dabar susinteresuoti asmenys atsibudo, kad jiems jų poreikiams (plaukimai ir t.t.) Via Lietuva už valstybės lėšas (iš kelių fondo lėšų), sudarytų tinkamas sąlygas pastatant didelį bet nereikalingą tiltą vietoj paprastos pralaidos.
Diskusijos apie Siesarties upės pralaidą ties Molėtais
Kažkada plaukiau Siesartimi toje vietoje. https://www.google.com/maps/place/Mo...oASAFQAw%3D%3D
Jei neklystu, ten iki rekonstrukcijos irgi nebuvo tilto o tik pralaida ("dauda"), kuri nesudarė jokių problemų plaukiant baidarėmis.
O dabar pralaida bus dar didesnė.
LRT.lt 2025.08.28 Dėl „betonkės“ rekonstrukcijos – kirčiai „Via Lietuvai“: po keliu tektų plaukti vamzdžiu
Kai diskutuojama, ir Via skundžiasi, kad tiltas per 5 metrų pločio upę yra per brangus sprendimas, tai puikiai parodo Lietuvos galimybes prižiūrėti infrastruktūrą.. Turbūt nebereikia stebėtis kelių ir tiltų būkle...
Diskusijos apie Siesarties upės pralaidą ties Molėtais
Kažkada plaukiau Siesartimi toje vietoje. https://www.google.com/maps/place/Mo...oASAFQAw%3D%3D
Jei neklystu, ten iki rekonstrukcijos irgi nebuvo tilto o tik pralaida ("dauda"), kuri nesudarė jokių problemų plaukiant baidarėmis.
O dabar pralaida bus dar didesnė.
LRT.lt 2025.08.28 Dėl „betonkės“ rekonstrukcijos – kirčiai „Via Lietuvai“: po keliu tektų plaukti vamzdžiu
Užvirė aistros dėl „betonke“ vadinamo kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijos. Visuomenės dėmesys nukrypo į po keliu čiurlenančią Siesarties upę Molėtų rajone. Čia vietoje tilto nuspręsta įrengti vamzdį, kuriuo, norėdami patekti į kitą kelio pusę, baidarėmis ar valtelėmis turėtų plaukti ir poilsiautojai. Į situaciją sureagavo tiek laikinasis aplinkos ministras, tiek „Via Lietuva“.
Apkaltino „Via Lietuvą“
„Via Lietuva“ susimovė“, – ketvirtadienį paskelbtame įraše teigė laikinasis aplinkos ministras Povilas Poderskis. Anot jo, vienoje rekonstravimo dalyje įrengtos pralaidos per Siesarties upę techninis sprendimas nepriimtinas rekreaciniu ir gamtosauginiu požiūriu.
„Formuojama ydinga praktika nepanaudoti sprendinių, kurie darytų kuo mažesnį poveikį ekosistemoms ir upių hidromorfologijai“, – dėstė ministras, pasidalijęs nuotraukomis iš rekonstruojamo kelio vietos. (...)
Į mestus kaltinimus ir viešojoje erdvėje pateiktą informaciją dėl Siesarties upės pralaidos kelyje Vilnius–Utena sureagavo ir pati „Via Lietuva“, kuri patikino, kad projektas atitinka visus hidrologinius, hidraulinius ir konstrukcinius reikalavimus.
„Skaičiavimai rodo, kad pralaida, kurios dydis yra 3,67 × 2,61 metro, užtikrins laisvą vandens tekėjimą ir sudarys galimybę praplaukti baidarėms bei nedidelėms valtims, esant ne maksimaliam vandens lygiui. Svarbu tai, kad nauja pralaida yra ne mažesnio diametro, nei buvo anksčiau“, – nurodė bendrovės atstovai.
Gal kas vaziavot nuo Vilniaus iki Molėtų remonto kelių įdomu at asfalto nuo Vilniaus kaźkiek paklojo ar reikia per zvyra važiuoti
Asfalto jau daug nuo Nemenčinėlės iki golfyno , visi važinėja bet kur ir bet kaip, niekas jokių šviesoforų nežiūri. Laukiniai vakarai. HISK yra visiški eismo organizavimo impotentai
Gal kas vaziavot nuo Vilniaus iki Molėtų remonto kelių įdomu at asfalto nuo Vilniaus kaźkiek paklojo ar reikia per zvyra važiuoti
Asfalto daugėja, bet nemanau, kad per visą kelią jau yra paklota. Prieš kiek daugiau nei savaitę važiavau senuoju keliu, tai ties Kazokais mačiau šviežiai paklotą asfaltą ties Bijutiškio sankryža.
MAGISTRALINIO KELIO A14 VILNIUS–UTENA RUOŽO NUO
39,207 IKI 51,550 KM REKONSTRAVIMO IR KELIO NR. 2809
GIEDRAIČIAI–MIEŽONIAI–DUBINGIAI 5,498 KM VIADUKO
KAPITALINIO REMONTO TECHNINIS DARBO PROJEKTAS
Projekte numatytas esamo viaduko demontavimas iki polių ir:
Prieš įrengiant naujus polius, esamus polius Rangovas nužymi ir informaciją perduoda projekto
rengėjui. Rangovas atkasęs esamus polius, atlieka esamų polių vientisumo bandymą. Šio bandymo metu
reikalinga nustatyti poliaus: betono klasė, skerspjūvį ir gylis. Remiantis esama geologija, esamų polių
padėtimi ir numatomais projektiniais sprendiniais, reikalinga spręsti apie esamų polių panaudojimo
galimybes.
T.y. iš esmės pilnai perstatomas net ir naujais poliais. Kadangi ankstesnė konstrukcija pritaikyta mažesnėms apkrovoms, nei dabar galiojantys standartai.
Su tuo laikinu užvažiavimu įdomu, kad jis ten jau milijoną metų yra. Gal nuo ankstesnio viaduko remonto ar nuo dar senesnių laikų. Tik buvo apžėlęs žolėm nuo nenaudojimo.
Vakar važiuodamas pamačiau jau uždarytą rekonstravimui Dubingių viaduką. Jo apvažiavimas padarytas taip, kad atvažiuojant nuo Giedraičių leidiesi link A14 įprastiniu būdu. Tuomet nuo A14 dešinėje kelio pusėje (žvelgiant link Molėtų) padarytas užvažiavimas į viršų. Iš dangos įrengimo matosi, kad laikinas, tačiau tai yra trūkstama jungtis.
Gal kas žino kas trukdo ten įrengti normalią jungtį, kad atvažiuojant nuo Vilniaus ir norint pasukti į Dubingius arba Giedraičius nereikėtų kirsti priešpriešinio eismo? Sklypai, jų išpirkimas?
Pradžiai gal apie normalius šviesoforus su vaizdiniais laikmačiais pasvajokim, kad visur būtų....
Eismo organizavimas rekonstruojamame padarytas paprasčiausiu ir nepatogiauiu būdu - 10 minučių raudona ir 1 minutė žalia. O kai tų šviesoforų yra daug, tai tuo keliu važiuoja tik tie kuriems reikia patekti į objektus konkrečioje atkarpoje.
Ten, kur yra plačiau ar net yra asfaltas (kaip nuotraukoje 38-me klilometre), yra visos galimybės sumažinti šviesoforinių ruožų ilgį ir sutrumpinti raudonos šviesos fazes.
Beje, ta proga išbandžiau 2814 tarp Visalaukės kryžkelės (A14 37 km) ir Paberžės - tokios pasibaisėtinos "tarkos" 8 km ruože senai teko matyti
Vienu žodžiu, jokio lankstumo iš kelininkų pusės - atstokit ir netrukdykit dirbti.
Kodėl prie šviesoforų nebūna įrengiamos kameros su numerių atpažinimu? Apsaugotų nuo tokių visažinių debilų siautėjimo.
Pradžiai gal apie normalius šviesoforus su vaizdiniais laikmačiais pasvajokim, kad visur būtų.... tada apie išmanias kameras šalia, ciklo valdymui.... kad nelaikytų tuščio kelio pagal užduotą ciklą... na, o tada ir numerių atpažinimą bus nesunku lygiagrečiai įdiegti.
Foto 2025.07
38 km, už sankryžos su keliu Nr. 2814 Joniškis - Dubingiai - Dirmeitai - Visalaukė - Paberžė
Vaizdas į Vilniaus pusę
Sekmadienį apie pietus buvo visiškai tuščia
Pritrauktas vaizdas su žaliu šviesoforu.
Tačiau ta žalia niekam neįdomi. Kai žalia dega 1 minutę, o raudona -10 minučių, tai tik retas gali bandyti antrą kartą važiuoti tokiu ruožu tranzitu ilgesnį atstumą. O važinėjantys trumpas aptkarpas vietinai jau žino kur yra išplatėjimai ir kur galim surizikuoti važiuoti nelaukiant kaskart po 10 minučių, kol užsidegs žalia šviesa
Po kokių 4-5 minučių pasirodė porma ir vienintelė mašina - ir ta važiavo tik todėl ,akd nusuko į šoninį keliuką
Vaizdas į Molėtų pusę
Įrengiama kažkokia aikštelė
Paskutinis taisė Romas; 2025.07.19, 15:36.
Priežastis: RK 2814
Šitoj vietoj dažnai būna tokių situacijų, apie kurias kalbėjau praeitam poste. Tas pats kelias..
Skirtumas tame, kad iki remonto šitoj vietoj neaplenkęs fūros gali už jos važiuot iki pat Utenos. Kai kas kelis kilometrus bus galimybė aplenkt, turėtų ryškiai pagerėt situacija.
Aišku tam tikras kelių gaidelių kiekis liks. Tokių skraiduolių teko matyt ir Vokietijoj, ir Suomijoj. Deja tokia kaina taupant 2+2 kaštus.
Komentuoti: