Tranzitinis (tiksliau - transferinis) keleivis skrendantis per RIX skaičiuojamas du kartus.
Pvz. TBS-RIX persėdimas RIX-ARN.
Tai kažiek iškraipo statistikos supratimą. VNO tokių keleivių labai nedaug.
Dėl ekonominės tranzito naudos Latvijos ekonomikai galima tik diskutuoti. Berods pats oro uosto mokestis mokamas kaip už vieną (bet tai priklauso nuo jų tarifų struktūros - nesiginčysiu).
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
airBaltic
Collapse
X
-
Aviacijos strategijos esmė ir yra miestų ir šalies pasiekiamumas oru, t.y. maršrutų skaičius ir dažnis (nuo kurių priklauso ir turistų skaičius). Latviai su AirBaltic ir nefragmentuota rinka turėjo geresnę strategiją nei Lietuva ir padarė Rygą labiau pasiekiama nei Vilnius.
Lietuvoje geresnės aviacijos strategijos prošvaisčių nėra daug - naujasis transporto ministras interviu sakė, kad apie tokius dalykus kaip šalies avialinijos ar pan. Investicijos į aviacijos strategiją jis negalvoja, nes jo rinkėjai nesupras. Jam yra aktualesnis žvyrkelių asfaltavimas.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimąKas tas DU? Durnumo reitingas? Tada suprantu, kodėl Vilnius pirmoje vietoje.Paskutinis taisė digital; 2025.02.10, 23:11.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Kas tas DU? Durnumo reitingas? Tada suprantu, kodėl Vilnius pirmoje vietoje.
Komentuoti:
-
Ciurlionis
Gal nustok tamsta graibstytis šiaudų. Niekam neįdomu koks vidutinis DU, ar kad galbūt LV vyriausybė kažkada nutrauks finansavimą.
Rygą maitina tranzitas ir turizmas, o ne vietiniai, tad vietinis DU čia išvis nelabai prie ko. Mažai tikėtina kad Vilnius kada nors aplenks Rygą turistų skaičiumi ir jų kokybe. Visgi ji turi daugiau istorijos, daugiau architektūros ir ji turi jūrą. Turistai Rygą lanko ilgiau nei Vilnių, nes ten yra ką daugiau veikti ir daugiau ką pamatyti. Prie viso to, kaip pats paminėjai, beveik visa šiaurės Lietuva skraido ir skraidys iš Rygos. Tai prie ko čia Rygos DU? Tranzitui nusišvilpt, turistams nusišvilpt, ir šiaurės Lietuvai su estais nusišviplt. Tie srautai niekur nedings, ir niekas jų "neatims".
Sėkmės toliau svarstant kaip mes esam pajėgesni, bet vis gaunam į vienus vartus, ir kaip čia taip oro linijos nesupranta kad Lietuvoje yra daug geriau. Rezultato tai nekeičia ir artimiausioje ateityje nėra jokių prošvaisčių kad bus kitaip.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Parašė B.S. Rodyti pranešimąO tai koks skirtumas? Kas ir kada zada "atimti" is Rygos transferius? Lietuva neturi tranzito, ir tai yra minusas Lietuvai. Kazkoks absurdiskas skaiciavimas - neskaiciuok to, neskaiciuok ano, ir va Lietuva laimi. Cia panasiai kaip per futbolo rungtynes numinusuoti legionieriu ivarcius, ir sakyti va, musu komanda butu laimejusi, jei ne to oponentu legionieriaus ivartis. Bet nelaimejo, ir i kita etapa nepraejo. Taip ir cia. Nesvarbu is kur susirinko papildomu keleiviu. Taciau ju daugiau susirinko nei Lietuva.
Vilnius
Talinas
Kaunas
Ryga
Taip Kaunas vidutiniu DU aplenkė Rygą.
Tad sakyčiau kad tas argumentas, kad Rygoje daugiau keliaujančių, nėra validus, nes neparodo tikrosios situacijos, kiek brangiau pilietis X gali sumokėti už skrydį Vilnius-Ibiza, nei pilietis Y už skrydį Ryga -Ibiza.
Tai ar ne šaudymas sau į kojas uždarinėti pelnigiausio sezono, daugiausiai generuojančias kryptis?
O dėl žada ar nežada, užtenka latviams išsirinkti vyriausybę, kuri užsuks BT čiaupą ir Ryga liks su 1,5 mln keleivių. Nepamirškim ir to fakto, kad praktiškai visa šaiurės Lietuva skrenda iš Rygos.
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą
Nes Ryga yra tranzitinis oro uostas, atimkit iš Rygos trasferius ir palikit poit to point, pamatysit keleivių kritimą iki 4 mln.Paskutinis taisė B.S.; 2025.02.05, 19:45.
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Parašė B.S. Rodyti pranešimąGal užteks burti kad Lietuvos rinka yra stipresnė nei Latvijos. Vilniaus užimtumas yra artimesnis Talinui nei Rygai. Net ir sudėjus visus Lietuvos oro uostus kartu, jie aptarnauja mažiau keleivių nei Ryga.
- 9 patinka
Komentuoti:
-
Gal užteks burti kad Lietuvos rinka yra stipresnė nei Latvijos. Vilniaus užimtumas yra artimesnis Talinui nei Rygai. Net ir sudėjus visus Lietuvos oro uostus kartu, jie aptarnauja mažiau keleivių nei Ryga.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą
Man labai keisti paskutinieji CEO sprendimai, nenoras nuomotis kitų lėktuvų, uždaryti 5000 skrydžių, savus visus išnuomoti, parduoti 10 % akcijų. Bet jeigu LV vyriausybė leidžia vadovui taip elgtis, reiškias jiems tinka.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą
Ir LT rinka yra pelningesnė nei LV. Vilnius yra auksas lyginant ne tik su TLL ar Tampere. Bet Vilniuje, kai kurie maršrutai nuneša Rygą ir labai stipriai.
Manau strateginė klaida yra atimti iš Vilniaus 800 skrydžių. Jie nusiėmė vasarines kryptis, vasaros metu, tai yra uogą ant torto.
BT iš Vilniaus nuėmė tokias kryptis kaip Tel Avivas (kur ir taip yra 3 skirtingi vežėjai) ar Rodas (kur yra Ryanair bei krūva užsakomųjų skrydžių su kelionių organizatoriais). Paliko tokius naujus maršrutus kaip Praha ar Tirana, kur konkurencijos nėra, tad manau viskas kaip ir aišku.
Komentuoti:
-
Kaip suprantu, kryžminio subsidavimo, keleivių dengimo kroviniais, ar reguliarių skrydžių dengimo lizingo pajamomis neleidžia ES konkurencijos reguliavimas
Komentuoti:
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Labai siauras mąstymas. Čia panašiai kaip pasakyti, kad Ignitis veikla turėtų būti tik elektros tiekimas Lietuvos vartotojams, kam tos įmonės Lenkijoje ir Latvijoje ir investicijos ten. Panašiai ir su kokiais LG. Atitinkamai ir Lietuvoje veikia ir verslą daro ne viena įmonė, kurios akcininkas valstybė. Manau nepriklausomai, kas yra akcininkas, įmonė turėtų siekti veikti efektyviai ir pelningai. airBaltic stipriai kirto RU, BY ir UA rinkų uždarymas, pačios Latvijos vidaus rinka maža, o orlaivių užsakyta daug, tai kažką su jais reikia daryti. Pvz. dabar Lietuva iš biudžeto lėšų subsidijuoja tam tikrus skrydžius, tai manau čia geresnis variantas būtų, kad nacionalinės avialinijos iš pelningų veiklų padengia kai kurias būtinas paslaugas, panašiai kaip LG dengia iš krovinių vežimo pelno keleivių vežimą.
Bet tokią pačia struktūrą galima laisvai ir su nacionalinėmis oro linijomis daryti.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė sL^ Rodyti pranešimąMan keista, kad Latvijos vyriausybė leidžia vykdyt ACMI veiklą, kai patys mokesčių mokėtojai yra priversti skristi senom lyzinginėm geldom. Jeigu nori vykdyt ACMI, tegul išeina į biržą ar parsiduoda kam nors, valstybinės įmonės prioritetas turėtų būti namų rinkų keleivių pervežimas.Paskutinis taisė Lettered; 2025.02.04, 11:04.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Pagrindinė šio sandorio žinutė yra ko gero čia "Šis sandoris suteikia „airBaltic“ papildomą finansavimą ir padeda įgyvendinti augimo planus, kurie apima „wet lease“ nuomos sutarčių plėtrą, taip pat patvirtina „airBaltic“ pirmaujančią padėtį rinkoje ir unikalų hibridinį verslo modelį."
Man keista, kad Latvijos vyriausybė leidžia vykdyt ACMI veiklą, kai patys mokesčių mokėtojai yra priversti skristi senom lyzinginėm geldom. Jeigu nori vykdyt ACMI, tegul išeina į biržą ar parsiduoda kam nors, valstybinės įmonės prioritetas turėtų būti namų rinkų keleivių pervežimas.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą
Čia spėjimas, bet net neabejoju, kad tai nėra rimta LH investicija, nes ji būtų sumokėjus ir už 80 % akcijų, jei šis žingsnis būtų buvęs rimtas.
O mokės daugiau po 5 metų žinoma, juk vien infliacija ką padsrys, didesnis lėktuvų parkas, išplėsta geografija, vertė BT bus pakilusi.
Man labai keisti paskutinieji CEO sprendimai, nenoras nuomotis kitų lėktuvų, uždaryti 5000 skrydžių, savus visus išnuomoti, parduoti 10 % akcijų. Bet jeigu LV vyriausybė leidžia vadovui taip elgtis, reiškias jiems tinka.
Visgi bene 15 metų jau vadovauja Air Baltic.
Komentuoti:
-
Parašė Gator Rodyti pranešimą
24 mln suderėta kaina?
Koks tikslas airBaltic taip elgtis, juk čia brangiau nei paskola praktiškai.
Ir dar lėktuvus atiduos papildomai.
O mokės daugiau po 5 metų žinoma, juk vien infliacija ką padsrys, didesnis lėktuvų parkas, išplėsta geografija, vertė BT bus pakilusi.
Man labai keisti paskutinieji CEO sprendimai, nenoras nuomotis kitų lėktuvų, uždaryti 5000 skrydžių, savus visus išnuomoti, parduoti 10 % akcijų. Bet jeigu LV vyriausybė leidžia vadovui taip elgtis, reiškias jiems tinka.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą"Lufthansa has acquired a 10% stake in airBaltic for €14 million ($14.6 million), securing a board seat and expanding their wet-lease partnership. The deal aligns with Lufthansa’s European expansion, following its 41% stake in ITA Airways.
airBaltic will provide 21 Airbus A220-300s for Lufthansa Group airlines, boosting capacity and flexibility. The transaction closes in Q2 2025, pending antitrust approval."
Už 14 mln. eurų keliems metams gausi 21 lėktuvą, kuomet lėktuvų rinkoje ypatingai trūksta. Lėktuvus per kokius 5 metus gerai utilizuosi (padroši), tuomet atsisakysi tų 10 proc., juos parduodamas LV valstybei už 24 mln. eurų.
BT įdomų žaidimą žaidžia su tokiomis investicijomis, prioritetu laikydama wet-lease, o ne namų rinkas. Diversifikuoti pajamas yra gerai, bet ne tokiu mastu.
Koks tikslas airBaltic taip elgtis, juk čia brangiau nei paskola praktiškai.
Ir dar lėktuvus atiduos papildomai.
Komentuoti:
-
Parašė 10.000 Rodyti pranešimą
LH reikmės užtikrinamos būtent dėl to, kad LH yra akcininkas (o Urugvajuje lėktuvai bus naudojami žiemą, kada Europoje nepavyksta jų pilnai utilizuoti). Jeigu Lietuva būtų BT akcininkas, gal ir BT būtų labiau suinteruoti vykdyti skrydžius Lietuvoje (taip kaip dabar yra labai suinteresuoti vykdyti skrydžius Vokietijoje). O Latvijoje karposi dėl to, kad nebepavyksta atstatyti tinklo ir dabar generuoja didžiulius nuostolius
Manau strateginė klaida yra atimti iš Vilniaus 800 skrydžių. Jie nusiėmė vasarines kryptis, vasaros metu, tai yra uogą ant torto.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Arunasx Rodyti pranešimąJei Lietuva nusipirktų kokią nors neesminę dalį akcijų, tai tas nieko nepakeistų, jei net LV nesugeba užtikrinti parduotų bilietų įvykdymo, tai yra kad nebūtų skrydžių atšaukimo dėl LH ar kokio Urugvajaus reikmių.
Komentuoti:
Komentuoti: