Vyriausybė – už leidimą dviratininkams važiuoti per perėjas
Vyriausybė pasisako už leidimą dviratininkams važiuoti per perėjas, nors susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius argumentuodamas pėsčiųjų saugumu siūlė iniciatyvą atmesti.
Ministrų kabinetas trečiadienį pritarė Seime registruotam Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo projektui, pagal kurį dviračio, motorinio dviračio vairuotojui galima kirsti važiuojamąją kelio dalį. Gavęs Vyriausybės išvadą, toliau projektą svarstys ir dėl jo balsuos Seimas.
„Ministerijos pozicija nesikeičia – mes nepritariame įstatymo projektui, kuriuo siūloma leisti dviratininkams kirsti važiuojamąją dalį važiuojant pėsčiųjų perėjomis“, – prieš siūlomą reguliavimą pasisakė susisiekimo ministras J. Narkevičius.
Jis tvirtino, kad „pėsčiųjų perėja yra išskirtinai pėstiesiems numatytas eismo organizavimo elementas, pėstieji turi jaustis pėsčiųjų perėjoje saugūs ir tą jų saugumą turi užtikrinti teisės aktų leidėjai“.
J. Narkevičius rėmėsi statistika, kad 2017 metais pėsčiųjų perėjose įvyko 27 susidūrimai, kuriuose dalyvavo dviratininkai, vienas žmogus žuvo, 2018 metais – 25 susidūrimai, 2019 metais – 37 susidūrimai.
Premjeras Saulius Skvernelis teigė, kad bus kaip tik priešingai – priėmus pataisas dviračių eismas pėsčiųjų perėjose bus sureguliuotas ir nelaimingų atsitikimų sumažės.
„Teikiant įstatymo projektą galbūt kaip tik bus mažiau tų eismo įvykių, apie kuriuos jūs kalbėjote, nes pagal įstatymo iniciatorių siūlymus važiuodamas nereguliuojama pėsčiųjų perėja dviratininkas privalo sustoti prieš įvažiuodamas į pėsčiųjų perėją, praleisti važiuojamąja dalimi važiuojamas transporto priemones, pradėti važiuoti tik įsitikinus, kad jo veiksmai neprivers kitų eismo dalyvių keisti judėjimo krypties ar greičio“, – kalbėjo premjeras.
Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika tvirtino, kad Aplinkos ministerija irgi remia pataisas, nes jos pozicija yra „skatinti dviračių eismą ir kuo daugiau žmonių kad naudotųsi dviračiais“. „Mūsų visų bendras tikslas, kad dviratininkai jaustųsi saugūs“, – sakė K. Mažeika.
Grupės skirtingoms frakcijoms priklausančių Seimo narių teikiamas projektas leidžia dviračio, motorinio dviračio vairuotojui galima kirsti važiuojamąją kelio dalį tiek reguliuojama, tiek nereguliuojama pėsčiųjų perėja važiuojant dviračiu, motoriniu dviračiu.
Privažiavęs nereguliuojamą pėsčiųjų perėją dviračio, motorinio dviračio vairuotojas privalėtų sustoti, praleisti važiuojamąja kelio dalimi važiuojančias transporto priemones, pradėti važiuoti tik įsitikinęs, ar jo veiksmai neprivers kitus eismo dalyvius keisti judėjimo kryptį bei greitį.
Na tai tada reikia sustot, nulipt nuo dviračio ir patraukti. Dar atsirado nauja mada - statyt ant dviračių takų, maždaug paspirkutas, dviračių takas, viskas logiška... O apie Rygą gan įdomu, nežinojau, visiškai tragiškas sprendimas, bet manau neilgai taip bus, greit uždraus.
Dar nemačiau priparkuoto ant dviračių tako, bet ant šaligatvių būna mėtos, nors teko girdėti, jog kartais būna kaltas stipresnis vėjas nuverčia prieš tai tvarkingai stovėjusį paspirtuką Dėl Rygos tai nemanau, kad kažką uždraustų, nemažai gyventojų savo dvirates transporto priemones laiko ant šaligatvių jau nuo seno. Čia labiau problema, jog pastatyta netvarkingai ir trukdo pėstiesiems, panašiai kaip ir su Vilniaus paspirtukais. Vilniuje irgi lengvai neuždrausi, nes paspirtukai prilyginti dviračiams, o absoliuti dauguma dviračių stovų yra įrengti ant šaligatvio, o ir draudimas mažai gelbės (nebent tuomet apskritai visa paslauga būtų nutraukta dėl nepatogumų), nes paspirtukus dažniausiai netvarkingai palieka patys žmonės.
Na juos bent jau lengva patraukti jeigu labai trukdo. Latvijoje tuo tarpu leidžiama parkuoti motociklus ir motorolerius ant šaligatvių ir dabar Rygoje atsirado elektrinių mopedų nuoma (kuri gali pasiekti ir Vilnių) ir problema šiek tiek rimtesnė
Na tai tada reikia sustot, nulipt nuo dviračio ir patraukti. Dar atsirado nauja mada - statyt ant dviračių takų, maždaug paspirkutas, dviračių takas, viskas logiška... O apie Rygą gan įdomu, nežinojau, visiškai tragiškas sprendimas, bet manau neilgai taip bus, greit uždraus.
Tas ženklinimas, kai vienur dviratininkai turi nulipti, o kitur gali nenulipti, tik įneša papildomos painiavos. Turėtų būti akcentuojamas sustojimas prie perėjos ir įsitikinimas, ar praleidžia, o ne nulipimas, kurį labiausiai gina niekada nevažiavę dviračiu. Koks skirtumas vairuotojui, koks tas ženklinimas, jei dviratininkas vis tiek įlekia? Jokio.
Dvi lygiagrečios linijos, sudarytos iš stačiakampių, žymi pėsčiųjų perėją, kurioje eismas reguliuojamas šviesoforu (KET 3 pr. I d. 1.13.3. p.). Tokioje vietoje kirsti važiuojamąją dalį vairuotjant dviratį - draudžiama, privaloma nulipti ir jį persivesti.
Dvi lygiagrečios linijos, sudarytos iš kvadratų, žymi vietą, kur dviračių takas, dviračių juosta kerta važiuojamąją dalį, arba žymi dviračių juostos dalį važiuojamojoje dalyje (KET 3 pr. I d. 1.14. p.). Tokioje vietoje, galite dviračiu kirsti važiuojamąją dalį nenulipdami nuo jo.
Kaunas akivaizdžiai į priekį nusimatęs, kad dviračiams bus galima važiuoti per perėjas, nes beveik niekur nėra dviračių perėjos horizontalaus ženklinimo, legaliai visur turi nusilipti, kas arba atmuša norą važinėti dviračiu iš vis, arba turi įprasti kirsti perėjas nelegaliai (nors vairuotojai įvairūs, nuo nepakančių iki tolerantiškų).
Vyrauja tokia situacija, kad uždėti dviračių takų ženklai abipus perėjos, bet dviračių ženklinimo perėjoje nėra. Netgi Nuokalnės g. dviračių tako projekte, jei tai ne spausdinimo klaida, uždėti tik zebrai per perėjas, jokio ženklinimo dviračiams.
Aš asmeniškai pritariu vokiškam variantui važiavimui per perėjas. Niekas tavęs nebaudžia važiuojančio su dviračiu per perėjas, bet kitos TP tavęs su dviračiu nepraleidžia, nebent tik iš tolerancijos
Toje perėjoje leidžiama važiuoti, tai nežinau kokie gali būti priekaištai paspirtuku važiavusiam vyrui...
Paspirtukininkai, dviratininkai užsidirbę tokia pat reputaciją kaip BMW vairuotojai - nachalai, nesilaikantys jokių taisyklių ir važiuojantys kaip jiems geriau. Ir visada teisūs (nes matyt jaučiasi atliekantys misiją - gelbėja planetą).
Čia apie tą išimtį, kai takas duobėtas? Ar visai panaikino reikalavimą? Nes jei dėl duobėtumo, tai kaip minėjau net ir lygus dviračių takas ne visada tinkamas plentininkams ir tuo pačiu jų buvimas jame nebūtinai bus saugiausias įmanomas sprendimas VISIEMS eismo dalyviams.
Tai jei kelias duobėtas ir vairuotojui nepatinka, jis gali važiuoti dviračių taku ?
Čia apie tą išimtį, kai takas duobėtas? Ar visai panaikino reikalavimą? Nes jei dėl duobėtumo, tai kaip minėjau net ir lygus dviračių takas ne visada tinkamas plentininkams ir tuo pačiu jų buvimas jame nebūtinai bus saugiausias įmanomas sprendimas VISIEMS eismo dalyviams.
Aptakiau parašyta. Kai netinkamas naudoti ar kažkas tokio. Tai Molėtų plente galima legaliai važiuoti ne dvirtakiu
Kurio taisyklių netobulumo? Kad būtų būtina važiuoti dvirtakiu jei toks šalia yra? Tik neseniai šitą panaikino
Čia apie tą išimtį, kai takas duobėtas? Ar visai panaikino reikalavimą? Nes jei dėl duobėtumo, tai kaip minėjau net ir lygus dviračių takas ne visada tinkamas plentininkams ir tuo pačiu jų buvimas jame nebūtinai bus saugiausias įmanomas sprendimas VISIEMS eismo dalyviams.
Supratau, na vis tiek tuomet išlieka problema tarp dviratininkų ir tuo pačiu automobilių vairuotojams sukant į dešinę daug sunkiau pamatyti dideliu greičiu važiuojančius plentininkus. Principingai KET besilaikantiems ir besipiktinantiems anksčiau ar vėliau teks susitaikyti, jog užfiksuotas "pažeidimas" yra jau nebe infrastruktūros problema, o taisyklių netobulumo, kuris su laiku bus ištaisytas.
Kurio taisyklių netobulumo? Kad būtų būtina važiuoti dvirtakiu jei toks šalia yra? Tik neseniai šitą panaikino
Ten gudriau padaryta Šaligatvis slepiasi už krūmų, o dviračių taką ir važiuojamą dalį skiria techninis šaligatvis.
Supratau, na vis tiek tuomet išlieka problema tarp dviratininkų ir tuo pačiu automobilių vairuotojams sukant į dešinę daug sunkiau pamatyti dideliu greičiu važiuojančius plentininkus. Principingai KET besilaikantiems ir besipiktinantiems anksčiau ar vėliau teks susitaikyti, jog užfiksuotas "pažeidimas" yra jau nebe infrastruktūros problema, o taisyklių netobulumo, kuris su laiku bus ištaisytas.
Turint pinigų jau dabar galima tiesiog įsigyti 3 klasės road ebike ir susitvarkius dokumentus legaliai važinėti gatvėmis nepriklausomai nuo to ar yra dviračių takas ar ne. Išsijungus assistą papildoma masė tik į naudą bus treniruočių metu Net dėl atšvaitinės liemenės nebegalės prisiknisti, nes techniškai ir teisiškai važiuosi mopedu.
O tai ką su jumis daryt, jeigu ir toliau važinėjate gatvėmis, nors šalia (iš abiejų pusių!) yra puikiausi dviračių takai, į kuriuos sukišti milijonai, kad tokius kaip jūs iš gatvių išrankioti.
Pats fotkinau, Kaunas, Veiverių g.
Veiverių g. dviračių takai daro vingius ties kiekviena stotele. Jei būtų tiesus kaip styga ir nebūtų naudojami kalneliai ir net bordiūrai ties įvažomis, būtų padarytas vienpusis eismas kiekvienai pusei, tai turbūt ir sportininkai naudotų tą taką, nes pati Veiverių g. yra tiesi kaip Savanorių pr. Kaune. Neveltui S. Peterburgo-Varšuvos trakto dalis.
O tai ką su jumis daryt, jeigu ir toliau važinėjate gatvėmis, nors šalia (iš abiejų pusių!) yra puikiausi dviračių takai, į kuriuos sukišti milijonai, kad tokius kaip jūs iš gatvių išrankioti.
Pats fotkinau, Kaunas, Veiverių g.
Tai čia sportininkai su plentiniais dviračiais Tokiais greičiais kokiais jie laksto turbūt apskritai draudžiama važiuoti dviračių taku (bent jau elektriniu dviračiu kuris važiuoja greičiau nei 25kmph draudžiama važiuoti). Ant dviračių tako jie keltų didelį pavojų ne tik casual dviratininkams bet ir pėstiesiems dėl tokio šaunaus šaligatvio kaip matome nuotraukoje.
Supraskit, jog dviračių takas ne tam įrengtas, kad dviratininkai nesipainiotų automobiliams ant kelio, o tam kad būtų saugi ir patogi alternatyva paprastiems žmonėms naudoti dviratį kaip susisiekimo priemonę.
P.S. o su kuo fotografavote? Tikiuosi su vaizdo registratoriumi, nes iš pozicijos panašu, jog sedėjote vairuotojo vietoje.
Važiuojant su dviračiu gatvėmis esu net ir tikslingai harrasintas automobilių vairuotojų.
O tai ką su jumis daryt, jeigu ir toliau važinėjate gatvėmis, nors šalia (iš abiejų pusių!) yra puikiausi dviračių takai, į kuriuos sukišti milijonai, kad tokius kaip jūs iš gatvių išrankioti.
Pats fotkinau, Kaunas, Veiverių g.
Komentuoti: