Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Krypčių ženklinimas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ignalina
    replied
    Matyt bene vienintelė vieta, kur kilometražas sutapo su ženklu. Tik asmeniškai, keistokai žiūrisi jis viršuje - po krypčių nuorodomis būtų geriau.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kelias Nr. 172 senasis Molėtų plentas Paberžėje, sankryža su keliu Nr. 5207 į Eitminiškes - Nemenčinė ir Nr. 5230 į Barskūnus - Maišiagalą.. .
    Anksčiau neteko pastebėti, kad ant krypčių nuorodų būtų uždėtas kilometrinis ženklas. Paprasta, racionalu ir netrukdo įžvelgti krypčių ženklų.

    Foto 2024.11


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    /\ Prie pačios KK176- A4 sankryžos ties Pirčiupiais niekas per metus nepasikeitė - yra ir kampų kirtimo nuovažos, ir saugumo salelė - viskas kaip GSW nuotraukoje.
    Dabartinis išankstinis ženklas šiek tiek arčiau realybės.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Po rekonstrukcijos padaryta standartinė lietuviška schema- viskas 90° kampu, nors realybė likio nepasikeitusi
    Kaip nepasikeitę? Norit pasakyti ir dabar privažiuojama prie sankryžos ne stačiu kampu?

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Mūsų kelininkai bandė vienoje įstrižoje sankryžoje pavaizduoti realią sankryžą
    Tačiau erdvinės vaizduotės stoka pakišo koją. Čia tau ne dar vieną radarą pastatyti.

    Maceliuose (Pirčiupiuose) esanti KK176 Jašiūnai - Pirčiupiai ir A4 Vilnius - Druskininkai sankryža
    Jos konfigūracija yra tokia (foto GSW 2023.06):


    Foto 2024.02. iki rekonstrukcijos, 2024.06 per rekonstrukciją ir 2024.11 baigus 1,5 km ruožo rekonstrukciją
    Iki KK176 rekonstrukcijos buvo tokios išankstinės nuorodos:


    Viskas labai gražu, tik smailas kampas yra į Vilniaus , o ne Druskininkų pusę


    Po rekonstrukcijos padaryta standartinė lietuviška schema- viskas 90° kampu, nors realybė likio nepasikeitusi

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Pas mus posūkiai yra schematiški - jei reikės sukti į kairę apsukus pusratį, tačiau rodoma, kad suksi į dešinę
    Latvijoje ir Estijoje patiko, kad krypčių nuorodos atkartoja kelio trajektoriją

    LV


    EE




    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Pas mus remontuojamų ruožų eismo ir aplylankų schemas ruošia ir derina žmonės, kurie atrodo ne tik, kad nemoka KET, neturi loginio mąstymo, bet ir nėra nei karto važiavę automobiliu. Dar nemačiau nei vienos darbų vietos, kurioje nebūtų pridaryti kažkokių nesąmonių ar prikabinta sunkiai suprantamų ženklų.

    Kaip pvz. čia, važiuojant A5 remontuojamoje dalyje prie Marijampolės. Ženklas į Marijampolę rodo tiesiai į lauką statybvietėje. Pirmą kartą važiuojant naktį tai vos į tą dirvoną ir nenusukau.
    Marijampolė County - Google Maps

    Nors pats posūkis yra gal už pusės kilometro ir iki jo vis viena važiuojama viena eismo juosta.

    Kaip ir Romo įdėtame pvz. estakadoje į A5. Vietoje to, kad prieš sankryžą iš anksto įdėti schemą iš kurios juostos, kuria kryptimi galima važiuoti, tai belekokiu atstumu nuo sankryžos įrengta, kad į Marijampolę ir Varšuvą reikia sukti į kairę. Kai stovi eilėje prieš sankryžą, tai visiškai neaišku nei kur sukti, nei kada, nei iš kurios juostos.

    Dar "geriau" yra ne su krypčių ženklinimu, o apskritai su ženklų anuliavimu.
    Pvz. prieš A1 ir A6 sankryžą prasidėjus remontui, sugebėjo kažkaip nubraukti ir "anuliuoti" ženklus automagistralės pabaiga. T.y. dabar automagistralė atvažiavus nuo Vilniaus ties Kaunu nesibaigia ir visas ruožas pro Kauną yra kaip ir automagistralė, nes kažkokie visiškai "gluši" sugebėjo užbraukti ženklus, kuriuos kaip tik turėjo palikti ir perkelti prieš remontuojamą ruožą.

    Click image for larger version  Name:	IMG_20240521_091322.jpg Views:	7 Size:	300,4 kB ID:	2135947
    Paskutinis taisė sleader; 2024.06.12, 14:30.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    "Via Lietuva" puslapyje paskelbta, kad Kaune IX forto mazge vykdoma estakados iš A1 į A5 "Via Balticą" rekonstrukcija.
    Šiek tik nustebino, kad apylankos ženkluose nurodyti ne kelio numeriai, o atstumai iki Marijampolės ir iki Varšuvos.
    Kelio numerių išvis nėra

    https://vialietuva.lt/naujienos/nuo-...argenu-viaduku

    Aš suprasčiau, jei būtų rodoma apylankos trasa ir nurodomas papildomo kilometražo atstumas.

    https://www.15min.lt/verslas/naujien...m-1636-1675242

    Čia visiškai kitas atvejis - apylanka yra visai šalia, tame pačiame IX forto mazge, o atstumas iki galutinio mieto nesvarbus, nes važiuojama įprasta A5 trasa. Visų rūpestis ne kilometražas, o noras kuo greičiau išvažiuoti iš apylankos ir ramiai toliau važiuoti pagrindiniu keliu.

    Gal kas nors labiau susipažinęs - ar ši niekur nematyta ženklinimo egzotika yra įrašyta naujuose norminiuose dokumentuose / rekomendacijose; ar čia eilinė kelininkų saviveikla su "belenkokiu" ženklinimu, kad tik visi greičiau atstotų ir "netrukdytų dirbti".

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė vakaruvejas Rodyti pranešimą
    1981 metai.
    Laisvės alėja 101, Kaunas

    Click image for larger version  Name:	1981 a101.jpg Views:	102 Size:	471,6 kB ID:	2132944
    Atmečiau, kad čia km rodo iki miestų, nors išdėstymas būtų neįprastas ir neintuityvus atstumo nurodymui.
    Pradžioj maniau, kad nurodomi maršrutai yra paskutiniai du skaičiai nuo ilgų sovietmečio formato A225, A227 ir t.t
    Žiūriu pagal žemėlapius, numeracija neatitinka. Spėju kažkokia vietinė LTSR numeracinė sistema. Nesu matęs panašių žemėlapių iš tų laikų, kur būtų nurodomi kažkokie kitokie numeriai nei M... A... ir P... numerių klasifikavimas žemėlapyje.

    Gaila praradom visai padorų šriftą su spacing'ais nuo kraštų iki vėlyviausio GOST'inio standartu, kuris nukopijuotas lyg iš Suomijos/Švedijos, sunku pasakyt (Leningradas nebuvo per toli šių valstybių). Patys švedai spaudžia šriftą tarp kai kurių elementų (nors gal ne tiek žiauriai, kad raides pritraukia labai arti prie kraštų), tai nusprendė ir sovietai tik dar papigiau (sunkūs 1980s, sunkūs 1990s, ne tokie sunkūs 2010s, tai gal kažkokie dizaino patobulinimai pagaliau 2020s??).
    Paskutinis taisė PoDV; 2024.05.28, 22:06.

    Komentuoti:


  • vakaruvejas
    replied
    1981 metai.
    Laisvės alėja 101, Kaunas

    Click image for larger version

Name:	1981 a101.jpg
Views:	966
Size:	471,6 kB
ID:	2132944

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Lietuvos kelininkų "perliukas"
    Prie Vilniaus m. savivaldybėje remontuojamo A16 / A4 Trakų Vokės viaduko dvi krypčių nuorodos atkakliai kreipia eismą į A18 Šiaulių aplinkkelį

    Foto 2024.04




    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Lietuvoje, skirtingai nei Latvijoje ir Estijoje, krypčių nuorodos išansktiniuose kelio ženkluose nesistengia atkartoti kelių konfigūracijos.
    Čia gyvename ir prie to pripratome - žinome, kad jei gyvenvietė yra kairėje pusėje dešinėje reikia tikėti kelio ženklu, kuri rodo kad ta gyvenvietė yra dešinėje, o kilpų niekas nerodo.

    Tačiau kartais kyla klausimų, ar kelių rodykles paišantys turi erdvinę vaizduotę ir ar skiria smailų kampą nuo buko.

    Kelio KK 176 Jašiūnai - Pirčiupiai sankryža su keliu A4 Vilnius - Valkininkai - Druskininkai
    Sankryža yra ne "T: raidės, o labiau "Y" formos važiuojant nuo Pirčiupių link Vilniaus apie 135³ sklandžiai atsišakoja kelias į jašiūnus (o važiuojant nuo Vilniaus yra 45° kampas).
    Tuo tarpu kelio ženkle viskas nupaišyta atvirkščiai - vaizduojama, kad kelias link Jašiūnų švelniau atsišakoja važiuojant nuo Vilniaus.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė thomcius Rodyti pranešimą
    Jie iš viso jie yra keturi vienodi, tai du teisingai pastatyti Brastos ir Kriščiukaičio g. o Jurbarko g. iš abiejų pusių atrodo klaidinančiai.
    Aišku, kelininkams kelio ženkui pastatyti pritrūko erdvinės vaizduotės - tai pasirodė šiek tiek sudėtingiau nei kokį radarą prijungti.
    Kas galėjo pagalvoti, kad kitoje vietoje pastačius tokį patį kelio ženklą jis ne nukreips, o klaidins.

