Parašė Al1
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
									Rodyti pranešimą
								
							
						
					
				
				
			
		Skelbimas
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
[VLN] Vilniaus viešasis transportas
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Tai pasakos. Troleibusas kainuoja 10-20 proc. brangiau už autobusą. Tačiau norint, galima nusipirkti ir pigiau iš gamintojų Baltarusijoje ar Ukrainoje. Visai neblogi ir pigūs. Gal verta ne žodžiais ir darbais, pavyzdžiui, palaikyti žlungančią Ukrainos ekonomiką? Arba perdarinėti panaudotus autobusus į troleibusus, kas praktikuojama Gdynėje Lenkijoje (Mercedes) ir Segede, Vengrijoje, kur perdaromi Škoda 21 autobusai, MB Citaro ir netgi Volvo 7000 serijos autobusai bei planuojama tinklo plėtra. Gal yra ir kitų miestų, reikia pasidomėti.Parašė Eidvis Rodyti pranešimąJeigu neklystu, tai už vieno naujo troleibuso kainą galima nusipirkti du naujus autobusus. Vadinas vieną galima paleisti vietoj troleibuso, o kitą vietoj seno ir taršaus autobuso, kurių dar pilna mūsų gatvėse ir rezultate gausis ta pati tarša. O šiaip tai troleibusai turi labai daug minusų, iš kurių vienas bjauriausių - suteršia miestus su savo išvedžiotais laidais. Mes prie jų pripratę, tai gal jie mums ir nebeatrodo tokie baisūs, bet ištiesų jie yra vienodai baisūs, kaip kad būtų baisūs miesto centre kabaliuojantys elektros laidai su stulpais. Galiausiai kad suprasti kokios transporto priemonės yra pasiteisinusios ir kurios ne - tam užtenka pasižvalgyti po pasaulį. Jeigu troleibusai būtų tokie šaunūs, juos tikrai turėtų kur kas daugiau miestų, o ne tie vienetai, iš kurių pusę jų gavo kaip sovietinį paveldą, kada racionalus mąstymas ir planavimas dar nebuvo vertybė.
 Bet užtat troleibusas tarnauja ilgiau ir eksploatacija pigesnė. Plius ekologija. Tramvajai, metro yra svaigimas. Vilnius nepajėgus net pakankamo kiekio naujų autobusų nusipirkti, ką jau bekalbėti apie naują VT tipą. Taigi, troleibusai yra vienintelė išeitis šiuo metu ir ateityje 10-20 metų į priekį. Tuo labiau, visa reikiama infrastruktūra yra, reikia tik ją modernizuoti.
 Visokie paistalai apie kontaktinio tinklo estetinę taršą yra tik kai kurių veikėjų nuomonė. Miestas yra miestas, labiau teršia šiuolaikinį miestą reklamos ir automobiliai, o ne troleibusų KT. Galiausiai, kai kur, senamiesčiuose, galima apsieiti be KT naudojant akumuliatorius ar dyzelinius generatorius.
 
 Troleibusai yra pasiteisinusi transporto priemonė, priešingai, nei kol kas elektrobusai ar visokie įmantrūs tramvajai su guminiai ratais ar pan. Ir pasaulis ne rodiklis. Tiesiog jei taip žiūrėti, tai, pasaulyje aplamai viešasis transportas "nepasiteisino" - automobilizacija tik didėja. Geležinkeliai, kaip keleivinė transporto priemonė, pavyzdžiui JAV, "nepasiteisino". Bendrai, elektriniai geležinkeliai JAV nepasiteisino... Beje, net ir dujiniai autobusai kol kas nelabai paplitę Vakarų Europoje...
 Reikalas tame, kad normalūs troleibusai atsirado per vėlai, kai "nepasiteisinusius" (tik kažkodėl dabar jie laikomi pasiteisinusiais) tramvajus ėmė keisti autobusai. Kitas dalykas, kad nei viename Vakarų Europos mieste nebuvo sukurta didelio troleibusų tinklo, koks yra sukurtas buvusiuose Rytų Europos ir TSRS miestuose. Tai, kad dabar jis naikinamas, tai tik debilų valdžioje problema, o ne troleibuso kaip tokios VT priemonės problema. Taigi, nesant pakankamai didelio tinklo, vos tik keliems maršrutams ir keliasdešimčiai troleibusų, jų eksploatacija iš tiesų nėra efektyvi ir racionali. Todėl jie naikinami. Apie tai, kokio dydžio troleibusų tinklai buvo sukurti Vakarų Europoje galima lengvai įsitikinti Vikipedijoje.Paskutinis taisė Al1; 2016.04.18, 18:12.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Budapešte savo akimis mačiau kaip troleibusai važinėja labai greitai ir per iešmus, ir posukiuose. Taip kad KT nėra greičio ribotuvas miesto sąlygomis.Parašė wgs Rodyti pranešimąPataisykite, jei klystu, bet vienintelis didelis troleibusų minusas yra jų sąlyginis lėtumas (laidų permetimas ir kita KT specifika). nežinau ar tai išprendžiama KT modernizavimu, bet kol kas žiūrint į gatves norėtųsi su troleibusais turėti mažiau reikalų..
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Taip, kol kas Vilniuje pagrindinis troleibusų trūkumas yra senas KT. Tačiau tai lengvai išsprendžiama - vienas išsišakojimas kainuoja apie 20 tūkst. eurų, susišakojimas - jeigu neklystu 15 tūkst. eurų (šaltinis - Rusijos Vologdos miestas, kuriame atnaujino KT).
 Vilniuje yra grubiai tariant apie 60 išsišakojimų ir apie 70 susišakojimu.
 Apie kryžmes duomenų neturiu (neįskaičiuoti esantys parko teritorijoje, kur tos modernizacijos ir nereikia).
 Taigi, kažkur apie 3 mln. eurų su kaupu pakaktų, įskaitant ir pultelius iešmams perjungti troleibusuose, ir ryšį tarp iešmo ir troleibuso ir t.t.
 Tiesa, čia neiskaičiuota vingių ''suapvalinimas'', elektros pastočių modernizacija. Jokių preliminarių kainų nežinau, todėl sakyti negaliu.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Nors man troleibusai ir patinka, bet jie, o tiksliau kontaktinis tinklas turi dar vieną svarbų trūkumą kiekvieno miesto vystymuisi, plėtrai ir modernizavimui. Tai gerokai didesni gatvių bei sankryžų rekonstrukcijos ir išplėtimo kaštai, reikalingi perkelti į naujas vietas ne šiaip gatvių apšvietimo stulpus, o kontaktinio tinklo atramas. Kai kur atrodo nedidukas ir taip reikalingas gatvės ar sankryžos nors ir minimalus praplatinimas tiesiog būna atidėliojamas dešimtmečiais, dėl didelių kontaktinio tinklo perkėlimo kaštų.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Vilniaus KT nėra senas, didžioji jo dalis per paskutinį penkmetį pakeista (turiu omenyje laidus, tvirtinimus). Problema tik su iešmais ir kryžmėmis. Traukos pastotes reikėtų rekonstuoti, bet tai su troleibusų judėjimo greičiu nesusiję, tik su elektros sąnaudų mažinimu. Nors kai kur kryžmės naujos ir naujo tipo, vis tiek per jas lėtai judama. Už nedidelę sumą norint, galima viską sutvarkyti. Tačiau daroma viskas, kad troleibusai būtų diskredituojami. Sankryžų rekonstrukcijos metu KT perkėlimas tai lašas jūroje. Vis tiek reikia rekonstruoti ir tai daroma ne dažnai bei ilgam. Tiek, kiek sukišama į gatves vien dėl to, kad kažkas nori smaukytis nuosavu automobiliu, yra dešimtimis kartų daugiau, nei įdedama į VT, todėl tokį jį ir turime. Politikams nerūpi VT, nes jų mąstymas ribotas, nėra politinės valios ir be to, koks, nachren, lochų viešasis transportas, normalūs žmonės VT nesinaudoja, jie važinėja nuosavomis mašinomis...Paskutinis taisė Al1; 2016.04.19, 06:58.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Ne taip. Užsisakė Bratislava tarkim 150 autobusų 2014 metais. Juos, atėjus eilei, dabar gamina. Ateina Vilniuje laimėjusi firma pas Bratislavą ir sako - "Mes imam jums gaminamus autobusus. Jums pagamins kitais metais. Kaip kompensaciją, už tą pačią kainą, gausit atnaujintą modelį (lift-up) ir su kondicionieriais".Parašė Al1 Rodyti pranešimąYra toks dalykas kaip gamybos pajėgumai ir niekas perteklinių nelaiko. 100 autobusų tai didelis užsakymas net ir Vakarų Europos rimtų gamintojų mastais. Visi gamintojai turi užsakymų ir pagaminti per kelis mėnesius neįmanoma fiziškai, nes nepuls gaminti Vilniui, atidedant ankstesnius užsakymus. Ar manai, kad galima išmėtyti užsakymus 5 ar 10 gamintojų skirtingiems autobusams? Joks rimtas vežėjas zoologijos sodo iš parko nedarys. Žodžiu, kaip rodo praktika, net ir 20-30 autobusų partijos užsakymas neįvykdomas per pusmetį. O žaidimai su kompensacijomis ir t.t. - nerimta.
 Bratislava laiminga nes gaus vėliau, bet geresnę komplektaciją.
 Vilnius laimingas nes nauji (nesvarbu, kad bet kokie).
 Vilniaus firma laiminga (laimėjo konkursą, ir spėjo išpildyti sąlygas).
 Gamintojas laimingas (nes turi Bratislavos užsakymą ir dar gauna Vilniaus užsakymą. Kitaip būtų vieno jų netekęs.).
 Vienintelis apgautas lieka... vilniečiai.
 
