Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus šviesoforai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Sistema veikt pradėjo sąlyginai nesenai. Nes metus ar du buvo neveiksni, vyko ala derinimo darbai. Dabar gi veikt veikia, bet įdėmiau pažiūrėjus nesunku pastebėti centralizacijos trūkumus.

    Vienas jų - esant mažam eismo intensyvumui ne visada uždegamos papildomos sekcijos, nors laukiančių yra.

    Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
    Praėjo nemažai laiko. Sistema pasiteisino ir veikia gerai?

    Comment


      .
      Doktorantės išrasti išmanieji šviesoforai beveik perpus sumažina spūstis

      Kiekvienas, kam teko vairuoti didelių miestų pakraščiuose, žino, kokių emocijų sukelia begalinės spūstys. Laimei, Toronto universiteto doktorantės sukurta sistema gali padėti jas pamiršti, rašo „Yahoo News Canada“.

      Samah El-Tantawy išradimas sumažino spūstis dviejuose itin dažnai šį reiškinį patiriančiuose miestuose – Toronte ir Kaire.

      Išradėjos šviesoforų sistema naudoja inovatyvų problemos sprendimo būdą. Spūsčių suvaldymui nėra pasirenkama viena iš pagrindinių centrinių sistemų, kurios įprastai naudojamos suvaldyti automobilių srautams. S. El-Tantawy išradimas naudoja dirbtinį intelektą ir Žaidimų teoriją (angl. Game theory) tam, kad šviesoforai „kalbėtų“ vienas su kitu.

      Šviesoforai tarpusavyje koordinuoja veiksmus, remdamiesi informacija apie spūsčių padėtį esamu momentu ir parenka geriausią įmanomą sprendimo būdą.

      „Šviesoforai veikia tarsi komanda, kuri stengiasi laimėti žaidimą – visai kaip futbole, kur kiekvienas žaidėjas, turėdamas galimybę mušti įvartį, ją apsvarsto, tačiau tuo pat metu pagalvoja ir apie galimybę kamuolį perduoti komandos draugui“, – savo žaidimą pristato išradėja S. El-Tantawy.

      Išradėjos šviesoforai buvo pastatyti 60-yje Toronto sankryžų. Net ir piko valandomis jie padėjo spūsts sumažinti iki 40 proc., o sugaištą keliaujančiųjų laiką – 26 procentais.

      Šis išradimas S. El-Tantawy pelnė civilinės inžinerijos daktarės laipsnį Toronto universitete, taip pat ir keletą apdovanojimų.

      Eismo spūstys pasaulio ekonomikai kasmet atneša milijardus dolerių nuotolių. Vien Toronte spūsčių žala kasmet vertinama 10 milijardų JAV dolerių.

      Comment


        Kalvarijų - Lukšio g. buvo trijų ciklų šviesoforas:
        1. Kalvarijų g. abiem kryptimis
        2. Kalvarijų g. į miestą ir kairysis posūkis į Lukšio gatvę. (iš Lukšio g- žalia rodyklė)
        3. Iš Lukšio g. abiem Kalvarijų g. kryptimis.
        Neseniai uždraustas kairysis posūkis iš Lukšio g. į Kalvarijų g. Keista, kad jis išvis buvo leidžiamas, kai ten tokia siaura vieta.
        Į ciklo (ne)pasikeitimą būtų galima nekreipti dėmesio, jei ten nebūtų sugdintas eismas į miesto pusę pribraižius "A" juostų. Rytais Kalvarijų g. centro kryptimi užkemšama kairė juosta iki pat Ozo-Kareivių g. sankryžos.
        Pagal viską turėtų būti panaikintas trečias šviesoforo ciklas, galbūt prailginant antrąjį ciklą.

        Comment


          Parašė Romas Rodyti pranešimą
          Kalvarijų - Lukšio g. buvo trijų ciklų šviesoforas:
          1. Kalvarijų g. abiem kryptimis
          2. Kalvarijų g. į miestą ir kairysis posūkis į Lukšio gatvę. (iš Lukšio g- žalia rodyklė)
          3. Iš Lukšio g. abiem Kalvarijų g. kryptimis.
          Neseniai uždraustas kairysis posūkis iš Lukšio g. į Kalvarijų g. Keista, kad jis išvis buvo leidžiamas, kai ten tokia siaura vieta.
          Į ciklo (ne)pasikeitimą būtų galima nekreipti dėmesio, jei ten nebūtų sugdintas eismas į miesto pusę pribraižius "A" juostų. Rytais Kalvarijų g. centro kryptimi užkemšama kairė juosta iki pat Ozo-Kareivių g. sankryžos.
          Pagal viską turėtų būti panaikintas trečias šviesoforo ciklas, galbūt prailginant antrąjį ciklą.
          Ten apskritai iš to posūkio (Kalvarijų g. - Lukšio g.) kyla daugiau problemų, nei jis duoda naudos. Jeigu žiūrint į kelionę nuo Ozo g. - Kalvarijų g. sankryžos iki Lukšio g. - Verkių g. sankryžos, tai racionalesnis (ir greitesnis kelias) važiuoti per Kareivių -> Verkių gatves. Įrengus apsaugotą kairįjį posūkį iš Kalvarijų į Kareivių g. ir padarius pravažiavimą dešiniajam posūkiui iš Kareivių į Verkių g. (vietoje keistos aikštelės visokioms būdelėms), galima būtų drąsiai naikinti tą posūkį į Lukšio g. ir panaikinti "butelio kaklelį" toje vietoje.

          Comment


            Parašė sleader Rodyti pranešimą
            Ten apskritai iš to posūkio (Kalvarijų g. - Lukšio g.) kyla daugiau problemų, nei jis duoda naudos. Jeigu žiūrint į kelionę nuo Ozo g. - Kalvarijų g. sankryžos iki Lukšio g. - Verkių g. sankryžos, tai racionalesnis (ir greitesnis kelias) važiuoti per Kareivių -> Verkių gatves. Įrengus apsaugotą kairįjį posūkį iš Kalvarijų į Kareivių g. ir padarius pravažiavimą dešiniajam posūkiui iš Kareivių į Verkių g. (vietoje keistos aikštelės visokioms būdelėms), galima būtų drąsiai naikinti tą posūkį į Lukšio g. ir panaikinti "butelio kaklelį" toje vietoje.
            Nesutikčiau. Verkių g. pati yra butelio kaklelis, piko metu ji visiškai užsikemša ties lakūnų g., nes nemažai žmonių stengiasi išvengti lukšio g. ir apsaugotas kairysis posūkis vergiai ten padės – sankryža tiesiog per ankšta, reikia daugiau eismo juostų. Ta pati problema su lukšio – kalvarijų g. sankryža. Lukšio g. toje vietoje nerekonstruota, liko tokia pati nuo sovietų laikų. Ji tiesiog nesusidoroja su išaugusiu srautu po Šiaurės miestelio rekonstrukcijos. Bendrajam plane ta atkarpa pažymėta kaip platintina, bet kada tai bus – neaišku. Gal tuomet, kai kitoje gatvės pusėje bus statomas Lidl ar kas ten, bet ir tai neaišku kada bus. Toje vietoje paprasčiausiai reikia išplatinimo iki 2x2 ir leidimo į dešinę sukti dviem juostomis.
            Lietuva visiems.

            Comment


              Parašė Romas Rodyti pranešimą
              Kalvarijų - Lukšio g. buvo trijų ciklų šviesoforas:
              1. Kalvarijų g. abiem kryptimis
              2. Kalvarijų g. į miestą ir kairysis posūkis į Lukšio gatvę. (iš Lukšio g- žalia rodyklė)
              3. Iš Lukšio g. abiem Kalvarijų g. kryptimis.
              Neseniai uždraustas kairysis posūkis iš Lukšio g. į Kalvarijų g. Keista, kad jis išvis buvo leidžiamas, kai ten tokia siaura vieta.
              Į ciklo (ne)pasikeitimą būtų galima nekreipti dėmesio, jei ten nebūtų sugdintas eismas į miesto pusę pribraižius "A" juostų. Rytais Kalvarijų g. centro kryptimi užkemšama kairė juosta iki pat Ozo-Kareivių g. sankryžos.
              Pagal viską turėtų būti panaikintas trečias šviesoforo ciklas, galbūt prailginant antrąjį ciklą.
              Dar papildysiu - kairysis posūkis uždraustas kokie pora (o gal ir trys) mėnesiai, tačiau visada yra norinčių sukti į kairę. Net neįsivaizduoju, kaip kolegas vairuotojus reikia auklėti.

              Comment


                /\ Jei nebūtų perteklinio šviesoforo ciklo, sukančių iš Lukšio gatvės į kairę labai sumažėtų.

                Comment


                  Siūlau diskusiją apie Vilniaus šviesoforus pratęsti čia.

                  Parašė Mettal Rodyti pranešimą
                  Gal ne visai į temą, bet vis tiek parašysiu. Pilaitės pr. ties "Pupa", atrodo, pasitaiko tokie momentai, kai pėstiesiems labai ilgai neužsidega žalia, nors mašinoms jau seniausiai raudona. Bet blogiausiai yra tai, kad mašinoms užsidega žalia, pėstiesiems kokią sekundę-dvi dar dega žalia! Nežinau, kiek tame yra tiesios - pats savo akimis nesu matęs, man tik yra pasakoję. Šiandien reikės ten nuvažiuoti ir pažiūrėti, kaip yra iš tikrųjų.
                  Esu matęs šio šviesoforo veikimą. Jei gali, nufilmuok ir įrašą nusiųsk Vilniaus savivaldybei. Jei nesureaguos, reikia paviešinti.

                  Comment


                    Vis gi čia netikras aliarmas - šiandien tokio reiškinio ten tikrai nepastebėjau. Tik va ilgas laiko tarpas, kol pėstiesiems užsidegs žalia, išliko, todėl minia žmonių jau spėja pereiti gatvę per raudoną, kol užsidega žalia.
                    Viešojo transporto temų rodyklė >>

                    Comment


                      Parašė Mettal Rodyti pranešimą
                      Vis gi čia netikras aliarmas - šiandien tokio reiškinio ten tikrai nepastebėjau. Tik va ilgas laiko tarpas, kol pėstiesiems užsidegs žalia, išliko, todėl minia žmonių jau spėja pereiti gatvę per raudoną, kol užsidega žalia.
                      Gal ir tikras. Aš irgi vieną kartą ten kažką panašaus buvau pastebėjęs. Prieš kokius 3 metus. Gal ne kiekvieną kartą taip būna.

                      Comment


                        Prastovėjau ten bent 6-7 ciklus - nieko panašaus nepastebėjau.
                        Viešojo transporto temų rodyklė >>

                        Comment


                          Ten labai įdomiai būna, jog pėstiesiems dar mirksi žalia, o automobiliams jau įsijungia geltonas šviesoforo signalas (čia kalbant apie kryptį iš miesto centro).

                          Comment


                            Parašė Haiku Rodyti pranešimą
                            Ten labai įdomiai būna, jog pėstiesiems dar mirksi žalia, o automobiliams jau įsijungia geltonas šviesoforo signalas (čia kalbant apie kryptį iš miesto centro).
                            Va va, būtent!

                            Kaune tokia yra Savanorių pr. prie Hyper Maximos kertant Savanorių pr. ties Iki.
                            Paskutinis taisė dsanto; 2014.04.12, 09:18.

                            Comment


                              Tai va aš ir nepastebėjau tokio dalyko... Jokių konfliktinių situacijų, išskyrus per ilgą raudoną signalą abiems srautams, nemačiau. Na, gal dar šiandien pavyks kažką užmatyt.
                              Beje, man labai keistai atrodo tie mygtukai pagal pareikalavimą šitokioje perėjoje, kai ten vaikšto daug žmonių. Kai atvažiuoja autobusas - išvis minios eina.
                              Viešojo transporto temų rodyklė >>

                              Comment


                                Gera naujiena.
                                Lukšio - Kalvarijų g. sankryžoje prieš kelis mėnesius buvo uždraustas posūkis iš Lukšio g. į kairę, bet buvo likęs tą sukimą leidžiantis rudimentinis šviesoforo ciklas (iš Lukšio g. į kairę).
                                Vakar jau atsirado nauji šviesoforai su aiškiai užpaišytomis rodyklėmis tik į dešinę iš Lukšio g. (link Kuro aparatūros sankryžos).

                                Dėl orientacijos įdedu tos paprastos, bet labai sujauktos vietos nuotrauką
                                (fotografuota sekmadienį dienos "A" išvakarėse)


                                Atrodo, panaikintas ir nereikalingas ciklas. Važiuojantiems reikės įprasti pre pasikeitimų
                                Toje sankryžoje važiuojant nuo Ozo-Kareivių g,. link miestų pasikeitė eiliškumas - anksčiau kairę juostą būdavo užkimšę sukantys į kairę; o tiesiai buvo galima važiuoti tik iš nykstančios juostos (ji įsiremia į A juostą). O jei važiuodavai iš antros juostos (nesiprastinančios) juostos, tai tekdavo praleisti "besiprastinančių" srautą iš pirmos juostos. (nors pagal ženklus primenybė esanties antroje juostoje)
                                Šiandien greičiau važiuoti tiesiai buvo galima iš antros juostos. O besiprastinantys pirmojoje nustebę stovėjo ir žiūrėjo į judantį antroje juostoje.

