Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Diskusijos apie KET reikalavimus dviratininkams

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Maalinauskas
    replied
    O kodėl negali drono laiku aptikti/surasti? Nes visos valstybinės įstaigos bekiaušės ir nenori judinti užpakalio be didelės būtinybės. Bet mano pointas yra tame, kad mašinas nors kažkiek kontroliuoja (nebūtinai patruliuodami, tai bent jau reaguodami į nufilmuotą medžiagą), dviratininkai (arba dar blogiau, paspirtukininkai) iš viso išdarinėja ką nori.

    Dėl statistikos reikėtų vis dėl to žiūrėti ilgesnį laikotarpį. Štai pavyzdžiui, iš LR Susisiekimo ministerijos puslapio, aiškiai matosi pagal visas grafas (apart vienus anomalinius 2023-ius metus, bet apie juos jie atskirai tekstu aiškina) sumažėjimas. Ir tai logiška, nes diegiamos saugumo priemonės (salelės, žiedai vietoje sankryžų mažuose miesteliuose, vidutinio greičio matuokliai), kas avarijų skaičiaus gal ir nesumažina, bet sumažina jų pasekmes.

    Click image for larger version

Name:	image_2025-07-30_133114520.png
Views:	125
Size:	125,5 kB
ID:	2213034
    Šaltinis čia: https://sumin.lrv.lt/lt/naujienos/ei...imti-issukiai/

    Komentuoti:


  • goolfietis
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

    Net jei tą ką sakote būtų tiesa (o statistika to nepatvirtina, kiek dabar žiūriu, nuo 2011 iki 2024 žuvusių Lietuvos keliuose sumažėjo nuo 296 iki 120, t.y. beveik 60 proc), mašinų kontrolė yra visa galva aukštesnė nei dviratininkų, nes galima nufilmuoti ir nubausti vėliau. O dviratininkas net šioje drastiškoje ir tikrai pavojingoje situacijoje (kur nufilmuotas vairuotojas greičiausiai iš karto netektų teisių) net nebus identifikuotas.

    P.S. Policijos sustabdytą netvarkingai važiavusį automobilį paskutinį kartą mačiau vakar, Antakalnio gatvėje. Prieš tai - sekmadienį, autostradoje A1. Taigi stabdo ir tikrina.
    P.P.S. Kad žino kur radarai yra kaip tik gerai, nes jų pagrindinė funkcija yra ne nubausti, o priversti sumažinti greitį pavojinguose ruožuose.
    Dėl statistikos turėjau omeny šitai (https://tka.lt/katalogas/eismo-ivyki...tika-lietuvoje):
    Įskaitinių eismo įvykių duomenys
    eismo įvykių skaičius žuvusiųjų skaičius sužeistųjų skaičius
    2025 m. sausio 1 d. – liepos 27 d. * 1588 69 1874
    2024 m. sausio 1 d. – liepos 27 d. 1489 59 1675
    pokytis lyginant su 2024 m. 
    skirtumas +99 +10 +199
    (%) (+6,6%) (+16,9%) (+11,9%)
    Kad dviratininkus žymiai sunkiau nubausti nei automobilių vairuotojus, pritariu 100%. Bet vėlgi, tą galima padaryti tik būnant gatvėse ir aktyviai kontroliuojant, baudžiant.

    Esu matęs, kai A5 ties nusukimą į Raudondvario plentą (Kaune, važiuojant link A1), policijos ekipažas tiesiog sustojo prie stovinčio pirmoje juostoje ir bandančio užlysti prieš visus stovinčius ten, palaukė, kol tas PER IŠTISINĘ liniją įlindo į lėtėjimo juostą, ir toliau ramiausiai nuvažiavo. Toje vietoje dažnokai avarijos įvyksta per tokius įlindėjus, apie kamščius jau nešneku.

    Prikabinu situacijos paveiksliuką. Policijos ekipažas stovėjo ten, kur tas pilkas universalas. Mudakas, kuris lindo per ištisinę - tiesiai prieš juos.

    p.s. vairavau vienas, eismas buvo intensyvus, nebespėjau paskambinti 112 ir paklausti kodėl policija niekaip nereagavo.
    p.p.s. Toje vietoje tokie dalykai vyksta beveik kasdien. Kodėl policija negali prevenciškai, bent jau įspėjimų padalinti?
    Attached Files
    Paskutinis taisė digital; 2025.07.30, 16:15. Priežastis: pataisyta lentelė

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Atsiprašau, pasigūglinau ir tikrai, ne taip interpretavau taisykles. Atsiimu savo pastabą dėl Antakalnio gatvės, bet to ko norėjau pasakyti bendrai tai nekeičia - kai nėra kontrolės, taisyklės būna pažeidinėjamos į kairę ir į dešinę. Paprastas žmogiškas (nors ir nepagirtinas) elgesys.

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    IMHO šaligatvis ir yra pėsčiųjų takas. Ar ne?

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
    Dviračių takas yra Žirmūnų gatvėje, Antakalnio gatvėje yra normalus šaligatvis. Todėl ir rašau "bet ir kartais nauji dviračių takai".
    Šiaip Antakalnio gatvėje yra viena trumpa dviračių tako atkarpa, bet ten tikrai labai duobėta, ten pretenzijų niekam neturiu: https://maps.app.goo.gl/nirzrZrVLk8WPeEt9
    Gatve negali minti jei yra dviračių arba dviračių-pėsčiųjų takas. Jei tik šaligatvis, gatvė yra teisinga vieta. Šaligatviu galima tik iš bėdos ir tada turi pėsčiuosius apvažinėt ėjimo greičiu, kas yra teisinga jų atžvilgiu. Tai Antakalnio gatvėje minti gatve galima.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Žirmūnų gatvės ir neminėjau. Klausimas, kodėl Antakalnio gatvėje važiuojantys dviratininkai yra džigitai? Ką jie pažeidžia?

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Dviračių takas yra Žirmūnų gatvėje, Antakalnio gatvėje yra normalus šaligatvis. Todėl ir rašau "bet ir kartais nauji dviračių takai".
    Šiaip Antakalnio gatvėje yra viena trumpa dviračių tako atkarpa, bet ten tikrai labai duobėta, ten pretenzijų niekam neturiu: https://maps.app.goo.gl/nirzrZrVLk8WPeEt9

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    kur Antakalnio gatvėje yra dviračių takai?

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Taip, leidžiama važiuoti jei šaligatvis nepravažiuojamas (duobėtas ar pan.). Bet aš reguliariai matau džigitų Antakalnio ar Žirmūnų gatvėse, kur ne tik kad su pėsčiųjų takais viskas gerai, bet ir kartais nauji dviračių takai būna. Suprantama, kad dideliu greičiu važiuojant gatve važiuoti patogiau, bet tai klasikinis atvejis kai laikomasi KET tol, kol apsimoka. Nors man gal su mašina patogu kamštį šaligatviu apvažiuoti, bet juk to netoleruojame, tiesa? Taisyklės turi galioti visoms transporto priemonėms, nedarant lygesnių už lygius. O jeigu jos dėl kokių nors priežasčių neatitinka realybės, tai reikia inicijuoti jų peržiūrėjimą, o ne ignoruoti.

    Click image for larger version

Name:	image_2025-07-30_123915063.png
Views:	110
Size:	34,1 kB
ID:	2213019

    Komentuoti:


  • transpondster
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
    faktiškai kasdien matau sportinius dviračius važiuojančius gatvėmis, nors KET aiškiai įvardija, kad to daryti negalima, jeigu yra dviračių ar pėsčiųjų takas.
    o pasikeitė taisyklės? nes ankščiau galmėjo visvien keliu važiuot jei takas prastas,o tokių tikrai yra.

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Parašė goolfietis Rodyti pranešimą

    Bet būtent taip ir yra: mašinoms irgi beveik nebėra kontrolės, išskyrus stacionarius matuoklius ir trikojus. Būtent todėl statistika ir blogėja. Mašinų amžius jaunėja, dauguma važinėja su Waze, žino kur radarai, o ir reidai būna momentaliai pažymimi. O sulaukti, kad policija susistabdytų netvarkingai važiuojantį tiesiog šiaip, eisme - be šansų. Jų per mažai yra, jei užsiims "menkaverčių" pažeidimų forminimu, nebebus kam reaguoti į A kategorijos įvykius...
    Net jei tą ką sakote būtų tiesa (o statistika to nepatvirtina, kiek dabar žiūriu, nuo 2011 iki 2024 žuvusių Lietuvos keliuose sumažėjo nuo 296 iki 120, t.y. beveik 60 proc), mašinų kontrolė yra visa galva aukštesnė nei dviratininkų, nes galima nufilmuoti ir nubausti vėliau. O dviratininkas net šioje drastiškoje ir tikrai pavojingoje situacijoje (kur nufilmuotas vairuotojas greičiausiai iš karto netektų teisių) net nebus identifikuotas.

    P.S. Policijos sustabdytą netvarkingai važiavusį automobilį paskutinį kartą mačiau vakar, Antakalnio gatvėje. Prieš tai - sekmadienį, autostradoje A1. Taigi stabdo ir tikrina.
    P.P.S. Kad žino kur radarai yra kaip tik gerai, nes jų pagrindinė funkcija yra ne nubausti, o priversti sumažinti greitį pavojinguose ruožuose.

    Komentuoti:


  • goolfietis
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
    Būtent: transporto priemonė nekeičia žmogaus charakterio. Jei marozas, tai išliks tokiu ar su dviračiu, ar net pėsčias. Bet prie to dar prisideda nebaudžiamumo faktorius, kai nėra kontrolės, tai gali daryti faktiškai ką nori. Ir čia žinoma, ne pati transporto priemonė kalta o policija ir VMS: jeigu mašinoms nebūtų kontrolės, galvojate jos kitaip važinėtų?
    Bet būtent taip ir yra: mašinoms irgi beveik nebėra kontrolės, išskyrus stacionarius matuoklius ir trikojus. Būtent todėl statistika ir blogėja. Mašinų amžius jaunėja, dauguma važinėja su Waze, žino kur radarai, o ir reidai būna momentaliai pažymimi. O sulaukti, kad policija susistabdytų netvarkingai važiuojantį tiesiog šiaip, eisme - be šansų. Jų per mažai yra, jei užsiims "menkaverčių" pažeidimų forminimu, nebebus kam reaguoti į A kategorijos įvykius...

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Dauguma gatvės dviratininkų normalūs, bet savižudžių tikrai pasitaiko. Pernai pora kartų irgi buvo išlindę į priešpriešinę kaip tam fūristui, tik niekas nenufilmavo. Bent sužinai kad ABS veikia

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Būtent: transporto priemonė nekeičia žmogaus charakterio. Jei marozas, tai išliks tokiu ar su dviračiu, ar net pėsčias. Bet prie to dar prisideda nebaudžiamumo faktorius, kai nėra kontrolės, tai gali daryti faktiškai ką nori. Ir čia žinoma, ne pati transporto priemonė kalta o policija ir VMS: jeigu mašinoms nebūtų kontrolės, galvojate jos kitaip važinėtų?

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
    Todėl žmonės jų ir nemėgsta, nes pavojingi (laikosi KET tol, kol jiems tai patogu) ir dažnai dar susireikšminę, jokios kritikos nepriima.
    Ir čia kaip pats vasaromis tik dviračiu važinėjantis kalbu.
    Kelis kartus yra tekę susidurti su tokia situacija net patiems dviračiais važiuojant raudonu dviračiu taku, kad neva tam dviratininkui su brangia spalvota apranga trukdom, nes vaikas per lėtai mina ir reiktų jam važiuoti šalia pėsčiųjų taku, turbūt bandė kokį asmeninį rekordą Stravoje gerinti. Žodžiu pilna ir dviratininkų agresyvių kaip ir BMW vairuotojų.

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Deja, ne jis vienas toks - užtenka penktadienio vakarą išvažiuoti į miestą kad prisižiūrėti, kaip tokie išgėrę namo iš barų grįžinėja. Ir šiaip, pripažinkime, dažnai jiems jokios taisyklės negalioja - pvz, faktiškai kasdien matau sportinius dviračius važiuojančius gatvėmis, nors KET aiškiai įvardija, kad to daryti negalima, jeigu yra dviračių ar pėsčiųjų takas. Tiesiog kontrolės nebuvimas skatina nebaudžiamumą (numerių neturi, tai net jei nufilmuosi, ką tu jam padarysi). Pažįstamam toks vienas iššoko po ratais, apgadino bamperį ir nelaukdamas policijos nudūmė per kiemus, palikdamas finansinį nuostolį. Todėl žmonės jų ir nemėgsta, nes pavojingi (laikosi KET tol, kol jiems tai patogu) ir dažnai dar susireikšminę, jokios kritikos nepriima.
    Ir čia kaip pats vasaromis tik dviračiu važinėjantis kalbu.
    Paskutinis taisė Maalinauskas; 2025.07.30, 07:18.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
    Jei vietoje dviračio būtų automobilis, FB bendruomenė vemtų "filmuotojas kaltas", "kaziolas operatorius" ir t.t.
    Zoologijos sodo faunos nuomonė čia tie kur baudas renka ir valdžią kaltina.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Jei vietoje dviračio būtų automobilis, FB bendruomenė vemtų "filmuotojas kaltas", "kaziolas operatorius" ir t.t.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Šitiems jokios taisyklės nepadės

    Diena.lt 2025.07.29
    Stingdanti vilkiko ir dviratininko akistata: tik per stebuklą neatsirado vainikų ir žvakių
    Socialiniame tinkle paplito kvapą gniaužiantis vaizdo įrašas – jaunas dviratininkas kelyje išniro tiesiai prieš didžiulį krovinį gabenusį vilkiką. Jei ne greita vairuotojo reakcija, toks pasivažinėjimas dviratininkui galėjo virsti paskutine kelione žemėje

    https://kauno.diena.lt/naujienos/kla...zvakiu-1713140

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
    bijo gal kad kažkas pagalvojęs kad nusuktas ženklas, atsuks į važiuojamąją dalį?
    Kaune jau senokai tokie atsiradę prieš Šilainių turbožiedą ir Kleboniškio-autostrados sankryžą.

    Tiesą sakant, nematau problemos dėl tos papildomos lentelės. Pats ženklas Duoti kelią su dviračio lentele nebūtinai turi būti didelis (0 arba 1 dydis), tik svarbu lengvai pastebimas iš bent jau 5-10 metrų atstumo.
    Paskutinis taisė PoDV; 2022.08.19, 12:33.

    Komentuoti:

Working...
X