Turime štai tokią šviesoforu reguliuojamą perėją Vilniuje, prie Parko ir Žvirblių g. sankryžos (https://goo.gl/maps/9u2MN)
Mėlyna - perėja, raudona - automobiliniai šviesoforai, žalia - pėsčiųjų šviesoforai.
Klausimai:
Kuo turi vadovautis sukantys iš Žvirblių g. kairėn?
Kur turi sustoti sukantys iš šios gatvė dešinėn?
Kas žino, gal yra planuojamas šviesoforas Juodojo kelio ir Tolimosios g. sankryžoje? Ten jis tikrai reikalingas, nes tiek nuo centro, tiek nuo Pavilnio, tiek nuo Šumsko pusės ten susikerta nemaži srautai ir važiuojant nuo Šumsko pusės kartais tenka palaukt ir 5min. kol pavyksta kirsti sankryžą (pagrindinis kelias yra važiuojantiems Tolimosios g. ir Juodojo kelio į miesto pusę kryptimis).
Šioje vietoje reikėtų šviesoforo ir Gurių g. -Juodasis kelias sankryžoje, tačiau jo veikimą reikėtų kaip nors sujungti su Juodojo kelio ir Tolimosios g. sankryžos šviesoforu.
Bet iš kitos pusės, susidarytų kamščiai ir Tolimojoje gatvėje.
Kas žino, gal yra planuojamas šviesoforas Juodojo kelio ir Tolimosios g. sankryžoje? Ten jis tikrai reikalingas, nes tiek nuo centro, tiek nuo Pavilnio, tiek nuo Šumsko pusės ten susikerta nemaži srautai ir važiuojant nuo Šumsko pusės kartais tenka palaukt ir 5min. kol pavyksta kirsti sankryžą (pagrindinis kelias yra važiuojantiems Tolimosios g. ir Juodojo kelio į miesto pusę kryptimis).
Ir taip kalba idealusis vairuotojas, kuris teigia, kad "tas, kuris nepamato papildomos sekcijos, yra pats kaltas"?... Ir tas, kuris priešinasi atskiriems šviesoforams su rodyklėmis, nes papildomos sekcijos matomos neva visuomet idealiai... Paradoksas.
Ir vistiek bus žmonių, kurie norės pasukti. Bus. Kaip iki šiol yra norinčių sukti iš Geležinkelio gatvės link Aušros vartų, nors jau daug metų yra ne vienas tai draudžiantis ženklas ir mašinų srautas.
Situacijos skirtingos. Iš Geležinkelio g. posūkį atlieka kai dega žalia ir praleidus iš priekio atvažiuojančius. Šiuo atveju reikėtų važiuoti į kairę kai kertama gatve vyksta eismas (jiems dega žalias signalas). Tai tolygų tarsi važiuoti per raudoną, kai kertamoje gatvėje dega žalias ir ja važiuoja automobilių srautas - beprotybė.
Kol degė posūkio į kairę režimas (nors posūkis ženklais buvo uždraustas), tai Kalvarijų gatvėje buvo stabdomas eismas. Kai to šviesoforo ciklo į kairę neliko, tai ne ženklas, o ištisinis srautas pagrindinėje gatvėje neleis pasukti į kairę.
Ir vistiek bus žmonių, kurie norės pasukti. Bus. Kaip iki šiol yra norinčių sukti iš Geležinkelio gatvės link Aušros vartų, nors jau daug metų yra ne vienas tai draudžiantis ženklas ir mašinų srautas.
Teisingai supratau, jog važiuojant iš šios gatvės, kai degs žalia šviesa, toks pat signalas degs ir važiuojantiems Kalvarijų gatve iš Santariškių pusės?
Taip, vietoj trijų liko du ciklai, o važiuojant nuo kuro aparatūros sankryžos link miesto visada dega žalia šviesa.
Ten neliko sąlygų taip lengvai pažeidinėti taisykles - ir niekam neįdomu, ar kas nors mato tą ženklą.
Kol degė posūkio į kairę režimas (nors posūkis ženklais buvo uždraustas), tai Kalvarijų gatvėje buvo stabdomas eismas. Kai to šviesoforo ciklo į kairę neliko, tai ne ženklas, o ištisinis srautas pagrindinėje gatvėje neleis pasukti į kairę.
Tik klausimas, kodėl nuo nurodomojo ženklo pastatymo iki šviesoforo sureguliavimo turėjo praeiti keli mėnesiai.
Na matai, kai kabo neįspūdingas mėlynas ženklas, tai 50% ir nemato (arba nenori matyti) pasikeitimų. Bet kai dar šviesoforo signaluose nurodyta eismo kryptis, tai suklysti gali 0,1%. Nors gali pabandyti - ot vožteltų koks 1G autobusas nuo santariškių pusės...
Teisingai supratau, jog važiuojant iš šios gatvės, kai degs žalia šviesa, toks pat signalas degs ir važiuojantiems Kalvarijų gatve iš Santariškių pusės?
Turiu jausmą, kad mano pastangos pokytį paspartino, nes kaip tik rašiau laiškelį savivaldybei Ten amžiais būdavo užsigrūdimas išvažiuojant iš lukšio g., jei koks sugalvoja į kairę sukti. Ir šiaip naglai kišdavo snapą per žalią rodyklę; o kalvarijų g. buvo be reikalo stabdomas eismas prie šviesoforo. Va pokyčio įrodymas: Atvaizdas
Rašykit laiškus ir būsit išgirsti
Iš foto matau apsaugotą dešinįjį posūkį su naujomis vokiško tipo ryškiomis rodyklėmis. Ar dešinėje nėra pėsčiųjų perėjos?
Tačiau ir šis pasikeitimas neilgam, nes neužilgo bus platinamos sankryžos prieigos ir iš visų pusių atsiras po atskirą juostą kairiems posūkiams.
Šiaip keista, kad tokia užsikemšanti vieta, t.y. lukšio, kalvarijų ir verkių g. kvartalėlis jau yra ilgus metus netvarkomas, nors nauda būtų milžiniška. Tai tikiuosi, kad ir nedideli pokyčiai prives prie geresnių rezultatų. Pvz kur viešasis transportas į šiaurės miestelį nuo kalvarijų g. pusės?
Kas gali garantuoti, kad ir dabar nebus vairuotojų, kurie nematys ženklo ir toliau norės sukti į kairę?
Na matai, kai kabo neįspūdingas mėlynas ženklas, tai 50% ir nemato (arba nenori matyti) pasikeitimų. Bet kai dar šviesoforo signaluose nurodyta eismo kryptis, tai suklysti gali 0,1%. Nors gali pabandyti - ot vožteltų koks 1G autobusas nuo santariškių pusės...
Turiu jausmą, kad mano pastangos pokytį paspartino, nes kaip tik rašiau laiškelį savivaldybei Ten amžiais būdavo užsigrūdimas išvažiuojant iš lukšio g., jei koks sugalvoja į kairę sukti.
Kas gali garantuoti, kad ir dabar nebus vairuotojų, kurie nematys ženklo ir toliau norės sukti į kairę?
Turiu jausmą, kad mano pastangos pokytį paspartino, nes kaip tik rašiau laiškelį savivaldybei Ten amžiais būdavo užsigrūdimas išvažiuojant iš lukšio g., jei koks sugalvoja į kairę sukti. Ir šiaip naglai kišdavo snapą per žalią rodyklę; o kalvarijų g. buvo be reikalo stabdomas eismas prie šviesoforo. Va pokyčio įrodymas: Atvaizdas
Rašykit laiškus ir būsit išgirsti
Tačiau ir šis pasikeitimas neilgam, nes neužilgo bus platinamos sankryžos prieigos ir iš visų pusių atsiras po atskirą juostą kairiems posūkiams.
Gera naujiena.
Lukšio - Kalvarijų g. sankryžoje preiš kelas mėnesius buvo uždraustas posūkis iš Lukšio g. į kairę, bet buvo likęs tą sukimą leidžiantis rudimentinis šviesoforo ciklas (iš Lukšio g. į kairę).
Vakar jau atsirado nauji šviesoforai su aiškiai užpaišytomis rodyklėmis tik į dešinę iš Lukšio g. (link Kuro aparatūros sankryžos).
Turiu jausmą, kad mano pastangos pokytį paspartino, nes kaip tik rašiau laiškelį savivaldybei Ten amžiais būdavo užsigrūdimas išvažiuojant iš lukšio g., jei koks sugalvoja į kairę sukti. Ir šiaip naglai kišdavo snapą per žalią rodyklę; o kalvarijų g. buvo be reikalo stabdomas eismas prie šviesoforo. Va pokyčio įrodymas:
Rašykit laiškus ir būsit išgirsti
Gera naujiena.
Lukšio - Kalvarijų g. sankryžoje prieš kelis mėnesius buvo uždraustas posūkis iš Lukšio g. į kairę, bet buvo likęs tą sukimą leidžiantis rudimentinis šviesoforo ciklas (iš Lukšio g. į kairę).
Vakar jau atsirado nauji šviesoforai su aiškiai užpaišytomis rodyklėmis tik į dešinę iš Lukšio g. (link Kuro aparatūros sankryžos).
Dėl orientacijos įdedu tos paprastos, bet labai sujauktos vietos nuotrauką
(fotografuota sekmadienį dienos "A" išvakarėse)
Atrodo, panaikintas ir nereikalingas ciklas. Važiuojantiems reikės įprasti pre pasikeitimų
Toje sankryžoje važiuojant nuo Ozo-Kareivių g,. link miestų pasikeitė eiliškumas - anksčiau kairę juostą būdavo užkimšę sukantys į kairę; o tiesiai buvo galima važiuoti tik iš nykstančios juostos (ji įsiremia į A juostą). O jei važiuodavai iš antros juostos (nesiprastinančios) juostos, tai tekdavo praleisti "besiprastinančių" srautą iš pirmos juostos. (nors pagal ženklus primenybė esanties antroje juostoje)
Šiandien greičiau važiuoti tiesiai buvo galima iš antros juostos. O besiprastinantys pirmojoje nustebę stovėjo ir žiūrėjo į judantį antroje juostoje.
Pažiūrėsime, per laiko ten bus sureguliuoti šviesoforo ciklai ir pagerės pralaidumas - bent centro kryptimi
Tai va aš ir nepastebėjau tokio dalyko... Jokių konfliktinių situacijų, išskyrus per ilgą raudoną signalą abiems srautams, nemačiau. Na, gal dar šiandien pavyks kažką užmatyt.
Beje, man labai keistai atrodo tie mygtukai pagal pareikalavimą šitokioje perėjoje, kai ten vaikšto daug žmonių. Kai atvažiuoja autobusas - išvis minios eina.
Komentuoti: