveikė per 11 dienų. Startas duotas liepos 26 d. Klaipėdoje, Danės upėje. Plaukimo metu įveiktos Kuršių marios bei maždaug po 50 km Nemuno kiekvieną dieną.
Lig šiol Nemuno prieš srovę irkluodamas dar neįveikė nė vienas žygeivis, nes tai gana sudėtingas plaukimas, priklausantis nuo aplinkos sąlygų, reikalaujantis tvirto tiek psichologinio, tiek fizinio pasirengimo.
Žygeiviai plaukimo metu gavo pademonstruoti ne tik fizinę ištvermę, bet ir psichologinį nusiteikimą, o pats irklavimas pasirodė gerokai sudėtingesnis nei manyta iš pradžių.
...
Komentuoti:
-
Klaipėdoje finišavo pirmasis ekspedicijos etapas
Liepos 4 dieną Klaipėdoje, Šiaurės rage, prisišvartavo unikalus burinis laivas kurėnas, pažymėdamas savaitę trukusio projekto „Nacionalinė ekspedicija. Nemunu per Lietuvą“ finišą. Ekspedicijos metu aplankytos istoriškai ir kultūriškai svarbios Lietuvai vietos paliko neišdildomų įspūdžių ir visko mačiusiems įgulos nariams.Laivo kapitonas, Lietuvos jūrų muziejaus direktorius Romualdas Adomavičius džiaugėsi neįprasta įgula ir kilniu ekspedicijos tikslu: „ Man patiko kelionės idėja parodyti tėvynę, kad žmonės ją pažintų ir mylėtų. Tik gaila, kad plaukdami Nemunu neprasilenkėme nei su vienu laivu ar valtimi“, - sakė kapitonas, tikėdamasis paskatinti žmones daugiau keliauti vandens transportu.
Komentuoti:
-
Vidaus vandenyse nebeliks nelegalių prieplaukų
Vyriausybėje rengiami pakeitimai, kurie iš esmės sutvarkys vidaus vandens prieplaukų registravimo ir priežiūros tvarką.
Pripažįstama, kad vidaus vandenų prieplaukų naudojimo srityje iki šiol yra chaosas. Egzistuoja netgi dalis nelegalių prieplaukų, kurių savininkų niekas ir nevertė jų registruoti.
Dabar Vidaus vandens transporto kodekse numatyti ištisi skyriai pakeitimų, kurie įteisins prašymų registruoti prieplaukas pateikimą, jų registravimo esminius reikalavimus, prieplaukų eksploatavimo niuansus ir netgi prieplaukų registracijos sustabdymą.
Tai, kaip yra naudojamos prieplaukos, koks jų juridinis statusas seks Lietuvos saugios laivybos administracijos specialistai. Visos prie valstybinių vidaus vandens kelių steigiamos prieplaukos turės būti registruojamos Lietuvos saugios laivybos administracijoje, o esančios prie vietinių vidaus vandens kelių – savivaldybėse.
Esminė nuostata yra tai, kad bus draudžiama naudoti bet kokią neįregistruotą prieplauką.
Nurodoma, kad dabar jau įregistruotiems uostams pagal naujas nuostatas nieko keisti nereikės. Jos galios tik naujai įregistruojant uostą. Planuojama, kad naujojo pakeitimo nuostatos įsigaliotų nuo šių metų lapkričio 1 dienos.
...
Komentuoti:
-
-
Įdomiausias istorijos paminklas Smalininkuose – senasis uostas. Prieplauka čia buvo nuo pat miestelio įsikūrimo. Tačiau norint apsaugoti laivus nuo pavasarinių potvynių nešamų ledų, 1837 m. įrengtas tikras žiemos uostas. Senoms baržoms jis tiko, tačiau XIX a. antroje pusėje Nemune pasirodė garlaiviai, uostas nebetenkino laivininkų, todėl 1886-1888 m. buvo perstatytas ir išplėstas. Buvo paaukštintas ir pailgintas iki 400 m pylimas, išgrįstos krantinės. Uoste nuolat vyko gyvenimas. Kiekvienas Nemunu plaukiantis laivas čia turėdavo sustoti, kad pereitų muitinės kontrolę. Smalininkuose, šalia uosto, buvo laivų statykla, kurioje gaminti net 30 metrų ilgio laivai. Nestovėdavo tuščias uostas ir žiemą – čia likdavo žiemoti iki 60 laivų. Dabar uostas nebenaudojamas ir tik senos nuotraukos primena jo klestėjimo laikus.1811 m. Smalininkuose įrengta seniausia Lietuvoje ir pirmoji prie Nemuno vandens matavimo stotis. Pirmoji matuoklė neišliko. Dabar yra išlikę akmeniniai „laiptai“, sumūryti 1886 m. kurie buvo naudojami vandens lygiui matuoti. Šalia matuoklės yra stebėjimo bokštelis, statytas maždaug 1924-1926 m.
Iš Smalininkai.lt ir KVB.
Komentuoti:
-
Turistams šiais metais siūlys daugiau kelionių laivais
Pradedamas laivybos sezonas vidaus vandens keliuose. Nuo šeštadienio vandeniu bus galima pervežti keleivius ir krovinius. Tam paruošta 385 kilometrai valstybinės reikšmės vandens kelių. Laivakeliai jau paženklinti: dešiniąją pusę žymi raudoni, kairiąją – žali ženklai. Šiemet daugiau nei visuomet šviečiančių ženklų – jais pažymėtuose ruožuose laivai galės plaukioti visą parą. Kiek vėliau, gegužės viduryje, navigacija prasidės Neryje, Vilniuje, tarp Žaliojo ir Valakampių tiltų.
„Vandens keliai tikrai yra paruošti. Ne paskutinę dieną pasiruošėm, dirbom visą žiemą: ruošėm laivus, techniką. O jeigu išplauksim į Nemuną, į vandens kelią, matysim, kad jau yra sustatyti vandens kelio ženklai, kurie vadinami bojomis“, – sakė Vidaus vandens kelių direkcijos Vandens kelių tarnybos viršininkas Aurelijus Rimas.
Prasidėjęs laivybos sezonas Kaune bus intensyvesnis nei anksčiau. Siūloma naujų pramogų ir maršrutų. Vienas jų – kelionės laivu „Kaunas“. Siūlomos net trys kryptys: pasiplaukiojimas po Kauno senamiestį, kelionės į Kačerginę ir Raudondvarį. Kelionė pasirinktu maršrutu vienam žmogui atsieis nuo trijų iki 12-os eurų.
„Kaip ir iki šiol mūsų laivas „Perlas“ vykdys užsakomąsias keliones pasirinkus laiką, datą, norimą maršrutą, o laivas „Kaunas“ nuo šio sezono pradės laivybą pirmą kartą ir plaukios kasdieniniais reguliariais maršrutais nuo Senamiesčio prieplaukos“, – sako „Nemunas Travel“ direktorė Aida Tijušienė.
Dvigubai daugiau kelionių numatoma maršrutu Kaunas – Birštonas.
...
Komentuoti:
-
-
Šiandien Vandens kelių direkcijos atstovai pristatė artėjantį laivybos sezoną. Vadovai įvardina, jog pagrindinis iššūkis – Nemuno vagos gilinimo darbai. Be to, iki sezono atidarymo reikia suspėti išdėlioti ženklus ir išvalyti sąnašas.
Skaityti daugiau: http://kaunas.kasvyksta.lt/2015/04/1...#ixzz3XI9uyb00
Komentuoti:
-
Lietuviai mėgsta laivus ir keliones jais – tuo neabejoja vandens turizmo atstovai, jau sulaukę išankstinių užsakymų. Konkuruodami vieni su kitais šias paslaugas siūlantys verslininkai 2015-ųjų laivybos sezonui paruošė įvairių naujienų. Ypač daug maršrutų šią vasarą bus iš Kauno – čia kursuos net specialiai miestui pastatytas laivas.
http://www.15min.lt/pasaulis-kisenej...ais-642-495770
Komentuoti:
Komentuoti: