Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

airBaltic

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Lettered
    replied
    Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą
    Mano nuomone dalis kvestionuojamų sprendimų yra nukreipti į IPO norą. Maža lėktuvų utilizacija gerai neatrodo, bet jei dalį jų išnuomuosim, tai pradės atrodyti labai gerai, ir pan. Bet problema kad vis dėl to tas IPO regis taip ir neįvyks, ir dėl to dabar visi šie sprendimai atrodo kaip klaidos.
    Po CEO atleidimo dabar jau tikrai nebeįvyks, būtų logika atleisti bent jau po fakto (nesėkmingo), o ne prieš. Truputį nerimtai atrodo Latvijos vyriausybės kalbos, kad dėl IPO niekas nesikeičia ir tikslas išlieka.

    Komentuoti:


  • ignaloidas
    replied
    Mano nuomone dalis kvestionuojamų sprendimų yra nukreipti į IPO norą. Maža lėktuvų utilizacija gerai neatrodo, bet jei dalį jų išnuomuosim, tai pradės atrodyti labai gerai, ir pan. Bet problema kad vis dėl to tas IPO regis taip ir neįvyks, ir dėl to dabar visi šie sprendimai atrodo kaip klaidos.

    Komentuoti:


  • Ciurlionis
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Jeigu pas tave pupų rinka yra maža tada tikrai apsimoka dalį parduoti kažkam kitam turinčiam didesnę rinką. Juk Gausas vienas tokių strateginių sprendimų nepriima, čia panašu tikrai į kažkokius politikavimus ir raganų medžioklę.
    Žinoma yra ir tas aspektas, bet dalis sprendimų, kurie nebuvo patys optimaliausi, tikėtina tapo tuo kabliuku.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą

    Jei tu pardavinėji pupas, bet staiga pusę pupų atiduodi už savikainą kažkam ir tas kitas parduodamas tavo pupas kraunasi pelną didesnį už taviškį, tad klausimas ar normalu atiduoti pupas? Ar geriau pačiam jas pardavinėti?

    Gausas padarė daug gero, deja pastarųjų metų sprendimai buvo į vienus vartus - pirminis BT tikslas pasiekti pelningumą vežant keleivius, ne nuomojant lėktuvus.
    Jeigu pas tave pupų rinka yra maža tada tikrai apsimoka dalį parduoti kažkam kitam turinčiam didesnę rinką. Juk Gausas vienas tokių strateginių sprendimų nepriima, čia panašu tikrai į kažkokius politikavimus ir raganų medžioklę.

    Komentuoti:


  • Ciurlionis
    replied
    Parašė B.S. Rodyti pranešimą
    Taip, bet kad tik airBaltic dabar išvis neužsiverstų. Recesija ant nosies, vėl tuoj reikės gelbėti.
    O lietuviai akcijų panašu, kad atsisakys pirkti.

    Komentuoti:


  • B.S.
    replied
    Taip, bet kad tik airBaltic dabar išvis neužsiverstų. Recesija ant nosies, vėl tuoj reikės gelbėti.

    Komentuoti:


  • Ciurlionis
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Siūlote laikyti belenkiek lėktuvų atsargoje dėl gedimų, kurių net negalima numatyti? Kurios avialinijos taip dirba?
    Tai viskas ok, galės stovėti nors ir visi užsakyti 100 lėktuvų skurdžioje Rygoje, o Latvijos vyriausybė kasmet kiš dešimtis milijonų Eur subsidijų kaip iki Gauso atėjimo, kuris bankrutuojančią kompaniją pavertė viena geriausių regione.

    Jei tu pardavinėji pupas, bet staiga pusę pupų atiduodi už savikainą kažkam ir tas kitas parduodamas tavo pupas kraunasi pelną didesnį už taviškį, tad klausimas ar normalu atiduoti pupas? Ar geriau pačiam jas pardavinėti?

    Gausas padarė daug gero, deja pastarųjų metų sprendimai buvo į vienus vartus - pirminis BT tikslas pasiekti pelningumą vežant keleivius, ne nuomojant lėktuvus.
    Paskutinis taisė Ciurlionis; 2025.04.13, 12:17.

    Komentuoti:


  • Palpatine
    replied
    Latvijos premjerė siūlo Lietuvai ir Estijai investuoti į „airBaltic“
    Latvijos premjerė Evika Silinia kreipėsi į Lietuvos ir Estijos vyriausybes siūlydama joms apsvarstyti galimybę investuoti į Latvijos nacionalines avialinijas „airBaltic“, kurios ketina paskelbti pirminį viešą akcijų siūlymą (IPO).

    E. Silinia sakė TV kanalui TV3, kad kaimyninės šalys į šį pasiūlymą dar neatsakė, bet Latvijos vyriausybė tęs darbą šiuo klausimu.

    Anot premjerės, sėkmingas IPO platinimas buvo pagrindinis uždavinys dabar jau atleistam „airBaltic“ vadovui Martinui Gaussui ir lieka uždaviniu naujajai bendrovės vadovybei. Ji priminė, kad ankstesnė bendrovės vadovybė dukart nesėkmingai rengėsi IPO platinimui.<...>
    https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...ti-i-airbaltic

    Komentuoti:


  • eigh
    replied
    Išties šaunuolis Gaussas, per savo vadovavimą nuveikė daug. Bet toks jau yra verslas (ypač, jeigu verslas persipynęs su politiniais procesais) - kai kompanijai sekasi mažiau, nors ir dėl į vieną vietą sukritusių daug aplinkybių, atsakingu laikomas vadovas ir jis turi būti bet kada pasirengęs paaukoti savo darbo vietą. Tikiu, kad jis labai ir nenusiminė, nes visgi 13 su puse metų vadovauti tokiai kompanijai yra tikrai neblogai.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą

    Ir taip ir ne, bazė ant kurios išaugo BT yra keleivių vežimas, į antrą prioritetą padėti reguliarius skrydžius yra pjauti šaką ant kurios sėdi.

    Jei jau generuoji pinigus iš ACMI, išsinuomuok kitus lėktvus ir apie tą komunikuok. Arba jeigu skauda dėl orlaivių trūkumo, rizikas išdalink tarp ACMI ir reguliarių skrydžių.

    Ir šitame fone ryškėja kitas dalykas, manau čia vienintelė priežastis dėl LH ėjimo, įsigyjant akcijų, kad užsitikrinti savo grupei reikiamus lėktuvus. 21 lėktuvas x 6 rotacijos, 120 skrydžių po 140 keleivių per dieną! O vietiniai pakeitės.

    Sorry, bet manau teisingas latvių sprendimas, aiškiai parodant, kur yra kompanijos prioritetai.
    Siūlote laikyti belenkiek lėktuvų atsargoje dėl gedimų, kurių net negalima numatyti? Kurios avialinijos taip dirba?
    Tai viskas ok, galės stovėti nors ir visi užsakyti 100 lėktuvų skurdžioje Rygoje, o Latvijos vyriausybė kasmet kiš dešimtis milijonų Eur subsidijų kaip iki Gauso atėjimo, kuris bankrutuojančią kompaniją pavertė viena geriausių regione.

    Paskutinis taisė Lettered; 2025.04.09, 10:38.

    Komentuoti:


  • Ciurlionis
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Jeigu nebūtų numojęs, tai nuostoliai manau būtų dar didesni. Variklių gedimų nėra kaip numatyti, berods jei lėktuvas neišskrenda dėl garantinio gedimo net pagal įstatymus kompensacija nepriklauso, nes tai force majeure kaip ir kokia audra.
    Ir taip ir ne, bazė ant kurios išaugo BT yra keleivių vežimas, į antrą prioritetą padėti reguliarius skrydžius yra pjauti šaką ant kurios sėdi.

    Jei jau generuoji pinigus iš ACMI, išsinuomuok kitus lėktvus ir apie tą komunikuok. Arba jeigu skauda dėl orlaivių trūkumo, rizikas išdalink tarp ACMI ir reguliarių skrydžių.

    Ir šitame fone ryškėja kitas dalykas, manau čia vienintelė priežastis dėl LH ėjimo, įsigyjant akcijų, kad užsitikrinti savo grupei reikiamus lėktuvus. 21 lėktuvas x 6 rotacijos, 120 skrydžių po 140 keleivių per dieną! O vietiniai pakeitės.

