Stokholmas: Spårväg city linijos pratęsimas iki T-centralen, geležinkelio ir autobusų stoties rajono, Klarabergsgatan - tik tramvajų eismui skirta gatvė
Kelios nuotraukos su naujais bėgių ruožais T-centralen linkme
Nevisai šviežia, bet įdomi naujiena. Pristatytas oficialus Lundo lengvojo geležinkelio CAF tramvajų dizainas:
Šaltinis
Visiškai nauja lengvojo geležinkelio linija sujunks universitetinio pietų Švedijos miesto stotį su European Spallation Source-ESS laboratorijų kompleksu, kuris yra stambiausias ES investicinis projektas mokslo tyrimų srityje.
Yra tramvajus, yra ir lengvasis geležinkelis. Jis irgi gali važiuoti gatve, bet ne pagal tramvajaus taisykles, o pagal geležinkelio. Nuo to priklauso santykis su autotransportu ir taisyklės. Taip pat riedmenys gali būti šiek tiek labiau masyvesni nei tramvajaus.
Stokholmas: lengvojo geležinkelio linija Bromma-Kista-Helenelund
Jau kitąmet bus pradėti lengvojo geležinkelio sistemos (tvärbanan) plėtros šiaurės priemiesčių link darbai. Šį kartą bus tiesamas dvipusis 8 km. ilgio bėgių ruožas bei įrengiama 10 stotelių tarp Ulvsunda ir Helendelund priemiesčių. Kombinacijoje kartu su kitomis sistemos linijomis, galima bus patogiau keliauti šiaurės-pietų kryptimi, aplenkiant miesto centrą. Keliose vietose bus jungtys su metro bei priemiesčio traukinių sistemomis. Investicijų suma viršyja 500 tūkst. eurų.
Stotelių pavadinimai:
Norra Ulvsunda (egzistuojanti)
Bromma Blocks
Bromma flygplats (Bromma oro uostas)
O Bromma oro uostas ne ant uždarymo eina?
Kitas klausimas - jei daiktas važiuoja gatve bėgiais - gal tramvajus tiksliau? Ar netinka?
Šių metų kovo mėnesio 7 dieną pradėti lengvojo geležinkelio linijos tarp Lundo centro (stoties) ir naujų laboratorijų Max iv bei European Spallation Source (siejama su didžiasių miesto MTP plėtros projektais) darbai.
Naujame informaciniame žemėlapyje pateikta informacija apie gegužės mėnesį vyksiančius darbus:
Bendrovei patikėta 22 naujų sąstatų gamyba bei papildomų 45 vienetų gamyba esant poreikiui. Šiomis dienomis atnaujinama Roslagsbanan lengvojo geležinkelio sistemos infrastruktūra, o tuo pačiu atnaujinami ir riedmenys. Stokholmo regiono viešojo transporto bendrovės "SL" tikslas yra didesnė keleivių talpa, patogesnis bei greitesnis susisiekimas šiame istoriniame lengvojo geležinkelio ruože, todėl naujų ridmenų gamintojui pateikti specifiniai pageidavimui - keleivių talpa sąstatuose iki 300 žmonių, pokyčiams jautrus mikroklimato reguliavimas, daugiau komforto neįgaliesiems ir kt.
Roslagsbanan yra unikali 891 mm pločio, 65 km ilgio lengvojo geležinkelio linija tarp Stokholmo centro ir kelių gyvenviečių šiaurinėje sostinės regiono dalyje, todėl "Stadler Rail" bus gaminami būtent šiam ruožui tinkami sąstatai.
Pažymėtina, kad bendrovei patikėta ir naujų dviaukščių regioninių traukinių gamyba (užsakovas: Mälardalen regiono (Stokholmas ir keli kiti miestai Mälaren ežero slėnyje) viešojo transporto įmonė "Mälab").
500 tūkst. tai mažai. Ar tikrai? Jei už tiek Švedijoje galima nutiesti 10 km tramvajaus, tai už 5 ar 10 kartus mažesnę sumą galima būtų sutvarkyti troleibusų KT Vilniuje...
Finansavimo šaltiniai įvairūs. Dažniausiai, kiekviena savivaldybė intereso grupėje prisideda prie bendro projekto. Taip pat būsimas operatorius ir gal kažkiek regiono savivalda. Šiuo atveju minima suma gali būti ne galutinė. Kita vertus, dėl tam tikrų pozityvių niuansų viešojo transporto sistemų plėtros projektų įgyvendinimas gali nebūti itin brangus.
500 tūkst. tai mažai. Ar tikrai? Jei už tiek Švedijoje galima nutiesti 10 km tramvajaus, tai už 5 ar 10 kartus mažesnę sumą galima būtų sutvarkyti troleibusų KT Vilniuje...
Ka reikia tvarkyti troleibusuose? ar jų parmažai mieste ir turi omeny kad reik suremontuoti ir bus daugiau? pirkt naujus?
500 tūkst. tai mažai. Ar tikrai? Jei už tiek Švedijoje galima nutiesti 10 km tramvajaus, tai už 5 ar 10 kartus mažesnę sumą galima būtų sutvarkyti troleibusų KT Vilniuje...
Stokholmas: lengvojo geležinkelio linija Bromma-Kista-Helenelund
Jau kitąmet bus pradėti lengvojo geležinkelio sistemos (tvärbanan) plėtros šiaurės priemiesčių link darbai. Šį kartą bus tiesamas dvipusis 8 km. ilgio bėgių ruožas bei įrengiama 10 stotelių tarp Ulvsunda ir Helendelund priemiesčių. Kombinacijoje kartu su kitomis sistemos linijomis, galima bus patogiau keliauti šiaurės-pietų kryptimi, aplenkiant miesto centrą. Keliose vietose bus jungtys su metro bei priemiesčio traukinių sistemomis. Investicijų suma viršyja 500 tūkst. eurų.
Tramvajų gamintojas yra tarptautinės bendrovės "Bombardier" Švedijos padalinys, išrinktas konkurso nugalėtoju. Pagridinis užsakovų reikalavimas yra naujų sąstatų techniniai parametrai, tinkantys šaltesnio klimato regionui.
Neseniai miesto savivaldybė skandalingai nutraukė sutartį su italų bendrove "AnsaldoBreda", kurios gaminti tramvajai buvo technologiškai nepatikimi ir gerai nepritaikyti žiemai.
Tarptautinė bendrovė "Stadler" tapo kviestinio konkurso nugalėtoja bei užsitikrino sutartį su Stokholmo viešojo transporto bendrove SL dėl naujų tramvajų sąstatų gamybos priemiesčio geležinkelio sistemai Roslagsbanan. Naujieji sąstatai pasižymės didesne keleivių talpa bei bus pritaikyti atnaujintai signalų sistemai. Pirmoji partija miestą turėtų pasiekti 2020 metais.
Didžiausias Småland grafystės miestas Jönköping oficialiai tapo organizacijos "Spårvagnsstäderna" nariu. Organizacija konsultuoja miestus, siekiančius steigti tramvajų/lengvojo geležinkelio sistemas.
Komentuoti: