Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Diskusijos apie KET reikalavimus dviratininkams

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Maalinauskas
    replied
    Taip, leidžiama važiuoti jei šaligatvis nepravažiuojamas (duobėtas ar pan.). Bet aš reguliariai matau džigitų Antakalnio ar Žirmūnų gatvėse, kur ne tik kad su pėsčiųjų takais viskas gerai, bet ir kartais nauji dviračių takai būna. Suprantama, kad dideliu greičiu važiuojant gatve važiuoti patogiau, bet tai klasikinis atvejis kai laikomasi KET tol, kol apsimoka. Nors man gal su mašina patogu kamštį šaligatviu apvažiuoti, bet juk to netoleruojame, tiesa? Taisyklės turi galioti visoms transporto priemonėms, nedarant lygesnių už lygius. O jeigu jos dėl kokių nors priežasčių neatitinka realybės, tai reikia inicijuoti jų peržiūrėjimą, o ne ignoruoti.

    Click image for larger version

Name:	image_2025-07-30_123915063.png
Views:	149
Size:	34,1 kB
ID:	2213019

    Komentuoti:


  • transpondster
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
    faktiškai kasdien matau sportinius dviračius važiuojančius gatvėmis, nors KET aiškiai įvardija, kad to daryti negalima, jeigu yra dviračių ar pėsčiųjų takas.
    o pasikeitė taisyklės? nes ankščiau galmėjo visvien keliu važiuot jei takas prastas,o tokių tikrai yra.

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Parašė goolfietis Rodyti pranešimą

    Bet būtent taip ir yra: mašinoms irgi beveik nebėra kontrolės, išskyrus stacionarius matuoklius ir trikojus. Būtent todėl statistika ir blogėja. Mašinų amžius jaunėja, dauguma važinėja su Waze, žino kur radarai, o ir reidai būna momentaliai pažymimi. O sulaukti, kad policija susistabdytų netvarkingai važiuojantį tiesiog šiaip, eisme - be šansų. Jų per mažai yra, jei užsiims "menkaverčių" pažeidimų forminimu, nebebus kam reaguoti į A kategorijos įvykius...
    Net jei tą ką sakote būtų tiesa (o statistika to nepatvirtina, kiek dabar žiūriu, nuo 2011 iki 2024 žuvusių Lietuvos keliuose sumažėjo nuo 296 iki 120, t.y. beveik 60 proc), mašinų kontrolė yra visa galva aukštesnė nei dviratininkų, nes galima nufilmuoti ir nubausti vėliau. O dviratininkas net šioje drastiškoje ir tikrai pavojingoje situacijoje (kur nufilmuotas vairuotojas greičiausiai iš karto netektų teisių) net nebus identifikuotas.

    P.S. Policijos sustabdytą netvarkingai važiavusį automobilį paskutinį kartą mačiau vakar, Antakalnio gatvėje. Prieš tai - sekmadienį, autostradoje A1. Taigi stabdo ir tikrina.
    P.P.S. Kad žino kur radarai yra kaip tik gerai, nes jų pagrindinė funkcija yra ne nubausti, o priversti sumažinti greitį pavojinguose ruožuose.

    Komentuoti:


  • goolfietis
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
    Būtent: transporto priemonė nekeičia žmogaus charakterio. Jei marozas, tai išliks tokiu ar su dviračiu, ar net pėsčias. Bet prie to dar prisideda nebaudžiamumo faktorius, kai nėra kontrolės, tai gali daryti faktiškai ką nori. Ir čia žinoma, ne pati transporto priemonė kalta o policija ir VMS: jeigu mašinoms nebūtų kontrolės, galvojate jos kitaip važinėtų?
    Bet būtent taip ir yra: mašinoms irgi beveik nebėra kontrolės, išskyrus stacionarius matuoklius ir trikojus. Būtent todėl statistika ir blogėja. Mašinų amžius jaunėja, dauguma važinėja su Waze, žino kur radarai, o ir reidai būna momentaliai pažymimi. O sulaukti, kad policija susistabdytų netvarkingai važiuojantį tiesiog šiaip, eisme - be šansų. Jų per mažai yra, jei užsiims "menkaverčių" pažeidimų forminimu, nebebus kam reaguoti į A kategorijos įvykius...

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Dauguma gatvės dviratininkų normalūs, bet savižudžių tikrai pasitaiko. Pernai pora kartų irgi buvo išlindę į priešpriešinę kaip tam fūristui, tik niekas nenufilmavo. Bent sužinai kad ABS veikia

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Būtent: transporto priemonė nekeičia žmogaus charakterio. Jei marozas, tai išliks tokiu ar su dviračiu, ar net pėsčias. Bet prie to dar prisideda nebaudžiamumo faktorius, kai nėra kontrolės, tai gali daryti faktiškai ką nori. Ir čia žinoma, ne pati transporto priemonė kalta o policija ir VMS: jeigu mašinoms nebūtų kontrolės, galvojate jos kitaip važinėtų?

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
    Todėl žmonės jų ir nemėgsta, nes pavojingi (laikosi KET tol, kol jiems tai patogu) ir dažnai dar susireikšminę, jokios kritikos nepriima.
    Ir čia kaip pats vasaromis tik dviračiu važinėjantis kalbu.
    Kelis kartus yra tekę susidurti su tokia situacija net patiems dviračiais važiuojant raudonu dviračiu taku, kad neva tam dviratininkui su brangia spalvota apranga trukdom, nes vaikas per lėtai mina ir reiktų jam važiuoti šalia pėsčiųjų taku, turbūt bandė kokį asmeninį rekordą Stravoje gerinti. Žodžiu pilna ir dviratininkų agresyvių kaip ir BMW vairuotojų.