    Sorry, bet manau teisingas latvių sprendimas, aiškiai parodant, kur yra kompanijos prioritetai.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Suolas Rodyti pranešimą

    Ar ne jis sprendžia kaip veiks kompanija? Per daug A220 atidavei ACMI, kenčia kita verslo pusė (matyt ir pagrindinė).
    Jeigu nebūtų numojęs, tai nuostoliai manau būtų dar didesni. Variklių gedimų nėra kaip numatyti, berods jei lėktuvas neišskrenda dėl garantinio gedimo net pagal įstatymus kompensacija nepriklauso, nes tai force majeure kaip ir kokia audra.

    Komentuoti:


  • Suolas
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Tik kaip tai susiję su CEO kalte? Latvijos vyriausybė nesupranta kokios prastos aplinkybės susiklostė per paskutinus 5 metus bendrovei (pandemija, dėl karo prarastos RU, BY, UA rinkos, silpna ir maža Latvijos vidaus rinka, A220 problemos su varikliais). Nelabai įsivaizdu, ką geresnio ras.
    Iš Gausso interviu:

    "– Kokia dalis jūsų naujų orlaivių šiais metais bus išnuomota kitoms oro linijų bendrovėms?

    – Per patį didžiausią piką – 21 lėktuvas (iš 49 turimų – LRT). Ir turbūt kitas klausimas bus, kodėl mes jų negalime panaudoti skrydžiams?

    – Taip.

    – Atsakymas labai paprastas – mūsų verslo modelis turi 2 dalis: reguliarius skrydžius ir orlaivių nuomą (angl. ACMI). Mes nuomojame orlaivius kitoms aviakompanijoms pagal ilgalaikes sutartis. Pasiimti lėktuvų negalime, nes sutartyje numatytos baudos. Baudos yra gana didelės, ypač mūsų atveju, kai lėktuvo nuoma siekia trejus metus."

    Ar ne jis sprendžia kaip veiks kompanija? Per daug A220 atidavei ACMI, kenčia kita verslo pusė (matyt ir pagrindinė).

    Komentuoti:


  • Ciurlionis
    replied
    Parašė 10.000 Rodyti pranešimą

    Na, nebūtų Carpatair, būtų atšaukti ne 5000, o 10000 skrydžių
    Ne Catpatair problema, komunikacija. Žinai, ko ir kiek trūksta, bent jau gali komunikuoti, kad žmonės pirkdami bilietą žinotų, jog skris su A320, pagamintu 2002 m. Tuo tarpu BT pardavinėja A220, o koks bus orlaivis sužinai iš vakaro, čia ir kyla pirmoji šaršalo banga.

    Banga nr. 2, kad BT stato tuos pakaitinius orlaivius į Ispanijas, Kiprus ir t.t. Pernai skrendant iš Valensijos pakeitė į a319, kuriame vietos kojomis buvo mažiau nei Ryanair.

    Bet tai nėra argumentas atšaukti 5000 skrydžių (man atšaukta 10 skrydžių), maža to jie nepasiūlė jokių alternatyvų. Kai kur turėsiu išskristi diena ankščiau, kai kur diena vėliau, bet kai kur gavosi ir dvi dienos. 6 skrydžius pirkau iš Vilniaus, teks perzėst Rygoje - ne bėda, bet laukimas, net keliuose skrydžiuoze gaumasi 4-5 valandos. Tad mano kelionė truks ne 3 valandas, o 8 valandas. Padauginkim 5000 skrydžių iš pusės užimtų kėdžių t.y. 70 - gaunasi nemažai keleivių kuriems viską sumovė.

    Mano nuomone tai labai blogai suvaldyta krizė, kaip supratau šituos sprendimus priėmė CEO.
    Paskutinis taisė Ciurlionis; 2025.04.09, 07:09.