 Taip yra buvę ne kartą.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Išskyrus tai, jog yra numatytos sąlygos, kurias turi atitikti nauji autobusai. Viena jų - ir kondicionieriai.Parašė Fulgur Rodyti pranešimąNe taip. Užsisakė Bratislava tarkim 150 autobusų 2014 metais. Juos, atėjus eilei, dabar gamina. Ateina Vilniuje laimėjusi firma pas Bratislavą ir sako - "Mes imam jums gaminamus autobusus. Jums pagamins kitais metais. Kaip kompensaciją, už tą pačią kainą, gausit atnaujintą modelį (lift-up) ir su kondicionieriais".
 Bratislava laiminga nes gaus vėliau, bet geresnę komplektaciją.
 Vilnius laimingas nes nauji (nesvarbu, kad bet kokie).
 Vilniaus firma laiminga (laimėjo konkursą, ir spėjo išpildyti sąlygas).
 Gamintojas laimingas (nes turi Bratislavos užsakymą ir dar gauna Vilniaus užsakymą. Kitaip būtų vieno jų netekęs.).
 Vienintelis apgautas lieka... vilniečiai.
 
 Taip yra buvę ne kartą.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 http://vz.lt/vadyba/is-tarnybos-i/20...kirtas-mazelis
 
 VVT šiuo metu turi 307 autobusus (vidutinis amžius 13,9 m.) bei 188 troleibusus (vidutinis amžius 21,6 m.), kurie darbo dienomis vidutiniškai perveža 498.000 keleivių.
 
 Įmonė praėjusiais metais gavo 50 mln. Eur pajamų. Bendrovėje dirba virš 2.230 darbuotojų.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Nauji turės ir tiek.Parašė bato_usai Rodyti pranešimąKiek autobusų Vilniuje turi Wi-Fi?
 Čia tik LG raketų mokslas įdiegti wi-fi keleiviams.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Tai jau atvirai sakant, sukčiavimas ir išdūrinėjimas. Yra sąlygos. Konkursas su didele tikimybe neįvyks, nes Vilnius neturi iš ko pasiūlyti vežėjui normalios ridos kainos, tuo labiau su naujais autobusais ne bazinės modifikacijos, o su kondicionieriai ir kitais navarotais... Va iš tų 50 milijonų, kurios pernai uždirbo VVT, o 98-99 proc. pajamų yra už keleivių vežimą, ir reikės atriekti privatininkui.Parašė Fulgur Rodyti pranešimąNe taip. Užsisakė Bratislava tarkim 150 autobusų 2014 metais. Juos, atėjus eilei, dabar gamina. Ateina Vilniuje laimėjusi firma pas Bratislavą ir sako - "Mes imam jums gaminamus autobusus. Jums pagamins kitais metais. Kaip kompensaciją, už tą pačią kainą, gausit atnaujintą modelį (lift-up) ir su kondicionieriais".
 Bratislava laiminga nes gaus vėliau, bet geresnę komplektaciją.
 Vilnius laimingas nes nauji (nesvarbu, kad bet kokie).
 Vilniaus firma laiminga (laimėjo konkursą, ir spėjo išpildyti sąlygas).
 Gamintojas laimingas (nes turi Bratislavos užsakymą ir dar gauna Vilniaus užsakymą. Kitaip būtų vieno jų netekęs.).
 Vienintelis apgautas lieka... vilniečiai.
 
 Taip yra buvę ne kartą.Paskutinis taisė Al1; 2016.04.19, 16:16.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 O kuo Bratislava važinės tą periodą kol gaus naujesnę komplektaciją? Senais laužais?Parašė Fulgur Rodyti pranešimąUžsisakė Bratislava tarkim 150 autobusų 2014 metais. Juos, atėjus eilei, dabar gamina. Ateina Vilniuje laimėjusi firma pas Bratislavą ir sako - "Mes imam jums gaminamus autobusus. Jums pagamins kitais metais. Kaip kompensaciją, už tą pačią kainą, gausit atnaujintą modelį (lift-up) ir su kondicionieriais".
 Bratislava laiminga nes gaus vėliau, bet geresnę komplektaciją.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Ir Vilnius dar gali kažkuo pavažinėti ne vienus metus. Su tokia finansine situacija vienintelis racionalus kelias - kasmet pirkti po 20-30 panaudotų autobusų ir po tiek pat iš ES lėšų. Tas pats ir su troleibusais. Nereikia šokinėti aukščiau bambos ir galimybių. Joks VT atnaujinimas nepakeis daugiau 10 proc. besinaudojančiųjų VT skaičiaus. O tai yra mažai. Nes valstybė (būtent, savivaldybė neturi tam politinių galių) neturi tikslų mažinti automobilizacijos lygio. Čia ne tik Vilnių liečia. Priešingai, daroma viskas tik dar labiau didinti automobilizaciją.Parašė Fulgur Rodyti pranešimąSakiau tarkim Bratislava. Kažkuo pavažinėtų. Kalbam gi apie stipriai aferistinį modelį. Bet sunku tikėtis, kad 100 ilgų naujų autobusų jau laukia Vilnius. Konkursas nelaimėtas dar.
 
 Vadinasi po laimėjimo turės labai labai suktis.
 
 
 Tokiom sąlygom normali firma nesiims dirbti. Dar kartą kartoju, kad Vilnius neturi pinigų, kad pasiūlytų normalią ridos kainą naujiems autobusams. Klaipėdos pavyzdys rodo, kad daugiau 10-15 proc. nei Klaipėdoje moka KLAP'ui, nepasiūlys. Aišku, jei savivaldybės veikėjų tikslas sužlugdyti ir prichvatizuoti VVT, tai galima iš tų 50 milijonų, kuriuos susirinko pernai VVT, atrėžti tiek, kiek reikia privatininkui su naujais autobusais. O kas liks VVT? Žlugimas po poros metų ir jo turtą (autobusus, troleibusus bei maršrutus) perims "geras dėdė privatininkas".Parašė Garbanius Rodyti pranešimąTerminai čia jau tikrai ne pirmoj vietoj. Jei jau laimės tokiom sąlygom, bus labai labai gerai, galima ir palaukti metus tų autobusų
 
 Čia priešrinkiminiai pažadai. Kas trukdė anksčiau taip atnaujinti parką? Ir iš kur dabar paimti tiek pinigų. Aišku, galima būtų prašyti ES lėšų. Bet kodėl to nedaroma dabar, o skelbiamas konkursas privatininko parinkimui? Ar taip jau striuka su autobusais. Metus ar pusantrų, kol būtų gauti už ES lėšas nupirktieji, galima būtų palaukti. Tuo labiau, kad Vilniuje troleibusai neišnaudojami pilnu pajėgumu, dėl ko trūksta autobusų. Reikia optimizuoti maršrutus ir naikinti kai kuriuos greituosius, atlaisvinant 30-40 autobusų labiau apkraunant troleibusus. Seniau, vežę daugiau nei pusę keleivių, troleibusai dabar akivaizdžiai veža gal tik 40 proc., nors jų gatvėse sumažėjo mažiau nei 20 proc. pagal išleidžiamų troleibusų kiekį, o pagal ridą dar mažiau.Parašė Fulgur Rodyti pranešimąMano nuomone, arba utopija arba aferizmas.
 
 Jei 100 naujų per 10 mėn, ir po 50 kasmet - tai 2019 nebeliks VAP? atleis darbuotojus ir parduos teritorijas? Primenu, kad VAP yra ~250-60 autobusų.Paskutinis taisė Al1; 2016.04.19, 17:33.
 Comment



Comment