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Deja, ne jis vienas toks - užtenka penktadienio vakarą išvažiuoti į miestą kad prisižiūrėti, kaip tokie išgėrę namo iš barų grįžinėja. Ir šiaip, pripažinkime, dažnai jiems jokios taisyklės negalioja - pvz, faktiškai kasdien matau sportinius dviračius važiuojančius gatvėmis, nors KET aiškiai įvardija, kad to daryti negalima, jeigu yra dviračių ar pėsčiųjų takas. Tiesiog kontrolės nebuvimas skatina nebaudžiamumą (numerių neturi, tai net jei nufilmuosi, ką tu jam padarysi). Pažįstamam toks vienas iššoko po ratais, apgadino bamperį ir nelaukdamas policijos nudūmė per kiemus, palikdamas finansinį nuostolį. Todėl žmonės jų ir nemėgsta, nes pavojingi (laikosi KET tol, kol jiems tai patogu) ir dažnai dar susireikšminę, jokios kritikos nepriima.
    Ir čia kaip pats vasaromis tik dviračiu važinėjantis kalbu.
    Paskutinis taisė Maalinauskas; 2025.07.30, 08:18.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
    Jei vietoje dviračio būtų automobilis, FB bendruomenė vemtų "filmuotojas kaltas", "kaziolas operatorius" ir t.t.
    Zoologijos sodo faunos nuomonė čia tie kur baudas renka ir valdžią kaltina.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Jei vietoje dviračio būtų automobilis, FB bendruomenė vemtų "filmuotojas kaltas", "kaziolas operatorius" ir t.t.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Šitiems jokios taisyklės nepadės

    Diena.lt 2025.07.29
    Stingdanti vilkiko ir dviratininko akistata: tik per stebuklą neatsirado vainikų ir žvakių
    Socialiniame tinkle paplito kvapą gniaužiantis vaizdo įrašas – jaunas dviratininkas kelyje išniro tiesiai prieš didžiulį krovinį gabenusį vilkiką. Jei ne greita vairuotojo reakcija, toks pasivažinėjimas dviratininkui galėjo virsti paskutine kelione žemėje

    https://kauno.diena.lt/naujienos/kla...zvakiu-1713140

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
    bijo gal kad kažkas pagalvojęs kad nusuktas ženklas, atsuks į važiuojamąją dalį?
    Kaune jau senokai tokie atsiradę prieš Šilainių turbožiedą ir Kleboniškio-autostrados sankryžą.

    Tiesą sakant, nematau problemos dėl tos papildomos lentelės. Pats ženklas Duoti kelią su dviračio lentele nebūtinai turi būti didelis (0 arba 1 dydis), tik svarbu lengvai pastebimas iš bent jau 5-10 metrų atstumo.
    Paskutinis taisė PoDV; 2022.08.19, 13:33.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    bijo gal kad kažkas pagalvojęs kad nusuktas ženklas, atsuks į važiuojamąją dalį?

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Keista, kad išvis panaudojo ženklus, kur net tako nėra. Pavienių pervažų pilna mieste, bet niekur ženklų daugiau nemačiau. Dar pastebėjimas, kad Nyderlanduose (iš kur bando imti pavyzdį Vilnius), niekur nemačiau naudojant papildomą lentelę dviratininkams:

    Click image for larger version

Name:	maxresdefault.jpg
Views:	493
Size:	150,9 kB
ID:	1986215

    Komentuoti:


  • MikasRidikas
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    DViratininkai kaip ir visi kiti eismo dalyviai turi žinoti ir laikytis KET.
    Parašė Nitro Rodyti pranešimą
    Esminių KET taisyklių ir pagrindinių ženklų reikšmių moko dar darželyje.
    O jūs tikrai jaučiate pareigą pakartotinai kitais žodžiais parašyti tai, ką dondc vienu komentaru aukščiau parašė aiškiai ir su nuorodomis?

    Komentuoti:


  • Nitro
    replied
    Esminių KET taisyklių ir pagrindinių ženklų reikšmių moko dar darželyje.

    Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimą
    Man tai įdomiau, kodėl apskritai dviratininkas turėtų žinoti, ką reiškia kažkoks baltas su raudonu apvadu trikampis?

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimą
    Man tai įdomiau, kodėl apskritai dviratininkas turėtų žinoti, ką reiškia kažkoks baltas su raudonu apvadu trikampis?
    DViratininkai kaip ir visi kiti eismo dalyviai turi žinoti ir laikytis KET.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Tiesiog tokie įstatymai, kai palieki įsčias ir išriedi ant šaligatvio savo vežimėlije, tu jau:
    2. Eismo dalyvis - asmuo, dalyvaujantis kelių eisme (transporto priemonės vairuotojas, pėsčiasis, keleivis, gyvulių varovas, raitelis, važnyčiotojas, asmenys, dirbantys kelyje).
    https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...0&category=TAP
    5. Eismo dalyviai privalo išmanyti Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, mokėti Taisykles [KET] ir jų laikytis.
    https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...AIS.203613/asr
    Paskutinis taisė dondc; 2022.08.18, 11:52.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimą
    Man tai įdomiau, kodėl apskritai dviratininkas turėtų žinoti, ką reiškia kažkoks baltas su raudonu apvadu trikampis?
    Gal kad liktų gyvas? Nes taip ir kur nors užmiestyje aklai varys į pagrindinį kelią iš šalutinio, jei nežinos, ką reiškia trikampis.

    Komentuoti:


  • MikasRidikas
    replied
    Parašė dondc Rodyti pranešimą
    Kampas toks, kad atvažiavus pervaža tie ženklai nematomi.
    Man tai įdomiau, kodėl apskritai dviratininkas turėtų žinoti, ką reiškia kažkoks baltas su raudonu apvadu trikampis?

    Komentuoti:

Working...
X