
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[KAU] Tramvajus Kaune
Collapse
X
-
KMS niekaip ir nekomunikuoja šios temos, žiniasklaida remiasi studiją atlikusiais specialistais, o savivaldybės komentarai labai rezervuoti. Matyt savivaldybė dabar savo ruoštu skaičiuos, ieškos pinigų šaltinių ir sugrįš su normalesne komunikacija (tikėkimės). O automarozų pasipiktinimas socialiniuose tinkluose kažin ar geras matas, nes jie piktinasi viskuo - ar VT gerinamas, ar bloginamas, ar keliai platinami, ar seurinami!1!!
Sutinku nebent, kad tokios studijos pristatymas neturėjo atsirasti Lryte žurnalistui pasidomėjus savo valia, o per spaudos konferenciją, kur būtų normaliai atsakyta į klausimus ir pateikti artimiausi veiksmai, kurių imsis savivaldybė svarstant šį projektą.
- 10 patinka
Komentuoti:
-
Parašė eigh Rodyti pranešimąBet kol kas KMS, kaip suprantu, dar nėra priėmusi sprendimo, tai gal nėra ką ir dėl ko įtikinėti?
Bet vis viena, mano nuomone idėjos pristatymas yra prastas ir pristatymui reikėjo daugiau pasiruošti.
Įtikinti gal netinkamas mano žodis, gal labiau tinkamai supažindinti su pačia idėja.
Šiame forume esantys žmonės tikiu yra ženkliai platesnės pasaulėžiūros, daugiau keliavęm, matę ir naudojesi tramvajum ar metro nei statistinis kaunietis kuris komentuoja po straipsniu Kas vyksta Kaune, dėl to jiems reikia daugiau ir aiškesnės informacijos.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Bet kol kas KMS, kaip suprantu, dar nėra priėmusi sprendimo, tai gal nėra ką ir dėl ko įtikinėti?
Komentuoti:
-
Viena didžiausių mano nuomone problemų yra tai, kad nėra tinkamai pristatoma ir iškomunikuojama ši idėja.
Nėra aiškiai sudėliotų jos privalumų ir aprašymų kaip ji galėtų funkcionuoti ir t.t.
Kol kas matau pagrindinius argumentus tokius kaip kad bus sumažinta mieste 1,5% išmetamųjų dujų kurios sukelia šiltnamio efektą.
Rimtai tokiais argumentais įtikinsite visuomenę tokiam projektui?
Kur skaičiai per kiek laiko tokį atstumą įveikia autobusas - troleibusas ir per kiek įveiks tramvajus. Koks bus jo dažnumas, kaip jis veiks ir t.t.
Apie tai joios informacijos.
Ir čia didžiausia mano nuomone klaida yra KMS, nes kai paleidi tokią naujieną, komunikacija turi būti aiški argumentuota ir paliekanti kiek galima mažiau vietos įvairioms interpretacijoms.
Šiuo atveju paskelbta tiesiog, kad va turim studiją ir svarstysim jei gausim finansavimą..
- 15 patinka
Komentuoti:
-
Parašė gazebo Rodyti pranešimąKas vyksta Kaune straipsnio "asociatyvinė" foto tramvajaus gera - Oslo tramvajaus avarija, nežinau jau kelintas dugnas pramušinėjamas...
Ten palaikys idėjas ir ginčus kaip perdaryt Pramonės pr. ir Baršausko g. į greito eismo gatvę kaip Vilniaus vakarinis aplinkkelis, ten tikrai tikrai jokio tramvajaus nepalaikys, net nepergyvenkim.Paskutinis taisė PoDV; 2025.01.14, 13:10.
- 7 patinka
Komentuoti:
-
Naršydamas po europinius tramvajų pavyzdžius, radau nemažą lietuvio kanalą su europinio VT vaizdais:
https://m.youtube.com/@MrGintaras/videos
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Tiesiog daugelis paprastų žmonių bijo naujovių, turi siaurą pasaulėžiūrą ir neturi lakios vaizduotės. Apsišvietusių žmonių, galinčių suvokti ir kurti kažką naują visais laikais buvo mažuma.
- 13 patinka
Komentuoti:
-
Mano manynu daryti apklausas internetu yra gan bereikšmiška, nes perdaug lengva išreikšti neigiamą nuomonę/ją išpūsti iš masto. Interneto pagalba gali atrasti tiktais 90% palaikomas idėjas, visos kitos paskęsta negatyvo jūroje, kurioj niekas nenori klausytis argumentų kodėl tai yra gera mintis.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Sklansky Rodyti pranešimąIr, beje, trečioji linija eitų Donelaičio g. prieš eismą?
Komentuoti:
-
Kas vyksta Kaune straipsnio "asociatyvinė" foto tramvajaus gera - Oslo tramvajaus avarija, nežinau jau kelintas dugnas pramušinėjamas...
- 11 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Litch Rodyti pranešimąFacebook'e "Kas Vyksta Kaune" vyksta apklausa ar reikia tramvajaus Kaune. Kviečiu sudalyvauti diskusijoje.
https://www.facebook.com/share/p/19sWH9Bhni/
Komentuoti:
-
Parašė Litch Rodyti pranešimąFacebook'e "Kas Vyksta Kaune" vyksta apklausa ar reikia tramvajaus Kaune. Kviečiu sudalyvauti diskusijoje.
https://www.facebook.com/share/p/19sWH9Bhni/
- 11 patinka
Komentuoti:
-
Kitos trasos. Na, šiek tiek besidubliuojančios, nes naujai kitom trasom bėgiai būtų tiesiami Savanorių pr., Ožeškienės, Donelaičio, Gertrūdos, Šauklių gatvėmis ir Vytauto pr.
Komentuoti:
-
Facebook'e "Kas Vyksta Kaune" vyksta apklausa ar reikia tramvajaus Kaune. Kviečiu sudalyvauti diskusijoje.
https://www.facebook.com/share/p/19sWH9Bhni/
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė faux Rodyti pranešimąTV3 reportažas:
https://youtu.be/I36-9B5Z2F0?t=1228
P.S. stotelių skaičius sakyciau mažokas, pvd kodėl nėra numatyta prie gaisrinės KM? ten ir dabar nėra jokios stotelės ir reikia tolokai paeiti, jau nekalbant apie naują traukos objektą tem - Mokslo muziejų. Geležinkelio stoties st. irgi keistoje vietojePaskutinis taisė Palpatine; 2025.01.14, 09:36.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Sklansky Rodyti pranešimą
Martynas Matusevičius, Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas, VŽ nurodė, kad įmonės „Smart Continent“ beveik metus vykdytoje studijoje vertintos keturios tramvajaus Kaune trasos alternatyvos.
Kaip pavyzdys parinkta ketvirtoji trasa (C.2), einanti Kauno pagrindinės dalies (Šiaurės pr., Pramonės pr., K. Baršausko g., Tunelio g., Karaliaus Mindaugo g.) ir Senamiesčio gatvėmis (Birštono g., Gimnazijos g. Šv. Gertrūdos g., Šauklių g. iki Jonavos žiedo, šalia Kauno pilies).
Būtent šios trasos preliminari kaina ir grafikas buvo apskaičiuota studijoje. Jos rengėjų vertinimu, linijos įrengimas, įskaitant depą, inžinerinę infrastruktūrą, bėgius, transporto priemonių įsigijimą, kainuotų apie 240 mln. Eur. Jeigu įgyvendinimas prasidėtų 2025 m., tramvajus galėtų pradėti funkcionuoti 2032 m.
„Įrengus tramvajaus liniją, sumažėtų bendra automobilių rida tinkle (iki 10,8 mln. km per metus). Tai lemtų metinių šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) išmetimų Kauno transporte sumažėjimą 1,3%, taip pat ir energijos suvartojimo sumažėjimą 1,4%“, – nurodė M. Matusevičius.
Bendras socioekonominis tramvajaus poveikis vertinamas apie 10,6 mln. Eur per metus. Metinės veiklos sąnaudos sudarytų vidutiniškai apie 1,9 mln. Eur be reinvesticijų.
V. Matijošaitis VŽ atsiųstame komentare pažymėjo, kad tramvajaus infrastruktūros įrengimas nėra pigus.
„Kaunas galimybę įsirengti tramvajų svarstys, jeigu bus užtikrintas finansavimas iš valstybės lėšų arba sulaukta ES paramos – taip, kaip daroma visoje Europoje“, – teigė meras.
Kauno miesto savivaldybė analizavo savo miestų partnerių finansavimo pavyzdžius. Brešos (Italija) ir Torunės (Lenkija) tramvajaus infrastruktūros įrengimą valstybė ir ES dengia nuo 80% iki 100%. Į Kauną dydžiu panašaus Erfurto (Vokietija) tramvajaus projektui valstybė skyrė 75% sumos. Talinas (Estija) savo tinklo plėtimui gavo 58% dalinį finansavimą iš europinių RRF (angl. Recovery and Resilience Facility) fondų.
„Nors Brešos ar Torunės miestai yra bene dvigubai mažesni už Kauną, tačiau tramvajų projektus sėkmingai vykdo „nuo nulio“ ir mato didelę perspektyvą šiai transporto rūšiai. Pagrindinis jų argumentas – transportu perkrautų gatvių atlaisvinimas. Gaila, jog lig šiol valstybė su ES institucijomis šiuo klausimu nesiderėjo. Turėdami studijos pateiktus siūlymus ir miestų partnerių pavyzdžius, kalbėsimės su centrine valdžia dėl galimo ES lėšų skyrimo. Su šia Vyriausybe tikimės konstruktyvaus darbo“, – VŽ nurodė V. Matijošaitis.
Sutartis su studijos rengėjais „Smart Continent“ pasirašyta 2024 vasario 28 d., paslaugos miesto biudžetui kainavo beveik 200.000 Eur.
Andrius Jaržemskis, šios įmonės vadovas ir Vilniaus universiteto Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto docentas, VŽ sakė, kad bendrovė nagrinėjo ne tik tramvajaus tinkamumą Kaunui, o kelias alternatyvaus transporto įgyvendinimo galimybes.
„Ant stalo buvo trys alternatyvos: greitieji autobusai, važinėjantys visiškai atskiromis juostomis, metro ir tramvajus“, – sakė pašnekovas.
„Kauno srautams tramvajus yra kaip ir pakankama alternatyva, tinkamesnė už greitąjį autobusą, nes jie nelabai išsprendžia problemos, jeigu dalyvauja bendrame eisme. Metro pasirodė per brangus ir ekonomiškai nelogiškas“, – pridūrė jis.
Vertinimui pasitelkti ne tik esamo eismo srauto duomenys, tačiau ir kauniečių apklausos – „Smart Continent“ apklausė virš 10.000 žmonių viešose vietose ir netgi ėjo į gyventojų namus.
Surinkti ir į modeliavimo programą sudėti duomenys parodė ir potencialiai palankiausios tramvajaus trasos modelį – pradedant Kauno senamiesčiu prie Kauno pilies, tuomet kelionę tęsiant Mindaugo prospektu, pravažiuojant pro „Žalgirio“ areną ir „Akropolį“, Geležinkelio stotį, kylant į kalną K. Baršausko gatve, tuomet nusukant į Pramonės ir Šiaurės prospektus.
„Niekur nežiūrėjome,tiesiog pabandėme pradėti nuo balto lapo, susirinkę duomenis apie srautą ir apklausę žmones. Jie parodė, kad šioje trasoje gali susiformuoti didžiausi srautai. Tokiam transporto būdui kaip tramvajai svarbu, kad stotelių būtų daug, jis būtų užpildytas vadinamaisiais „trumpais keleiviais“ – ne per visą maršrutą nuo vieno galo iki kito, bet trumpuose maršrutuose, kadangi dažnis yra svarbus. Norint, kad žmonės jį rinktųsi, jis negali važiuoti kartą į valandą“, – nurodė A. Jaržemskis.
Studijos rengėjai apskaičiavo, kad maršrutui reikėtų ne mažiau nei 20 tramvajaus sąstatų.
„Jų reikia dėl dažnių, tą daro ir kiti miestai. Jeigu tramvajus nevažiuos kas kelios minutės, jo geriau išvis nedaryti, nes žmonės juo nesinaudos“, – nurodė A. Jaržemskis.
Tai, kad vertinta trasa eina plačiais Kauno prospektais, pašnekovas vadino „sėkmingu sutapimu“ – modeliavimas parodė, kad čia srautai galėtų būti efektyviausi, o tai, kad nereikėtų bėgių tiesti siauromis Kauno gatvėmis, mažiau blaškytų ir vairuotojus.
- 14 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: