Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Būtent šiais laikais tą tankią sistemą Paryžius ir stato. Grand Paris Express pridės 200km metro linijų, aktyviai plečiami ir (brangesnis) RER bei tramvajų tinklas. Kaip galima šnekėti tokius dalykus? Aš suprantu, kad giminės baliuje galima bet kokią užbaigtą VT liniją užsienyje nurašyti į 19-ą amžių (Benkunskas ir naująjį Olsztyn’o tramvaju nurašė į ‘istorines aplinkybes’), bet čia ne ta aplinka.
    Nesuprantu, kodėl puolate. Puiku, kad miestas stato naujas linijas ten, kur jų anksčiau nebuvo. Turėjau omenyje, kad centriniame Paryžiuje metro tinklas yra itin tankus, tai viena tankiausių metro sistemų pasaulyje su stotimis kas kelis šimtus metrų, kur linijos yra persiraizgiusios taip, kaip šiais laikais niekas nestatytų. Būtent toks stuburas ir buvo sukurtas prieš maždaug šimtmetį. Bet suprantu, kad jums to nereikia aiškinti, čia juk ne giminės balius, o atitinkama aplinka

    Parašė R.D. Rodyti pranešimą

    Vilniui iki Varšuvos kaip iki Mėnulio. Varšuvoje, primenu, veikia vieninga sistema autobusų, tramvajų, metro. Autobusai kursuoja tiek pasikartojinčiu cikliniu principu, tiek nustatytu laiku (pagal rajonus, kryptis), mieste galima labai patogiai judėti VT ir kojomis, tik atstumai dideli. Dalyje Naujamiesčio vietų ir Senamiestyje automobilių eismas uždraustas (vietiniai, taksi ir techninis tranportas juda tik). Bilietų sistema puikiausia, t.y. orientuota "durnam turistui" - jokių appsų šmapsų, o visur yra bilietų automatai, kuriuose galima nusipirkti bilietus tiek grynais, tiek kortele ir bilietai labai aiškūs pagal savo laiką. Juos rasite pačiam VT, tiek požeminėje perėjoje, tiek kartais stotelėje. Varšuvos VT sistema yra giriama visos Europos kontekste ir tikrai yra kuo didžiuotis.

    Rygoje tramvajų tinklas nėra plečiamas (pataisykite, jeigu klystu (kas žino) - vietiniai pasakojo), todėl drožiamas esamas tinklas. Dauguma tramvajų yra nauji, tvarkingi (važinėjau, žinau), VT parkas šiek tiek naujesnis, bet jeigu pas mus nebūtų tų senų škodų, tai būtų tas pats.
    Taline dar geriau ir tvarkingiau.

    Bet kaip sakė suburbijos meras "troleibusas ir yra šiuolaikinis tramvajus", tai sėdime visiškame užpakalyje.
    Absoliučiai - Varšuva yra šviesmečiais priekyje, dėl
    to ir sakau kad Vilniaus VT sistema atsilieka bent keliais lygiais.
    Paskutinis taisė eigh; 2023.09.16, 01:38.

    Comment



      Parašė eigh Rodyti pranešimą
      Nesuprantu, kodėl puolate.
      Atsiprašau, jei sudariau 'puolimo' įspūdį. Tiesiog tas 'šiais laikais niekas taip nedarytų' yra vienas pagrindinių pasiteisinimų, naudojamų vietinių boratų teisinant dabartinį kolosalų apsišikimą VT srityje ir aš gal kiek jautriau reaguoju į tokius teiginius. Ir, bet kokiu atveju, jie nėra teisingi, bent Paryžiaus atveju. Pvz. nuo nulio pastatyta Paryžiaus Line 14 autonominė metro linija, kertanti visą Paryžiaus centrą, buvo atidaryta 1998-aisiais metais, ir tai jau yra 'šių laikų' projektas. Buvo daug ir visokių linijų pratęsimų centre, stočių didinimų ir panašių dalykų. To tikrai negalima nurašyti 19-am amžiui ar kažkokiems labai kitokiems laikams. Jei senais laikais pastatyta infrastruktūra buvo perteklinė, kodėl ji tada buvo plečiama ir moderniais laikais? Be to, Paryžiaus Grand Paris Express sukurs centro lygio infrastruktūrą ir vietose, kurios niekada nebuvo laikomos centru. Toks St. Denis, pavyzdžiui, transporto prasme jau bus tikras centro rajonas su daugybe infrastruktūros. Taip pat atsiras nemažai papildomų mazgų už centro ribų, kurie toliau bus plečiami, prijungiant prie jų tramvajaus linijas ir mikro mobilumą.

      Nei kiek neabejoju, kad jei Paryžius šiais laikais neturėtų tokio tankio bėginio transporto tinklo, kokį turi, tą tinklą pasistatytų dar tankesnį ir geresnį, su didesnėmis stotimis, daugiau automatizavimo ir geresniu dizainu apskritai. Shanghajaus tinklas irgi yra naujas, bet 2025-aisiais metais nei viena centro vieta nebus nutolusi nuo metro toliau nei 600 metrų. Londonas irgi turi labai tankią bėginę infrastruktūrą centre, bet toliau ją išplėtė dešimtis milijardų kainuojančiu Crossrail. Taip tiesiog veikia dalykai mega miestuose su kieta urbanistikos tradicija.

      Vilniuje tokios tradicijos nėra ir niekada nebuvo ir negalėjo būti dėl mažesnio miesto dydžio, tačiau Vilniuje nėra net urbanistikos supratimo, kokį galima rasti Europos mažuose miesteliuose. Taip yra todėl, kad esame tiesiog kaimas šalia kurio po karo buvo pristatyta komiblokų ir suvežta daug kaimiečių, kuriems ir tualetas, esantis ne lauke, atrodė kaip kosmosas. Skirtingai nei miestuose, kurie plėtėsi 19 amžiaus gale/20 pradžioje, žmonės buvo vežami ne į tikrą, besiplečiantį miestą, o į komunistinį pragarą maišytą su nepasiteisinusiomis mikrorajon-modernistinėmis idėjomis. Tas procesas nesukūrė miestiečių masės ar urbanistikos supratimo. Dėl to ir žiūrime į Liepoją ir Daugpilį su pavydu, o apie kokios Prancūzijos ar Vokietijos net Šiaulių dydžio miestelius galima iš viso pamiršti ateinančiam šimtmečiui.
      Paskutinis taisė VLR; 2023.09.16, 10:56.

      Comment


        Parašė VLR Rodyti pranešimą


        Atsiprašau, jei sudariau 'puolimo' įspūdį. Tiesiog tas 'šiais laikais niekas taip nedarytų' yra vienas pagrindinių pasiteisinimų, naudojamų vietinių boratų teisinant dabartinį kolosalų apsišikimą VT srityje ir aš gal kiek jautriau reaguoju į tokius teiginius. Ir, bet kokiu atveju, jie nėra teisingi, bent Paryžiaus atveju.
        šiaip tai teisingi, Paryžiaus metro daug kur 1 prie 1 keitė tramvajų todėl atstumai tarp stotelių labai maži, gali būti tik 300m.
        Vidutinis atstumas tarp stotelių visoje sistemoje labai žemas: 562m

        Šiais laikais niekas taip metro nestatytų nes jis būtų lėtas.
        Kopenhagoje lengvi traukiniai leidžia greitai įsibegėti ir vis tiek M3 vidutinis atstumas tarp stotelių 912m.

        grand express 15 linija vidutinis atstumas tarp stotelių virš 2km. Tiesa šita linija priemiestyje eina.
        grand express 14 linija eina per centrą, ten vidutinis atstumas virš 1km

        Comment


          Parašė jan Rodyti pranešimą

          šiaip tai teisingi, Paryžiaus metro daug kur 1 prie 1 keitė tramvajų todėl atstumai tarp stotelių labai maži, gali būti tik 300m.
          Vidutinis atstumas tarp stotelių visoje sistemoje labai žemas: 562m

          Šiais laikais niekas taip metro nestatytų nes jis būtų lėtas.
          Kopenhagoje lengvi traukiniai leidžia greitai įsibegėti ir vis tiek M3 vidutinis atstumas tarp stotelių 912m.

          grand express 15 linija vidutinis atstumas tarp stotelių virš 2km. Tiesa šita linija priemiestyje eina.
          grand express 14 linija eina per centrą, ten vidutinis atstumas virš 1km
          Kalbama, kiek supratau, buvo ne apie atstumą tarp stotelių linijoje, o apie linijų persiraizgymą ir tankį. Tačiau Paryžiuje tankus stotelių tinklas metro centre (kuriame yra itin daug priežasčių dažnai sustoti) nėra problema, nes mieste yra ir tankus RER tinklas, kuris suteikia tą greitesnį ir rečiau stojantį variantą. Jei tankus metro stotelių tinklas Paryžiuje keltų kokių nors problemų, jie uždarytų kas antrą stotelę ir tuo viskas baigtųsi. Atvikrsčiai, tankus stotelių tinklas yra laikomas dideliu pliusu.

          Comment


            Bet taip vyksta visada - kazkoks visuomenes pasipriesinimas buna tik pirmai linijai, pastacius ja, ir "perlipus per Rubikorna", visuomene reikalauja tik plesti tinkla. Taip vyko ne tik Paryziuje, vienam turtingiausiu pasaulio miestu, ar Varsuvoje, sparciai ekonomiskai augancios salies sostineje, bet ir elonomiskai atsiliekanciuose buvusios SSRS miestuose, kur pirmos linijos buvo spetos pastatyti "dar prie ruso"

            Comment


              Parašė VLR Rodyti pranešimą

              Kalbama, kiek supratau, buvo ne apie atstumą tarp stotelių linijoje, o apie linijų persiraizgymą ir tankį. Tačiau Paryžiuje tankus stotelių tinklas metro centre (kuriame yra itin daug priežasčių dažnai sustoti) nėra problema, nes mieste yra ir tankus RER tinklas, kuris suteikia tą greitesnį ir rečiau stojantį variantą. Jei tankus metro stotelių tinklas Paryžiuje keltų kokių nors problemų, jie uždarytų kas antrą stotelę ir tuo viskas baigtųsi. Atvikrsčiai, tankus stotelių tinklas yra laikomas dideliu pliusu.
              pliusas važinėjantiems trumpais atstumais arba šalia turint RER liniją.
              Jei RER nėra ir nori važiuoti toliau dažni sustojimai bus minusas.
              Papildomos stotys ir dažni sustojimai brangina eksplataciją.
              yra Paryžiuje stotelių vaiduoklių kurių po karo neatidarė nes buvo per arti kitų stotelių.
              Dabar gal neuždarinės o gal kažkurias ir uždarys pėstiesiems vis dažniau persėdant ant dviračių bet naujose linijose taip arti nebestato ir nebestatys.

              Comment


                Parašė jan Rodyti pranešimą

                pliusas važinėjantiems trumpais atstumais arba šalia turint RER liniją.
                Jei RER nėra ir nori važiuoti toliau dažni sustojimai bus minusas.
                Papildomos stotys ir dažni sustojimai brangina eksplataciją.
                yra Paryžiuje stotelių vaiduoklių kurių po karo neatidarė nes buvo per arti kitų stotelių.
                Dabar gal neuždarinės o gal kažkurias ir uždarys pėstiesiems vis dažniau persėdant ant dviračių bet naujose linijose taip arti nebestato ir nebestatys.
                Kalba ėjo apie linijų raizgalynę, tai taip toliau stato ir toliau statys, o Paryžiaus metro tinklas toliau plečiasi ir toliau plėsis greitai.
                Dėl atstumo tarp stotelių - tas klausimas nėra toks jau ir svarbus. Taip, nėra įprasta dabar statyti linijas su tokiu stotelių tankiu, bet Paryžiaus greičiausias transportas nėra metro (skirtingai nei daugumoje kitų miestų) tai vietomis jis gali sau leisti ir sumažinti metro greitį ir didinti stotelių tankį. Lygiai taip pat, kaip daugybėje miestų kur tramvajus atlieka aukštesnės klasės transporto priemonės darbą ir važinėja labiau izoliuotas ir didesniais atstumais tarp stotelių. Nieko tame nėra per daug keisto - tiesiog tramvajus tokių srautų nepakeltų, tai sugrūsti juos į tunelius traukiniuose buvo visai racionalu. Ir taip, metro stotelių išlaikymas kainuoja daug ir niekas bereikalingų stotelių ten nelaikytų jei jos blogintų sistemą, jas galima uždaryti kitą dieną. Tad kai Paryžius uždarys jei ne pusę tai bent koki penktadalį savo centro metro stotelių, bus galima sakyti, kad toks jų skaičius buvo klaida. Dabar tokiam teiginiui pagrįsti informacijos neturime.

                Comment


                  Parašė ifl Rodyti pranešimą

                  Būtų reikalinga kad ir kiekvieną savaitę.

                  Kokios alternatyvos patogesnės? Auto? Su auto būtų ir lėčiau, ir nepatogiau (tik pigiau).

                  Nieks nestato greitųjų geležinkelių krovinių gabenimui.

                  Pigiausias variantas išvis būtų nieko netiesti ir visi galėtų nuosavais automobiliais važinėti netaupydami laiko. Matyt tokia logika Panevėžys ir vadovaujasi. Baisiausia autobusų stotis visoje Lietuvoje su Stalino laikų vazonais ir betono blokais - atramomis.
                  Kad su auto patogiau kelionėse ir 300 km, manau mažai kas ginčysis, ypač šeimoms. Manai autobusų stotis, kuri tuoj bus nauja, tokia baisi dėl to, kad žmonės nieko nenori? Ne per daug emocijų?

                  Comment


                    Parašė xvoss Rodyti pranešimą

                    atsiprašau, bet tipinio kaimo Jurgio mentalitetas - duok jam (nes kažkas privalo duot) "nemokamą ir dar saugomą (!!) parkingą" nes vistiek nori važiuot su savo kregžde.. 3 kartus per dieną iki stoties duok jam autobusą, kuriuo jis nesinaudos ir jam ok iki traukinio stoties 100km važiuot.. tai yra ne tik pinigų taškymas, bet dar ir debiliškas, o iš kur tas 10x pigesnis variantas tai turbūt viena bobutė sakė?
                    O ne kaimo jurgio mentalitetas rašyti "debiliškas", nepridedant argumentų?
                    kai man turi duoti aikštelę ir autobusą, kuriuos galima pareguliuot pagal numatomus srautus, tai jau negerai. Kai tau turi duot vėžę, kuri skirta TIK keleiviams, viskas ok.
                    O kas rašė, kad 100 km iki traukinio? Nekelk audros stiklinėj.
                    Šiaip aš sąmatininku dirbu, tai tenka kainas matyt. O pagal ką tu nusprendei, kad aikštelė su autobusu neapsimoka? kiek kainuoja traukinys ir kiek autobusas, kiek bėgiai ir kiek aikštelė?

                    Comment


                      Čia rimtai lygina traukinį su autobusu lyg jų paslaugos būtų tokios pat?

                      Comment


                        Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                        Čia rimtai lygina traukinį su autobusu lyg jų paslaugos būtų tokios pat?
                        Ne, nelyginam, kažką sumaišei. Lyginam privažiavimus iki traukinio. Paskaityk daugiau, ne tik paskutinį komentarą.

                        Comment


                          Parašė Stigas1 Rodyti pranešimą

                          Kad su auto patogiau kelionėse ir 300 km, manau mažai kas ginčysis, ypač šeimoms. Manai autobusų stotis, kuri tuoj bus nauja, tokia baisi dėl to, kad žmonės nieko nenori? Ne per daug emocijų?
                          Yra krūva šalių, kur 300km traukinys nepalyginamai greičiau ir patogiau nei auto.


                          Nauja stotis ir vis tiek ne hub'as. Panevėžy trys stotys: autobusų, senoji geležinkelio, naujoji geležinkelio (būsima). Apgailėtina.

                          Comment


                            Parašė ifl Rodyti pranešimą

                            Yra krūva šalių, kur 300km traukinys nepalyginamai greičiau ir patogiau nei auto.


                            Nauja stotis ir vis tiek ne hub'as. Panevėžy trys stotys: autobusų, senoji geležinkelio, naujoji geležinkelio (būsima). Apgailėtina.
                            Pasaulyje daug ko yra... bet klausimas ar pas mus taip bus?
                            Apgailėtina labiau bus jei sukišim kosminius pinigus, o patogesnio susisiekimo nebus. O tą mes puikiai mokame.

                            Comment


                              Turiu nuojauta, kad kazkada per paskiausius 15 metu lietuviu visuomeneje ivyko kazkoks tektoninis luzis. Kazkaip dingo visos ambicijos ir zmones prisiziurejo uzsienieciu ir perejo i toki super ultra racionaluma, gal net fanatiska atsarguma. Bet toki visiskai robotini, kaip budinga lietuviu visuomenei tik arba juoda arba balta. Is esmes tas racionalumas butu gerai, jei nebutu tradiciskai pereinama i fanatizma. Man atrodo tas ypac pasireiskia mazuose miestuose, kur visuomene dar labiau konservatyvi, yra daugiau tokio visokio socialinio spaudimo, zmones absoliuciai neturi kritinio mastymo, tai viskas niveliuojama pagal viena kurpali. Nera ir nereik, nekelk bangu!!!

                              Speciau pries 15 metu Panevezys ne tik butu pasistates stoti centre, bet gal net ir koki tramvaju nusitieses uz paskutinius paskolintus pinigus, kurio gal jam ir net is tikruju nereikia. Juk racionaliai mastant tai zinoma, kad toks gelezinkelis potencialiai atnes labai didele nauda. Taip buvo visais laikais ir yra galybe pavyzdziu. O cia gaunasi kazkoks issvirkscias pasaulis. Racionalumas gaunasi issigimes. Labai keista.

                              Isvaziavau is Lietuvos butent tokiu laiku, aisku daznai griztu darbo reikalais, bet kazkaip taip sutapo. Gal cia mano nuomone, bet atrodo va tokie vejai tvyro. Cia gal tas kazkiek budinga visoms Baltijos salims, mes kazkiek visi turim slavisko, gal net uralietisko, gal pietietisko kraujo, o is musu norejo taip greitai padaryti vokiecius. Bandom stengiames, bet va taip gaunasi kartais kazkaip belekaip.

                              Nu ziuresim, bet tendencijos ne kokios. Gal ilgainiui zmones ateis i prota....

                              Comment


                                Parašė ALV77 Rodyti pranešimą
                                Turiu nuojauta, kad kazkada per paskiausius 15 metu lietuviu visuomeneje ivyko kazkoks tektoninis luzis. Kazkaip dingo visos ambicijos ir zmones prisiziurejo uzsienieciu ir perejo i toki super ultra racionaluma, gal net fanatiska atsarguma. Bet toki visiskai robotini, kaip budinga lietuviu visuomenei tik arba juoda arba balta. Is esmes tas racionalumas butu gerai, jei nebutu tradiciskai pereinama i fanatizma. Man atrodo tas ypac pasireiskia mazuose miestuose, kur visuomene dar labiau konservatyvi, yra daugiau tokio visokio socialinio spaudimo, zmones absoliuciai neturi kritinio mastymo, tai viskas niveliuojama pagal viena kurpali. Nera ir nereik, nekelk bangu!!!

                                Speciau pries 15 metu Panevezys ne tik butu pasistates stoti centre, bet gal net ir koki tramvaju nusitieses uz paskutinius paskolintus pinigus, kurio gal jam ir net is tikruju nereikia. Juk racionaliai mastant tai zinoma, kad toks gelezinkelis potencialiai atnes labai didele nauda. Taip buvo visais laikais ir yra galybe pavyzdziu. O cia gaunasi kazkoks issvirkscias pasaulis. Racionalumas gaunasi issigimes. Labai keista.

                                Isvaziavau is Lietuvos butent tokiu laiku, aisku daznai griztu darbo reikalais, bet kazkaip taip sutapo. Gal cia mano nuomone, bet atrodo va tokie vejai tvyro. Cia gal tas kazkiek budinga visoms Baltijos salims, mes kazkiek visi turim slavisko, gal net uralietisko, gal pietietisko kraujo, o is musu norejo taip greitai padaryti vokiecius. Bandom stengiames, bet va taip gaunasi kartais kazkaip belekaip.

                                Nu ziuresim, bet tendencijos ne kokios. Gal ilgainiui zmones ateis i prota....
                                Tiesiog labai ilgą laiką nebuvo Lietuvoje investicijų į VT, žmonės atprato juo naudotis, privataus auto išlaikymas palygint labai pigus. VT tapo visiškai ne prioritetas, o kažkur eilės gale, kaip socialinė paslauga lengvatininkams. Tas traukinys per toli nuvažiavo, patys žmonės nori ir reikalauja ne kokybiško VT, o kokybiškų plačių gatvių ir parkavimo vietų. Net Vilniuj su tuo daug problemų, tai ko iš Panevėžio norėt

                                Comment


                                  Parašė ALV77 Rodyti pranešimą
                                  Turiu nuojauta, kad kazkada per paskiausius 15 metu lietuviu visuomeneje ivyko kazkoks tektoninis luzis. Kazkaip dingo visos ambicijos ir zmones prisiziurejo uzsienieciu ir perejo i toki super ultra racionaluma, gal net fanatiska atsarguma. Bet toki visiskai robotini, kaip budinga lietuviu visuomenei tik arba juoda arba balta. Is esmes tas racionalumas butu gerai, jei nebutu tradiciskai pereinama i fanatizma. Man atrodo tas ypac pasireiskia mazuose miestuose, kur visuomene dar labiau konservatyvi, yra daugiau tokio visokio socialinio spaudimo, zmones absoliuciai neturi kritinio mastymo, tai viskas niveliuojama pagal viena kurpali. Nera ir nereik, nekelk bangu!!!

                                  Speciau pries 15 metu Panevezys ne tik butu pasistates stoti centre, bet gal net ir koki tramvaju nusitieses uz paskutinius paskolintus pinigus, kurio gal jam ir net is tikruju nereikia. Juk racionaliai mastant tai zinoma, kad toks gelezinkelis potencialiai atnes labai didele nauda. Taip buvo visais laikais ir yra galybe pavyzdziu. O cia gaunasi kazkoks issvirkscias pasaulis. Racionalumas gaunasi issigimes. Labai keista.

                                  Isvaziavau is Lietuvos butent tokiu laiku, aisku daznai griztu darbo reikalais, bet kazkaip taip sutapo. Gal cia mano nuomone, bet atrodo va tokie vejai tvyro. Cia gal tas kazkiek budinga visoms Baltijos salims, mes kazkiek visi turim slavisko, gal net uralietisko, gal pietietisko kraujo, o is musu norejo taip greitai padaryti vokiecius. Bandom stengiames, bet va taip gaunasi kartais kazkaip belekaip.

                                  Nu ziuresim, bet tendencijos ne kokios. Gal ilgainiui zmones ateis i prota....
                                  Reiktų atkreipti dėmesį į tai, kas įvyko prieš 15 metų ir kaip tai pakeitė demografinę situaciją.

                                  Prieš 15 metų kaip tik ir įvyko 2008 krizė, kurios metu Lietuvą paliko šimtai tūkstančių jaunų žmonių. Lietuvoje liko žmonės, turintys stabilias darbo vietas ir pajamas, tai yra vidutinio ir vyresnio amžiaus žmonės. Po 15 metų dalis tų žmonių pensijoje ir, kaip žinome, dauguma vyresnių žmonių nepasižymi noru naujovėms aka "Kam man tas geležinkelis, jei aš tuoj mirsiu, vaikeli?"

                                  Lietuvos vidinė migracija irgi vyko iš miestų ir miestelių link Vilniaus ir Kauno, todėl dabar Vilnius ir Kaunas atrodo nepalyginamai modernesni nei prieš 20 metų, o kiti miestai ir miesteliai merdėja (Klaipėdą kažkiek gelbsti uostas ir pajūris).

                                  Bandymai Lietuvą padaryti 5 regioninių centrų valstybe (iirc, toks buvo pasirinktas planas) yra beprasmiai, jei infrastruktūra bus vystoma taip Panevėžio atveju: nesant patogaus susisiekimo žmonės su šeimomis iš Vilniaus ir Kauno nesikels gyventi į Panevėžį, kad ir kiek pigesnis NT ten būtų.
                                  Paskutinis taisė ifl; 2023.09.20, 10:06.

                                  Comment


                                    Parašė ifl Rodyti pranešimą
                                    Bandymai Lietuvą padaryti 5 regioninių centrų valstybe (iirc, toks buvo pasirinktas planas) yra beprasmiai, jei infrastruktūra bus vystoma taip Panevėžio atveju: nesant patogaus susisiekimo žmonės su šeimomis iš Vilniaus ir Kauno nesikels gyventi į Panevėžy, kad ir kiek pigesnis NT ten būtų.
                                    Būtent. Ir kaip jau daug kartų pastebėta šitam forume, toks projektas kaip Rail Baltica ir greitieji geležinkeliai puikiai veikia Europoj todėl, kad visa VT sistema yra puiki. Tau patogiausias variantas tampa geležinkelis, o ne mašina, nes yra daug priežasčių:
                                    • Kad nuvažiuotum į stotį, sėdi į metro/tramvajų ir greitai pasieki geležinkelio stotį, nes į ją eina beveik visi maršrutai
                                    • Su mašina iki stoties net nesvarstai važiuoti, nes į miesto centrą įvažiuoti kainuoja, parkingas labai brangus, o ir pačių parkingo vietų labai nedaug
                                    • Greituoju traukiniu nuleki į kitą miestą
                                    • Jame vėlgi tave pasitinka metro/tramvajus/you name it šalia geležinkelio stoties, kur tu jau važiuoji ten, kur tiksliai nori
                                    Dabartinėj Lietuvoj Rail Baltica tikrai gali ir nebūti patogiausiu sprendimu. Kaip vilnietis, netrokštu beveik valandą trankytis su Škoda 7 ar 2 maršrutu iki stoties, važiuoti į Panevėžį per Kauną (dar garantuotai bus persėdimui nesuderinti maršrutai), o Panevėžy išlipti kažkur laukuose. Sėdi į mašiną, kuras pigus, parkingas pigus, įvažiavimas/išvažiavimas iš miesto - nemokamas.

                                    Tai jau matau, kaip galų gale atidarys tą Rail Balticą. Keleivių bus mažai. Bilietų kainos dėl to brangs. Keleivių dar mažės. Tada mažins traukinių per dieną skaičių, ir t.t.t.t.t.. Ir tuo ir baigsis milijardinės investicijos.

                                    Comment


                                      Klausiau LRT vieno podkasto ir vienas miesto antropologas baltarusis įdomiai pastebėjo, kad Vilniuj labai didelė automobilių kultūra ta prasme, kad tam "tikram vyrui" būtina turėti gerą tačkę. Man atrodo tas tikrai tiesa. Dabar ypač populiarūs ir tie durnų durniausi vardiniai automobilių numeriai.

                                      Kaip kontrastą tas antropologas pateikė Vokietiją, kur paplitęs ekoseksualumas. Sexy vyrai gali būti tie, kurie galvoja apie aplinkosaugą, važinėja dviračiu, nevalgo mėsos ir t.t.

                                      Tai man atrodo, kad šitas kultūrinis fenomanas labai gerai paaiškina tą visą kilusią paniką dėl gatvių siaurinimo ir Benkunsko politiką. Liūdna liūdna

                                      Comment


                                        Parašė liootas Rodyti pranešimą

                                        Kaip kontrastą tas antropologas pateikė Vokietiją, kur paplitęs ekoseksualumas. Sexy vyrai gali būti tie, kurie galvoja apie aplinkosaugą, važinėja dviračiu, nevalgo mėsos ir t.t.
                                        Tai va. Dėl visko kaltos moterys. Cherchez la femme.

                                        -

                                        Comment


                                          Parašė liootas Rodyti pranešimą
                                          Klausiau LRT vieno podkasto ir vienas miesto antropologas baltarusis įdomiai pastebėjo, kad Vilniuj labai didelė automobilių kultūra ta prasme, kad tam "tikram vyrui" būtina turėti gerą tačkę. Man atrodo tas tikrai tiesa.
                                          Bent jau savo aplinkoj ir pažįstamų tarpe to nepastebiu.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X