    Komentuoti:


  • thomcius
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą

    Ilgąjį savaitgalį kaip tik važiavau nuo Raudondvario link Kauno centro.
    Tas krypčių nupaišymas visai ne į temą,
    - Nėra parašytas pavadiniamas gatvės, kuria važiuoji link tilto JURBARKO g.
    - Nesupratau, kur yra Kruščiukaičio gatvė - ten perteklinė informacija, (dabar susradau kur ji yra)

    Bet pavyko nuvažiuoti teisingu keliu (t.y., įprastu maršrutu) link Vilijampolės tilto.
    Jie išviso jie yra keturi vienodi, tai du teisingai pastatyti Brastos ir Kriščiukaičio g. o Jurbarko g. iš abiejų pusių atrodo klaidinančiai.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied

    Parašė thomcius Rodyti pranešimą
    Toks truputį klaidinantis ženklas nuo Vileišio tilto, kas nesiortentuoja gatvių pavadimuose, atrodytų, kad kažkur priekį uždarytas kelias, o ne už posūkio.
    Click image for larger version  Name:	IMG_20221025_174306.jpg Views:	921 Size:	719,8 kB ID:	2001889
    Ilgąjį savaitgalį kaip tik važiavau nuo Raudondvario link Kauno centro.
    Tas krypčių nupaišymas visai ne į temą,
    - Nėra parašytas pavadinimas gatvės, kuria važiuoji link tilto JURBARKO g.
    - Nesupratau, kur yra Kruščiukaičio gatvė - ten perteklinė informacija, (dabar susiradau kur ji yra)

    Bet pavyko nuvažiuoti teisingu keliu (t.y., įprastu maršrutu) link Vilijampolės tilto.
    Paskutinis taisė Romas; 2024.06.10, 17:15.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Reiktų tų žemėlapinių schemų atsisakyti, nes sunku jas skaityti vairuojant. Kada ateis rimtesnis supratimas, kad daugeliu atvejų čia nesąmonė...

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Linas Broga (1925 - 2005)

    Kelias Vilnius - Kaunas ties Gastilonimis (šalia Grabučiškių).
    Sankryža su keliu Kaunas - Rumšiškės - Jieznas - Alytus

    https://www.facebook.com/photo?fbid=...77446539124769

    Žemaičių plento ir Aukštaičių plento sankryža ties Cinkiškiais 1954

    https://www.facebook.com/photo/?fbid...77446539124769

    Nauja rodyklė Cinkišky (pastatyta 1956 m. vietoj senosios, sudaužytos automašinos)

    https://www.facebook.com/photo?fbid=...77446539124769
    FB Dusetų kultūros fondas 2020.07.01

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Liuks.
    Šio formato ženklas, atsiradęs Jakų žiede naudojamas Vokietijoje ir Švedijoje. Dizaino prasme artimiausias švediškam standartui.

    Domina kaip rodyklės atrodytų ties sankryžomis ne su krašto keliais. Pvz. yra dvi sankryžos link Lenkijos sienos, taip pat Liudvinavo sankryža tarp Marijampolės ir Kalvarijos.

    Giraitės sankryžos pavyzdys kaip tik labiau tinkantis sankryžoms ne su krašto ar magistraliniais keliais, kur kryptis tiesiai nelabai svarbi pagrindinio kelio atžvilgiu.

    Komentuoti:


  • Kirstukas
    replied
    Ženklas prieš nusukimą į KK200, raidžių dydis 300 mm:
    Click image for larger version

Name:	2022-10-27_00-17-22.png
Views:	1142
Size:	90,7 kB
ID:	2001844

    Taip pat kaip atrodys atrama (nebus kaip prie Giraitės, o standartinis):
    Click image for larger version

Name:	2022-10-27_00-18-27.png
Views:	1141
Size:	130,9 kB
ID:	2001845

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Taisyklėse 300mm nurodyta kaip išimtinis atvejis, šiaip turėtų būti 400mm.
    Geras klausimas kodėl parinkti mažesni ženklai. Gal kalbam tik apie šią atkarpą, t.y. kilometrų riboženklius ir papildomas lenteles.
    Šioje atkarpoje nenumatytos rimtos sankryžos (kitose atkarpose numatytos rekonstruoti A5/A7, 200 ir keletos smulkesnių kelių sankryžos), ten kryptys galbūt bus planuojamos 400 mm dydžio.

    Komentuoti:

Working...
X