                                Pažiūrėsime, per laiko ten bus sureguliuoti šviesoforo ciklai ir pagerės pralaidumas - bent centro kryptimi
                                Paskutinis taisė Romas; 2014.05.27, 23:03.

                                Comment


                                  Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                  Gera naujiena.
                                  Lukšio - Kalvarijų g. sankryžoje preiš kelas mėnesius buvo uždraustas posūkis iš Lukšio g. į kairę, bet buvo likęs tą sukimą leidžiantis rudimentinis šviesoforo ciklas (iš Lukšio g. į kairę).
                                  Vakar jau atsirado nauji šviesoforai su aiškiai užpaišytomis rodyklėmis tik į dešinę iš Lukšio g. (link Kuro aparatūros sankryžos).
                                  Turiu jausmą, kad mano pastangos pokytį paspartino, nes kaip tik rašiau laiškelį savivaldybei Ten amžiais būdavo užsigrūdimas išvažiuojant iš lukšio g., jei koks sugalvoja į kairę sukti. Ir šiaip naglai kišdavo snapą per žalią rodyklę; o kalvarijų g. buvo be reikalo stabdomas eismas prie šviesoforo. Va pokyčio įrodymas:

                                  Rašykit laiškus ir būsit išgirsti

                                  Comment


                                    Parašė Rijikas Rodyti pranešimą
                                    Turiu jausmą, kad mano pastangos pokytį paspartino, nes kaip tik rašiau laiškelį savivaldybei Ten amžiais būdavo užsigrūdimas išvažiuojant iš lukšio g., jei koks sugalvoja į kairę sukti. Ir šiaip naglai kišdavo snapą per žalią rodyklę; o kalvarijų g. buvo be reikalo stabdomas eismas prie šviesoforo. Va pokyčio įrodymas:
                                    Atvaizdas

                                    Rašykit laiškus ir būsit išgirsti
                                    Tačiau ir šis pasikeitimas neilgam, nes neužilgo bus platinamos sankryžos prieigos ir iš visų pusių atsiras po atskirą juostą kairiems posūkiams.

                                    Comment


                                      Parašė Rijikas Rodyti pranešimą
                                      Turiu jausmą, kad mano pastangos pokytį paspartino, nes kaip tik rašiau laiškelį savivaldybei Ten amžiais būdavo užsigrūdimas išvažiuojant iš lukšio g., jei koks sugalvoja į kairę sukti.
                                      Kas gali garantuoti, kad ir dabar nebus vairuotojų, kurie nematys ženklo ir toliau norės sukti į kairę?

                                      Comment


                                        Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
                                        Tačiau ir šis pasikeitimas neilgam, nes neužilgo bus platinamos sankryžos prieigos ir iš visų pusių atsiras po atskirą juostą kairiems posūkiams.
                                        Šiaip keista, kad tokia užsikemšanti vieta, t.y. lukšio, kalvarijų ir verkių g. kvartalėlis jau yra ilgus metus netvarkomas, nors nauda būtų milžiniška. Tai tikiuosi, kad ir nedideli pokyčiai prives prie geresnių rezultatų. Pvz kur viešasis transportas į šiaurės miestelį nuo kalvarijų g. pusės?
                                        Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                        Kas gali garantuoti, kad ir dabar nebus vairuotojų, kurie nematys ženklo ir toliau norės sukti į kairę?
                                        Na matai, kai kabo neįspūdingas mėlynas ženklas, tai 50% ir nemato (arba nenori matyti) pasikeitimų. Bet kai dar šviesoforo signaluose nurodyta eismo kryptis, tai suklysti gali 0,1%. Nors gali pabandyti - ot vožteltų koks 1G autobusas nuo santariškių pusės...

                                        Comment


                                          Parašė Rijikas Rodyti pranešimą
                                          Turiu jausmą, kad mano pastangos pokytį paspartino, nes kaip tik rašiau laiškelį savivaldybei Ten amžiais būdavo užsigrūdimas išvažiuojant iš lukšio g., jei koks sugalvoja į kairę sukti. Ir šiaip naglai kišdavo snapą per žalią rodyklę; o kalvarijų g. buvo be reikalo stabdomas eismas prie šviesoforo. Va pokyčio įrodymas:
                                          Atvaizdas

                                          Rašykit laiškus ir būsit išgirsti
                                          Iš foto matau apsaugotą dešinįjį posūkį su naujomis vokiško tipo ryškiomis rodyklėmis. Ar dešinėje nėra pėsčiųjų perėjos?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X