    Komentuoti:


  • 10.000
    replied
    Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą

    Atšaukta 5000 skrydžių, nes keleiviams nepatinka skristi kitais orlaiviais, tada vis tiek įdėti Carpatair skraidyti iš Rygos. Manau tai buvo paskutinis lašas.
    Na, nebūtų Carpatair, būtų atšaukti ne 5000, o 10000 skrydžių

    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Tik kaip tai susiję su CEO kalte? Latvijos vyriausybė nesupranta kokios prastos aplinkybės susiklostė per paskutinus 5 metus bendrovei (pandemija, dėl karo prarastos RU, BY, UA rinkos, silpna ir maža Latvijos vidaus rinka, A220 problemos su varikliais). Nelabai įsivaizdu, ką geresnio ras.
    Būtent, man atrodo čia politiniai vėjai, Latvijos premjerė ne per seniausiai perkrovė vyriausybę atleisdama jų susisiekimo ministrą. Atėjo naujas ministras, o naujam ministrui reikia kažką padaryti bent dėl vaizdo, tai ir nulėkė BT CEO galva.

    Pastaruoju metu BT sunkiai sekėsi iškomunikuoti visuomenei, kodėl pusė lėktuvų parko atiduota Lufthansai (o pati Lufthansa vietoj tapimo "strateginiu" investuotoju paėmė tik 10% BT akcijų be jokių didesnių garantijų ateičiai), IPO srityje irgi nebuvo matyti jokio ryškesnio progreso, tad dabar turim tą ką turim

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Martinas Gaussas atleistas iš „airBaltic“ generalinio direktoriaus pareigų

    Apie variklius:
    Strigo orlaivių priežiūros ir remonto darbai

    Bendrovė „airBaltic“ „Airbus A220-300“ orlaivius užsakė 2012 m., o 2016 m. buvo pirmieji pradėję skraidyti jais. Naujuose montuojamas variklis „Pratt & Whitney“ yra naujos technologijos reduktorinis turboreaktyvinis variklis. M. Gaussas 15min.lt sakė, kad palyginti su senesnio tipo varikliais, naujieji sutaupo apie 30 proc. degalų, tačiau juos reikia dažniau keisti, t.y. išmontuoti, gabenti priežiūrios ir remonto darbams bei grąžinus vėl sumontuoti ant sparnų. Išsiderinus „Pratt & Whitney“ bendrovės tiekimo grandinei, jų periodinis remontas ėmė užtrukti ilgiau nei planuota. Dėl to pačioje šių metų pradžioje „airBaltic“ paskelbė apie atšauktus 4 670 vasaros sezono skrydžius.

    „Variklių pasiūla nėra tokio lygio, koks buvo iki COVID, ir tai yra pasaulinė problema, kuri turi įtakos tik visiškai naujus orlaivius turinčioms oro transporto bendrovėms. Seniems orlaiviams tai neturi įtakos“, – situaciją 15min.lt aiškino buvęs „airBaltic“ vadovas.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą

    Atšaukta 5000 skrydžių, nes keleiviams nepatinka skristi kitais orlaiviais, tada vis tiek įdėti Carpatair skraidyti iš Rygos. Manau tai buvo paskutinis lašas.
    Tik kaip tai susiję su CEO kalte? Latvijos vyriausybė nesupranta kokios prastos aplinkybės susiklostė per paskutinus 5 metus bendrovei (pandemija, dėl karo prarastos RU, BY, UA rinkos, silpna ir maža Latvijos vidaus rinka, A220 problemos su varikliais). Nelabai įsivaizdu, ką geresnio ras.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Toks jausmas, kad tai susiję su Martino Gauso išėjimu.
    Visgi bene 15 metų jau vadovauja Air Baltic.
    Pasitvirtino įtarimai.

    Atleistas „airBaltic“ direktorius Martinas Gaussas




    Komentuoti:


  • Ciurlionis
    replied
    Atšaukta 5000 skrydžių, nes keleiviams nepatinka skristi kitais orlaiviais, tada vis tiek įdėti Carpatair skraidyti iš Rygos. Manau tai buvo paskutinis lašas.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Taking into account the shareholder's vote of no confidence, the Supervisory Board decided to dismiss the current Chairman of the Board, Martins Gaus, from his position as of April 7, 2025.

    Komentuoti:

Working...
X